Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Forum Ogólne na temat Toyoty Celica
Awatar użytkownika
GTR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 75
Rejestracja: 03-06-19, 07:48

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: GTR » 06-01-20, 11:54

Szybkie pytanko odnośnie zamka drzwi w VII, który się u mnie zepsuł od strony kierowcy. Mam przedlifta kupionego chyba z Niemiec, ale od poprzedniego właściciela mam też sporo części od anglika, m.in. drzwi. Gdzieś wyczytałem, że siłowniki centralnego nie pasują, ale czy tak samo będzie z zamkiem?

Awatar użytkownika
ksk33
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 15-06-17, 14:05

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: ksk33 » 06-01-20, 12:08

Wszystko jest to samo. Siłownik też pasuje, chociaż zależy to od wersji jaki masz zamek. W Wielkiej Brytanii praktycznie każda miała podwójne ryglowanie zamka - chyba chodziło to o jakąś opcje ubezpiecznia bo zauważyłem jeszcze wiele różnic związanych z zabezpieczeniem przeciwwłamaniowym. Wersje z kierownicą po lewej już bardzo rzadko miały taki zamek, częściej były tam pakowane zwykłe mechanizmy które miały jedynie opcje centralnego zamka i nic więcej. Oczywiście ten i ten zamek można założyć i zamieniać między wersjami. Trzeba tylko przerobić okablowanie.

Jeśli chodzi o wkładkę zamka i klamkę - tak, jest to samo.

Awatar użytkownika
Dommel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: 05-08-15, 13:15

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Dommel » 06-01-20, 17:03

Hej , może ktoś z Was mi pomoże :)
Po pracach zostały mi dwie części, i nie mam pojęcia gdzie powinny być zamontowane :(
Załączam fotki

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

z góry dziękuje za pomoc

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Fryc85 » 06-01-20, 20:55

(Prawdopodnie) jedno pod osłonę podszybia na zewnątrz (wlot powietrza) a drugie to chyba ma być w tej najmniejszej belce-wzmocnieniu wsuwa się w to zderzak albo listwa carbon :roll:

Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 884
Rejestracja: 05-12-15, 20:18

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: klexmix » 06-01-20, 21:01

Panowie, czy można odłączyć zawór OCV vvti podczas pracy silnika? (2zz-ge)

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: hube » 07-01-20, 07:33

Co ma na celu taki zabieg ?
hube

Awatar użytkownika
HdS1989
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 189
Rejestracja: 21-10-17, 17:36

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: HdS1989 » 07-01-20, 08:32

Wykluczenie wadliwej pracy wspomnianego zaworu OCV.

Awatar użytkownika
Dommel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: 05-08-15, 13:15

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Dommel » 07-01-20, 09:19

Fryc85 pisze:(Prawdopodnie) jedno pod osłonę podszybia na zewnątrz (wlot powietrza) a drugie to chyba ma być w tej najmniejszej belce-wzmocnieniu wsuwa się w to zderzak albo listwa carbon :roll:


Dzięki, muszę to sprawdzić :(

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: hube » 07-01-20, 15:23

HdS1989 pisze:Wykluczenie wadliwej pracy wspomnianego zaworu OCV.


Mogę zapytać czym ta wadliwa praca się objawia (oprócz błędu ECU)?
hube
P.S. Sorki za ironie. Brak piwa w lodówce po nowym roku :-).
Jeśli sprawdziłeś OCV mechanicznie i chodzi płynnie bez zacinania to powinien być dobry. Ciśnienie oleju sobie poradzi chyba że jest słabe w całym układzie. Jeśli sadzisz, że lift słabo wchodzi i dlatego OCV jest walnięty to może być błędne założenie, Przyczyn jak pewnie wiesz jest wiele. Jedną z najczęściej pomijanych to sprawny termostat,

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Fryc85 » 07-01-20, 18:41

Dommel pisze:
Dzięki, muszę to sprawdzić :(



To z łukiem to na 100 procent (bo miałem dziś w rękach) spinka do wpinania zderzaka przedniego w błotnik a drugie tam z podszybia prawdopodobnie.

Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 884
Rejestracja: 05-12-15, 20:18

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: klexmix » 07-01-20, 19:27

hube pisze:
HdS1989 pisze:Wykluczenie wadliwej pracy wspomnianego zaworu OCV.


