potrzebna mala pomoc :)
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 11
- Rejestracja: 27-03-06, 15:32
potrzebna mala pomoc :)
jestem na etapie wyboru samochodu...jednym z nich jest Toyota celica zastanawiam sie nad dwoma modelami...nie znam sie na generacjach zbyt to zeby sie nie pomylic napisze roczniki
toyota celica 2.0 GTi '93 ten z otwieranymi
toota celica 1.8 16V '95 ten z okraglymi swiatlami z przodu
zastanawiam sie jakis sa osiagi tych aut , ile mniej wiecej pala i ktory jest bylby lepszym wyborem ?? z gory dziekuje za odpowiedzi
pozdrawiam
toyota celica 2.0 GTi '93 ten z otwieranymi
toota celica 1.8 16V '95 ten z okraglymi swiatlami z przodu
zastanawiam sie jakis sa osiagi tych aut , ile mniej wiecej pala i ktory jest bylby lepszym wyborem ?? z gory dziekuje za odpowiedzi
pozdrawiam
- Pawciu
- Użytkownik
- Posty: 6803
- Rejestracja: 16-08-05, 11:27
- Wojtas
- Użytkownik
- Posty: 2591
- Rejestracja: 29-09-05, 16:23
jezeli moge wtracic swoje 3 grosze to nie bierz wersji z otwieranymi lampami ja bym wziął taka z 4 lampami z przodu. nawet nie wyobrazasz sobie jakby to było miec taka celice...
VI generacji... maja okrągłe cztery oczka i so takie "cute"
Nie pytaj sie własicieli V bo oni nie wiedza co dobre
let's start the fight... again
VI generacji... maja okrągłe cztery oczka i so takie "cute"
Nie pytaj sie własicieli V bo oni nie wiedza co dobre
let's start the fight... again
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 11
- Rejestracja: 27-03-06, 15:32
- Wojtas
- Użytkownik
- Posty: 2591
- Rejestracja: 29-09-05, 16:23
- marioti
- Użytkownik
- Posty: 92
- Rejestracja: 09-09-05, 09:15
Nie słuchaj tych co mają Celiki z czterema okrągłymi lampami z przodu. Najwiekszy urok mają Celiki generacji 5. Zamkniete światła podkreślają ponadczasową linię tego auta gdzie najnowsze ma 13 lat. Ale i otwarte nie psują uroku tej generacji. Nie ma piękniejszej celi jak gen V. :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:
A teraz trochę rzeczowo.
1. Nie ważne który model kupisz - musisz uważac na ich stan techniczny. Pamiętaj że to autka o sportowym zacięciu i nie znam właściciela który nie lubi dać gaz do dechy. A więc trzeba sie liczyć z wyzszą niz przeciętna eksploatacją silnika i innych układów. Dlatego kupno Celi w Bardzo dobrym stanie jest bardzo ciężkim zadaniem.
2. Jak wspomniałem właściciele lubią butować pedał gazu no więc kupić Celice nie bitą to tez sukces. Małe piwo jak uszkodzeniu uległ błotnik czy zderzak. Gorzej jak cela zaliczyła poważnego dzwona a takie najczęściej się sporwadza do polski.
3. sumując 1 i 2 trzeba uważac co się kupuje i podejśc do tego z chłodna kalkulacją. Żadnych och i ach jaki to piękny kolor i jak mi pasuje do koloru moich oczu Najwierw patrz na to co ukryte a potem na to co widać. Najlepiej wziac dobrego specjalistę i nie mówię tu o panu Kaziu z zaprzyjaźnionego warsztatu.
4. Pytasz o spalanie - było tego sporo na forum i polecam opcję "szukaj". To forum jest ogromna skarbnicą wiedzy o Celice ale łatwo się w nim zaczytać na ładnych parę dni bez przerwy. Tak przypominając. w tej tabeli podanej przez pawcia -odnśnie spalania podana jest wartość średnia przy spokojnej jeździe. A więc jak jeśdzisz spokojnie to autko spali te 8L/100 ale zapytaj kogokolwiek na forum kto tak jeździ Celiką. Kazdy butuje jak ma tylko okazję. A wtedy spalanie to już ok. 13-15L/100 . Jak widzisz nie jest to tani biznes.
