Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Forum Ogólne na temat Toyoty Celica
Pieszy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 64
Rejestracja: 20-03-19, 13:37

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Pieszy » 30-01-21, 23:59

hube pisze:1. Ok ale nieszczelność może wynikać z prostego powodu. poluzowanie opaski przetarcie przewodu itd. nie koniecznie związane z remontem.
Posprawdzam
4. Hm...raczej nie powinno być problemu bo ECU powinien dostosować dawkę ewentualnego większego powietrza. Długo jeździsz już z CAI ?
Od dwóch tygodni, w kwestii ruszania nic się nie zmieniło. Jest tylko większa frajda z jazdy.
Po OBD widzę że jest korekta paliwowa długoterminowa na + od około 10 do 20 (nie wiem w sumie czego, procent?) Tak więc ECU to widzi, i coś działa w tym temacie.
Jeśli to jakoś pomoże, to mogę obserwować inne wartości i dać znać.

5. Chodzi o tzw. zawór IAC Idle Air Control Valve. Jeśli masz manuala sprawdź według niego jeśli nie daj znać podam Ci linka
https://celicahobby.com/forums/ubbthreads.php/topics/364046.html
Według tego manuala robiłem. Przed i po bez różnicy ruszanie.

7. Nie powinno być przerwy między śrubką a końcowym położeniem mechanizmu linki gazu. To jest akurat dość ważne

Zdjęcie zrobione pięć minut temu (nie do końca wiem co to końcowe położenie, ale jakaś przerwa jest :eek: ):
Obrazek

Resztą punktów raczej nie powinieneś się przejmować.
Aha możesz jeszcze sprawdzić rezystancję czujnika położenia przepustnicy też według manuala co za tym idzie rezystancję przepływomierza też możesz sprawdzić choć tu nie powinno być problemu
Manual mam, ale znaleźć coś jest już ciężej, bo jest zeskanowany i nie ma CTRL+F. Poszukam, chyba, że znasz stronę ;-)


@EDIT,
mam, dla potomnych:
Obrazek

Rezystancja przepływomierza : Mass air flow meter : 2.21 - 2.69 kΩ przy 20 stopniach

Rezystancja czujnik położenia przepustnicy : ... (help)
Pedał puszczony 0.2 - 5.7 kΩ
Pedał maksymalnie naciśnięty 2.0 - 10.2 kΩ
Nie rozumiem tej trzeciej linii VC-E2 2.5 - 5.9 kΩ

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1047
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: hube » 31-01-21, 11:04

Tu masz zdjęcie MAF:

Sprawdź na zimnym i na rozgrzanym

Tu masz zdjęcie TPS:

VC to trzeci styk we wtyczce bez różnicy czy wciśnięty pedał czy nie

co do przerwy między położeniem końcowym to tu masz zaznaczone:


Jeśli ktoś odkręcił lub dokręcił śrubkę to może powodować "wariowanie" obrotów.

Bardziej skłaniałbym się do sprawdzenia przepływomierza bo to on daje sygnał do ECU jaka dawka paliwa ma być dostarczona a że masz CAI to ta dawka raczej będzie inna niż przy stokowym filtrze powietrza.
Jest jeszcze jedna rzecz, która może wydawać się nieprawdopodobna ale możliwe że ECU jeszcze nie dostosował odpowiedniej dawki i cały czas ten proces trwa.
hube
Ostatnio zmieniony 31-01-21, 15:39 przez hube, łącznie zmieniany 1 raz.
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."

Pieszy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 64
Rejestracja: 20-03-19, 13:37

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Pieszy » 31-01-21, 14:03

Nie mam dostępu do zdjęć :( Wysłałem "prośbę o dostęp".
Przed CAI było to samo, więc raczej nie to.

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1047
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: hube » 31-01-21, 15:41

uaktualniłem dostęp.
Jeśli falowanie było przed montażem CAI to jednak przyjrzałbym się przepływomierzowi, czujnikowi położenia przepustnicy i IAC. Czy IAC czyściłeś czy też sprawdzałeś działanie ?
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."

Pieszy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 64
Rejestracja: 20-03-19, 13:37

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Pieszy » 01-02-21, 12:41

Dobra, coś mamy.

