Stozek
- PREZES900RR
- Użytkownik
- Posty: 1691
- Rejestracja: 13-08-04, 20:02
sam stozek - hmm moze nie pomoc a nawet zaszkodzic - podobnie ze spalaniem, moca i momentem obrotowym. Jesli juz chcesz stozek to tylko dobrej firmy i do odpowiednika silnika czyli dedykowany do 2,0. Filtr taki, dobrej firmy to koszt minimum 200zl - pytanie jak go osadzisz i jak twoje auto na to zareaguje. Jesli masz wiecej pytan w pisz w opcji szukaj "dolot" "stozek" a z pewnoscia duzo informacji na ten temat znajdziesz
Elbląskie Forum Motocyklistów http://www.grupaelblag.pl
- Szweda
- Użytkownik
- Posty: 2975
- Rejestracja: 16-11-05, 16:39
Zauważyłem, że bardzo wiele osób chce założyć stożek nawet nie wiedząc ile sie po nim można spodziewać, w myśl zasady Tuning Mechaniczny <200 pln. Przyrost mocy 0,8%-1,5% (na dupohamowni może sie to wyczuje)za tyle kasy :\ wole kupić paliwo.
Pełen profesjonalnie zaprojektowany dolot jest spoko i wporzy, żeby nie było.
Pełen profesjonalnie zaprojektowany dolot jest spoko i wporzy, żeby nie było.
Jezeli pomoglem, zawsze mozesz mi o tym powiedziec klikajac przycisk "pomogl" pod moim postem.
- Mulec
- Użytkownik
- Posty: 1155
- Rejestracja: 23-12-03, 20:39
Re: Stozek
dziadzia pisze:Mam pytanie chce sobie zalozyc stozek tylko niewiem jaki?i czy bedzie silnik normalnie chodzi tzn.czy beda dobre obroty,i czy spalanie nie pojdzie w gore?:) silnik 2.0 16V 5 gen
odpusc sobie...ja kupilem juz auto z takim badziewiem (niestety nie mam mozliwosci powrotu do oryginału - nad czym ubolewam) i poza fajnym dziwiekiem nie ma zadnych plusow, co do minusow to znaczaco spadł moment obrot. przy niskich obrotach...jesli juz chcesz cos robic z dolotem, to przygotuj sie na ok 1000 zł i daj to zrobic fachowcom, ale nie spodziewaj sie za duzo, troche poprawi ci sie moment obrot. w gornej partii obrotow, oczywiscie kosztem dolnej partii obrotow (czyli w ruchu miejscim ZERO przydatności)....IMHO....pieniadze wyrzucone w błoto, lepiej kup sobie wkład filtra powietrza do oryginalnej puszki, ale firmy np. Sparco, albo PiperCross.
- Grzegorz
- Użytkownik
- Posty: 2039
- Rejestracja: 06-01-04, 18:26
Re: Stozek
Mulec pisze:dziadzia pisze:Mam pytanie chce sobie zalozyc stozek tylko niewiem jaki?i czy bedzie silnik normalnie chodzi tzn.czy beda dobre obroty,i czy spalanie nie pojdzie w gore?:) silnik 2.0 16V 5 gen
odpusc sobie...ja kupilem juz auto z takim badziewiem (niestety nie mam mozliwosci powrotu do oryginału - nad czym ubolewam) i poza fajnym dziwiekiem nie ma zadnych plusow, co do minusow to znaczaco spadł moment obrot. przy niskich obrotach...jesli juz chcesz cos robic z dolotem, to przygotuj sie na ok 1000 zł i daj to zrobic fachowcom, ale nie spodziewaj sie za duzo, troche poprawi ci sie moment obrot. w gornej partii obrotow, oczywiscie kosztem dolnej partii obrotow (czyli w ruchu miejscim ZERO przydatności)....IMHO....pieniadze wyrzucone w błoto, lepiej kup sobie wkład filtra powietrza do oryginalnej puszki, ale firmy np. Sparco, albo PiperCross.