5. Co do wyboru. Zastanów sie ile możesz przeznaczyć na auto kaski. Celika gen VI - ta z orągłymi to wydatek rzędu 16 tyś w zwyż i nie sugeruj się nizszymi cenami bo w 90% będzie coś z autkiem nie tak. Celika gen. V - ta z podnoszonymi - do wydatek 11 tyś w zwyż. Dodam tylko że ceny znacznie spadły w związku z przesyceniem rynku wtórnego.
Ja swoją Celice gen V 2,0 GTi kupiłem za 8,5 tyś ale juz dołozyłem ok. 2 tyś (nie liczac normalnych opłat) i na tym nie koniec. To ciekawe że człowiek wie że robi źle a i tak myśli że wszystko będzie dobrze.
To dla mnie takie najważniejsze punkty wyboru reszta to juz kwestia tego co chcemy miec i ile mamy na to kaski.
A teraz trochę rzeczowo.
1. Nie ważne który model kupisz - musisz uważac na ich stan techniczny. Pamiętaj że to autka o sportowym zacięciu i nie znam właściciela który nie lubi dać gaz do dechy. A więc trzeba sie liczyć z wyzszą niz przeciętna eksploatacją silnika i innych układów. Dlatego kupno Celi w Bardzo dobrym stanie jest bardzo ciężkim zadaniem.
2. Jak wspomniałem właściciele lubią butować pedał gazu no więc kupić Celice nie bitą to tez sukces. Małe piwo jak uszkodzeniu uległ błotnik czy zderzak. Gorzej jak cela zaliczyła poważnego dzwona a takie najczęściej się sporwadza do polski.
3. sumując 1 i 2 trzeba uważac co się kupuje i podejśc do tego z chłodna kalkulacją. Żadnych och i ach jaki to piękny kolor i jak mi pasuje do koloru moich oczu Najwierw patrz na to co ukryte a potem na to co widać. Najlepiej wziac dobrego specjalistę i nie mówię tu o panu Kaziu z zaprzyjaźnionego warsztatu.
4. Pytasz o spalanie - było tego sporo na forum i polecam opcję "szukaj". To forum jest ogromna skarbnicą wiedzy o Celice ale łatwo się w nim zaczytać na ładnych parę dni bez przerwy. Tak przypominając. w tej tabeli podanej przez pawcia -odnśnie spalania podana jest wartość średnia przy spokojnej jeździe. A więc jak jeśdzisz spokojnie to autko spali te 8L/100 ale zapytaj kogokolwiek na forum kto tak jeździ Celiką. Kazdy butuje jak ma tylko okazję. A wtedy spalanie to już ok. 13-15L/100 . Jak widzisz nie jest to tani biznes.
5. Co do wyboru. Zastanów sie ile możesz przeznaczyć na auto kaski. Celika gen VI - ta z orągłymi to wydatek rzędu 16 tyś w zwyż i nie sugeruj się nizszymi cenami bo w 90% będzie coś z autkiem nie tak. Celika gen. V - ta z podnoszonymi - do wydatek 11 tyś w zwyż. Dodam tylko że ceny znacznie spadły w związku z przesyceniem rynku wtórnego.
Ja swoją Celice gen V 2,0 GTi kupiłem za 8,5 tyś ale juz dołozyłem ok. 2 tyś (nie liczac normalnych opłat) i na tym nie koniec. To ciekawe że człowiek wie że robi źle a i tak myśli że wszystko będzie dobrze.
To dla mnie takie najważniejsze punkty wyboru reszta to juz kwestia tego co chcemy miec i ile mamy na to kaski.
2,0 GTI, gen V, I'll be back
- Robert
- Site Admin
- Posty: 8003
- Rejestracja: 19-12-03, 23:41
mycha pisze:o gustach sie nie dyskutuje tabelka daje mi duzo do myslenia zastanawia mnie tylko spalanie tych aut....bo cos wierzyc mi sie nie chce zeby celica V-gen przy 156KM palila srednio 7.8 ... a celica VI-gen przy 115KM 7,2....bo to porownanie byloby nielogiczne co o tym sadzicie ??
Średnie zużycie w tej tabeli to są dane podawane przez producenta (a procedura pomiaru jest tak pokraczna, że praktycznie nie odzwierciedla niczego).
Jak będziesz jeździł no-stop pełnym ogniem to spalanie rzędu 15l/100km i większe jest osiągalne. Jak będziesz jeździł spokojnie i bez gwałtownych przyspieszeń to okolice 10l/100km są realne.
