Jakiego paliwa będziesz używał w przyszłości?

Jakiego paliwa będziesz używał w przyszłości?

Czas głosowania minął 24-02-06, 14:23

Benzyna
119
61%
LPG
45
23%
CNG
5
3%
Olej napędowy
5
3%
Hybryda (spalinowo-elektryczny)
12
6%
Prąd
9
5%
 
Liczba głosów: 195

Awatar użytkownika
Szweda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2975
Rejestracja: 16-11-05, 16:39

Postautor: Szweda » 18-02-06, 12:05

1100hp i 1760Nm zero turbo,kompresorów, elektroniki
to jest to
ale na podtlenku, bo to rurki chyba od tego...
... wiecej polemiki nie bedzie.
Jezeli pomoglem, zawsze mozesz mi o tym powiedziec klikajac przycisk "pomogl" pod moim postem.

Awatar użytkownika
Grzegorz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2039
Rejestracja: 06-01-04, 18:26

Postautor: Grzegorz » 18-02-06, 12:53

Szweda pisze:
1100hp i 1760Nm zero turbo,kompresorów, elektroniki
to jest to
ale na podtlenku, bo to rurki chyba od tego...
... wiecej polemiki nie bedzie.

te niebieskie to od świec:-D
a te drugie to od paliwa jak byś nie wiedział :-D
430hp/580Nm
480hp/610Nm
6xxhp/6xxNm in progres

Awatar użytkownika
elvitos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 845
Rejestracja: 28-07-04, 00:31

Postautor: elvitos » 20-02-06, 23:17

to tak apropo eko paliw:
" LOKOMOTYWA

Stoi na stacji lokomotywa,
która ma jeździć na biopaliwa.
Chciałaby jechać, ale nie może,
bo to po pierwsze wypada drożej,
po drugie, skutkiem jakichą przekrętów,
w kraju brak kilku biokomponentów,
a jak się kupi je z zagranicy,
to będą stratni polscy rolnicy.
Po trzecie spalin skład tak się zmienia,
że wzrosną wokół zanieczyszczenia ,
po czwarte jazda ma wpływ szkodliwy
na biedny silnik lokomotywy...
Takich zagrożeń jest ze czterdzieści,
sam nie wiem, co się w nich jeszcze mieści.
Lecz choćby przyszło ekspertów tysiąc,
a każdy gotów nie tylko przysiąc,
lecz także dowieść w uczonych pracach,
ze ta ustawa się nie opłaca,
to ją ochoczo przegłosowali
znaczną większością Wysokiej Sali
zlobbingowani nasi posłowie,
co kłopot mają z olejem.
W głowie.

Nagle gwizd nagle świst
spaliny buch
koła w ruch
najpierw powoli jak żółw ociężale
na biopaliwie silnik odpalił
turkoce, łomoce coś stuka i puka
to tłoki tak wala
korbowód się grzeje
i strzela coś w rurę
coś dziwnego się dzieje
obroty nierówne
zawory już dzwonią
a z rury zajeżdża
ziemniaczanych placków wonią
Ruszyła maszyna po szynach ospale
bo biopaliwo jest na gorzale
i biegu przyśpiesza i
gna coraz prędzej
lecz silnik wręcz wyje
i grzeje się częściej
i zgrzytów w silniku
znieść już nie sposób
i wszystko czerwone
się nagle zrobiło
i lokomotywę rozpier...ło " :-)
ST205 WRC
ST202

Awatar użytkownika
PREZES900RR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1691
Rejestracja: 13-08-04, 20:02

Postautor: PREZES900RR » 20-02-06, 23:43

dobre ekolego
Elbląskie Forum Motocyklistów http://www.grupaelblag.pl

TomPoz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4958
Rejestracja: 09-07-04, 00:41

Postautor: TomPoz » 22-02-06, 12:23

Zdecydowanie diesel:
- jeżdżę teraz dwoma (TDI 115 KM / 300 Nm i HDI 130 KM / 320 Nm - przy podobnej wadze) i mam pozytywne wrażenia z dynamiki mimo, że furki są krowiaste rozmiarowo
- bardziej ekologiczny i tańszy w przeróbce na "full natural" co kiedyś nas czeka

Gdyby Toyota chciała kiedyś wrócić do Celicy w opcji sinikowej podobnej to tego jak wraca PUG 40x Coupe (silnik 3.0 HDI) to ja się zapisuję.