Masz na to jakieś dowody???
- bboy4
- Użytkownik
- Posty: 3706
- Rejestracja: 05-11-05, 16:53
- Grzegorz
- Użytkownik
- Posty: 2039
- Rejestracja: 06-01-04, 18:26
bboy4 pisze:W jednym z linków z naszego forum przeczytałem informacje że "stożek mimo wszystko że będzie fachowo zamontowany i dobrany wpływa niekorzystnie na żywotność silnika" (chodzi o mniej dokładną filtracje niż standardowy). Czy to jest prawda??
jak bedziesz systematycznie czyscił i pielęgnował taki filtr to nic sie nie stanie
ale jak ktoś ma dwie lewe ręce to pewnie coś tam sie stanie
ja mam stozka i jestem zadowolony i wcale nie wydałem 1000zł
- Mulec
- Użytkownik
- Posty: 1155
- Rejestracja: 23-12-03, 20:39
Re: Stozek
Grzegorz pisze:Masz na to jakieś dowody???
no toz przeciez pisze na swoim przykładzie
- Mulec
- Użytkownik
- Posty: 1155
- Rejestracja: 23-12-03, 20:39
Grzegorz pisze:jak bedziesz systematycznie czyscił i pielęgnował taki filtr to nic sie nie stanie
ale jak ktoś ma dwie lewe ręce to pewnie coś tam sie stanie
ja mam stozka i jestem zadowolony i wcale nie wydałem 1000zł
widze ze do mnie walisz ;P
ok, w takim razie na czym polega Twoje zadowolenie ?
masz jakies wykresy z hamowni zeby udowodnic swoje "zadowolenie" ?
wiele czytalem o stozkach, sam zreszta mam, i z checia zamienilbym to na oryginalna puszke.
- PREZES900RR
- Użytkownik
- Posty: 1691
- Rejestracja: 13-08-04, 20:02
ja na swoim stozku osobiscie [przejechalem juz ponad 40 000km - wczesniej jak kupilem tez byl i chyba sporo przejezdzil bo brudny byl niesamowicie. Trzeba o filtr dbac!!! poza tym najlepiej zamocowac go aby nie latal - wystarczy jakies mocowanie zrobic z lekka prowizoryczne - widzialem kilka przypadkow rozciecia siatki - kiedy filtr sobie dyndal i ocieral o sruby i inne elementy komory silnika.
Dobry filtr-dedykowany do pojemnosci glownie i wystrojony - bo sam montarz w 10min to nie wszystko moze przyniesc +
Moja celica przed dolotem i wydechem wg G-techa miala 9,99s do 100km/h a seria podaje 11sekund wiec chyba to +
Dobry filtr-dedykowany do pojemnosci glownie i wystrojony - bo sam montarz w 10min to nie wszystko moze przyniesc +
Moja celica przed dolotem i wydechem wg G-techa miala 9,99s do 100km/h a seria podaje 11sekund wiec chyba to +
Ostatnio zmieniony 11-02-06, 23:08 przez PREZES900RR, łącznie zmieniany 1 raz.
Elbląskie Forum Motocyklistów http://www.grupaelblag.pl
- Grzegorz
- Użytkownik
- Posty: 2039
- Rejestracja: 06-01-04, 18:26
Mulec pisze:Grzegorz pisze:jak bedziesz systematycznie czyscił i pielęgnował taki filtr to nic sie nie stanie
ale jak ktoś ma dwie lewe ręce to pewnie coś tam sie stanie
ja mam stozka i jestem zadowolony i wcale nie wydałem 1000zł
widze ze do mnie walisz ;P
ok, w takim razie na czym polega Twoje zadowolenie ?
masz jakies wykresy z hamowni zeby udowodnic swoje "zadowolenie" ?
wiele czytalem o stozkach, sam zreszta mam, i z checia zamienilbym to na oryginalna puszke.
