Pocenie się przy filtrze i kolektorze. Co to może być? (pilne).

Forum Ogólne na temat Toyoty Celica
marwan
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 29-01-23, 12:39

Pocenie się przy filtrze i kolektorze. Co to może być? (pilne).

Postautor: marwan » 11-11-23, 22:44

Czy pocenie się oleju przy filtrze powietrza oraz przy kolektorze wydechowym mogą być symptomami zapchanej odmy, czy czegoś kompletnie innego? A jak tak to, do czego może doprowadzić zapchana odma, i jak można sprawdzić, czy nie zadziało się już coś kosztownego.

Przeglądałem już całe forum, ale nigdzie nie znalazłem dosadnej odpowiedzi.

Chodzi o VII generację z silnikiem przed liftowym 2zz.

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1057
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Pocenie się przy filtrze i kolektorze. Co to może być? (pilne).

Postautor: hube » 12-11-23, 09:21

Cześć.
Może to być zapchana odma jak najbardziej. Czy masz nierówną pracę silnika ? Jak z mocą, auto nie dusi się sporadycznie przy pełnym otwarciu przepustnicy ? Odma ma odpowietrzyć skrzynię korbową więc jeśli jest zapchana panuje tam za wysokie ciśnienie i źle to wpływa na uszczelnienia a także uszczelniacze zaworowe. Przeczyść odmę sam to możesz bez problemu zrobić szczególnie jednostronny zawór odmy, który jest w pokrywie zaworów jak patrzysz przy otwartej masce to tuż nad korkiem wlewu oleju wychodzi z niego przewód gumowy odmy który idzie do przepustnicy. Zdejmujesz przewód czyścisz, zdejmujesz pokrywę zaworów - czyścić odkręcasz zawór czyścisz i sprawdzasz czy jest sprawny tzn jeśli dmuchniesz tam gdzie był przewód to nie powinien przepuści powietrza a jeśli dmuchniesz z drugiej strony to powinien być przedmuch. Przepustnicę tez radze przeczyścić.
hube
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."

marwan
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 29-01-23, 12:39

Re: Pocenie się przy filtrze i kolektorze. Co to może być? (pilne).

Postautor: marwan » 12-11-23, 10:29

hube pisze:Cześć.
Może to być zapchana odma jak najbardziej. Czy masz nierówną pracę silnika ? Jak z mocą, auto nie dusi się sporadycznie przy pełnym otwarciu przepustnicy ? Odma ma odpowietrzyć skrzynię korbową więc jeśli jest zapchana panuje tam za wysokie ciśnienie i źle to wpływa na uszczelnienia a także uszczelniacze zaworowe. Przeczyść odmę sam to możesz bez problemu zrobić szczególnie jednostronny zawór odmy, który jest w pokrywie zaworów jak patrzysz przy otwartej masce to tuż nad korkiem wlewu oleju wychodzi z niego przewód gumowy odmy który idzie do przepustnicy. Zdejmujesz przewód czyścisz, zdejmujesz pokrywę zaworów - czyścić odkręcasz zawór czyścisz i sprawdzasz czy jest sprawny tzn jeśli dmuchniesz tam gdzie był przewód to nie powinien przepuści powietrza a jeśli dmuchniesz z drugiej strony to powinien być przedmuch. Przepustnicę tez radze przeczyścić.
hube


Problem w tym, że to tyczy się samochodu, który miałem zamiar kupić. Więc nie mam możliwości przy nim grzebania. Jedyne, na czym mogę bazować to oględzinach auta przez kolegę. On zauważył, te przepociny. Jechał w samochodzie jako pasażer więc nie mógł wyczuć samochodu. Spod auta nic nie ciekło. Podczas jazdy nic nie stukało i lift się załączał. Warto nadmienić, że świeci się kontrolka check engine.

Pieszy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 64
Rejestracja: 20-03-19, 13:37

Re: Pocenie się przy filtrze i kolektorze. Co to może być? (pilne).