MADMAN
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 225
Rejestracja: 20-02-05, 23:05

ehh

Postautor: MADMAN » 06-03-06, 12:57

ludzie wy mowicie co wy byscie chcieli ale kto wie na ile (przy obecnym wzroscie ilosci aut)pozwoli nam matka ziemia:) moze okaze sie ze za 5lat braknie benzyny za 10 gazu i pozostanie elektryka lub wodor(o ile juz nie maja przygotowanych silnikow wodorowych ale nie chca ich wypuscic bo by to "cesarstwa ropne" zabilo)a moze tak jak to ponoc robil pan Tesla bedziemy kiedys jezdzic na silniki napedzane sila grawitacji albo eloktrostatyczna ziemi...
Niegdys REALRONIN...

Awatar użytkownika
Krystek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 172
Rejestracja: 29-03-04, 21:12

Postautor: Krystek » 06-03-06, 15:52

a ja głosuję na prąd!
niedawno oglądałem na TVN Turbo koncept Lancera z czterema silnikami elektrycznymi zamonwowanymi w kołach. Nie pamiętam dokładnie liczb ale osiągi niemalże identyczne jak w wersji benzynowej ale za to całkowity moment obrotowy dostępny już od zerowych obrotów. Nie znam sie ale podobno silniki elektryczne tak mają.

Awatar użytkownika
Sawa
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2997
Rejestracja: 05-01-04, 08:38

Postautor: Sawa » 06-03-06, 16:16

Silniki alektryczne maja POTWORNY moment obrotowy w porównaniu z mocą.

Awatar użytkownika
Szweda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2975
Rejestracja: 16-11-05, 16:39

Postautor: Szweda » 06-03-06, 17:00

Krystek pisze:a ja głosuję na prąd!
niedawno oglądałem na TVN Turbo koncept Lancera z czterema silnikami elektrycznymi zamonwowanymi w kołach. Nie pamiętam dokładnie liczb ale osiągi niemalże identyczne jak w wersji benzynowej ale za to całkowity moment obrotowy dostępny już od zerowych obrotów. Nie znam sie ale podobno silniki elektryczne tak mają.


Były jeszcze jakiś czas temu projekty wykorzystania silników elektrycznych przy dzisiejszych jednostkach napędowych. O ile sie nie myle w citroenie i BMW. Idea była podobna czyli wsadzenie silnika elektrycznego zamiast koła zamachowego, rozrusznika i alternatora. Miały powodować łagodniejsze odpalanie, zmniejszenie drgań silnika... więcej nie pamiętam, Ale wiem że za podniesienie ceny auta o 1,5 % to tych zalet było sporo.

Z kolei w BMW (chyba testy były na X5 4.4) chodziło o dodania momentu na niskich obrotach, 1500Nm od jałowego do odcinki mówi samo za sie. Czemu sie nie przyjęło skoro oba ośrodki badawcze wypowiadały sie, że dużo to nie ma kosztować, to nie wiem.

Co do aut na prąd to jestem za, ale dopiero gdy powstaną jakieś pożądne akumulatory, bo nie ma jak magazynować energii. Chyba, że będziemy jak tramwaje z pantografem śmigać :D:D:D
Jezeli pomoglem, zawsze mozesz mi o tym powiedziec klikajac przycisk "pomogl" pod moim postem.

gadt
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 06-03-06, 15:07

Postautor: gadt » 06-03-06, 18:34

benzyna to benzyna i . :headbang: ale z tą sprężyną to nie gupi pomysł:-D

MADMAN
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 225
Rejestracja: 20-02-05, 23:05

Postautor: MADMAN » 06-03-06, 19:32

Szweda pisze:
Krystek pisze: Czemu sie nie przyjęło skoro oba ośrodki badawcze wypowiadały sie, że dużo to nie ma kosztować, to nie wiem.


