Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Forum Ogólne na temat Toyoty Celica
Pieszy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 64
Rejestracja: 20-03-19, 13:37

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Pieszy » 07-07-21, 22:00

Odkąd założyłem CAI to długoterminową korektę mam na +20.
Na moją logikę (ekspertem nie jestem ;-) oznacza to, że mam więcej powietrza (logiczne).
Skoro mam więcej powietrza, to może uda się z tego wykuć trochę mocy?

Wydaje mi się, że skoro mam powietrze, to potrzebuję więcej paliwa, i teraz pytanie:
czy seryjne wtryskiwacze + ecu ogarniają taką zmianę powietrza i to paliwo dostarczają, czy może gdybym wymienił wtryski na większe (2zz?) to coś by mi to dało?
Strzelam, że wymagałoby to piggybacka?

Z tego co pisze coś ma sens, czy totalnie bredzę? :airborne:

Awatar użytkownika
HdS1989
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 189
Rejestracja: 21-10-17, 17:36

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: HdS1989 » 07-07-21, 22:16

Jeśli tego typu modyfikacje generowałyby jakiś sensowny przyrost mocy i nie wymagały większego wkłady finansowego to każdy 1zz jeździłby z takimi modami. 1zzfe to nie silnik hondy lub mustanga w którym bez ingerencji w ECU tylko po założeniu stożka i ingerencji w układ wydechowy zyskujemy kilkanaście/kilkadziesiąt km. Idąc w piggyback/det3 potrzebujesz owego sterownika jak i jego wystrojenia i pozostałych ingerencji w instalację/wiązki. Finalnie budżet który jest na potrzebny nie jest adekwatny do przyrostu mocy, lepiej już założyć soft turbo itp.

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1047
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: hube » 08-07-21, 13:41

Ilość powietrza nie zależy tylko i bezpośrednio od tego czy masz CAI czy Short Ram czy zwykły filtr K&N. Więcej powietrza dostarczysz między innymi zwiększając średnicę przepływu przepustnicy i kolektora lub poprzez doładowanie.
CAI dostarcza trochę zimniejsze powietrze co powoduje dostarczenie większej ilości tlenu i to może przekładać się na delikatny wzrost mocy z naciskiem na delikatny. Seryny ECU powinien sobie z tym poradzić. A wtryski mają zawsze zapas i powinny poradzić sobie nawet przy przyroście ponad 10-15 KM. Ty na pewno tyle nie uzyskasz tylko dzięki CAI.
Hube
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."

Awatar użytkownika
GTR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 75
Rejestracja: 03-06-19, 07:48

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: GTR » 08-07-21, 15:41

Większa ilość powietrza nie wymaga strojenia - po to jest przepływomierz, który liczy Ci ile przechodzi przez niego powietrza i na podstawie tej informacji zwiększa dawkę paliwa. Wtryski zaś, jak już zostało napisane, mają taki zapas że nie trzeba ich zmieniać, to samo pompa paliwa. Ręki sobie nie dam uciąć, ale chyba przy soft turbo w 1ZZ nawet wtrysków nie zmieniają?

Awatar użytkownika
GTR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 75
Rejestracja: 03-06-19, 07:48

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: GTR » 31-07-21, 14:45

Panowie, jakiej firmy polecacie tarcze do VII po swapie na heble od Avensisa? Myślę nad trzema:

- początkowo chciałem Zimmermany (brat miał w swoim samochodzie, po pół roku praktycznie zero rdzy na rancie co mnie bardzo pozytywnie zdziwiło), ale oferują tylko nawiercane, a chciałbym jednak nacinane. Koszt jakieś 630zł.
- Roetingery, nigdy z nimi nie miałem do czynienia (choć bardzo kojarzę nazwę), są dostępne jako nacinane i nawiercane, mają certyfikat TUV oraz są galwanizowane. Wszystko cacy ale coś cena mała - 412zł za komplet.
- Power Stop, nacinane i nawiercane, firmy za nic nie kojarzę, ponoć chwalone w USA. 449zł za komplet.

Czy ktoś z forumowiczów zakładał tarcze którejś z podanych firm i może się o nich wypowiedzieć?

EDIT: Jeszcze sprawa klocków, bo widzę że z tym też bieda do T25... Ferodo DS2500 nie ma, macie jakiś inny "zimny" i "torowy" klocek?

Awatar użytkownika
Rasiel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 146
Rejestracja: 13-06-19, 22:54

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Rasiel » 31-07-21, 15:12

GTR pisze:Panowie, jakiej firmy polecacie tarcze do VII po swapie na heble od Avensisa? Myślę nad trzema:

- początkowo chciałem Zimmermany (brat miał w swoim samochodzie, po pół roku praktycznie zero rdzy na rancie co mnie bardzo pozytywnie zdziwiło), ale oferują tylko nawiercane, a chciałbym jednak nacinane. Koszt jakieś 630zł.
- Roetingery, nigdy z nimi nie miałem do czynienia (choć bardzo kojarzę nazwę), są dostępne jako nacinane i nawiercane, mają certyfikat TUV oraz są galwanizowane. Wszystko cacy ale coś cena mała - 412zł za komplet.
- Power Stop, nacinane i nawiercane, firmy za nic nie kojarzę, ponoć chwalone w USA. 449zł za komplet.

Czy ktoś z forumowiczów zakładał tarcze którejś z podanych firm i może się o nich wypowiedzieć?

EDIT: Jeszcze sprawa klocków, bo widzę że z tym też bieda do T25... Ferodo DS2500 nie ma, macie jakiś inny "zimny" i "torowy" klocek?



Miałem ten sam dylemat kilka tygodni temu.

Rotignery niedostępne, a był to mój pierwszy wybór bo polecane przez znajomich, nacinane+nawiercane i w dobrej cenie. Pisałem do nich, produkcja miała ruszyć jakoś lipec/sierpień. Nie mogłem tyle czekać bo w poprzednich zaciskach pod 275mm poszedł mi tłoczek a na JF trzeba było dojechać.

Po przejrzeniu wszystkich opcji wybrałem ostatecznie Zimmerman Sport Coat Z (tylko nawiercane niestety). Póki co jestem zadowolony, hamulce ostre jak żyleta :D

Co do klocków, tu się mocno zawiodłem, nawet pod tarcze 255mm/275mm do celiki wybór jest ogromny, masa sportowych klocków. Do Avensisa? Nie ma na nawet ferodo ds performance, wstępnie zamówiłem ebc green stuff, jednak okazało się, że też dopiero się "produkują" a nie miałem tyle czasu i skończyłem z Black Diamond - parametry niby zbliżone do green suff (green 600 oC, BD, około 500 ileś), z czasem dam znać jak się sprawują.

Tył mniej istotny i wziąłem rotingera + klocki trw.
•Toyota Celica 1ZZ - viewtopic.php?f=66&t=45385
•Toyota Celica 7A-FE - GF's car
•Toyota Corolla E10 4E-FE - SOLD
•Nissan 100nx GA16DS - SOLD

Jarl
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 24-02-16, 16:35

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Jarl » 22-08-21, 18:54

Witam.

Jakie świece mają być w celice gen. VI silnik 1,8 116 km .W instrukcji pisze NGK BKR5EYA, na stronie NGK , i innych gdzie dopasowuje sie części samochodowe jest napisane NGK BKR6EYA.

CrazyXenomorph
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 01-12-19, 18:29

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: CrazyXenomorph » 28-08-21, 21:08

Siema, gdzie konkretnie trzeba przymocować wężyk od ekonomizera w st182?

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1110
Rejestracja: 09-06-16, 12:57

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: greos39 » 29-08-21, 21:34

GTR pisze:Panowie, jakiej firmy polecacie tarcze do VII po swapie na heble od Avensisa? Myślę nad trzema:

- początkowo chciałem Zimmermany (brat miał w swoim samochodzie, po pół roku praktycznie zero rdzy na rancie co mnie bardzo pozytywnie zdziwiło), ale oferują tylko nawiercane, a chciałbym jednak nacinane. Koszt jakieś 630zł.
- Roetingery, nigdy z nimi nie miałem do czynienia (choć bardzo kojarzę nazwę), są dostępne jako nacinane i nawiercane, mają certyfikat TUV oraz są galwanizowane. Wszystko cacy ale coś cena mała - 412zł za komplet.
- Power Stop, nacinane i nawiercane, firmy za nic nie kojarzę, ponoć chwalone w USA. 449zł za komplet.

Czy ktoś z forumowiczów zakładał tarcze którejś z podanych firm i może się o nich wypowiedzieć?

