Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Forum Ogólne na temat Toyoty Celica
SoLucks
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 28-08-20, 02:42

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: SoLucks » 18-10-20, 21:01

Niedawno pisałem o wodzie pod prawym miejscem tylnej kanapy, wymontowałem kanapę, dałem w strategicznych miejscach ręczniki papierowe, i tak jeździłem w czasie ulew parę dni, nic ani kropli na powtykanych w szpary ręcznikach.. pozostała próba myjni, sikane pod ciśnieniem wszędzieee i również ani kropli, uznałem że ktoś coś musiał wylać na siedzenie i woda nie miała jak odparować, ale na myjni pojawił się inny problem i nie wiem czy ma jakiś związek z tym siedzeniem. Otóż podczas testu sikałem intensywnie na szybę przednią prawą i wtedy miałem obkropiony kokpit. Czy wy również macie takie coś? Podczas deszczu ani kropli, jedyne podczas wody z ciśnieniem. Wystarczy uważać przy myciu, czy muszę coś z tym zrobić? Według was te dwie sprawy mają jakiś związek? Dodam że siedzenie było zawsze od dołu mokre dlatego nie mogła być to wewnętrzna woda która padała z góry. Odniósłby się ktoś do obu spraw? Celica VII 2001R.

Awatar użytkownika
ksk33
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 593
Rejestracja: 15-06-17, 14:05

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: ksk33 » 20-10-20, 18:58

Ja powiem tak. W przedliftach częstym problemem z wodą pod siedzeniem z tyłu albo w bagażniku było lączenie blach na dachu, jakieś zgrzewy tam puszczały czy uszczelnienie. Chłopaki walczyli kiedyś z tym, nawet obszerny temat na forum był, jak znajde to podeśle. Jeśli już wysuszyłeś to obserwuj kiedy sie pojawi. Co do uszczelki drzwiowej to jak odegniesz ją pod wysokim ciśnieniem to myśle że normalnym jest że coś tam wpadnie. W końcu uszczelka jest z gumy, a drzwi nie mają ramek. Raczej pod siedznie z tyłu woda by nie poleciała... chociaż kto wie. :-D Jeździj i obserwuj.

Warciarz
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 26-04-18, 00:40

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Warciarz » 05-11-20, 22:07

To jeszcze raz się podłącze pod temat. Jeszcze trochę i będę ekspertem od zawieszenia jak tak dalej pójdzie...
Piasty z łożyskami na tył, którejś z tych marek są coś warte? Ashika, Japanparts, GSP, Dencermann, Margo, Kamoka, Japko, Gt-bergman, BTA, Master-Sport, Ridex... Nie chciałbym wsadzić jakiegoś szajsu co padnie po kilku k km, ale ceny jakichś markowych typu SKF, czy FAG jednak trochę odrzucają. Coś z tej listy ma dobry stosunek ceny do jakości? Ewentualnie jakieś sugestie czy da się dorwać coś dobrego w cenie +/- 300zł za sztukę.

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1047
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: hube » 06-11-20, 10:04

A jaka jest różnica między SKF a innymi ? Jęsli 100 120 zł to ja bym się nie zastanawiał. Wytrzymałość materiałowa SKF to najwyższa półka.
Z tej niższej to może Ashika to firma Japanparts z tego co wiem.
hube
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."

KRIS2000
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 16-09-20, 20:33

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: KRIS2000 » 06-11-20, 17:29

Doradzi mi ktoś jak zdjąć kierownicę w 5 gen 1993, chodzi mi tylko o środkową osłonę, bo próbowałem ją zdjąć ale nie wiem jakie tam są mocowania, żeby tego przypadkiem nie urwać, może ktoś z posiadaczy zdejmował i wie ?, będę wdzięczny

Warciarz
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 26-04-18, 00:40

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Warciarz » 06-11-20, 19:16

hube pisze:A jaka jest różnica między SKF a innymi ? Jęsli 100 120 zł to ja bym się nie zastanawiał. Wytrzymałość materiałowa SKF to najwyższa półka.
Z tej niższej to może Ashika to firma Japanparts z tego co wiem.
hube


Tak, SKF to marka sama w sobie, ale różnica w tym wypadku bardzo duża, bo taka Ashika to jakieś 400zł z hakiem za komplet, a SKF już ponad tysiaka się ceni. Wyjątkowa duża tutaj przebitka w stosunku do innych części.

