Pierwsze auto - Celica VII vs VI.

Forum Ogólne na temat Toyoty Celica
Xender
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 20-12-18, 11:56

Pierwsze auto - Celica VII vs VI.

Postautor: Xender » 20-12-18, 12:01

Planuję zakup pierwszego auta w życiu. Zdecydowałem się na Celicę bo jest to model w okolicach 10 000 zł, który podoba mi się wizualnie.

Zastanawiam się tylko, która wersję wybrać, VI, czy VII?

1. Ile muszę wydać na VII w dobrym stanie, a ile na VI?
2. Porównując te dwa modele, który stwarza mniej problemów? VII jest nowsza, czy to ma duże znaczenie?
3. Jak się sprawy mają z funkcjonowaniem klimatyzacji itp. czy to wszystko działa poprawnie w starszej VI, czy lepiej brać pod tym względem VII?

Z VI na OLX podoba mi się ta: https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-ce ... 2b4917d690

Czy to dobra cena, czy może szukać czegoś z mocniejszym silnikiem? Nie chcę LPG. Może jednak próbować kupić VII bo będzie sprawiać mniej problemów?

Planuję wydać około 10-15 tysięcy za zakup.


PS. Ewentualnie gdzie kupić i jak kupić, żeby nie naciąć się na jakąś "super ofertę" od handlarza cebulaka z absurdalnie kręconym licznikiem i masą zamaskowanych usterek ;/

Awatar użytkownika
Tymek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: 21-07-10, 19:22

Postautor: Tymek » 20-12-18, 17:54

Jeżeli VII to poliftową bo będzie brać olej (są rzadkie wyjątki).
Jeżeli VI to tylko 2,0l gt bo też będzie brała olej (chyba, że ktoś wymienił pierścienie).
Zapewniam Cię, że ta z ogłoszenia nie jest żadnej limitowanej edycji.
Tymek

Awatar użytkownika
Makabra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3231
Rejestracja: 04-03-10, 08:02

Re: Pierwsze auto - Celica VII vs VI.

Postautor: Makabra » 20-12-18, 18:10

Xender pisze:3. Jak się sprawy mają z funkcjonowaniem klimatyzacji itp. czy to wszystko działa poprawnie w starszej VI, czy lepiej brać pod tym względem VII?

Z VI na OLX podoba mi się ta: https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-ce ... 2b4917d690



Ta z linka nie ma klimy. Jak jest sprawna klima, to działa poprawnie :wink:

Xender
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 20-12-18, 11:56

Postautor: Xender » 20-12-18, 21:30

Na przykład ta VII wygląda rewelacyjnie. Nie potrafię ocenić realnego stanu pojazdu, ale na zdjęciach nawet sam lakier wygląda świeżo https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-ce ... b19784e1d7

Czy tak wysoka cena jest czymkolwiek uzasadniona, czy ktoś sobie poszalał?

Wszystkie Celici z 2002 są poliftowe?

Awatar użytkownika
Tymek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: 21-07-10, 19:22

Postautor: Tymek » 20-12-18, 22:07

To jest poliftowy TS 192 konie, a nie zwykła gt 143 km.
Cena właściwa za ten rocznik I wersję.
Polift zaczyna się od końca 2002 roku. Najłatwiej poznać po przednim zderzaku I ciemnym wnętrzu.
Tymek

Xender
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 20-12-18, 11:56

Postautor: Xender » 20-12-18, 22:19

Wersja TS ma tylko mocniejszy silnik, czy ma też jakieś inny zalety?

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1110
Rejestracja: 09-06-16, 12:57

Postautor: greos39 » 20-12-18, 23:31

TS miał inne hamulce, inne opcje wyposażeniowe, nie miał problemu z piciem oleju - bez znaczenia czy przed, czy polift.
GT ma 140 kucy (USA), chyba że UK GT to wtedy jest bogatszy TS, czyli 192KM. Jest jeszcze GT-S 180KM, ale to też USA.
W przedziale 10-15k odpuściłbym sobie szukanie zadbanych topowych wersji, czy ostatnich roczników.
Cena TSa z ogłoszenia jak najbardziej uzasadniona, VI GT4 są jeszcze droższe.
Zadbana VII poliftowa 143KM to raczej powyżej 15k, zostaje więc VI - nie kupuj 1.8.
Ostatnio zmieniony 20-12-18, 23:33 przez greos39, łącznie zmieniany 1 raz.