MAF:

Zimna w garażu (~10 stopni)
Powinno być: 2.21 - 2.69 kΩ
Jest: 3.25 kΩ

Po przejażdżce w -10 stopniach można założyć, że było tam zimniej. może nie -20, ale lepszego pomysłu nie mam:
Powinno być: 13.6 - 18.4 kΩ
Jest: 3.80 kΩ, i malało o ~0.01 co sekundę.
Czyli niby się zmniejsza z ogrzewaniem, ale nie wiem ile było "startowo". Może jeszcze spróbuję w nocy na zewnątrz to zmierzyć ;-)

Rozgrzanego nie mam pojęcia jak sprawdzić. Chyba suszarka do garażu.
Pomiar warto powtórzyć z termometrem, ale można wstępnie założyć, że reaguje na temperaturę, i jakoś bardzo nie odbiega.
Skoro przy 10 stopniach jest 3,25 to może przy 20 będzie te 2,7. Sprawdzę.


TPS - Throttle position sensor
VTA-E2 (zamknięta przepustnica):
Powinno: 0.2 - 5.7 kΩ
Jest: 0.5 kΩ

VTA-E2 (otwarta przepustnica):
Powinno: 2.0 - 10.2 kΩ
Jest: 2.76 kΩ

VC - E2
Powinno: 2.5 - 5.9 kΩ
Jest (zamknięta przepustnica) 3.09 kΩ
Jest (otwarta przepustnica) 0.8


Tak więc TPS by się zgadzał. Zabiorę MAFa do domu, włożę do lodówki, i dam znać jak wyszły dokładne pomiary ;-)

IAC nie sprawdzałem działania, ale tu już więcej roboty :(

Jyke
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 14-10-20, 21:04

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Jyke » 12-02-21, 16:43

Hej, szybkie pytanko. Ile +/- kosztuje regulacja zaworów w Celinie VII (T23) z silnikiem 1ZZ? Jestem z okolic Warszawy i poszukuje również zaufanego warsztatu do serwisowania Toyotki

Pieszy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 64
Rejestracja: 20-03-19, 13:37

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Pieszy » 03-03-21, 10:11

Jakie świece do 1zz?
Patrząc po tematach przewijały się DENSO IK16TT.
Ale szperając glębiej:
budolf pisze:
CelicaLove pisze:DENSO K16TT
DENSO VK16

na szybko w google -> TT to masz jakiegoś badziewiaka pod LPG,
VK16 to już irydowa, także niema się co zastanawiać

...


Śmigi pisze:
mlody24 pisze:Witam czy to dobre świeczki VII 1ZZF IK16TT Iridium TT (IrTT) lub NGK http://allegro.pl/swieca-zaplonowa-ngk- ... ml#thumb/1 chcę zmienić na iryodowe ze zwykłych...


TT - nie bo to szajs
ngk jak najbardziej :)


Co w takim razie ładować?

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1047
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: hube » 03-03-21, 10:43

świece takie jak w manualu
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."

Pieszy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 64
Rejestracja: 20-03-19, 13:37

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Pieszy » 03-03-21, 12:20

No dobra hube, a zdradzisz sekret w jaki sposób coś tam znajdujesz?
Oba manuale mają łącznie ~2000 stron. Do tego są skanowane, i nie da się nic wyszukać tam przy pomocy CTRL+F.
Nie ma również spisu treści na początku, i nie wiem na której stronie co się znajduje.

Odnośnie świec, cytat z forum celicahobby.com:
Toyota recommends the following Iridium spark plugs...
Iridium plug, 14mm, 5/8" hex, gap 1.1mm (0.043")

1ZZ-FE (2000+ Celica GT)
DENSO - SK16R11
NGK - IFR5-T11

2ZZ-GE (2000+ Celica GTS)
DENSO - SK20R11
NGK - IFR6-T11

As per the 2000+ Toyota Celica Owner's Manual:
Use only iridium-tipped spark plugs and do not adjust the gaps for you engine performance and smooth drive-ability.


Czy SK16R11 jest optymalna?

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1047
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: hube » 03-03-21, 15:27

Tak
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."

Awatar użytkownika
KariF1Racing
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 113
Rejestracja: 27-03-13, 20:38

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: KariF1Racing » 04-03-21, 16:36

Ktoś ma, zna kogoś kto ma amerykankę v gen na części?

Cichy133
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 76
Rejestracja: 02-03-16, 21:29

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Cichy133 » 11-03-21, 10:07

Dzien dobry.
Celica 7 TS, polift - dysza spryskiwacza szyby przedniej od strony kierowcy przestala mi dzialac. Czy ktos potrafi podpowiedziec w jaki sposob mam ja zdemontowac? Trzeba zdjac podszybie czy obejdzie sie bez tego?
Druga sprawa - czy moze ktos mi doradzic jaka dysze kupic? Na OEM nie ma szans nawet w ASO, a na Allegro jest milion roznych modeli "uniwersalnych". Macie cos sprawdzonego?

