Zakup VII

Forum Ogólne na temat Toyoty Celica
Awatar użytkownika
mcendrju
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 371
Rejestracja: 14-02-08, 22:47

Postautor: mcendrju » 07-09-16, 00:00

Co do różnic to łatwo prześledzić np tu http://c.wrzuta.pl/wi16002/4efb2080000d ... engine.jpg

I jak widać, do 6k obrotów jest powiedzmy to samo, później jest róznica znacząca! bo VVTi kończy się przed 7k (a po 6k spada moc i moment), a VVTLi na 8200, do tego moc i moment jeszcze rośnie. Teraz pytanie do kierowcy czy woli podczas wyprzedzania żeby zabrakło mu biegu, czy chce pokonać manewr bez machania gałką skupiając się na otoczeniu? Mi te konie i zakres uratowały parę razy życie na trasie. No ale jeśli ktoś chce tylko jeździć do max 5-6 (bo nie trzeba chyba mówić, że to jest aż nadto w przeciętnym codziennym użytkowaniu) albo tak jak uczą na prawie jazdy, że powyżej 3k to jest przestępstwo to VVTi w zupełności wystarczy.

Pozdrawiam tych co jeżdżą do odcinki ;) (po to są te auta :P )
Obrazek

Awatar użytkownika
jonas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 15-08-15, 21:49

Postautor: jonas » 07-09-16, 16:20

Czyli wiele się nie pomyliłem - trzeba cisnąć dość wysoko, żeby ujawniła się piorunująca przewaga VVTLi nad tym niemagicznym analogowym VVTi. Nie widzę w tym nic złego, ciśnięciu wysoko znaczy, po prostu trzeba być tego świadomym upierając się przy VVTLi.

Cichy133
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 76
Rejestracja: 02-03-16, 21:29

Postautor: Cichy133 » 07-09-16, 18:05

Co do ceny, to moge powiedziec, ze w kwietniu kupilem poliftowego tsa rocznik 2004 z alufelgami i letnimi oponami toyo + felgi stalowe i zimowki za 27 tysiecy. Pewnie moglbym sie utargowac na 25, ale juz nie chcialem kombinowac. I moj egzemplarz rzeczywiscie jest zadbany, zero rdzy, pije odrobine oleju, ale nic powaznego. Ogladal go mechanik i nie mial sie do czego przyczepic. Ja rowniez po przejechaniu pieciu tysiecy nie moge sie do niczego przyczepic.
Generalnie zadbane polifty ts oscyluja w okolicach 25 tysiecy zl/6000 euro.

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1495
Rejestracja: 01-03-16, 16:59

Postautor: Cisiel » 07-09-16, 21:44

jonas pisze: nad tym niemagicznym analogowym VVTi.


Coś jaśniej ? Bo nie kumam.

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1110
Rejestracja: 09-06-16, 12:57

Postautor: greos39 » 08-09-16, 09:13

Ja się właśnie na takie koszty szykuję. Teraz z jakimś ziomkiem zza Hanoweru rozmawiam, może będą negocjacje. Na pewno będę sie starał zbić z ceny bo wystawił za 6900€.
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '04 - childhood dream project car
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold

Awatar użytkownika
jonas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 15-08-15, 21:49

Postautor: jonas » 08-09-16, 10:55

W sierpniu zeszłego roku za VVTi rocznik 2005 w stanie technicznie sprawnym, ale estetycznie zaniedbanym, dałem 20900 zł plus opłaty. Słabo dostępne TSy oscylowały wtedy wokół 30k złotówek, ale nie upierałem się bo nie chciałem wydawać aż tyle na zabawkę, początkowo miało to być 15k. No i rzekoma nietypowość osprzętu mnie zniechęciła.
A i tak się niedawno okazało, że polift ma klocki hamulcowe z wersji TS, nawet jak nie jest TS.

Cisiel pisze:
jonas pisze: nad tym niemagicznym analogowym VVTi.


Coś jaśniej ? Bo nie kumam.

Ale co jaśniej? Jest zwykła VVTi tańsza i mniej poszukiwana, czyli niemagiczna właśnie, oraz VVTLi, gdzie dzieje się ta cała magia liftu po 6000 obrotów. Cenowo ta druga wychodzi drożej, ale nikt nie mówił, że czary to są tanie sprawy.