no to chyba za duzo przeczytałes
- hafla
- Użytkownik
- Posty: 192
- Rejestracja: 23-10-05, 13:37
Dedykowany filtr stozkowy???? Pierwsze slysze. Po pierwsze im wiekszy tym lepiej a po drugie to ciekawe ilu z was potrafi obliczyc harmoniczna? Jak sobie ktos zdejmie puche i zalozy w to miejsce filtr to logiczne jest (dla niektorych), ze osiagi tylko sie pogorsza bo filtr bedzie za blisko. Myslicie, ze te wszystkie puchy za filtrem sa dla ozdoby? Filtr to jedno a uklad dolotowy to drugie.
- PREZES900RR
- Użytkownik
- Posty: 1691
- Rejestracja: 13-08-04, 20:02
hafla pisze:Dedykowany filtr stozkowy???? Pierwsze slysze. Po pierwsze im wiekszy tym lepiej a po drugie to ciekawe ilu z was potrafi obliczyc harmoniczna? Jak sobie ktos zdejmie puche i zalozy w to miejsce filtr to logiczne jest (dla niektorych), ze osiagi tylko sie pogorsza bo filtr bedzie za blisko. Myslicie, ze te wszystkie puchy za filtrem sa dla ozdoby? Filtr to jedno a uklad dolotowy to drugie.
Halfa - dedykowany do pojemnosci glownie filtr - a dlaczego - bo za duzo powietrza spali ci silnik - tzn w komorze bedzie zbyt goraca i sucha mieszanka - to chyba normalne.
Znam ludzi co potrafia do wyliczyc-osobiscie ich znam - i tak wlasnie mam - mam wykres z hamowni-zapraszam do "garazu"
Poza tym wiekszy filtr wcale nie oznacza lepiej tak jak w zyciu"co za duzo to nie zdrowo" - no i chyba filtr i obudowa filtra to nie to samo co puszki rezonansowe etc
Odleglosc ma 2 zalet - blizej i dalej - w zaleznosci od zapotrzebowania itd - dlatego sa systemy takie jak VVTLi, V-tec itd
Elbląskie Forum Motocyklistów http://www.grupaelblag.pl
- Szweda
- Użytkownik
- Posty: 2975
- Rejestracja: 16-11-05, 16:39
A to sie rozrządu nie tyczy??? Mi sie wydaje, że ci chodziło o zmienną długość dolotu a nie zmienne fazy rozrządu?? ale sie moge mylić.Odleglosc ma 2 zalet - blizej i dalej - w zaleznosci od zapotrzebowania itd - dlatego sa systemy takie jak VVTLi, V-tec itd
Jezeli pomoglem, zawsze mozesz mi o tym powiedziec klikajac przycisk "pomogl" pod moim postem.
- PREZES900RR
- Użytkownik
- Posty: 1691
- Rejestracja: 13-08-04, 20:02
Szweda pisze:A to sie rozrządu nie tyczy??? Mi sie wydaje, że ci chodziło o zmienną długość dolotu a nie zmienne fazy rozrządu?? ale sie moge mylić.Odleglosc ma 2 zalet - blizej i dalej - w zaleznosci od zapotrzebowania itd - dlatego sa systemy takie jak VVTLi, V-tec itd
zmienne fazy rozrzadu dzialaja jak system zmiany odleglosci dolotu - chodzi glownie o dostrojenie strugi i wielkosci powietrza do danych potrzeb-zapotrzebowania silnika- w gruncie rzeczy 2 rozwiazania - podobne dzialanie
Elbląskie Forum Motocyklistów http://www.grupaelblag.pl
- hafla
- Użytkownik
- Posty: 192
- Rejestracja: 23-10-05, 13:37
PREZES900RR pisze:hafla pisze:Dedykowany filtr stozkowy???? Pierwsze slysze. Po pierwsze im wiekszy tym lepiej a po drugie to ciekawe ilu z was potrafi obliczyc harmoniczna? Jak sobie ktos zdejmie puche i zalozy w to miejsce filtr to logiczne jest (dla niektorych), ze osiagi tylko sie pogorsza bo filtr bedzie za blisko. Myslicie, ze te wszystkie puchy za filtrem sa dla ozdoby? Filtr to jedno a uklad dolotowy to drugie.
