Forum Celica-Club zostało zaktualizowane. Więcej informacji tutaj.

Jedną z negatywnych konsekwencji aktualizacji jest konieczność ustawienia nowych haseł - w związku z tym należy skorzystać z funkcji przypomnienia hasła.

Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Forum Ogólne na temat Toyoty Celica

Moderatorzy: prazyn, Zewus, Suseł

Awatar użytkownika
Pawciu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Postautor: Pawciu » 29-08-18, 08:07

Slowik pisze:Czy ktoś może mi podpowiedzieć czy da się kupić sensowne uszczelki do turbiny ST185 poza ASO?

nie spotkałem się

P.

Krzychu46
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 27-07-18, 10:54
Lokalizacja: Puławy

Postautor: Krzychu46 » 29-08-18, 14:59

Jak to jest z tymi licznikam? Te z "pochyloną" czcionką są wersja z przedlifta a te "proste" to polift?

Obrazek

Obrazek

pablosss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: 10-12-10, 17:49
Lokalizacja: DOA

Postautor: pablosss » 29-08-18, 15:22

Krzychu46, jest właśnie tak jak piszesz.
Celica VII GT - była
Celica VII GT-S :)

Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 664
Rejestracja: 05-12-15, 20:18
Lokalizacja: CIN/CZN

Postautor: klexmix » 29-08-18, 15:57

Najszybciej poznać po kreskach paliwa :)

Awatar użytkownika
Frugo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2574
Rejestracja: 07-07-11, 23:17
Lokalizacja: Toruń

Postautor: Frugo » 30-08-18, 15:30

Pany i Panweki moje pytanie brzmi tak:

Skąd brany jest sygnał do obrotomierza w Celice VI ST202 przedlift? Potrzebą jest uruchomienie obrotomierza po założeniu SA.

Było patrzone w schematy ale jednak coś się nie zgadza.

Za wszelkie informacje z góry dziękuję.
Po prostu Frugo

Awatar użytkownika
carsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5914
Rejestracja: 30-08-06, 12:30
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Kontakt:

Postautor: carsik » 30-08-18, 19:12

z ignitera
www.gt4serwis.pl
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28

Awatar użytkownika
Frugo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2574
Rejestracja: 07-07-11, 23:17
Lokalizacja: Toruń

Postautor: Frugo » 31-08-18, 11:31

carsik pisze:z ignitera


Podziękował i ostatni pytanie.

Jako tako na ile kręcą się fabrycznie ST202 przedlift (coś kojarzę 7200 RPM) a na ile obrotów bezpiecznie można kręcić nim na SA tak na 300 KM+, panewki ACL korby i tłoki z GT4?
(obecnie do 7800RPM max.)
Po prostu Frugo

Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 664
Rejestracja: 05-12-15, 20:18
Lokalizacja: CIN/CZN

Postautor: klexmix » 31-08-18, 15:43

Posiada ktoś fotkę 7 gena na sprężynach -40 i felunku 17 cali?
Cały czas mam mętlik czy gwint jakiś najtańszy entry level czy springi.
Po założeniu nowych kół musowo musi isc w dół.

Awatar użytkownika
carsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5914
Rejestracja: 30-08-06, 12:30
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Kontakt:

Postautor: carsik » 31-08-18, 17:58

Frugo pisze:
carsik pisze:z ignitera


Podziękował i ostatni pytanie.

Jako tako na ile kręcą się fabrycznie ST202 przedlift (coś kojarzę 7200 RPM) a na ile obrotów bezpiecznie można kręcić nim na SA tak na 300 KM+, panewki ACL korby i tłoki z GT4?
(obecnie do 7800RPM max.)


szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem. Jeśli odprężyłeś silnik i założyłeś turbo, to po co chcesz to kręcić w niebo. A jeśli masz wolnossaka i chcesz go kręcić w obroty to po co go odprężyłeś?
www.gt4serwis.pl

Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28

Awatar użytkownika
grotek78
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 04-10-17, 22:15
Lokalizacja: Wawa

Postautor: grotek78 » 31-08-18, 22:37

Zamierzam zregenerować maglownicę i pompę wspomagania w swojej ST205. Czy ktoś wie czy są one takie same w każdej wersji silnikowej?

Szpyrka
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 27-08-18, 09:29
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Szpyrka » 06-09-18, 23:22

e1z-t72 to silnik z avensisa czy z celicy? Jeśli z Ave to ma inny wałek?

andcierk2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 18-10-17, 12:53
Lokalizacja: Rzeszów

uszczelka zapłonu

Postautor: andcierk2 » 08-09-18, 22:01

Czy mogę wymienić uszczelkę w V Sti silnik 4a-fe pod zapłonem tak po prostu: odkręcam dwie śruby , wymieniam uszczelkę , zakładam aparat ?