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1110
Rejestracja: 09-06-16, 12:57

Postautor: greos39 » 08-09-16, 12:31

Nie wiem jak zacytować na telefonie ;d ale fakt - czary (jakiekolwiek, w jakimkolwiek wozie) kosztują.
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '04 - childhood dream project car
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold

Carlsky
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 02-10-16, 19:07

Celica VII TS 2001

Postautor: Carlsky » 23-11-16, 17:24

Witam, tym razem ja szukam już od 3 miesięcy Celici VII Ts, byłem sprawdzić dwie, okazało się że do niczego się nie nadają, dzisiaj spotkałem takie ogłoszenie, wiem jakie są różnice pomiędzy przedliftem i poliftem, ale może czegoś nie dopatrzyłem? Czy moglibyście mi pomóc w ocenie tego egzemplarza jeśli w ogóle da się coś stwierdzić po zdjęciach ? :) Pozdrawiam

http://otomoto.pl/oferta/toyota-celica- ... a1fab8a2f1

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1495
Rejestracja: 01-03-16, 16:59

Postautor: Cisiel » 23-11-16, 21:14

Pierwszy raz widzę VII gen. z jasną tapicerką... Paskudztwo. W baku echo, że szok. Pompa już pewnie cały syf zaciągnęła do układu. Ogólnie TS za tą kasę i od Mirka handlarza (cena, przebieg i przeszłość auta do ustalenia) - ja bym sobie darował.

Awatar użytkownika
volumemusic7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 238
Rejestracja: 30-06-14, 23:39

Postautor: volumemusic7 » 23-11-16, 22:21

Dokładnie do sprawdzenia, środek również mi się nie podoba. Do Celicy nie pasuje za cholerę. Cisiel stawiam że samochód już pchany był przez suchy bak :D plus progi z tego co widzę nie TS'owe, chociaż słyszałem że również wypuszczany był TS bez tych progów. Jednym słowem trzeba pojechać sprawdzić, przejechać się, a i tak wszystko wyjdzie dopiero w praniu :)

Awatar użytkownika
Balbek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1031
Rejestracja: 18-01-11, 13:43

Postautor: Balbek » 24-11-16, 10:12

A ja odmiennie dodam że nie widze nic złego na zdjęciach, cena może i atrakcyjna warto by było jechac posłuchać tego silnika i się nim przejechać. Środek oryginalny pod względem kolorystyki ale nie do takiej ilości szarego plastiku jaki jest w VII.
volumemusic7, nie każdy TS wychodził w tym takiecie TS'owym (prog+dokładka przód)

Awatar użytkownika
volumemusic7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 238
Rejestracja: 30-06-14, 23:39

Postautor: volumemusic7 » 24-11-16, 10:25

balbek dlatego właśnie napisałem, że słyszałem że TS'y też wychodziły bez tych dodatków. Przednia dokładka chyba była z przedliftowym zderzakiem, a w poliftach już nie :) tak mi się wydaje, lecz ręki uciąć sobie nie dam :)

Awatar użytkownika
Skoczu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1310
Rejestracja: 03-05-09, 17:22

Postautor: Skoczu » 24-11-16, 11:37

Jeżeli samochód faktycznie z Włoch, to pamiętajcie, że tam inny klimat a czarne skóry to dramat. Mi tam nawet ten jasny wariant się podoba.

W sumie ze zdjęć nie ma się czego przyczepić.

No... ale ja tam w samochodu z Włoch bez obcierek nie wierzę...

Awatar użytkownika
eXcential
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 666
Rejestracja: 11-11-10, 16:22

Postautor: eXcential » 24-11-16, 16:50

Ja mam wrażenie że coś się działo z błotnikami tylnymi, jakby były porysowane albo lekko wgniecione. Chyba że tak dziwnie światło się odbija. Poza tym tylny zderzak słaby spas i tez chyba inny odcień.
MOJA TOYOTA CELICA viewtopic.php?t=26692

Carlsky
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 02-10-16, 19:07

Postautor: Carlsky » 24-11-16, 17:42

Dziękuję za odpowiedzi, jutro jadę zobaczyć 2 przedliftowe Celiki TS 2001. Ogólnie będę zwracał uwagę, na

- dopasowanie elementów i ich kolor,
- czy wszystkie śrubki są na swoim miejscu i są fabryczne czy nowe,
- stan karoserii przy kole zapasowym,
- daty i oryginalność szyb,
- wygląd tarcz hamulcowych czy nie są zardzewiałe co by oznaczało długie nie użytkowanie,
- czy dymi z rury,
- czy obroty falują, czy coś się zmienia po odkręceniu korka oleju na włączonym silniku,
- czy włącza się lift, jak pracuje silnik na wysokich obrotach,
- stan bieżnika w oponach,

tyle na ten moment mi się przypomina - podstawowa wiedza dt. sprawdzania przeszłości każdego samochodu.
A może są jakieś konkrety na które zwraca się uwagę akurat w Celice VII? Czytam cały czas forum, pewnie w końcu skompletuję informacje.
I czy jak olej chlapie z korka wlewu oleju to ma jakieś znaczenie ?