Mogę zapytać czym ta wadliwa praca się objawia (oprócz błędu ECU)?
hube
P.S. Sorki za ironie. Brak piwa w lodówce po nowym roku :-).
Jeśli sprawdziłeś OCV mechanicznie i chodzi płynnie bez zacinania to powinien być dobry. Ciśnienie oleju sobie poradzi chyba że jest słabe w całym układzie. Jeśli sadzisz, że lift słabo wchodzi i dlatego OCV jest walnięty to może być błędne założenie, Przyczyn jak pewnie wiesz jest wiele. Jedną z najczęściej pomijanych to sprawny termostat,

Chodzi o zawór vvti a nie vvtli, czytamy ze zrozumieniem.
Nowy zawór z aso nadal mi napieprza w dziwny sposób, tylko ciszej i rzadziej niż stary.
Chce wiedzieć czy można odłączyć podczas pracy silnika, co by podczas kiedy wydaje dziwne dźwięki go rozłączyć i zobaczyć czy przestanie, i obstawić na 100% błąd w obrębie zaworka i jego elektryki.
Dodatkowo spierdala mi prąd z nowego akumulatora w kilka dni, obstawiam ze cos gdzieś dotyka i dlatego zawór wzbudza sie sam bez powodu non stop. Sytuacja tylko na rozgrzanym.
Milion razy juz dawałem te nagrania.

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Fryc85 » 07-01-20, 19:38

Skoro ci napieprza a zjada ci coś prąd to możliwe ,że masz tam gdzieś zworkę.

Nie sprawdzisz tego,nowy napewno będzie szybszy niż stary ze zużytym szlamem w środku

Po zasterowaniu zaworu z aku silnik powinien zgasnąć

Generalnie jczemu uważasz że zawór?Powinna być różnica w pracy silnika(obrotach)

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: hube » 07-01-20, 19:47

Przyznam ze takiej próby nie robiłem. Osobiście bym nie próbował vvti odpowiada jednak za zmienne fazy odpowiednie ciśnienie oleju i smarowanie koła vvti. Druga sprawa że ten odgłos nie koniecznie musi być związany z zaworem. Obroty na jałowym by falowały spalanie też by było inne niz normalnie. Z rozrządem coś robiłeś ?

Awatar użytkownika
HdS1989
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 189
Rejestracja: 21-10-17, 17:36

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: HdS1989 » 07-01-20, 20:01

W jego temacie wszytko wymienione/opisane co było zrobione, wystarczy czytać :wink:

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Fryc85 » 07-01-20, 21:23

Przypomniałem sobie ten temat.
Mysle,że wyciągasz złe wnioski.
Takie klepanie (może to źle słychać z filmiku) może wystepować przy wielu usterkach.Nowy zawór jest szybszy napewno niż stary który ma osad itp.ale co z tego panie kolego.
Jak jesteś uparty na załączający się zawór to podepnik miernik pod jego obydwa przewody i zobacz na mierniku co się dzieje.Jak to zrobić bez dostępu do ecu i przy załączonej wtyczce???A no panie możesz końcowki z krokodylkami do miernika i dwie igły które wbijasz w przewody.

Osobiście żaden mój silnik by nigdzie nie jeździł z jakimś klepaniem.Możliwe ,że fachman i tak zjebał ci nowe kółko.
Ja bym się umówił to jakiegoś fachowca od VII bo przecież teraz siódemki to jest większość celic w PL. Macie duża społecznośc i dojścia do kogoś kto przy tym robi.Umówić się z gościem i podjąć temat razem z nim wspólnie.

Jakbyś miał zepchać do rzeki to przygarnę :-D

Awatar użytkownika
ksk33
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 15-06-17, 14:05

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: ksk33 » 07-01-20, 21:45

Ja bym na jego miejscu podłączył stary zawór do wtyczki i nie kładł go do silnika tylko żeby leżał obok. Odpalić go i patrzeć co się dzieje :-D

Moim zdaniem to nie jest od tego zaworu, usterka leży gdzie indziej.

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Fryc85 » 07-01-20, 22:12

Co do podłączania zaworu jeśli skoki były by widoczne to i praca silnika by się zmieniala.
Ja też uważam ,że to nie od tego dźwięk.Miałem taki przy zużytym kasatorze luzu na kółku w innym silniku a tutaj jest więcej elementów ukladanki.

Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 884
Rejestracja: 05-12-15, 20:18

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: klexmix » 08-01-20, 01:20

Fryc85 pisze:Co do podłączania zaworu jeśli skoki były by widoczne to i praca silnika by się zmieniala.
Ja też uważam ,że to nie od tego dźwięk.Miałem taki przy zużytym kasatorze luzu na kółku w innym silniku a tutaj jest więcej elementów ukladanki.