Postautor: Pieszy » 12-11-23, 11:48

Może warto sprawdzić błąd? Testery OBD to koszt ~50 złotych. Inwestycja szybko się zwraca.

Możesz też wrzucić link do ogłoszenia, może ktoś zna konkretny egzemplarz?

marwan
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 29-01-23, 12:39

Re: Pocenie się przy filtrze i kolektorze. Co to może być? (pilne).

Postautor: marwan » 12-11-23, 12:07

Pieszy pisze:Może warto sprawdzić błąd? Testery OBD to koszt ~50 złotych. Inwestycja szybko się zwraca.

Możesz też wrzucić link do ogłoszenia, może ktoś zna konkretny egzemplarz?


Jaki tester OBD polecasz, słyszałem od znajomych, że tylko niektóre wyłapują błędy w toyotach.

Nie ma ogłoszenia jako takiego, jest tylko post na grupce fb.

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1057
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Pocenie się przy filtrze i kolektorze. Co to może być? (pilne).

Postautor: hube » 12-11-23, 14:39

Kup czytnik na Allegro jest za 30 zł albo za 90 zł do wyboru. Ten za 30 łączy się z apką w telefonie przez bluetooth
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."

marwan
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 29-01-23, 12:39

Re: Pocenie się przy filtrze i kolektorze. Co to może być? (pilne).

Postautor: marwan » 12-11-23, 14:55

Podejrzewam, że pierwszą rzeczą zaraz po jakichś drobnych przeciekach przy zapchanej odmie, mogą być poważne przecieki na głównych uszczelkach silnika. Dobrze mi się zdaje? Czy może się to także równać z zajechanymi pierścieniami tłoków oraz przypalonymi zaworami (czyli praktycznie remontem silnika)?

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1057
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Pocenie się przy filtrze i kolektorze. Co to może być? (pilne).

Postautor: hube » 12-11-23, 19:55

Tego oczywiście nigdy nie wiadomo na 100% ale fakt uszczelniacze zaworowe same zawory mogą być do roboty. Pierścienie i dół silnika nie koniecznie ale zawsze można sprawdzić kompresję czy nie odbiega bardzo od normy w jedną czy w drugą stronę.
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."

marwan
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 29-01-23, 12:39

Re: Pocenie się przy filtrze i kolektorze. Co to może być? (pilne).

Postautor: marwan » 12-11-23, 21:10

hube pisze:Tego oczywiście nigdy nie wiadomo na 100% ale fakt uszczelniacze zaworowe same zawory mogą być do roboty. Pierścienie i dół silnika nie koniecznie ale zawsze można sprawdzić kompresję czy nie odbiega bardzo od normy w jedną czy w drugą stronę.


Czyli jeśli występują przepociny na filtrze i kolektorze, przy czym auto nie kopci z wydechu, nie występują przecieki i raczej trzyma moc, to nie powinienem się spodziewać kosztownego remontu? A jak już to w 3k powinienem się zmieścić z wymianą uszczelniaczy i zaworów (robione w warsztacie)?

Jeszcze jedno pytanko czy od odmy może świecić check engine, i czy przy uszkodzonym czujniku położenia wałka rozrządu (zarzeka się sprzedawca, że to od tego świeci), auto będzie pracować na trybie Limbo, czy w ogóle nie odpali?

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1057
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Pocenie się przy filtrze i kolektorze. Co to może być? (pilne).

Postautor: hube » 13-11-23, 14:37

Jeśli faktycznie trzyma moc, kompresję i nie kopci to może nawet uszczelniacze zaworowe są OK. co do kosztów naprawy ciężko powiedzieć nie otwierając silnika / pokrywy.

Jeśli czujnik położenia wałka rozrządu jest całkowicie walnięty to auto nie powinno odpalić. Używany nie jest drogi a wymienić możesz sam. Załatw sobie ten OBDII tester i sprawdzisz.
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."

marwan
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 29-01-23, 12:39

Re: Pocenie się przy filtrze i kolektorze. Co to może być? (pilne).

Postautor: marwan » 13-11-23, 16:00

hube pisze:Jeśli faktycznie trzyma moc, kompresję i nie kopci to może nawet uszczelniacze zaworowe są OK. co do kosztów naprawy ciężko powiedzieć nie otwierając silnika / pokrywy.

Jeśli czujnik położenia wałka rozrządu jest całkowicie walnięty to auto nie powinno odpalić. Używany nie jest drogi a wymienić możesz sam. Załatw sobie ten OBDII tester i sprawdzisz.


Dzięki wielkie. Bardzo pomogłeś. Na pewno jeżeli zdecyduję się na zakup tego konkretnego auta to napiszę pod tym wątkiem, gdyby coś z tego wynikło. Jeżeli uda mi się dorwać jakąś przyzwoitą celicę, będę chciał robić z niej fajny projekt. A jak mi coś z tego wyjdzie to pochwale się na forum :) .

Umknął mi jeszcze jeden wątek. Sprzedawca twierdzi, że samochód pali 15l na 100 km przy spokojnej jeździe w cyklu mieszanym (zawsze sądziłem, że te modele palą 12l w mieście). Czy może to wynikać z wieku samochodu, czy faktycznie można mieć obawy co do stanu motoru?


Sprzedawca twierdzi również, że celice nie posiadają wskaźnika spalania chwilowego. Czy to prawda?

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1057
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Pocenie się przy filtrze i kolektorze. Co to może być? (pilne).

Postautor: hube » 13-11-23, 19:20

Nie ma wskaźnika ale spalanie 15 litrów hm...nie sądzę. w mieście spalanie w granicach 10-11 litrów
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."

marwan
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 29-01-23, 12:39

Re: Pocenie się przy filtrze i kolektorze. Co to może być? (pilne).

Postautor: marwan » 13-11-23, 20:12

hube pisze:Nie ma wskaźnika ale spalanie 15 litrów hm...nie sądzę. w mieście spalanie w granicach 10-11 litrów


Dzięki jeszcze raz za pomoc. Dobrze, że można liczyć na klubowiczów.

Awatar użytkownika
ksk33
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 603
Rejestracja: 15-06-17, 14:05

Re: Pocenie się przy filtrze i kolektorze. Co to może być? (pilne).

Postautor: ksk33 » 14-11-23, 23:14

15-16 to przy ostrej jeździe. 11-12 tak standardowo w mieście, 1zz litr mniej. Żadnych komputerów spalania nie ma.

marwan
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 29-01-23, 12:39

Re: Pocenie się przy filtrze i kolektorze. Co to może być? (pilne).

Postautor: marwan » 15-11-23, 09:13

ksk33 pisze:15-16 to przy ostrej jeździe. 11-12 tak standardowo w mieście, 1zz litr mniej. Żadnych komputerów spalania nie ma.


No to wałśnie taką miałem nadzieję. Że te 15 to przy załączonym lifcie.

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1057
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Pocenie się przy filtrze i kolektorze. Co to może być? (pilne).

Postautor: hube » 15-11-23, 12:43

powiem tak...z własnego doświadczenia.
Auto zalewane do pełna jazda po mieście jakieś 200km następnie wyjazd na JDM Trac w Łodzi i jazda pełnym ogniem z notorycznym wchodzeniem na lift przez cały dzień powrót do domu i jazda cały czas po mieście korki nie korki światła i takie tam. po tygodni tankowanie do pełna i weszło 47 litrów przy zrobionych 400 km. z tego co pamiętam 403.
Bez jazdy na tor, jazda tylko po mieście tankowanie 45 litrów do pełna przy zrobionych 460-465 km.
Oczywiście styl jazdy też jest ważny i doda lub odejmie minimum 05, litra na 100km
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."

Awatar użytkownika
ksk33
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 603
Rejestracja: 15-06-17, 14:05

Re: Pocenie się przy filtrze i kolektorze. Co to może być? (pilne).

Postautor: ksk33 » 22-11-23, 19:10

hube bardzo ładny wynik w który jestem w stanie uwierzyć. :-D