Awatar użytkownika
GTR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 75
Rejestracja: 03-06-19, 07:48

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: GTR » 07-11-20, 12:30

W mojej VII są z tyłu 4-letnie łożyska SKF, odpukać ale nic się z tym nie dzieje póki co. Jeżeli wymieniasz dwa to faktycznie wydatek, ale jeśli jedno to bym się szarpnął na coś markowego na twoim miejscu.

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1047
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: hube » 07-11-20, 12:48

Powiem więc tak, jeśli nie masz zamiaru jeździć od czasu do czasu na tor tylko miasto, trasa, zloty to Ashika powinna być OK.
Ostatnio zmieniony 08-11-20, 10:05 przez hube, łącznie zmieniany 1 raz.
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."

letout222
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 11-10-20, 23:37

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: letout222 » 08-11-20, 01:05

Ma ktoś jakiś patent na tylne nadkola do vii gen? Przydałyby się :D

Pieszy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 64
Rejestracja: 20-03-19, 13:37

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Pieszy » 08-11-20, 14:07

Hej!

Jaka jest średnica tarczy sprzęgła w 7 gen?

Co aukcja to widzę co innego ( a niby ten sam produkt ).

Wszystkie aukcje to AISIN KT132A
218mm -> https://www.iparts.pl/czesc/sprzeglo-ko ... tml#100051
210mm -> https://allegro.pl/oferta/sprzeglo-toyo ... 9150563092
212mm -> https://intercars.pl/produkty/227249-ze ... in-kt-132a patrzymy na części i szukając tarczy z tego modelu
https://www.carid.com/aisin/clutch-disc ... -124v.html
mamy "Disc Outer Diameter: 8 1/3" (212mm)"

Ktoś podpowie gdzie kupić dobrego AISINa, i jaki to powinien być?

Pieszy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 64
Rejestracja: 20-03-19, 13:37

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Pieszy » 08-11-20, 15:03

Zmierzyłem starą (chyba oryginalną) tarczę sprzęgła (ma grawer AISIN, i jakieś japońskie znaki), i wyszło mi 212mm.

Czy to jest ta różnica o której mówił @carsik?
groohaa1 pisze:
carsik pisze:Ale to jest AISIN Europejski. Japoński kosztuje 620zł

a po czym sie poznaje czy to jest Japan czy Europe??

carsik pisze:Najłatwiej po tarczy sprzęgła


Jeśli tak, to gdzie mogę dostać japońską wersję sprzęgła?

Awatar użytkownika
ksk33
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 593
Rejestracja: 15-06-17, 14:05

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: ksk33 » 08-11-20, 17:50

Ja brałem z intercarsu i wszystko jest jak najbardziej w porządku. Jestem bardzo zadowolony z zakupu.

Pieszy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 64
Rejestracja: 20-03-19, 13:37

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Pieszy » 08-11-20, 18:25

No dobra, ale czy ten zestaw z intercarsa za 483 różni się czymś od tego z allegro?
https://allegro.pl/oferta/sprzeglo-aisi ... 9844900602
https://intercars.pl/produkty/227249-ze ... in-kt-132a
Na allegro jest za 340, czyli prawie 150 różnicy ;/

Tu znowu obie aukcje mają średnicę 218mm :eek:

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1047
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: hube » 08-11-20, 19:22

A szukałeś na innych stronach ? Na atuowanda albo iparts masz to sprzęgło za 380 i 334 zł.
Model, który podałeś będzie pasować do wersji 143 i 192 KM
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."

shiza34
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 02-11-20, 05:56

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: shiza34 » 08-11-20, 20:30

Panowie czy alternator w celice 6 GT alternator chlodzony jest cieczą?

