Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Forum Ogólne na temat Toyoty Celica
Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1110
Rejestracja: 09-06-16, 12:57

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: greos39 » 10-12-20, 19:18

bajantaltal pisze:Witam, gdzie znajdę lift boltsy do kupienia?
Jedynie ASO?


One są tanie jak barszcz, więc jak masz jakieś ASO po drodze, to kup tam.
Czasem na allegro się pojawiają :-D
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '04 - childhood dream project car
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1047
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: hube » 10-12-20, 21:04

Jakie Allegro...bierz w aso koszt bodajże 10 zł a masz już bolty po zmianie materiałowej
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."

bajantaltal
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 07-11-19, 19:08

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: bajantaltal » 10-12-20, 21:31

Dobra, dzięki.
To jutro zadzwonię i zobaczmy, bo inaczej, to nie da się ich chyba znaleźć ;)

Awatar użytkownika
HdS1989
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 189
Rejestracja: 21-10-17, 17:36

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: HdS1989 » 10-12-20, 23:10

A co skończyły się w ASO? Kosztują dosłownie kilka zł więc nie ma sensu szukać nigdzie indziej bo taniej już nie będzie :-D

bajantaltal
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 07-11-19, 19:08

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: bajantaltal » 12-12-20, 12:59

Już zamówione, 1 sztuka kosztowała 3,50zł, więc taniocha :)
Przyjdą w połowie tygodnia, może wreszcie nie będę miał odciny przy 7k obrotów xd

Choć był problem z dogadaniem, bo ja nie znałem kodu produktu, a sprzedający kompletnie nie wiedział co to są lift boltsy, ale jakoś udało się dojść do porozumienia^^

Bazik
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 01-07-19, 20:57

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Bazik » 13-12-20, 22:18

Siema, czy ktos kto demontowal kokpit w celice V moglby mi podpowiedzieć jak wyciagnac tę ramke wokół zegarów? Próbuje dokopać się do nagrzewnicy i utknąłem. Nie wiem zbytnio jak tutaj dodać zdjecie. Za wszelkie info bede wdzięczny.

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1110
Rejestracja: 09-06-16, 12:57

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: greos39 » 14-12-20, 22:40

hube pisze:Jakie Allegro...bierz w aso koszt bodajże 10 zł a masz już bolty po zmianie materiałowej


Na allegro są normalnie (w każdym razie były) liftbolty z ASO, zapakowane, z fabryczną nalypką.
Różnica taka że te Ci podrzuci kurier do domu :-D
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '04 - childhood dream project car
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold

bajantaltal
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 07-11-19, 19:08

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: bajantaltal » 15-12-20, 17:53

Może były, ale teraz już ich nie ma ;)
Albo nie umiem znaleźć.

W czwartek zobaczymy czy to pomogło :-D

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1110
Rejestracja: 09-06-16, 12:57

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: greos39 » 19-12-20, 21:17

Jest tu może ktoś kto miał do czynienia z Lexem GS III AWD, albo IS II AWD lub IS III AWD?
Wiem że to nie forum Lexa (zrobiłem tam konto i sobie czytam), ale może ktoś ze swoich siedzi w temacie :D
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '04 - childhood dream project car
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold

bajantaltal
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 07-11-19, 19:08

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: bajantaltal » 29-12-20, 09:52

Witam po Świętach :)

W związku z tym, że temat o warsztatach jest już dość nieświeży, zapytam się tutaj.

Znacie jakieś sprawdzone warsztaty/ludzi w Radomiu lub okolicach, ew. Warszawa/Łódź?
Którzy znają się na Celicach.

Najbardziej chodzi mi o to, by naprawić brak liftu powyżej 7/8k obrotów. Lift boltsy wymienione - nie pomogło.
Poza tym auto stało już u dwóch miejscowych mechaników, ale nic nie poradzili, a nie chcę znowu oddawać na kilka dni i nie mieć zrobionego - szkoda czasu.
Plus pogrzebali by w skrzyni, bo jeden bieg źle wchodzi.

