Swap

Forum Ogólne na temat Toyoty Celica
Marcin888
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 20-01-19, 13:52

Swap

Postautor: Marcin888 » 21-01-19, 19:34

Witam, jestem tu nowy więc nie wiem czy pisze w dobrym temacie. Ale do rzeczy. Mam celicę V 2.0 3 s ge rev 2 156 km. Niestety tydzień temu silnik zakończył swój żywot. Myślę więc o swapie na 3 s ge rev 3 z celicy VI. Teraz prośba dla Was, robił ktoś już taki swap ? Czy łapy pasują, skrzynia podejdzie i jak sytuacja z elektryką. Jakieś drobne przeróbki rev 2 czy lepiej elektryka z rev 3 ? Tylko pytanie co z wtyczkami ? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam. :D

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Re: Swap

Postautor: Fryc85 » 31-01-19, 04:46

Po namyslach doszedłem do wniosku że najlepiej dostosować wiazke z rev.2 czyli przelutowac wtyczki co są inne oraz nanieść poprawki przy podłączeniu ecu.przy aucie szczególnie uposarzonym w bajery wiązka łączy się z innymi-nie będę się tu rozpisywal.dojscie do czego jest każdy przewód,podlaczenie do puszek z Vgen i przeróbka tego z rev3 okazuje się mało sensowna.skrzynia może być a nie pasuje łapa od strony rozrządu-do przerobienia ta z VI lub do przerobienia ta z V gen.

Awatar użytkownika
carsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5915
Rejestracja: 30-08-06, 13:30

Re: Swap

Postautor: carsik » 31-01-19, 07:41

do silnika rev3 zakładasz od rozrządu łapę wspornik od rev2 i po temacie, rzeczywiście wielka przeróbka. Zakładając wiązkę od rev2 jesteś skazany na komputer od rev2 albo szatkowanie wiązki w tym zakresie żeby założyć komp od rev3.
www.gt4serwis.pl
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Re: Swap

Postautor: Fryc85 » 31-01-19, 19:38

carsik pisze:do silnika rev3 zakładasz od rozrządu łapę wspornik od rev2 i po temacie, rzeczywiście wielka przeróbka. Zakładając wiązkę od rev2 jesteś skazany na komputer od rev2 albo szatkowanie wiązki w tym zakresie żeby założyć komp od rev3.


Czyli przekladam całość z rev.2 bez żadnych przerobek?bo tyle osób robiło swap a nikt nie potrafił powiedzieć jak to jest na 100procent.
jedna osoba która ma to złożone z poduszka z rev.2 informowała mnie że tez nie obeszło się bez przerobek.mnie to czeka jak się zrobi jakąś przystępna temperatura do pracy.

Awatar użytkownika
carsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5915
Rejestracja: 30-08-06, 13:30

Re: Swap

Postautor: carsik » 31-01-19, 19:52

ale konkretnie co wkładasz i do czego? Bo jest istotne czy jest to ST182 czy AT180 i czy silnik rev 3 wkładasz na skrzyni S53, czy S54 czy może kombinacja z E56.
www.gt4serwis.pl

Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Re: Swap

Postautor: Fryc85 » 31-01-19, 22:35

Zgodnie z tym tematem tak st182 będzie miał zmieniony silnik na rev3 a skrzynia pozostanie.wiec problem tylko w tej jednej poduszce.

Awatar użytkownika
carsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5915
Rejestracja: 30-08-06, 13:30

Re: Swap

Postautor: carsik » 01-02-19, 00:26

Nie ma żadnego problemu w poduszce. Poducha zostaje, na rev3 przekładasz mocowanie z rev2 i po zawodach.
www.gt4serwis.pl

Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28

Marcin888
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 20-01-19, 13:52

Re: Swap

Postautor: Marcin888 » 01-02-19, 19:35

Dzięki za pomoc. :-) A jeśli zostanie komp z rev2 to bedzie sterował on silnikiem rev3 jak powinien ? W sensie czy będzie on miał faktyczne 175 km ?

Marcin888
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 20-01-19, 13:52

Re: Swap

Postautor: Marcin888 » 01-02-19, 19:43

A czym dokładnie różni się at 180 od st 182? I jeszcze skrzynia, wiem że E56 to raczej skrzynia z napędem na 4 koła, A S53 i S54 to przód napęd ale czym się różni to nie wiem.

Marcin888
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 20-01-19, 13:52

Re: Swap

Postautor: Marcin888 » 25-06-19, 20:57

Witam ponownie. Mam pytanie odnośnie jednej kostki do komputera. Wie ktoś może czy trzeba przepinać piny w kostce która jest w srodku auta ? Dodam ze silnik rev 3 , wiązka rev 2 i komp rev 3. Kostka pasuje do kompa tylko nie wiem czy trzeba przepinać czy podłączyć i palić :-) . Mam nadzieje ze ktos pomoże, pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Re: Swap

Postautor: Fryc85 » 26-06-19, 23:20

Piny są pozamieniane miejscami ale tylko niektore

Marcin888
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 20-01-19, 13:52

Re: Swap

Postautor: Marcin888 » 27-06-19, 17:46

A masz może jakiś schemat ?

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Re: Swap

Postautor: Fryc85 » 27-06-19, 23:26

Jest na forum pisz pw jak będę miał chwilę czasu to odpowiem.