Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Forum Ogólne na temat Toyoty Celica

Moderatorzy: prazyn, Zewus, Suseł

Awatar użytkownika
Rasiel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 25
Rejestracja: 13-06-19, 21:54
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Rasiel » 15-08-19, 15:38

MaTi2741 pisze:Hej, pojawił misie taki problem w celice VII, nagle przestał działać centralny ( z kluczyka nie działa jak i również z przycisku który się znajduje wewnątrz auta, każde drzwi trzeba osobno otwierać i zamykać) i dotatkowo jednocześnie przestało mi pokazywać stan benzyny i świeci się rezerwa, mimo że auto zatankowalem. Miał ktoc taki problem lub wie co to może byc


sprawdzałeś bezpieczniki?

Yeri12
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 13-08-19, 19:36

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Yeri12 » 15-08-19, 19:58

"Z mojej strony mogę powiedzieć, że lepiej unikać silnika VVTLi w celicach 7 - w tym modelu ta technologia była niedopracowana i podatna na stary bądź słabej jakości olej - często ten system ulegał uszkodzeniu co jest bardzo kosztowne w naprawie, do tego pompa oleju jest wadliwa i potrafi się zepsuć w najgorszym momencie i doprowadzić do zatarcia silnika. Miska oleju została źle zaprojektowana i przy dynamicznej jeździe w zakrętach olej spływał pod ścianki i smok nie jest w stanie zassać oleju co też powoli zaciera silnik. Do tego wysoki stopień kompresji więc powinno tankować się paliwo przynajmniej 98 octanowe do prawidłowego działania."

Jest to prawda? Pierwszy raz o czymś takim słyszałem. Jak w koncu jest z tym silnikiem?

Awatar użytkownika
hube
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 562
Rejestracja: 09-10-16, 07:33
Lokalizacja: prawie centrum

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: hube » 15-08-19, 20:22

Też pierwszy raz czytam he he a jeżdżę takim "źle" zaprojektowanym silnikiem ze "źle" zaprojektowaną miską :-) :-)
Z ciekawości czyj cytat ??
hube

Yeri12
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 13-08-19, 19:36

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Yeri12 » 15-08-19, 20:59

Planuje zakup nowej sztuki z owym silnikiem i trafiłem na coś takiego, zaciekawiło mnie to na type, że zmotywowałem się do założenia konta na forum :roll:

Awatar użytkownika
ksk33
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: 15-06-17, 13:05
Lokalizacja: WLKP

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: ksk33 » 15-08-19, 22:07

Silnik jak każdy inny, użytkowałem już kilka egzemplarzy z tym silnikiem i przy prawidłowej eksploatacji nie dzieje się absolutnie nic złego. Pamiętać trzeba żeby zalewać olej dobrej jakości. Wymiana maksymalnie co 10 tyś. Unikać castroli, shelli i takich wynalazków które zostawiają szlam i osad w silniku. Majstrów co się znają i chcą się podejmować naprawy tego silnika nie ma zbyt wiele. Nigdy nie wykonywałem napraw tego motoru - trzeba kupić dobry egzemplarz o który dbano. Raz miałem nawet silnik który był zalewany 10w40 vavoline w serwisie. Na wszystko były papiery stąd wiem. Po płukance i przejściu na poprawny olej, chodzi po dziś dzień bez najmniejszego zarzutu.

Źle skonstruowana miska? Przestań, jest pojemna i duża. Nie ma opcji żeby brakowało oleju. Pompa oleju? Taka sama jak w innych toyotach, nie spotkałem się z samoistnym jej uszkodzeniem bez winy użytkownika. Paliwo 98? Po co? Nie ma sensu. 95 jest bardzo dobrym paliwem.

btw. zdjęcie z instrukcji 1zz minimum 87 octanów, 2zz min 95.
Obrazek

Jako samochód weekendowy użytkuje mazde rx8. Tam dopiero są wadliwe i złe silniki. Cały czas się psuje, naprawy kosztowne. Poczytaj sobie opinie o tym motorze, to jest dopiero dramat. Na poważnie nie miałem ŻADNYCH problemów z tym silnikiem. Dbać o olej, przed ostrym upalaniem dolać sobie i kontrolować poziom. Nic się z tym nie dzieje. 3 lata - zero problemów. Nie robiłem nic poza rzeczami eksploatacyjnymi. Żadnego 98 nie leje, wankel przepala wszystko :D

No ale co tu gadać. Nie kupisz nie przekonasz się. Jak dbasz tak masz. :absolute:

Awatar użytkownika
GTR
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 03-06-19, 06:48

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: GTR » 19-08-19, 00:19

Pytanie odnośnie skrzyń w VII, gdzie można sprawdzić kod skrzyni czy coś w ten deseń? Może to głupio zabrzmi, ale nie jestem pewny czy mam skrzynie ze szperą... generalnie w zakręcie naprawdę trudno zerwać trakcję, musiałbym chyba na ostrym zakręcie dać na jedynce do odciny żeby była jako taka podsterowność (mówię oczywiście o 2ZZ-GE), ale jak raz dźwignąłem auto na podnośniku i pokręciłem kołami to efekt jak w zwykłym dyferencjale... no więc jak to jest? Może to kwestia opony i gwintu? Kiedyś miałem na podnośniku BMW E36 ze szperą i tam efekt był taki, że po niecałym obrocie jednym kołem drugie zaczynało się kręcić samo z siebie z mniejszą prędkością. Może w Toyocie jest inny typ LSD, np. na tarczkach ciernych, i może dopiero jak się da w 'palnik' to szpera działa i dlatego na podnośniku tego nie idzie wyczuć?