Xender
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 20-12-18, 11:56

Postautor: Xender » 20-12-18, 23:32

Chyba, że zdecyduję się na tą VII za ~22k. Przyznam, że wizualnie na zdjęciach bardzo mi się to podoba.

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1110
Rejestracja: 09-06-16, 12:57

Postautor: greos39 » 20-12-18, 23:35

Zwolnij trochę, nie nakręcaj się na auto, bo to najgorsze przy zakupie. Zdjęcia to nie wszystko.
Będziesz zajarany że zaraz kupisz wóz i Ci wiele rzeczy umknie przy oględzinach.
Niech Ci widok nie przysłoni trzeźwego myślenia :)
Swoją drogą ten TS trochę już stoi na OTOMOTO.

Xender
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 20-12-18, 11:56

Postautor: Xender » 20-12-18, 23:46

Szczerze najchętniej to bym kupił auto od jakiegoś fana Celici z forum z dobrą reputacją, a nie handlarza...
Poza tym jakby się jakaś ładna VI trafiła w dobrej cenie, ze sportowym charakterem to czemu nie :P

Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 884
Rejestracja: 05-12-15, 20:18

Postautor: klexmix » 21-12-18, 13:02

To i tak nie jest górna granica za poliftowego TS'a, auto nadal poszukiwane, i schodzi dość szybko, jeżeli to auto stoi już tyle, to nalezy mu się przyjrzeć. Jakiś czas temu taka zeszła za 29k zł w jakieś 2 dni.

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1110
Rejestracja: 09-06-16, 12:57

Postautor: greos39 » 21-12-18, 14:45

klexmix pisze:To i tak nie jest górna granica za poliftowego TS'a, auto nadal poszukiwane, i schodzi dość szybko, jeżeli to auto stoi już tyle, to nalezy mu się przyjrzeć. Jakiś czas temu taka zeszła za 29k zł w jakieś 2 dni.


Oczywiście że tak.
Ziomek od nas ma teraz Celkę V, ale przymierza się do zakupu VII z budżetem 30k.
Tak tylko żeby OP miał wyobrażenie odnośnie cen tych aut, ale on chce TSa z 2004/2005.

A to nie jest wysoka cena w porównaniu do tego ile mogą kosztować inne geny.
V GT4 chyba się dopiero zaczyna przy 30k, a VI GT4 to i z 50k. Na I gena ze 100k trzeba mieć.

Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 884
Rejestracja: 05-12-15, 20:18

Postautor: klexmix » 21-12-18, 18:40

Popatrz na Carlosy i st205 na mobile.de, nawet VII tam sie trafiają za 60k zł z przebiegiem 40-50 kkm.

Śmigi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 172
Rejestracja: 23-07-13, 21:20

Postautor: Śmigi » 21-12-18, 19:03

Napisałem Ci na PW :)
na początku przyszłego roku będę sprzedawał swojego turkusa 6 2,0 ze szperą

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1110
Rejestracja: 09-06-16, 12:57

Postautor: greos39 » 21-12-18, 21:00

Tu masz auto z forum :)
viewtopic.php?p=514973#514973
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '04 - childhood dream project car
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold

Awatar użytkownika
Makabra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3231
Rejestracja: 04-03-10, 08:02

Postautor: Makabra » 23-12-18, 10:09

Xender pisze:Szczerze najchętniej to bym kupił auto od jakiegoś fana Celici z forum z dobrą reputacją, a nie handlarza...


Były już takie przypadki :-D :-D :-D I ludzie źle na tym wychodzili, bo myśleli tak jak Ty, że wtedy nie ma mowy o wtopieniu kasu :twisted:
Xender pisze:Poza tym jakby się jakaś ładna VI trafiła w dobrej cenie, ze sportowym charakterem to czemu nie

Celica z założenia to auto o sportowym charakterze. Nie występowało w wersji kombi :roll: