[S] Celica VII 2001 VVTi-190 Zdrowa, zadbana

Jak masz coś na sprzedaż tutaj się ogłoś
Mago94
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 21-11-17, 10:40

[S] Celica VII 2001 VVTi-190 Zdrowa, zadbana

Postautor: Mago94 » 19-01-19, 15:45

Obrazek


Model: Celica VII VVTi-190
Rocznik: 2001
Przebieg: 289 000 km (realny, auto ma już prawie 18 lat, silnik i układ jezdny sprawdzony, w bardzo dobrym stanie)
Rejestracja w kraju: 29.09.2016 (przez poprzedniego właściciela)
VIN: JTDDY38T700038092

LINK DO ZDJĘĆ:
https://drive.google.com/open?id=1tNulI ... n_aGVkfKZo


Samochód w moich rękach od ponad roku. Zadbany jak widać na zdjęciach, wszelkie widoczne modyfikacje zrobione z głową (możliwość demontażu i powrotu do wizualnej serii). Mechanicznie niemalże igła, pozostało kilka drobiazgów które planuję ogarnąć w najbliższej przyszłości. Brak rdzy ( w maju 2018 przeszedł pełną rekonwalescencję u blacharza, profile zostały zabezpieczone + osobiście wykonałem zabezpieczenie podwozia oraz pomniejszych elementów karoserii.

Hamownia wykazała bardzo zdrową serię - 189.6 KM na kołach.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wymieniono (własnoręcznie, z największą dbałością o szczegóły) :

- kompletny rozrząd (poprzedni był w bardzo dobrym stanie, lecz zdecydowałem się na prewencyjną wymianę z uwagi na przebieg).

- Założona skrzynia poliftowa 6-biegowa (poprawiona ekonomia jazdy na 6-tym biegu) z przebiegiem 60 tys km (działa jak nowa).

- kompletna regeneracja układu hamulcowego, tył praktycznie cały nowy (tarcze , prowadnice, kolcki, szczęki).

- tylny wózek (oznaki większej korozji).

- siłowniki klapy bagażnika (nówki, trzymają jak złe).

- Sprzęgło + regeneracja układu sprzęgła.

- Lampy przednie (założone nowe, ściągnięte z USA). Żarówki LED.

- Amortyzatory tył (Monroe)

- Podsufitka + szyberdach na poliftowy (praktycznie nówki).

- Wydech na tzw. "Przelot" - budowany na podstawie seryjnego z TSa (wycięta puszka, wstawiona rura).

- Usztywnione poduszki silnika (przednia i tylna) poliuretanem ShA 60 (czuć lepiej samochód, ale nie trzęsie w środku).

- oraz kilka innych drobiazgów...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Do poprawy (oraz w planach):

- na zimnym silniku (gdy olej z układu ścieknie do miski) przez sekundę zazgrzyta wariator VVTi.
Problem został zdiagnozowany, czekam na chwilę czasu po sesji i wymienię na egzemplarz pozbawiony wady ( z tego co udało mi się ustalić problem nie wpływa na żywotność silnika ani jego pracę, ot błąd konstrukcyjny wariatorów z tamtych lat (nie tylko w celicach) który ujawnia się w autach z większym przebiegiem).

- po dynamicznej jeździe czasem kapnie kropla oleju -> minimalne rozszczelnienie na zewnątrz kanału olejowego które przy wysokim ciśnieniu w układzie popuści co nieco (podejrzewam rozciągnięte szpilki głowicy, które niedostatecznie wygniotły uszczelke). Na wiosnę zdejmę wszystko oddam do planowania dla świętego spokoju (nowe szpilki już zakupione, kupuję wariator i czekam na chwilę wolnego).
* Olej wydostaje się NA ZEWNĄTRZ, brak oznak jego spalania (sprawdzone powierzchnie zaworów / gniazd, brak nagaru + czyste spaliny).

- moduł sterowania lusterkami (po 18 latach styki kiepsko łapią, wymienię na działający).

- alarm jest ustawiony na minimalną czułość (przez poprzedniego właściciela, a potem przeze mnie bo aktywował się przy byle okazji).
Cały układ sprawny, po prostu odłączyłem głośnik alarmu oraz skęciłem regulator do minimum.

- Brak katalizatora (poprzedni właściciel). Puszka cały czas na miejscu, podejrzewał że wyciągnął sam środek. Założony emulator drugiej sondy (przejściówka), żadnego błędu nie wyrzuca.

- Brak poduszki pasażera (kierowcy powinna być ale przyznam się że nie sprawdzałem). W najbliższej przyszłości postaram się lepiej spasować dekielek + pomalować. Konektor poduszki pasażera zaślepiony opornikiem, nie wyrzuca błędu braku poduszki.

- Odpowietrzenie układu chłodzenia (Samochód działa jak trzeba, nic się nie grzeje, płynu nie ubywa - jedyny minus to to że słabiej grzeje od strony kierowcy).

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Auto stoi na seryjnych alufelgach z oponami letnimi Vredestein SPORTRAC 3 GIUGIARO (przód 4,5mm, tył 7mm).

Wyposażenie standardowe dla rocznika 2001 (klimatronik, ABS, radio 2-din...), samochód dodatkowo wygłuszony matą bitumiczną (praktycznie całe wnętrze - przed założeniem "przelotu" jazda była bardzo cicha jak na auto z tamtych czasów).

Układ jezdny pozostawiony w całkowitej serii. Auto używane sporadycznie jako uczestnik zlotów / spotów, oraz okazjonalnych przejazdów które sprawiają dużo radości, garażowane.


Auto użytkowane przez pasjonata, wszystko robione na czas (a częściej przed czasem). Podpięty zestaw audio na głośniku JBL GT-BASSPRO 12 + dołożony AUX.

Stan wizualny samochodu wraz z dostępnością czasu się poprawia, jest to egzemplarz pewny nie wymagający wkładu na start.

Odpowiem na wszelkie pytania dotyczące pojazdu, znam go niemal co do ostatniej śrubki.

Cena: celuję w okolice 19 tysięcy jak na teraz, nie pali mi się ze sprzedażą - na wiosnę planuję jeszcze bardziej ją dopieścić i wtedy wystawić po raz kolejny, wtedy już okolice 20 tysięcy.

Kontakt: Forum / tel: 796806308

Jestem otwarty na negocjacje, docenię oferty pasjonaty/tki - nie chciałbym by autko skończyło jako "dupowóz" do pracy.