- Jakub
- Założyciel
- Posty: 1175
- Rejestracja: 20-12-03, 20:28
- turman
- Użytkownik
- Posty: 573
- Rejestracja: 29-12-03, 10:37
Zgadzam się z Jakubem w 100%
Nieważne której generacji jest Celinka.
Ważne jest to,że jazda każdą sprawia ogromną frajdę
Ja Jakub również bardzo miło wspominam jazdę po Wawie w nocy Twoją na nieszczęście ex VI.
Nieważne której generacji jest Celinka.
Ważne jest to,że jazda każdą sprawia ogromną frajdę
Ja Jakub również bardzo miło wspominam jazdę po Wawie w nocy Twoją na nieszczęście ex VI.
I love Celica's !!! And I love my girls
Celica CP ST TA40 1,6 (2T-B) II gen. 1980 in progress 2T-B engine reconstruction
Celica LB XT RA40 2,0 (18R) II gen. 1979 2nd daily car "babcia" i ciągle "się robi się"
Celica CP ST TA40 1,6 (2T-B) II gen. 1980 RIP - dismantled for parts
Celica LB XT RA40 2,0 (18R) II gen. 1979 RIP - dismantled for parts
Celica CP GT RA63 2,0 (18R-G) III gen. 1982 in slow progress 18R-G engine reconstructed RIP - dismanted for parts
Celica CP ST TA60 1,6 (2T-B) III gen. 1983 daily car
Celica Supra L MA61L MkII 2,8i (5M-GE) II gen. 1982 in very, very slow progress
Previa TCR10 MkI 2,4i (2TZ-FE) I gen. 1990 family car
Celica CP ST TA40 1,6 (2T-B) II gen. 1980 in progress 2T-B engine reconstruction
Celica LB XT RA40 2,0 (18R) II gen. 1979 2nd daily car "babcia" i ciągle "się robi się"
Celica CP ST TA40 1,6 (2T-B) II gen. 1980 RIP - dismantled for parts
Celica LB XT RA40 2,0 (18R) II gen. 1979 RIP - dismantled for parts
Celica CP GT RA63 2,0 (18R-G) III gen. 1982 in slow progress 18R-G engine reconstructed RIP - dismanted for parts
Celica CP ST TA60 1,6 (2T-B) III gen. 1983 daily car
Celica Supra L MA61L MkII 2,8i (5M-GE) II gen. 1982 in very, very slow progress
Previa TCR10 MkI 2,4i (2TZ-FE) I gen. 1990 family car
- Adamjaku
- Użytkownik
- Posty: 113
- Rejestracja: 12-03-05, 21:33
wojtas001 pisze:nie wiem czy pytanie o spalanie jest dobrym pytaniem do uzytkowników o ciezkiej stopie.
1,8 pali przy ekonomice ok 8 nizej nie zszedłem normalnie jezdzac 10-12 benzyny
Mi pali tyle gazu.. Choć do 12 raczej sie nei zbliża.. 11 to maks przy średnich przelotowych powyżej 120km.. średnich podkreślam W mieszanym cyklu około 10, w trasie, przy 150 zszedłem ostatnio do 8.5 litra.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 11
- Rejestracja: 27-03-06, 15:32
- elvitos
- Użytkownik
- Posty: 845
- Rejestracja: 28-07-04, 00:31
kubadoman pisze:V 1,6 paliła max 11 gazu.....
VI 2,0 pali max 12 gazu.....
instalacje takie same więc porównanie masz, bo i kierowca ten sam....
dyskutowalbym..
marioti:
generalizujesz.
-a jezeli ktos ma stan idealny, a potrzebuje nagle kasy i sprzedaje za 8tys tzn ze byla bita??
-sprowadza sie najczesciej po duzych dzwonach?? ja wszystkie jakie znam sa po lekkich uderzeniach, a i tak sa za poldarmo (w niemczech). coniektore sa po duzych dzwonach, a wiekszosc jest wlasnie puknieta, lub np z walnieta glowica.
a jezeli chodzi o dokladanie kasy do kupionej celinki.. to jezeli kupujesz auto ktore ma wiecej niz 10lat to zawsze cos moze byc nie tak. ale jak juz zrobisz co uwazasz ze trzeba (nie oszczedzajac za duzo) to masz spokoj na kilka ladnych lat, w koncu to TOYOTA, a one sie nei psuja
ST205 WRC
ST202
ST202
-
- Użytkownik
- Posty: 4958
- Rejestracja: 09-07-04, 00:41