Chodzi mi tylko o odłączenie zaworu na jałowych, dźwięk jest tylko na jałowych i tylko przy mocno dogrzanym silniku - kiedyś codziennie, teraz z raz na tydzień dwa zależy jak dogrzany. Termostat mam zamiar zamówić nowy jakoś w lutym - zobaczymy co z tego będzie.
Przed wymianą zaworu OCV silnik chodził jak v6 przy przyspieszaniu i był słaby, po wymianie na nowy chodzi jak pszczoła, a klikanie pojawia cie coraz rzadziej.
Nie mniej jednak nadal czuję że jest słabszy niż kiedyś.
Rozrząd jest nowy, klamoty z aso, luzy zaworowe książkowe, wszystkie 16 podkładek nowe z aso, i tak już w cholerę sie ożywił podług tego co było.
Kiedy zmieniałem olej z 5w40 na 30, jeszcze był stary zawór, klikał jak cholera bo było wtedy gorąco i silnik był zajebiście dogrzany, po wlaniu płukanki, jakaś minuta, i totalna cisza.
Dodam też że czasami jest tak, że stanę i zacznę nasłuchiwać - napierdala, zgaszę, odpalę znów, i nie ma dźwięku żadnego, i weź bądź tu mądry.
Tu rusek jakiś nagrał taki sam dźwięk.

Jak będzie mi teraz klikać to odłączę wtyczkę zaworu i nagram jak to wygląda, i tyle.

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: hube » 08-01-20, 07:24

Ja powiem tak. Ciężko jest zdiagnozować taką rzecz skoro nie masz żadnych poważnych skutków / objawów typu nie równa praca silnika, nie równe spalanie, złe ciśnienie oleju, brak mocy, brak błędów ECU itd. Może to być zawór, może koło vvti, coś z rozrządem a może osprzęt paska wielorowkowego czy alternatora.
Poza tym jak się tak dobrze wsłucham to takie samo delikatne stukanie to pewnie i ja mam a jeżdżę non stop zima lato ...

Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 884
Rejestracja: 05-12-15, 20:18

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: klexmix » 09-01-20, 01:19

hube pisze:Ja powiem tak. Ciężko jest zdiagnozować taką rzecz skoro nie masz żadnych poważnych skutków / objawów typu nie równa praca silnika, nie równe spalanie, złe ciśnienie oleju, brak mocy, brak błędów ECU itd. Może to być zawór, może koło vvti, coś z rozrządem a może osprzęt paska wielorowkowego czy alternatora.
Poza tym jak się tak dobrze wsłucham to takie samo delikatne stukanie to pewnie i ja mam a jeżdżę non stop zima lato ...

Poważnym skutkiem jest osłabienie auta. Wystarczy.
Jak ktoś przeczyta mój temat będzie widział dokładnie o co chodzi, od początku, tam opisywałem kiedy się pojawiło i jaka usterka miała miejsce (zanik liftu i ogólny okrutny spadek mocy przez nie wymienianie na czas oleju przez poprzedniego właściciela.)
Wiele już się poprawiło, i to na wielki plus, jest niemalże wszystko w porządku, ale pewien niedosyt jeszcze został. Zawór od liftu też wymienię na wiosnę, bo tam też jeszcze jest nie to co było kiedyś.
Walczę już z tym długo bo mam bardzo mało czasu dla siebie i dla aut, dlatego raz na jakiś czas podejmuję jakieś kroki, nikt mi nie potrafi z tym pomóc.
Nowy kompletny rozrząd, i nowy zawór nie załatwił problemu, co robić.
Fryc, do mechanika wraz z klamotami została dostarczona instrukcja toyoty jak wymienić koło zmiennych faz wraz z rysunkami, opisem z użyciem sprężonego powietrza do jego wymiany, wszystko oem opis, czy tak zostało zrobione? CHGW, debil nie spytałem. Mechanik tylko do japońców. Pojętny.
Jak zrobię eksperyment z odłączeniem zaworu wrzucę na swój temat. Trzymta sie.
P.S - najlepiej by mi pasowało jakby ktoś w jakimś struclu angliku vvtli odpalił i odłączył, tak bez ryzyka, i powiedział mi czy coś konkretnego (złego) sie wtedy dzieje, czy też nie.