I przy okazji sprawdzili by mi ogólnie autko, bo mam wrażenie, że coś jest nie tak, albo po prostu kompletnie nie rozumiem silników VVTLI :-D
Ale to tylko moje odczucie niczym nie potwierdzone ;)

KRIS2000
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 16-09-20, 20:33

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: KRIS2000 » 30-12-20, 04:17

Doradzi mi ktoś jak zdjąć kierownicę w 5 gen 1993, chodzi mi tylko o środkową osłonę, bo próbowałem ją zdjąć ale nie wiem jakie tam są mocowania, żeby tego przypadkiem nie urwać, może ktoś z posiadaczy zdejmował i wie ?, będę wdzięczny

Cichy133
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 76
Rejestracja: 02-03-16, 21:29

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Cichy133 » 04-01-21, 08:30

Czesc.

Potrzebuje kupic nowa pompke spryskiwaczy do gen 7 i zastanawiam sie czy fabrycznie byly montowane dwie rozne [do wersji z ksenonami i bez] czy wszedzie montowali tylko jeden rodzaj pompki? Na allegro znalazlem tylko jeden rodzaj pompki z dwoma wyjciami po bokach, a mi zalezy na takiej pompce, ktora najlepiej w ogole nie ma wyjcia na spryskiwacze w zderzaku. Da sie gdzies taka kupic czy musze brac to co znalazlem w internecie?
Obrazek

Awatar użytkownika
GTR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 75
Rejestracja: 03-06-19, 07:48

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: GTR » 05-01-21, 12:08

Panowie, wie ktoś może czy fotele w VII generacji przedlift i polift się jakoś różnią? Sprawa jest taka że mam swoje fotele, na których mi się siedzi cholernie niewygodnie - są za miękkie, tyłkiem czuje stelaż metalowy, częścią lędźwiową pleców też. Jak się dobrze ustawie to co najwyżej 45 minut jazdy jest w miarę wygodne, potem się tylko kręcę w miejscu szukając lepszej pozycji.

No i ostatnio wsiadłem do VII od koleżanki, miała też przedlifta jak ja, ale ewidentnie miała wymieniane fotele - kształt ten sam, na oko oryginał tylko bardzo zadbany, też skóra. Jak wsiadłem to niebo a ziemia między moimi a jej - twarde i wygodne z tym efektem "napompowania", nie wiem jak to fachowo określić, ale czułem się trochę jak w jakiś sportsitze od BMW.

No i pytanie - to kwestia foteli przedlift i polift, czy po prostu moje już są zużyte do końca? Generalnie w planie miałem kupić używki w dobrym stanie, ale pomyślałem że jak mam w sumie mieć te same, niewygodne fotele w ładniejszym stanie to wolałem zainwestować w jakieś aftermarketowe półkubły, no ale wsiadłem do innej Celki i już mam mętlik w głowie...

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1110
Rejestracja: 09-06-16, 12:57

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: greos39 » 24-01-21, 11:46

W VII genie miska olejowa jest osadzona na 4 szpilkach, na które wchodzą nakrętki, oraz 12 śrub - jeśli mnie pamięć nie myli.

Chciałbym wymienić cały powyższy zestaw przy najbliższej inspekcji dołu. Tak jak wymiana śrub i nakrętek to nie problem, tak pytanie odnośnie tych szpilek. Da się je normalnie wykręcić, czy one są klejone jakoś dodatkowo? Jakim momentem nowe wkręcać?
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '04 - childhood dream project car
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1047
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: hube » 24-01-21, 14:29

Moment 9nm co szpilek szczerze mówiąc nie pamiętam. A musisz te szpilki ruszać. ?
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."

Pieszy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 64
Rejestracja: 20-03-19, 13:37

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Pieszy » 28-01-21, 18:06

Cześć,
Celica 7 przy ruszaniu strasznie spada z obrotów. Praktycznie nie jest możliwe szybkie ruszenie, bo obroty lecą tak 1500->500->do góry.
Dodaję gazu, ale nie robi to różnicy. Kiedyś tak nie było :(

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1047
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: hube » 28-01-21, 19:50

Dużo różnych rzeczy może być przyczyną:
1. Nieszczelność - przewody podciśnienia, uszczelka miedzy kolektorem wlotowym a głowica lub przepustnicą
2. Świece, cewki - uszkodzone świece stare
3. Przepływomierz - brudny
4. Filtr powietrza - brudny
5. Silniczek krokowy - uszkodzony
6. Przepustnica- brudna nie domyka
7. Linka gazu - zły naciąg.
8. zła kompresja
i itd.
Sprawdź to co możesz sam
Aha dzieje się to na zimnym czy na ciepłym czy i tak i tak ?
hube
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."