Awatar użytkownika
Asci
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1032
Rejestracja: 12-05-07, 00:38

Postautor: Asci » 24-11-16, 18:21

Dzwonilem do handlarza w sprawie tego TSa. Powiedzial mi ze procz dachu i klapy wszystko bylo malowane. Gosc malo przyjemny. Nie wie co to LIFT nawet i jak powinien pracowac ten silnik

Awatar użytkownika
jonas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 15-08-15, 21:49

Postautor: jonas » 24-11-16, 22:32

Nie żebym był fanem deptania czyichś marzeń, ale przypominam, że Celica VII w najlepszym przypadku ma 11 lat, niebawem 12. Do tego nie jest to model dziadkowozu na grzyby i do kościoła. Odrzucanie każdego egzemplarza z powodu ruszonej śrubki skończy się zakupem nowej GT86, bo tam one ruszone na pewno nie będą.
Szyby mogły pójść od kamienia lub złodzieja (boczne), stłuczka i późniejsza prawidłowa naprawa nie oznacza konieczności złomowania, a do sprzedaży raczej nie szykuje się kompletu nowych opon - kupiłem już w życiu cztery używane samochody, w tym Celikę, w każdym trzeba było wliczyć nowe opony w pakiet startowy. Nie dalej jak wczoraj wymieniłem tylne klocki hamulcowe (60 zł), bo się zużyły - nie mam bladego pojęcia, kiedy i na co wymieniono je poprzednim razem, ale pokruszone były fest. Czego się spodziewać po nastoletnim samochodzie?

Sprawdź czy buda nie rdzewieje od spodu, czy wydech nie kopci na niebiesko, czy nie ściąga przy hamowaniu i nie ma wibracji na kierownicy, czy klima chłodzi (żadne "do nabicia", nabicie czynnika to grosze w porównaniu z wymianą sprężarki). No i czy łożyska w kołach nie hałasują, bo to nie są tanie sprawy w tym modelu. Malowany błotnik albo kombinowany zderzak to jeszcze nie dyskwalifikacja, zresztą lakierem się nie jeździ.

Carlsky
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 02-10-16, 19:07

Postautor: Carlsky » 29-11-16, 14:36

Witam panowie, byłem w Busku i nie kupiłem, bo pomimo tego że obroty szybko szły w górę, to nie było liftu po 6000/6200. Żadnej różnicy, rzeczywiście przyśpieszał, ale nie było tego kopa, którego zauważyłem w innych i nie było w niej oleju, więc pojechałem do Cieszyna, w tamtej wszystko mi się spodobało i kupiłem :) Już się zakochałem. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 884
Rejestracja: 05-12-15, 20:18

Postautor: klexmix » 26-01-17, 20:41

http://allegro.pl/toyota-celica-lift-st ... 05178.html
Oglądał ktoś tę sztukę? Od początku wystawienia zeszło ok. 6 klocków z ceny, niby szukam TS'ki, ale ta wygląda "przykuwająco", ale coś długo stoi jak na taki stan, i facet chyba szybko chce się jej pozbyć skoro tak obniżył cenę, trup czy inny babol?

Awatar użytkownika
MikolPL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 39
Rejestracja: 12-06-16, 01:26

Postautor: MikolPL » 26-01-17, 21:02

klexmix pisze:http://allegro.pl/toyota-celica-lift-stan-idealny-i6682205178.html
Oglądał ktoś tę sztukę? Od początku wystawienia zeszło ok. 6 klocków z ceny, niby szukam TS'ki, ale ta wygląda "przykuwająco", ale coś długo stoi jak na taki stan, i facet chyba szybko chce się jej pozbyć skoro tak obniżył cenę, trup czy inny babol?


Ja sobie czasami rzucam okiem co się na rynku celikowym dzieje i ta rzeczywiście wisi już baaardzo długo. Aczkolwiek po zdjęciach to naprawdę nie ma się czego przyczepić, do tego pakiet TTE.. Nic nie obiecuję, ale do Żyrardowa nie mam przesadnie daleko - może zrobię sobie wycieczkę w przeciągu tygodnia/dwóch :)