bylo wiele projektow ktore sie nie przyjely a byly korzystne i za mala cene ale komus zalezalo na tym..(maly OT) na przyklad pewien polski konstruktor wynalazca czy jak go tam nazwac wymyslil dawno temu system zdezakow ktore powodowaly ze przy czolowce przy predkosci nawet 90 km/h oba auta wychodzily z tego bez szwanku...i co?panowie z znakomitej niemieckiej firmy motoryzacyjnej(nie zrobie kryptoreklamy) szybciutko wykupili patent a polak siedzi na jakiejs wyspie i ma kasy jak lodu a firma cieszy sie bo jakby ten system wszedl do uzytko codziennego to kupno aut by spadlo a co za tym idzie caly przemysl ciezki by to odczol itp itp itp :)
Niegdys REALRONIN...

Awatar użytkownika
Szweda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2975
Rejestracja: 16-11-05, 16:39

Postautor: Szweda » 06-03-06, 19:54

MADMAN pisze: system zdezakow ktore powodowaly ze przy czolowce przy predkosci nawet 90 km/h oba auta wychodzily z tego bez szwanku.

chodzi o zamiane energii zderzenia na ruch wirowy ??
Jezeli pomoglem, zawsze mozesz mi o tym powiedziec klikajac przycisk "pomogl" pod moim postem.

Rafi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 05-03-05, 00:32

Postautor: Rafi » 06-03-06, 20:25

Szweda pisze:
MADMAN pisze: system zderzakow ktore powodowaly ze przy czolowce przy predkosci nawet 90 km/h oba auta wychodzily z tego bez szwanku.

chodzi o zamiane energii zderzenia na ruch wirowy ??
Coś w tym rodzaju- maluchem chyba przy 60km/h w ścianę walili i nic!!! Ale chyba wszyscy zapomnieli o takim paliwie jak ALKOHOL:!::absolute: Jestem jak najbardziej ZA!!! Same zalety: wyprodukowanie litra kosztuje kilkanaście groszy, ekologiczne spalanie, nigdy go nie zabraknie, a picie go nie tylko autku sprawiało by przyjemność...:-D

Awatar użytkownika
interkosmo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 128
Rejestracja: 23-02-06, 15:55

Postautor: interkosmo » 06-03-06, 20:35

Grzegorz pisze:a teraz najlepsze od 0-300km/h w 10s :-D:-D:-D REKORD ŚWIATA:-D
:roll:
C E L I C _/-\_ kôkôĐżámßô í Đô přžôĐů...

Radekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 28-06-04, 12:37

Postautor: Radekk » 23-03-06, 12:47

przyszlosc to tylko elektryka, silniki elektryczne sa kilka razy wydajniejsze od spalinowych, spalinowe to wogole maja wydajnosc chyba ponizej 50%.

Tylko musza jeszcze nad bateryjkami popracowac bo sa za drogie i ciezkie i maja slaba pojemnosc

ale ten wspomniany wczesniej lancer z silnikami elektrycznymi w kolach wymiata, konikow ma tyle co benzynowy ale moment obrotowy to cos kolo 1500-2000Nm, przyspieszenie jak dragstery :-D urywa glowe

Jacław
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 29-07-06, 16:01

Postautor: Jacław » 29-07-06, 16:38

wszyscy jesteście zacofani z tymi paliwami, :roll: wpier...ić pod maske stary dobry piec Kamino
i naprawdę przepali wszystko, nawet kota sąsiada... :mrgreen:

PatrykT
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 04-10-06, 22:17

Postautor: PatrykT » 18-11-06, 19:34

witam a mi by sie najlepiej jeździło elektrykusem
-uzasadnienie
-moment obrotowy
-cisza
-ekonomjia
-prostota
w tym że jest mały problem?
nie ma dobruch silników i akumulatorów pozdrawiam

han
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 48
Rejestracja: 20-10-06, 14:47

Postautor: han » 01-12-06, 19:31

Proste, że benzynka..moje następne auto będzie miało minimum 200KM :mrgreen: więc grzechem było by je zagazować NIE!!!