EDIT: Jeszcze sprawa klocków, bo widzę że z tym też bieda do T25... Ferodo DS2500 nie ma, macie jakiś inny "zimny" i "torowy" klocek?


Trochę odkop, ale rozważ zestaw Textara - tarcze i klocki. Nie piszczą, pylą zdecydowanie mniej niż Bosch i TRW.
Sprawdzone podczas spokojnych przelotów po mieście, długich tras i wpi***olu na torze - polecam serdecznie ^^
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '04 - childhood dream project car
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold

Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 884
Rejestracja: 05-12-15, 20:18

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: klexmix » 31-08-21, 18:21

Tarcze tył w VII są takie same dla zwykłej 143km i TS?

Awatar użytkownika
ksk33
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 593
Rejestracja: 15-06-17, 14:05

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: ksk33 » 31-08-21, 20:21

Tak, chyba że masz wersje usa GT i bębny z tyłu to są inne :-D Reszta wersji wszystko to samo.

Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 884
Rejestracja: 05-12-15, 20:18

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: klexmix » 31-08-21, 20:27

ksk33 pisze:Tak, chyba że masz wersje usa GT i bębny z tyłu to są inne :-D Reszta wersji wszystko to samo.

Nie no, klasyczny tarczobęben.
Ok to chyba se śmignę jakieś textary na tył.

Dennzor
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 06-10-20, 21:16

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Dennzor » 06-09-21, 05:02

Pare pytan:
EGR
A:
Zaslepilem silikonem wysokotemp+4mm blaszke miedzianej otwor po zaworze EGR, Vsv odpialem i EGR Modullator wywalilem bo
Mimo wyczyszczenie membrany w egr, tjb przepuszczala powietrze - Port P i Q na przepustnicy zaslepilem
A1
-Czy dobrze zaslepilem?
A2
-Jakie sa minusy wywalenia EGR?

B:
Wtryski
Nie wiem czy mam dobrze zalozone , bo ta uszczelka ktora jest pod oringiem, patrzac od gory wtryskiwacza - nie dotyka się z rura od wtryskiwaczy, więc tak jakby nie wiadomo po co ona tam jest, ma to znaczenie?

C:
Jakie sa minusy odpiecia czujnika temp od wtrysku do zimnego startu?

D:
Jak sie od zera chce ustawic przepustnice, to co w jakiej kolejnopsci sie ustawia ?
Szczelinomierzem sensor Polozenia przepustnicy-> srubki regulacyjne ->linke gazu -> dashpot ?

Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 884
Rejestracja: 05-12-15, 20:18

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: klexmix » 06-09-21, 22:47

W jakiej Celice?

Dennzor
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 06-10-20, 21:16

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Dennzor » 07-09-21, 00:47

1.6 sti 91r

pawelkus
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 30-06-21, 23:05

Postautor: pawelkus » 19-09-21, 18:04

Słuchajcie chce wymienić zderzak tylny na taki który nie posiada miejsca na światła przeciwmgłowe, wie ktoś może czy jakiś model tylnych lamp ma owe światła?

Awatar użytkownika
HdS1989
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 189
Rejestracja: 21-10-17, 17:36

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: HdS1989 » 19-09-21, 19:06

Ani przedlifty ani polifty nie miały miejsca na światła przeciwmgielne. Być może jakieś aftermaretowe miały ale nie spotkałem się jeszcze z takimi. Ja u siebie wiązkę od przeciwmgielnego poprowadziłem do lewego wstecznego i włożyłem czerwonego LEDa.




Zderzak już masz czy szukasz?

pawelkus
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 30-06-21, 23:05

Postautor: pawelkus » 19-09-21, 19:32

Jescze nie mam ale chcę się pozbyć tych świateł albo kupię dokładkę trdka i zaszpachluje te światła albo tylny od tsunami

pablosss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 564
Rejestracja: 10-12-10, 17:49

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: pablosss » 15-10-21, 14:33

Siemka. Jaki jest gwint na sondzie w VII ? Muszę emulator założyć a nie wiem jaki?

Awatar użytkownika
ksk33
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 593
Rejestracja: 15-06-17, 14:05

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: ksk33 » 15-10-21, 20:47

Pabloss, załóż elektroniczny i problem z głowy raz na zawsze. po co jakieś redukcje, kręcenie i cudowanie. Chcesz to Ci zrobię taki emulator.