Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Forum Ogólne na temat Toyoty Celica

Moderatorzy: prazyn, Zewus, Suseł

pablosss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 476
Rejestracja: 10-12-10, 17:49
Lokalizacja: DOA

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: pablosss » 25-04-19, 10:53

Jakie świece irydowe do VII 2zz-ge i z jakim momentem odkręcić świece?

HdS1989
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 88
Rejestracja: 21-10-17, 16:36
Lokalizacja: DE-Stralsund/Bydgoszcz

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: HdS1989 » 25-04-19, 11:10

Producent według uznania, irydowo-platynowe. Manual mówi o 18Nm :wink:

pablosss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 476
Rejestracja: 10-12-10, 17:49
Lokalizacja: DOA

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: pablosss » 25-04-19, 11:30

Dzięki

Cichy133
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 02-03-16, 21:29
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Cichy133 » 27-04-19, 10:14

Czy moge prosic o link do sprawdzonej instrukcji jak w siodmej generacji polift zalozyc stozkowy filtr powietrza zamiast klasycznego? Szukalem w technicznych tematach na forum i cos nie moge znalezc :<

Awatar użytkownika
ksk33
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: 15-06-17, 13:05
Lokalizacja: WLKP

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: ksk33 » 28-04-19, 13:42

Ale do czego tu potrzebujesz instrukcji ? Odkręcasz i zakładasz inny pamiętając o zachowaniu przepływomierza. Instrukcje od dowolnego samochodu sobie możesz zobaczyć.

Batman_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 26-02-13, 18:42
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Batman_ » 29-04-19, 22:57

Macie jakiś sprawdzony zamiennik anteny do VI gen ? Tak żeby nie było trzeba zbytnio kombinować z montażemi podłączeniem

Squatti
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 26-10-16, 10:16
Lokalizacja: Konin

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Squatti » 30-04-19, 01:09

Cichy133 pisze:Czy moge prosic o link do sprawdzonej instrukcji jak w siodmej generacji polift zalozyc stozkowy filtr powietrza zamiast klasycznego? Szukalem w technicznych tematach na forum i cos nie moge znalezc :<

Nie ma sensu wkładania filtra stożkowego uniwersalnego. Jak chcesz modzić dolot to daj to komuś kto się na tym zna, wymierzy Ci długość, średnicę i inne ważne parametry do tego odpowiednio wyizoluje strefę chłodnego powietrza, które powinien zasysać filtr. Jak Ci się nie chce to załóż po prostu sportowa wkładke powietrza K&N

Wakant
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 30-04-19, 14:05

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Wakant » 30-04-19, 14:11

Serwus.

Ostatnio kupiłem V 1.6 z felgami krzywymi jak kurs Bitcoina. Jako, że cały budżet reperacyjny jaki miałem poszedł na układ hamulcowy+zawieszenie, to mam pytanie, czy w ramach oszczędności mogę bezproblematycznie wstawić felgi stalowe?

Wiem, że mam rozstaw śrub 4/100, szerokość 5,5J i średnicę 15".
Nie wiem natomiast jakie mają być wielkość otworu centralnego i osadzenie ET.

Cichy133
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 02-03-16, 21:29
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Cichy133 » 30-04-19, 15:38

Squatti pisze:
Cichy133 pisze:Czy moge prosic o link do sprawdzonej instrukcji jak w siodmej generacji polift zalozyc stozkowy filtr powietrza zamiast klasycznego? Szukalem w technicznych tematach na forum i cos nie moge znalezc :<

Nie ma sensu wkładania filtra stożkowego uniwersalnego. Jak chcesz modzić dolot to daj to komuś kto się na tym zna, wymierzy Ci długość, średnicę i inne ważne parametry do tego odpowiednio wyizoluje strefę chłodnego powietrza, które powinien zasysać filtr. Jak Ci się nie chce to załóż po prostu sportowa wkładke powietrza K&N


Dzieki bardzo za konkretna rade. Troche bardziej zaglebilem sie w temat i rzeczywiscie sprawa jest duzo bardziej skomplikowana niz po prostu "wrzuc pierwszy z brzegu stozek".

Mam kolejne pytanie - jak wyglada kwestia wsadzenia kompresora do poliftowej siodemki TS? Da sie to zmiescic w komorze silnika czy trzeba duzo przerobek robic? Jak mniej - wiecej wyglada cenowo taka przerobka juz w calosci [kompresor + wstawienie u ogarnietego mechanika + strojenie wszystkiego co potrzeba]. Bo przyrost mocy do tych ~220 koni brzmi kuszaco, ale jezeli ma to kosztowac tyle co pol samochodu, to chyba lepiej sobie odpuscic.