Halfa - dedykowany do pojemnosci glownie filtr - a dlaczego - bo za duzo powietrza spali ci silnik - tzn w komorze bedzie zbyt goraca i sucha mieszanka - to chyba normalne.
Znam ludzi co potrafia do wyliczyc-osobiscie ich znam - i tak wlasnie mam - mam wykres z hamowni-zapraszam do "garazu"
Poza tym wiekszy filtr wcale nie oznacza lepiej tak jak w zyciu"co za duzo to nie zdrowo" - no i chyba filtr i obudowa filtra to nie to samo co puszki rezonansowe etc
Odleglosc ma 2 zalet - blizej i dalej - w zaleznosci od zapotrzebowania itd - dlatego sa systemy takie jak VVTLi, V-tec itd
Wiem, ze masz liczony dolot ale autorowi watku chodzilo o to czy jak wyda 200zl i zalozy sobie filtr byle gdzie to cos mu to da. Moim zdaniem tylko zaszkodzi. Co do puszek rezonansowych to nie chodzilo mi o nie, tylko o faktyczny dolot, ktory dochodzi do obudowy filtra i jest jej przedluzeniem . co do wielkosci filtra to nadal bede sie upieral, ze nie zaszkodzi wstawic wiekszy. Ilosc powietrza mozna regulowac ksztaltem i dlugoscia samego dolotu, nie wspominajac juz o temperaturze. Oczywiscie wieksza ilosc powietrza powinna miec odzwierciedlenie w ilosci paliwa ale to juz powazniejsze modyfikacje. do tego dochodza inne czasy otwarcia zaworow itd. zreszta sam wiesz.
- PREZES900RR
- Użytkownik
- Posty: 1691
- Rejestracja: 13-08-04, 20:02
Halfa - przeczytaj moj pierwszy post w tym temacie
Oprocz dolotu mam zmienione podcisnienie na wtryskiwaczach, wydajniejsza pompe paliwa od camry 3,0 i jeszcze wiele innych modyfikacji - a dolot mam na zasadzie podcinienia-airboxu-jesli mowi Ci to cos z motocykli
Oprocz dolotu mam zmienione podcisnienie na wtryskiwaczach, wydajniejsza pompe paliwa od camry 3,0 i jeszcze wiele innych modyfikacji - a dolot mam na zasadzie podcinienia-airboxu-jesli mowi Ci to cos z motocykli
Elbląskie Forum Motocyklistów http://www.grupaelblag.pl
- Szweda
- Użytkownik
- Posty: 2975
- Rejestracja: 16-11-05, 16:39
- hafla
- Użytkownik
- Posty: 192
- Rejestracja: 23-10-05, 13:37
PREZES900RR pisze:Halfa - przeczytaj moj pierwszy post w tym temacie
Oprocz dolotu mam zmienione podcisnienie na wtryskiwaczach, wydajniejsza pompe paliwa od camry 3,0 i jeszcze wiele innych modyfikacji - a dolot mam na zasadzie podcinienia-airboxu-jesli mowi Ci to cos z motocykli
Wiem jakie masz modyfikacje i w tym wypadku to ma sens. Bardziej zalezalo mi aby odniesc sie do wypowiedzi Grzegorza i Mulca (ktoremu przyznaje racje) niz do twojej ale jakos to wszystko zeszlo z wlasciwego kierunku.
A propos - jezdzilem 5 lat motorami. 2 lata temu sprzedalem Yamahe FZR 95' i jakos nie moge sie dorobic nowego.
P.S. Mylisz moja ksywke.