Krotka skrzynia biegow GT 4 turbo

Forum Ogólne na temat Toyoty Celica
Awatar użytkownika
RomanGT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: 03-01-14, 19:46

Postautor: RomanGT » 25-12-14, 13:10

Generalnie chodziło mi co w przypadku tego motoru o którym gadamy - 3s-ge rev. 2 i 3 :)

Kiełbasa
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 26-11-12, 16:47

Postautor: Kiełbasa » 26-12-14, 19:00

no dobra to ja zapytam jeszcze w temacie.
Jeśli mielibyście skracać przełożenie główne to na jakie? na jakiej prędkości maksymalnej miałoby sie kończyć ?bo na ravce to nie ma dużej różnicy chyba 240vmax

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 26-12-14, 20:38

chyba 180-190 max... :D

P.

Awatar użytkownika
MisiekPolarny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 544
Rejestracja: 18-06-07, 08:48

Postautor: MisiekPolarny » 26-12-14, 22:18

Pawciu pisze:chyba 180-190 max... :D

P.


W Polsce nie potrzeba więcej :P

Awatar użytkownika
roman
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 992
Rejestracja: 05-03-07, 15:51

Postautor: roman » 02-01-15, 14:57

Bez sensu ta przeróbka z RAV4, bo przy mocy seryjnego GT-Four, lub podniesionej te trybiki pokruszą się w minutę...
Lepiej zrobić to od razu z głową :)

Obrazek

Kłówka do GT-FOUR ST185 i ST2015:
http://www.sqsracing.com/produkt/422:52 ... ng-gearbox

Do tego mechanizm do sekwencyjnej zmiany biegów:
http://www.sqsracing.com/produkt/297:38 ... ord-toyota

Spec przełożeń:
http://www.sqsracing.com/files/fs_files ... 14_160.xls

Chyba 2015 zacznie się od wsadzenia tego kitu do mojej ST205 :)

Kto chętny na zakup grupowy? :)

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 02-01-15, 18:16

kredyty hipoteczne by ludzie musieli pobrać żeby sobie to kupić.
pamiętaj, że jesteśmy w Polsce, wszystko po 5zł.

ps. ten kit bez pociągnięcia platyną nie będzie wystarczająco męski :)

P.

Awatar użytkownika
Slowik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 146
Rejestracja: 25-10-13, 11:26

Postautor: Slowik » 02-01-15, 21:10

Ja akurat przerabiam temat skrzyni.
Co prawda nie oddałem jeszcze ale już niedługo to nastąpi.
Znalazłem taką firmę, specjalizacja TOYOTA i mogą coś poradzić, ceny mają dobre.

http://gearbox-toyota.pl/index.php

Przy okazji jak ktoś zna firmę to może się wypowiedzieć .
U mnie akurat synchronizatory i uszczelniacze.
ST 185 WB

Awatar użytkownika
roman
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 992
Rejestracja: 05-03-07, 15:51

Postautor: roman » 03-01-15, 12:12

Ale co to ma wspólnego z tematem krótkiej skrzyni ?

Awatar użytkownika
Slowik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 146
Rejestracja: 25-10-13, 11:26

Postautor: Slowik » 03-01-15, 17:26

Jak z nimi rozmawiałem dowiedziałem się, że nie tylko naprawiają skrzynie ale również mogą je modyfikować min. zmieniając przełożenia czy wstawiając mocniejsze tryby, wałki itp. Myślę, że mogą przerobić skrzynię na krótszą. Za naprawę skrzyni mi powiedzieli około 350zł + części . Części mogą mieć swoje lub z serwisu. Wspomniał też, że mają na placu dużo skrzyń przeznaczonych na części.
Jak zajmują się skrzyniami może coś mądrego powiedzą lub poradzą.
ST 185 WB

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 03-01-15, 17:31

Slowik pisze:Jak z nimi rozmawiałem dowiedziałem się, że nie tylko naprawiają skrzynie ale również mogą je modyfikować min. zmieniając przełożenia czy wstawiając mocniejsze tryby, wałki itp. Myślę, że mogą przerobić skrzynię na krótszą. Za naprawę skrzyni mi powiedzieli około 350zł + części . Części mogą mieć swoje lub z serwisu. Wspomniał też, że mają na placu dużo skrzyń przeznaczonych na części.
Jak zajmują się skrzyniami może coś mądrego powiedzą lub poradzą.

Czy będą modyfikować Twoją skrzynię?

P.