Najpewniej byłoby sprawdzić kod skrzyni, ewentualnie wyjąć półoś ale tego mi się nie chce :D

Awatar użytkownika
hube
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 562
Rejestracja: 09-10-16, 07:33
Lokalizacja: prawie centrum

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: hube » 19-08-19, 07:09

Ogólnie skrzynie do 2ZZ były bez szpery. Jeśli byś miał to ktoś po prostu ją założył.
Skrzynia z tego co pamiętam powinna mieć oznaczenie C60-02A a ze szperą C60-02B
hube

Awatar użytkownika
GTR
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 03-06-19, 06:48

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: GTR » 19-08-19, 13:11

No tyle to i ja w sumie wiem, możliwe że poprzedni właściciel zapomniał o tym wspomnieć. Chodzi mi o to gdzie te oznaczenie można fizycznie znaleźć na skrzyni, wiesz może w którym miejscu są wybite te numery?

Awatar użytkownika
hube
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 562
Rejestracja: 09-10-16, 07:33
Lokalizacja: prawie centrum

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: hube » 19-08-19, 13:43

Nie pamiętam żebym widział wybite numery może ktoś z kolegów pomoże. Na początku września będę robił u siebie parę rzeczy to obejrzę ją jeszcze raz.
hube
P.S. Jeśli masz dobrze usztywnione i obniżone zawieszenie do tego dobre kapcie to wcale tak prędko podsterowności nie poczujesz.

Awatar użytkownika
ksk33
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: 15-06-17, 13:05
Lokalizacja: WLKP

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: ksk33 » 19-08-19, 22:31

hube pisze:Nie pamiętam żebym widział wybite numery może ktoś z kolegów pomoże.


Na obudowie koło mechanizmu różnicowego, drugie na dzwonie od środka sprzęgła. Oznaczenia takie jak mówisz.

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2524
Rejestracja: 05-03-06, 14:38
Lokalizacja: Krosno

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Fryc85 » 20-08-19, 23:02

SWAP na rev.3 w V gen ,wiązka nie pasuje, pomoże kto?

HdS1989
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 97
Rejestracja: 21-10-17, 16:36
Lokalizacja: DE-Stralsund/Bydgoszcz

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: HdS1989 » 21-08-19, 18:55

Orientuje się ktoś czy można gdzieś dostać pilot do otwierania/zamykania vii gen ale bez kluczyka z dwoma przyciskami?

Awatar użytkownika
Rasiel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 25
Rejestracja: 13-06-19, 21:54
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Rasiel » 23-08-19, 12:54

HdS1989 pisze:Orientuje się ktoś czy można gdzieś dostać pilot do otwierania/zamykania vii gen ale bez kluczyka z dwoma przyciskami?


znam dobrego speca od alarmów/centralnego w Bydgosczy. Wydaje mi się pilot musi być dopasowany/sparowany z centralką ale expertem nie jestem. Jak coś dzwoń do tego Pana http://auto-alarmy.bydgoszcz.pl/


BTW, jesteś na czacie Celic z Kujawsko-Pomorskiego?

Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 705
Rejestracja: 05-12-15, 20:18
Lokalizacja: CIN/CZN

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: klexmix » 23-08-19, 15:54

Rasiel pisze:
HdS1989 pisze:Orientuje się ktoś czy można gdzieś dostać pilot do otwierania/zamykania vii gen ale bez kluczyka z dwoma przyciskami?


znam dobrego speca od alarmów/centralnego w Bydgosczy. Wydaje mi się pilot musi być dopasowany/sparowany z centralką ale expertem nie jestem. Jak coś dzwoń do tego Pana http://auto-alarmy.bydgoszcz.pl/


BTW, jesteś na czacie Celic z Kujawsko-Pomorskiego?

Gdzie jest taki czat?

Awatar użytkownika
ksk33
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: 15-06-17, 13:05
Lokalizacja: WLKP

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: ksk33 » 23-08-19, 17:07

Pewnie na srajbuku.

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2524
Rejestracja: 05-03-06, 14:38
Lokalizacja: Krosno

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Fryc85 » 23-08-19, 20:04

Na srajbuku dowiesz się tylko u kogo najlepiej wydać twoje pieniadze.

Awatar użytkownika
Rasiel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 25
Rejestracja: 13-06-19, 21:54
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Rasiel » 23-08-19, 21:49

klexmix pisze:
Rasiel pisze:Gdzie jest taki czat?


Na Messendżerze, jak chcesz dołączyć napisz PW

Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 705
Rejestracja: 05-12-15, 20:18
Lokalizacja: CIN/CZN

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: klexmix » 24-08-19, 09:08

Rasiel pisze:
klexmix pisze:
Rasiel pisze:Gdzie jest taki czat?


Na Messendżerze, jak chcesz dołączyć napisz PW

Nie mam Messengera :D

Awatar użytkownika
Rasiel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 25
Rejestracja: 13-06-19, 21:54
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Rasiel » 24-08-19, 14:09

klexmix pisze:Nie mam Messengera :D


Dużo tracisz :D mamy chyba już kogoś z Inowrocławia nawet

Awatar użytkownika
ksk33
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: 15-06-17, 13:05
Lokalizacja: WLKP

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: ksk33 » 24-08-19, 14:27

Właśnie. Czy to prawda ze można mieć messengera bez srajbuka?