Awatar użytkownika
ksk33
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 15-06-17, 14:05

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: ksk33 » 29-01-21, 08:27

GTR pisze:Panowie, wie ktoś może czy fotele w VII generacji przedlift i polift się jakoś różnią?



Jeśli mowa jest o skórzanych fotelach to to zupełnie inna bajka. Przedliftowe mają całkowicie inną skóre, jakieś takie miękkie i świecące, są nawet inaczej uszyte. Poliftowe to inna bajka, matowa skórka, sztywna gąbka, podwójne przeszycie na siedzisku, napis celica na oparciu.

Pieszy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 64
Rejestracja: 20-03-19, 13:37

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Pieszy » 30-01-21, 19:56

hube pisze:Dużo różnych rzeczy może być przyczyną:
1. Nieszczelność - przewody podciśnienia, uszczelka miedzy kolektorem wlotowym a głowica lub przepustnicą
Remont silnika ~20k km temu, wszystko powinno być tip top
2. Świece, cewki - uszkodzone świece stare
Tu nie wiem, do sprawdzenia
3. Przepływomierz - brudny
Przeczyszczony z miesiąc temu dedykowanym sprejjem
4. Filtr powietrza - brudny
Nowiutki CAI od Simota w błotniku, naoliwiony K&N
5. Silniczek krokowy - uszkodzony
Tu nie mam pojęcia, chodzi o "throttle body"? Jeśli tak, to czyszczone ostatnio, ale nie wiem jak sprawdzić "uszkodzenie".
6. Przepustnica- brudna nie domyka
Chodzi tylko o ten "złoty talerz"? Jeśli tak, to czyszczony ostatnio z obu stron.
7. Linka gazu - zły naciąg.
No tutaj ciekawe, nawet bardzo. Bo podciągnąłem linkę gazu tak, żeby dodawała gaz "od razu" po wciśnięciu pedału, a nie z opóźnieniem, i jak teraz pomyślę, to by się czasowo zgrywało z problemem.
8. zła kompresja
Kompresja aktualnie nie wiem jaka jest, ale warto sprawdzić. Podejrzewam, że po remoncie powinna być wzorowa.

i itd.
Sprawdź to co możesz sam
Aha dzieje się to na zimnym czy na ciepłym czy i tak i tak ?
Mniej to odczuwam na zimnym, gdzie obroty "jałowe" są na poziomie ~1,2-1,5? nie pamiętam. Wtedy rusza bardziej płynnie. Na ciepłym jest problem.
W ogóle często to zauważam po powrocie do domu, jak w garażu muszę podjechać przód->tył->przód->tył żeby ładnie zaparkować.
Wtedy ten ostatni przód->tył strasznie spada z obrotów, potrafi nawet zgasnąć jak się za szybko puści sprzęgło :(


hube

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1047
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: hube » 30-01-21, 21:14

1. Ok ale nieszczelność może wynikać z prostego powodu. poluzowanie opaski przetarcie przewodu itd. nie koniecznie związane z remontem.
4. Hm...raczej nie powinno być problemu bo ECU powinien dostosować dawkę ewentualnego większego powietrza. Długo jeździsz już z CAI ?
5. Chodzi o tzw. zawór IAC Idle Air Control Valve. Jeśli masz manuala sprawdź według niego jeśli nie daj znać podam Ci linka
7. Nie powinno być przerwy między śrubką a końcowym położeniem mechanizmu linki gazu. To jest akurat dość ważne
Resztą punktów raczej nie powinieneś się przejmować.
Aha możesz jeszcze sprawdzić rezystancję czujnika położenia przepustnicy też według manuala co za tym idzie rezystancję przepływomierza też możesz sprawdzić choć tu nie powinno być problemu
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."