Awatar użytkownika
DCG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5381
Rejestracja: 30-11-06, 21:02
Lokalizacja: Darłowo
Kontakt:

Postautor: DCG » 10-09-18, 06:34

andcierk2 pisze:odkręcam dwie śruby , wymieniam uszczelkę , zakładam aparat ?

nie zapomnij później ustawić zapłonu lampą stroboskopową
Historia mojego rajdowania i budowy rajdówki:
https://www.facebook.com/DCG.Rally

Awatar użytkownika
Prohouse
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 08-11-16, 15:59
Lokalizacja: GCH

Postautor: Prohouse » 10-09-18, 14:38

Małe pytanie odnośnie silnika 2zzge.
Z silnikiem ostatnimi czasy się coś dziwnego. Zauważyłem pare zmian w zachowaniu.
- Ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku na biegu jałowym wynosi średnio 40psi (niespełna 3bary) i lubi sobie podskoczyć czasem do 50ciu. Na 3tyś przez większość czasu mam około 80ciu PSI ( zdarza się, że wartość spadnie do 65. Co ciekawe podczas jazdy ciśnienie potrafi czasem podskoczyć nawet do 120 psi ( nawet gdy utrzymuję prędkość). Wcześniej wskaźnik pokazywał książkowe wartości tj. około 20 psi na jałowym i 60 psi na 3k rpm.
- Na zimnym silnik ( rzadziej na rozgrzanym ) lubi przerywać podczas przyśpieszenia samochód szarpie (zwłaszcza gdy są to delikatne ruchy pedałem gazu )
- Na rozgrzanym silniku słychać też czasem głuche stukania. Co ciekawe nawet po delikatnym wciśnięciu sprzęgłą stuki ustają, dodatkowo po odpuszczeniu sprzęgła jest loteria i to czy będzie dalej stukać czy będzie cisza to wielka niewiadoma.
Jeżeli ktoś spotkał się z podobnymi objawami to prosiłbym o jakąś informację co to może być.
W najbliższy weekend planuje sprawdzić luzy zaworowe, przepłukać dokładnie silnik, jak poczuje się na siłach to sprawdziłbym panewki no i finalnie wymienić olej.
Dodatkowo dodam, że 1500 km temu wymieniałem komplet sprzęgła AISIN KT-277E , silnik zagazowany, olej wymieniany max co 10 tys km liqui moly 5w30 + zawsze płukany. Świece wymienione 7 tyś temu tyle co olej. Przepływka wyczyszczona miesiąc temu. Sprawdziłem także czy to wina instalacji LPG ale nie ma różnicy pomiędzy gazem i benzyną.

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2491
Rejestracja: 05-03-06, 14:38
Lokalizacja: Krosno

Postautor: Fryc85 » 10-09-18, 21:03

Pany w piątce wzmocnienie tylne przed kołem nie było fabrycznie zabezpieczone gumą?
Kiedyś jak swoje 1.6 robiłem to na progach od wewnatrz nie było już nic tylko nalot był po całości aż do końca więc się tak nie wyrożniało ale tył był najgorszy(przed kołem)

Tutaj widać dokładnie ,że z tyłu nie ma zabezpieczenia (nawet na łączeniach blach)Natrysk gumy leci po całości i stopniowo maleja do zera.

Obrazek

Obrazek

Drugie pytanie tą długa śrubę od poprzecznych z tyłu(każdy wie o której mowa) próbować najpierw obrócić półtora metrową przedłużką jak już mam zdjętą tylną tuleję?Czy grzać zwrotnice i walić młotem tylko bo zamiast mi się obrócić to ją ukręcę?

Awatar użytkownika
vegeta_84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 978
Rejestracja: 04-02-09, 20:12
Lokalizacja: Podbeskidzie

Postautor: vegeta_84 » 12-09-18, 07:04

Fryc85 pisze:Drugie pytanie tą długa śrubę od poprzecznych z tyłu(każdy wie o której mowa) próbować najpierw obrócić półtora metrową przedłużką jak już mam zdjętą tylną tuleję?Czy grzać zwrotnice i walić młotem tylko bo zamiast mi się obrócić to ją ukręcę?


Mocno grzej, po rozgrzaniu spróbuj ją ruszyć długą przedłużką, jak się ruszy to łatwiej będzie ją wybić. Ja po rozgrzaniu przed wybijaniem pryskałem ją WD40. Jak nie ruszy to zabawa od nowa aż do skutku ;)
Obrazek
fanatyk V-gen

andcierk2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 18-10-17, 12:53
Lokalizacja: Rzeszów

wahacze

Postautor: andcierk2 » 12-09-18, 20:44

orientuje się ktoś gdzie można dostać śruby wewnętrzne do tylnych wahaczy poprzecznych w V Sti ?

Awatar użytkownika
vegeta_84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 978
Rejestracja: 04-02-09, 20:12
Lokalizacja: Podbeskidzie

Postautor: vegeta_84 » 13-09-18, 06:12

andcierk2 pisze:orientuje się ktoś gdzie można dostać śruby wewnętrzne do tylnych wahaczy poprzecznych w V Sti ?


W ASO ;) te do ustawiania zbieżności powinny jeszcze być dostępne a te drugie z talerzykami już ich nie ma. Ale powinno się dobrać z innych modeli.
Obrazek

fanatyk V-gen

Awatar użytkownika
ksk33
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: 15-06-17, 13:05
Lokalizacja: WLKP

Postautor: ksk33 » 13-09-18, 08:05

andcierk2, zmierz te śruby, mam od innych toyot może coś podejdzie :D

Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 664
Rejestracja: 05-12-15, 20:18
Lokalizacja: CIN/CZN

Postautor: klexmix » 13-09-18, 08:55

Panowie. Czy po budowie zewnętrznej lub jakichś numerach mozna rozpoznać czy skrzynia biegów jest przed czy poliftowa? ( VII TS) Leży taka jedna w pewnym warsztacie i nie wiadomo mi niestety nic o różnicach prócz przełożeń.