Awatar użytkownika
Slowik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 146
Rejestracja: 25-10-13, 11:26

Postautor: Slowik » 03-01-15, 20:12

U mnie przede wszystkim synchronizatory i uszczelnienie. A czy coś jeszcze przy okazji to zobaczymy. Nie wykluczone.

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 03-01-15, 20:24

Slowik pisze:U mnie przede wszystkim synchronizatory i uszczelnienie. A czy coś jeszcze przy okazji to zobaczymy. Nie wykluczone.

ile Ci powiedzieli za nowe synchronizatory z ASO?

P.

Awatar użytkownika
Slowik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 146
Rejestracja: 25-10-13, 11:26

Postautor: Slowik » 03-01-15, 22:37

Tz, synchronizatory oni dają swoje i całość to koszt około 1000. Jeśli będą nietypowe synchronizatory których nie mają to koszt będzie taki jaki poda serwis. Jednak stwierdzili, że w sporej większości części do skrzyń się pokrywają tz można coś dobrać.
ST 185 WB

Awatar użytkownika
tomeck
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 28-11-10, 00:29

Postautor: tomeck » 16-01-15, 19:51

Witam !
Moje GT Four 205, uruchomione w 2013, po zaliczeniu w 2014 rajdów Magurski Classicauto i Żubrów, w najbliższych dniach będzie miało ściągniętą skrzynię i próbę zaadoptowania przełożenia głównego ze skrzyni RAV4 1gen.
Proszę Szanowne Grono o wskazówki z doświadczenia czego się spodziewać.
Jeżeli będzie potrzeba to będą dorabiane koła, lub ostatecznie zakupiony set.
Chętnie podzielę się uwagami w trakcie zmian lub przy dorabianiu kół i wałków, lub może ktoś już dorabiał ?
Tomeck

Awatar użytkownika
carsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5915
Rejestracja: 30-08-06, 13:30

Postautor: carsik » 16-01-15, 20:35

a ten temat na 4 strony to po co szacowne grono napisało?
www.gt4serwis.pl
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28

Awatar użytkownika
tomeck
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 28-11-10, 00:29

Postautor: tomeck » 16-01-15, 20:51

Konkretnie chciałbym przełożyć tylko przełożenie główne, spodziewam się dorabiania wałków, mam skrzynię RAV4, może spasują synchronizatory ??? Mam dokumentację obu skrzyń. Najchętniej zakupię potrzebne części lub skorzystam z dokumentacji - odpłatnie lub zrewanżuję się płynnymi załącznikami...
Tomeck

Awatar użytkownika
carsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5915
Rejestracja: 30-08-06, 13:30

Postautor: carsik » 16-01-15, 21:17

nie, nic w ten sposób nie spasujesz. Przeczytaj ze zrozumieniem te 4 strony bo było o tym co i jak.
www.gt4serwis.pl

Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28

Awatar użytkownika
tomeck
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 28-11-10, 00:29

Postautor: tomeck » 16-01-15, 22:52

Najwięcej jest w tym poście: " trzeba z dwóch skrzyń zrobić jedną. Generalnie rzecz polega na przełożeniu części skrzyni z biegami z RAV4 i przełożenia głównego i połączenia tego z transferem i wyjściem na prawą stronę z ST185"
O to chodzi? Jaka "część skrzyni" ? "połączenia" ??? - coś trzeba dotoczyć, spawać?
Miałem może błędne informacje o zmianie kół przełożenia głównego i dorabianiu wałka wyjściowego ?
Zapewne po rozebraniu okaże się to proste, ale przed kombinowaniem wolę zapytać Ekspertów...
Tomeck

Awatar użytkownika
carsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5915
Rejestracja: 30-08-06, 13:30

Postautor: carsik » 17-01-15, 09:36

tomeck pisze:części skrzyni z biegami z RAV4 i przełożenia głównego
co trudnego do zrozumienia? obudowa skrzynie biegów z RAV wraz z zawartością odkręcasz pozostałość i pozostawiasz sobie koło talerzowe przełożenia głównego.

tomeck pisze: i połączenia tego z transferem i wyjściem na prawą stronę z ST185"


to jest praktycznie dosłowna instrukcja złożenia tej skrzyni, proste i w sumie bezproblemowe jeśli chodzi o mechanikę.
www.gt4serwis.pl

Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28

Awatar użytkownika
KRYSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4503
Rejestracja: 15-05-06, 17:35

Postautor: KRYSO » 17-01-15, 23:27

TU też ktoś majstruje ze skrzyniami do Toyoty..
[center]JEDZIEMY[/center]