Awatar użytkownika
HdS1989
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 189
Rejestracja: 21-10-17, 17:36

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: HdS1989 » 11-03-21, 12:08

Nic nie musisz demontować, wyczepiasz dyszę delikatnie pociągając do góry, następnie wyczepiasz wężyk i wymieniasz dyszę. Znajomy kupił z ali i już po kilku użyciach się zapchała ale możliwe że miał trochę brudu w zbiorniczku. Ja u siebie założyłem dysze mgiełkowe z Volvo i osobiście polecam taki mod.

Daniox29
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 28-08-20, 23:07

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Daniox29 » 21-03-21, 20:45

Mógłby ktoś podesłać jakie rezystancje powinny być na cewkach w 1zz-fe i ile mogą odbiegać?

BartusieQ
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 08-04-21, 14:23

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: BartusieQ » 08-04-21, 18:19

Siemka ;) Jestem zielony w temacie celicy. Mógłby jakiś miły Pan/Pani wytłumaczyć mi o co chodzi z tym "T23". To jest jakiś model/wersja silnika etc?

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1047
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: hube » 08-04-21, 20:04

T23 - rodzaj nadwozia w tym wypadku VII generacja jest to skrót od ZZT230 i ZZT231
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1110
Rejestracja: 09-06-16, 12:57

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: greos39 » 09-04-21, 20:45

Analogicznie w innych genach Celki i ogólnie Toyotach, czy Lexach.
Litera na początku to oznaczenie modelu/płyty: T - Celica/Avensis, A - Supra/Celica, X - Cresta/Chaser.
Oczywiście powyższe to tylko ułamek, jest tego znacznie więcej.
Numer po literze, to konkretna generacja jakiegoś modelu:
T16 = Celica IV, T18 = Celica V, T21 = Caldina II, T22 = Avensis I, T25 = Avensis II
To są podstawowe skróty, z których wynika z grubsza, z czym mamy do czynienia.
Lecimy dalej :-D

Celka VI = T20, np. AT200 z 7A-FE, czy ST205 3S-GTE
Corolla IX = E12, np. ZZE120 z 4ZZ-FE, czy ZZE123 z 2ZZ-GE
GS III = S19, np. UZS190 z 3UZ-FE, czy URS190 z 1UR-FSE

Jak zapewne zauważyłeś, przed podstawowymi skrótami pojawiły się litery.
Przedstawiają nam one rodzinę silnikową, jaka zawitała na pokładzie danego wozu.
Czasem się zdarzy że model auta ma w gamie dwa silniki z tej samej rodziny, np Celka VII (czyli T23) z 1ZZ i 2ZZ.
Dlatego też za podstawowym kodem jest dodatkowa cyfra, mówiąca nam o konfiguracji modelu.
ZZT230 to T23 z 1ZZ-FE pod maską, zaś ZZT231 ma 2ZZ-GE

Generalnie tych oznaczeń toyotowskich to jest od groma, bo każdy model za zwyczaj ma swoje.
Chociaż czasem się zdarzają takie przypadki - Supra IV to JZA80, bez znaczenia czy ma 2JZ-GE, czy 2JZ-GTE.
Temat rzeka, ale starałem się trochę temat rozjaśnić :)
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '04 - childhood dream project car
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1110
Rejestracja: 09-06-16, 12:57

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: greos39 » 25-04-21, 22:44

Ktoś się orientuje z jakiego Volvo spryskiwacze szyby czołowej podchodzą do Celki T23?
NoCare miał o tym wzmiankę w swoim temacie, HdS też o tym wspominał.
Jest info że Volvo, ale nie wiadomo jakie dokładnie.
Chodzi o dysze mgiełkowe.
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '04 - childhood dream project car
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold

Awatar użytkownika
HdS1989
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 189
Rejestracja: 21-10-17, 17:36

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: HdS1989 » 25-04-21, 23:12

Poszło info na pw. :wink:

Pieszy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 64
Rejestracja: 20-03-19, 13:37

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Pieszy » 27-04-21, 20:11

Cześć,
ktoś się orientuje ile kosztuje zmiana koloru spoilera?
+- cenowo, bo to będzie moje pierwsze lakierowanie, a nie chcę przepłacać ;-)
Najlepiej Warszawa, ale przyjmę wszystkie doświadczenia.
A może ktoś ma w Warszawie albo okolicy pewnego lakiernika? :airborne: