Czy pocenie się oleju przy filtrze powietrza oraz przy kolektorze wydechowym mogą być symptomami zapchanej odmy, czy czegoś kompletnie innego? A jak tak to, do czego może doprowadzić zapchana odma, i jak można sprawdzić, czy nie zadziało się już coś kosztownego.
Przeglądałem już całe forum, ale nigdzie nie znalazłem dosadnej odpowiedzi.
Chodzi o VII generację z silnikiem przed liftowym 2zz.
Pocenie się przy filtrze i kolektorze. Co to może być? (pilne).
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 29-01-23, 12:39
- hube
- Klubowicz
- Posty: 1066
- Rejestracja: 09-10-16, 08:33
Re: Pocenie się przy filtrze i kolektorze. Co to może być? (pilne).
Cześć.
Może to być zapchana odma jak najbardziej. Czy masz nierówną pracę silnika ? Jak z mocą, auto nie dusi się sporadycznie przy pełnym otwarciu przepustnicy ? Odma ma odpowietrzyć skrzynię korbową więc jeśli jest zapchana panuje tam za wysokie ciśnienie i źle to wpływa na uszczelnienia a także uszczelniacze zaworowe. Przeczyść odmę sam to możesz bez problemu zrobić szczególnie jednostronny zawór odmy, który jest w pokrywie zaworów jak patrzysz przy otwartej masce to tuż nad korkiem wlewu oleju wychodzi z niego przewód gumowy odmy który idzie do przepustnicy. Zdejmujesz przewód czyścisz, zdejmujesz pokrywę zaworów - czyścić odkręcasz zawór czyścisz i sprawdzasz czy jest sprawny tzn jeśli dmuchniesz tam gdzie był przewód to nie powinien przepuści powietrza a jeśli dmuchniesz z drugiej strony to powinien być przedmuch. Przepustnicę tez radze przeczyścić.
hube
Może to być zapchana odma jak najbardziej. Czy masz nierówną pracę silnika ? Jak z mocą, auto nie dusi się sporadycznie przy pełnym otwarciu przepustnicy ? Odma ma odpowietrzyć skrzynię korbową więc jeśli jest zapchana panuje tam za wysokie ciśnienie i źle to wpływa na uszczelnienia a także uszczelniacze zaworowe. Przeczyść odmę sam to możesz bez problemu zrobić szczególnie jednostronny zawór odmy, który jest w pokrywie zaworów jak patrzysz przy otwartej masce to tuż nad korkiem wlewu oleju wychodzi z niego przewód gumowy odmy który idzie do przepustnicy. Zdejmujesz przewód czyścisz, zdejmujesz pokrywę zaworów - czyścić odkręcasz zawór czyścisz i sprawdzasz czy jest sprawny tzn jeśli dmuchniesz tam gdzie był przewód to nie powinien przepuści powietrza a jeśli dmuchniesz z drugiej strony to powinien być przedmuch. Przepustnicę tez radze przeczyścić.
hube
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 29-01-23, 12:39
Re: Pocenie się przy filtrze i kolektorze. Co to może być? (pilne).
hube pisze:Cześć.
Może to być zapchana odma jak najbardziej. Czy masz nierówną pracę silnika ? Jak z mocą, auto nie dusi się sporadycznie przy pełnym otwarciu przepustnicy ? Odma ma odpowietrzyć skrzynię korbową więc jeśli jest zapchana panuje tam za wysokie ciśnienie i źle to wpływa na uszczelnienia a także uszczelniacze zaworowe. Przeczyść odmę sam to możesz bez problemu zrobić szczególnie jednostronny zawór odmy, który jest w pokrywie zaworów jak patrzysz przy otwartej masce to tuż nad korkiem wlewu oleju wychodzi z niego przewód gumowy odmy który idzie do przepustnicy. Zdejmujesz przewód czyścisz, zdejmujesz pokrywę zaworów - czyścić odkręcasz zawór czyścisz i sprawdzasz czy jest sprawny tzn jeśli dmuchniesz tam gdzie był przewód to nie powinien przepuści powietrza a jeśli dmuchniesz z drugiej strony to powinien być przedmuch. Przepustnicę tez radze przeczyścić.
hube
Problem w tym, że to tyczy się samochodu, który miałem zamiar kupić. Więc nie mam możliwości przy nim grzebania. Jedyne, na czym mogę bazować to oględzinach auta przez kolegę. On zauważył, te przepociny. Jechał w samochodzie jako pasażer więc nie mógł wyczuć samochodu. Spod auta nic nie ciekło. Podczas jazdy nic nie stukało i lift się załączał. Warto nadmienić, że świeci się kontrolka check engine.