Warciarz
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 26-04-18, 00:40

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Warciarz » 08-11-20, 23:27

GTR pisze:W mojej VII są z tyłu 4-letnie łożyska SKF, odpukać ale nic się z tym nie dzieje póki co. Jeżeli wymieniasz dwa to faktycznie wydatek, ale jeśli jedno to bym się szarpnął na coś markowego na twoim miejscu.


No właśnie chciałem jednak komplet wymienić, bo kij wie ile to drugie jeszcze pociągnie, a z tyły dopiero co wleciał nowy komplet hamulców, więc chciałbym, aby wszystko współgrało jak należy :)

hube pisze:Powiem więc tak, jeśli nie masz zamiaru jeździć od czasu do czasu na tor tylko miasto, trasa, zloty to Ashika powinna być OK.


To moje jedyne auto, a nie weekendowa rozrywka, więc szaleć nim ogólnie nie zamierzam. Tor to może jedynie przy okazji jakiegoś zlotu CCP, bo prywatnie jednak nie planuje tam śmigać. Szkoda jednak troszkę auta ;) I chyba tak też zrobię. Różnica w cenie jednak bardzo duża, a i też z tego co kojarzę Ashikę, to nie jakiś najtańszy chiński szmelc.

Pieszy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 64
Rejestracja: 20-03-19, 13:37

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Pieszy » 10-11-20, 02:43

W sumie uznałem, że warto przy okazji zrzucenia skrzyni wrzucić lekkie koło zamachowe.

Dalej Pan Otoczak to klasa i jemu oddawać?
Czy mogę mu wysłać nie swoje koło zamachowe (z allegro) czy są jakieś wskazania do wysłania swojego? Chciałbym to zrobić szybko.

Będzie wszystko wiedział, jak powiem że do Celicy 7, czy warto o czymś wspomnieć. Z tego co widzę na forum to lekkie u ludzi mają ~4,5 - 5kg. Ile ma seryjnie?

JarekST202
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 17-02-10, 23:27

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: JarekST202 » 12-11-20, 19:56

Celica VI czy istnieje jakiś zestaw naprawczy do lewarka zmiany biegów,głównie chodzi mi o te tulejki (końcówki)plastikowe?

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Fryc85 » 19-11-20, 15:05

Warciarz pisze:
GTR pisze:W mojej VII są z tyłu 4-letnie łożyska SKF, odpukać ale nic się z tym nie dzieje póki co. Jeżeli wymieniasz dwa to faktycznie wydatek, ale jeśli jedno to bym się szarpnął na coś markowego na twoim miejscu.


No właśnie chciałem jednak komplet wymienić, bo kij wie ile to drugie jeszcze pociągnie, a z tyły dopiero co wleciał nowy komplet hamulców, więc chciałbym, aby wszystko współgrało jak należy :)

hube pisze:Powiem więc tak, jeśli nie masz zamiaru jeździć od czasu do czasu na tor tylko miasto, trasa, zloty to Ashika powinna być OK.


To moje jedyne auto, a nie weekendowa rozrywka, więc szaleć nim ogólnie nie zamierzam. Tor to może jedynie przy okazji jakiegoś zlotu CCP, bo prywatnie jednak nie planuje tam śmigać. Szkoda jednak troszkę auta ;) I chyba tak też zrobię. Różnica w cenie jednak bardzo duża, a i też z tego co kojarzę Ashikę, to nie jakiś najtańszy chiński szmelc.



]
Procedura i koszty robocizy nie opłacają się aby kupować coś z niższej polki.Wyjazd czy na tor czy miasto nie ma tu nic do tego.Jak pokazują stare piasty łożyska nie można zmieniać w nieskonczonosc.

bajantaltal
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 07-11-19, 19:08

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: bajantaltal » 10-12-20, 19:09

Witam, gdzie znajdę lift boltsy do kupienia?
Jedynie ASO?