Awatar użytkownika
greos39
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 686
Rejestracja: 09-06-16, 11:57
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: greos39 » 30-04-19, 15:52

Cichy133 pisze:Mam kolejne pytanie - jak wyglada kwestia wsadzenia kompresora do poliftowej siodemki TS? Da sie to zmiescic w komorze silnika czy trzeba duzo przerobek robic? Jak mniej - wiecej wyglada cenowo taka przerobka juz w calosci [kompresor + wstawienie u ogarnietego mechanika + strojenie wszystkiego co potrzeba]. Bo przyrost mocy do tych ~220 koni brzmi kuszaco, ale jezeli ma to kosztowac tyle co pol samochodu, to chyba lepiej sobie odpuscic.

Da się, patrz wiele projektów na świecie, bądź u nas BlueCarbon. Wrzucasz kompresor, albo robisz swapa z E12 TS COM.
Jest kilka tematów odnośnie VVTL-i i kompresora, np poniższe, szukajka nie gryzie.
viewtopic.php?f=43&t=45174 :: viewtopic.php?f=43&t=44592
Co do ceny, to się naszykuj bardziej na drugi samochód, a nie jego pół xD Zabieg zdecydowanie dla pasjonatów imo.

Awatar użytkownika
hube
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 544
Rejestracja: 09-10-16, 07:33
Lokalizacja: prawie centrum

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: hube » 30-04-19, 20:55

Według mnie to może nawet kosztować tyle co drugi samochód, sprzęgło większe hamulce, dobry zawias itd...no i musisz jeszcze rozwiązać sprawę wzrostu temperatury na wlocie. TS'y są wysokoobrotowe, mają dość dobrze doprężony silnik więc będzie "gorąco" a jak gorąco to i spalanie stukowe na pewno się pojawi
hube

Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 671
Rejestracja: 05-12-15, 20:18
Lokalizacja: CIN/CZN

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: klexmix » 30-04-19, 21:18

VII TRD z kompresorem Blitz miała 250 hp.
Mam całą instrukcję montażu kompresora Greddy wraz z przeróbkami mocowań i fotkami stworzoną przez producenta.

Awatar użytkownika
greos39
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 686
Rejestracja: 09-06-16, 11:57
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: greos39 » 01-05-19, 01:15

klexmix pisze:VII TRD z kompresorem Blitz miała 250 hp.
Mam całą instrukcję montażu kompresora Greddy wraz z przeróbkami mocowań i fotkami stworzoną przez producenta.

Poproszę na pw, bądź wrzucenie linku tutaj :D

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: 17-04-16, 22:26
Lokalizacja: Rumia / Gdynia

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Pawlow » 01-05-19, 21:18

Celica V 2.0 polift - jaka jest długość osłony amortyzatora przód/tył?

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2504
Rejestracja: 05-03-06, 14:38
Lokalizacja: Krosno

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Fryc85 » 02-05-19, 09:00

Przednia jest chyba niezniszczalna a ori osłona jest zarówno gumą wytłumiającą dla sprężyny.Ciężko będzie coś tu wydumać.

Shawaon
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 06-04-19, 07:13

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Shawaon » 02-05-19, 13:08

Witam,

Ponownie posiadam pytanko, otóż czy w wersji europejskiej Toyotki przy liczniku przebiegu również jest napis "ODO" (Od odometr) czy tylko takie oznaczenie występuje w wersji amerykańskiej?

Dzięki za odpowiedź

Awatar użytkownika
ksk33
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: 15-06-17, 13:05
Lokalizacja: WLKP

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: ksk33 » 02-05-19, 14:34

W każdej wersji to występuje. To oznaczenie całkowitego nakręconego dystansu. Trip 1 i 2 to kasowalne wskaźniki odległości.

Awatar użytkownika
greos39
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 686
Rejestracja: 09-06-16, 11:57
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: greos39 » 03-05-19, 16:34

Moi mili, niektórzy z was wiedzą że organizuję track day, w którym większości biorą udział Celki.
Jako że kilka osób mi się wykruszyło, a nie chcę by inni musieli dopłacać, szukam ochotników chcących pośmigać trochę.
Track day ma miejsce 18.05 na Autodromie Pomorze, 240 zł za 3 godziny toru z zabezpieczeniem medycznym.
W razie pytań, zapraszam na pw.

ksasiu
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 23-07-17, 19:29

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: ksasiu » 11-05-19, 09:56

Używa ktoś z was filtrów marki Japanparts? Jakiej firmy filtry polecacie do VI GT?

Shawaon
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 06-04-19, 07:13

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Shawaon » 16-05-19, 21:49

Witam,

Mam pytanie, a mianowicie przymierzam się do kupna Celinki z Niemiec i gościu wysłał mi numer VIN, ale wydaję się bardzo podejrzany, czy możecie zweryfikować czy on w ogóle powinien tak wyglądać? Bo w mojej drugiej Celince VII miałem tabliczkę znamionową na drzwiach.