-
- Klubowicz
- Posty: 65
- Rejestracja: 20-03-19, 13:37
Re: Pocenie się przy filtrze i kolektorze. Co to może być? (pilne).
Może warto sprawdzić błąd? Testery OBD to koszt ~50 złotych. Inwestycja szybko się zwraca.
Możesz też wrzucić link do ogłoszenia, może ktoś zna konkretny egzemplarz?
Możesz też wrzucić link do ogłoszenia, może ktoś zna konkretny egzemplarz?
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 29-01-23, 12:39
Re: Pocenie się przy filtrze i kolektorze. Co to może być? (pilne).
Pieszy pisze:Może warto sprawdzić błąd? Testery OBD to koszt ~50 złotych. Inwestycja szybko się zwraca.
Możesz też wrzucić link do ogłoszenia, może ktoś zna konkretny egzemplarz?
Jaki tester OBD polecasz, słyszałem od znajomych, że tylko niektóre wyłapują błędy w toyotach.
Nie ma ogłoszenia jako takiego, jest tylko post na grupce fb.
- hube
- Klubowicz
- Posty: 1066
- Rejestracja: 09-10-16, 08:33
Re: Pocenie się przy filtrze i kolektorze. Co to może być? (pilne).
Kup czytnik na Allegro jest za 30 zł albo za 90 zł do wyboru. Ten za 30 łączy się z apką w telefonie przez bluetooth
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 29-01-23, 12:39
Re: Pocenie się przy filtrze i kolektorze. Co to może być? (pilne).
Podejrzewam, że pierwszą rzeczą zaraz po jakichś drobnych przeciekach przy zapchanej odmie, mogą być poważne przecieki na głównych uszczelkach silnika. Dobrze mi się zdaje? Czy może się to także równać z zajechanymi pierścieniami tłoków oraz przypalonymi zaworami (czyli praktycznie remontem silnika)?
- hube
- Klubowicz
- Posty: 1066
- Rejestracja: 09-10-16, 08:33
Re: Pocenie się przy filtrze i kolektorze. Co to może być? (pilne).
Tego oczywiście nigdy nie wiadomo na 100% ale fakt uszczelniacze zaworowe same zawory mogą być do roboty. Pierścienie i dół silnika nie koniecznie ale zawsze można sprawdzić kompresję czy nie odbiega bardzo od normy w jedną czy w drugą stronę.
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 29-01-23, 12:39
Re: Pocenie się przy filtrze i kolektorze. Co to może być? (pilne).
hube pisze:Tego oczywiście nigdy nie wiadomo na 100% ale fakt uszczelniacze zaworowe same zawory mogą być do roboty. Pierścienie i dół silnika nie koniecznie ale zawsze można sprawdzić kompresję czy nie odbiega bardzo od normy w jedną czy w drugą stronę.
Czyli jeśli występują przepociny na filtrze i kolektorze, przy czym auto nie kopci z wydechu, nie występują przecieki i raczej trzyma moc, to nie powinienem się spodziewać kosztownego remontu? A jak już to w 3k powinienem się zmieścić z wymianą uszczelniaczy i zaworów (robione w warsztacie)?
Jeszcze jedno pytanko czy od odmy może świecić check engine, i czy przy uszkodzonym czujniku położenia wałka rozrządu (zarzeka się sprzedawca, że to od tego świeci), auto będzie pracować na trybie Limbo, czy w ogóle nie odpali?
- hube
- Klubowicz
- Posty: 1066
- Rejestracja: 09-10-16, 08:33
Re: Pocenie się przy filtrze i kolektorze. Co to może być? (pilne).
Jeśli faktycznie trzyma moc, kompresję i nie kopci to może nawet uszczelniacze zaworowe są OK. co do kosztów naprawy ciężko powiedzieć nie otwierając silnika / pokrywy.
Jeśli czujnik położenia wałka rozrządu jest całkowicie walnięty to auto nie powinno odpalić. Używany nie jest drogi a wymienić możesz sam. Załatw sobie ten OBDII tester i sprawdzisz.
Jeśli czujnik położenia wałka rozrządu jest całkowicie walnięty to auto nie powinno odpalić. Używany nie jest drogi a wymienić możesz sam. Załatw sobie ten OBDII tester i sprawdzisz.
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 29-01-23, 12:39
Re: Pocenie się przy filtrze i kolektorze. Co to może być? (pilne).
hube pisze:Jeśli faktycznie trzyma moc, kompresję i nie kopci to może nawet uszczelniacze zaworowe są OK. co do kosztów naprawy ciężko powiedzieć nie otwierając silnika / pokrywy.
Jeśli czujnik położenia wałka rozrządu jest całkowicie walnięty to auto nie powinno odpalić. Używany nie jest drogi a wymienić możesz sam. Załatw sobie ten OBDII tester i sprawdzisz.
Dzięki wielkie. Bardzo pomogłeś. Na pewno jeżeli zdecyduję się na zakup tego konkretnego auta to napiszę pod tym wątkiem, gdyby coś z tego wynikło. Jeżeli uda mi się dorwać jakąś przyzwoitą celicę, będę chciał robić z niej fajny projekt. A jak mi coś z tego wyjdzie to pochwale się na forum .
Umknął mi jeszcze jeden wątek. Sprzedawca twierdzi, że samochód pali 15l na 100 km przy spokojnej jeździe w cyklu mieszanym (zawsze sądziłem, że te modele palą 12l w mieście). Czy może to wynikać z wieku samochodu, czy faktycznie można mieć obawy co do stanu motoru?
Sprzedawca twierdzi również, że celice nie posiadają wskaźnika spalania chwilowego. Czy to prawda?
- hube
- Klubowicz
- Posty: 1066
- Rejestracja: 09-10-16, 08:33
Re: Pocenie się przy filtrze i kolektorze. Co to może być? (pilne).
Nie ma wskaźnika ale spalanie 15 litrów hm...nie sądzę. w mieście spalanie w granicach 10-11 litrów
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 29-01-23, 12:39
Re: Pocenie się przy filtrze i kolektorze. Co to może być? (pilne).
hube pisze:Nie ma wskaźnika ale spalanie 15 litrów hm...nie sądzę. w mieście spalanie w granicach 10-11 litrów
Dzięki jeszcze raz za pomoc. Dobrze, że można liczyć na klubowiczów.
- ksk33
- Użytkownik
- Posty: 609
- Rejestracja: 15-06-17, 14:05
Re: Pocenie się przy filtrze i kolektorze. Co to może być? (pilne).
15-16 to przy ostrej jeździe. 11-12 tak standardowo w mieście, 1zz litr mniej. Żadnych komputerów spalania nie ma.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 29-01-23, 12:39
Re: Pocenie się przy filtrze i kolektorze. Co to może być? (pilne).
ksk33 pisze:15-16 to przy ostrej jeździe. 11-12 tak standardowo w mieście, 1zz litr mniej. Żadnych komputerów spalania nie ma.
No to wałśnie taką miałem nadzieję. Że te 15 to przy załączonym lifcie.
- hube
- Klubowicz
- Posty: 1066
- Rejestracja: 09-10-16, 08:33
Re: Pocenie się przy filtrze i kolektorze. Co to może być? (pilne).
powiem tak...z własnego doświadczenia.
Auto zalewane do pełna jazda po mieście jakieś 200km następnie wyjazd na JDM Trac w Łodzi i jazda pełnym ogniem z notorycznym wchodzeniem na lift przez cały dzień powrót do domu i jazda cały czas po mieście korki nie korki światła i takie tam. po tygodni tankowanie do pełna i weszło 47 litrów przy zrobionych 400 km. z tego co pamiętam 403.
Bez jazdy na tor, jazda tylko po mieście tankowanie 45 litrów do pełna przy zrobionych 460-465 km.
Oczywiście styl jazdy też jest ważny i doda lub odejmie minimum 05, litra na 100km
Auto zalewane do pełna jazda po mieście jakieś 200km następnie wyjazd na JDM Trac w Łodzi i jazda pełnym ogniem z notorycznym wchodzeniem na lift przez cały dzień powrót do domu i jazda cały czas po mieście korki nie korki światła i takie tam. po tygodni tankowanie do pełna i weszło 47 litrów przy zrobionych 400 km. z tego co pamiętam 403.
Bez jazdy na tor, jazda tylko po mieście tankowanie 45 litrów do pełna przy zrobionych 460-465 km.
Oczywiście styl jazdy też jest ważny i doda lub odejmie minimum 05, litra na 100km
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."
- ksk33
- Użytkownik
- Posty: 609
- Rejestracja: 15-06-17, 14:05
Re: Pocenie się przy filtrze i kolektorze. Co to może być? (pilne).
hube bardzo ładny wynik w który jestem w stanie uwierzyć.