FILTR K&N

Forum Ogólne na temat Toyoty Celica
TomPoz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4958
Rejestracja: 09-07-04, 00:41

Postautor: TomPoz » 24-05-06, 21:29

MooJL pisze:...A mozna gdzies niedrogo kupic te rurki do wyprowadzenia filtra pod auto? czy trzeba samemu kombinowac z ich stowrzeniem?

Rurki trzeba wykombinować samemu - najlepiej pomierzyć co jest potrzebne i poszukać zestawu do innego samochodu, który można łatwo przerobić. W linku, który podałem wcześniej w tym wątku gość znalazł do silnika 2,2 zestaw do Hondy, który wymagał minimalnych przeróbek.

I nie pod auto bo filtr łyknie wodę z kałuży rozchlapaną przez koła i masz po jabłkach. Do lewego błotnika, tam gdzie oryginalnie jest pobierane powietrze do filtra.

Awatar użytkownika
DZIK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1055
Rejestracja: 23-09-05, 22:18

Postautor: DZIK » 06-06-06, 20:10

TomPoz pisze:
MooJL pisze:...A mozna gdzies niedrogo kupic te rurki do wyprowadzenia filtra pod auto? czy trzeba samemu kombinowac z ich stowrzeniem?

Rurki trzeba wykombinować samemu - najlepiej pomierzyć co jest potrzebne i poszukać zestawu do innego samochodu, który można łatwo przerobić. W linku, który podałem wcześniej w tym wątku gość znalazł do silnika 2,2 zestaw do Hondy, który wymagał minimalnych przeróbek.

I nie pod auto bo filtr łyknie wodę z kałuży rozchlapaną przez koła i masz po jabłkach. Do lewego błotnika, tam gdzie oryginalnie jest pobierane powietrze do filtra.


To te powietrze pobierane jest od lampy z lewej stronie czy spod blotnika? podobno to spod blotnika to jakas( tuba do zmniejszenia szmerow czy cos takiego)
Bylo:
AT180
ST202
ST205
ST185 Carlos

TomPoz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4958
Rejestracja: 09-07-04, 00:41

Postautor: TomPoz » 06-06-06, 22:12

DZIK pisze:To te powietrze pobierane jest od lampy z lewej stronie czy spod blotnika? podobno to spod blotnika to jakas( tuba do zmniejszenia szmerow czy cos takiego)

Ujęcie powietrza jest w lewym błotniku, za lampą, tam też znajduje się tłumik szmerów.

Awatar użytkownika
Eowin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1095
Rejestracja: 07-06-06, 02:05

Postautor: Eowin » 07-06-06, 22:12

a co sadzicie o filtre stozkowym K&N dedykowanym specjalnie do celiki V gen (do 2.0), pytalem sie dzisiaj i u nas w carrerze koszt calego zestawu to 250 PLN, z tego co widzialem na oko wezyk w tym zestawie jest dosyc krotki wiec filtr bedzie pod maska, konstruktorzy nie pomysleli o tym, ze (jak tu wczesniej wspomniano) filtr bedzie pobierac gorace powietrze ?

TomPoz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4958
Rejestracja: 09-07-04, 00:41

Postautor: TomPoz » 08-06-06, 00:10

Generalnie stożek sam w sobie ułatwia przepływ powietrza. I do tego służy.
Żeby go odizolować od gorącego powietrza z komory silnika należy nabyć kolejne wynalazki.
Dlatego też najbardziej słuszne wydają mi się zestawy, które mają adapter do montażu stożka w .... seryjnym pudle filtra powietrza.

Awatar użytkownika
Eowin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1095
Rejestracja: 07-06-06, 02:05

Postautor: Eowin » 09-06-06, 00:43

w tym stozkowym zestawie K&N do celiki przy montazu trzeba odizolowac fillter od goracego powietrza, caly montaz zeby wszystko gralo i dzialalo tak jak potrzeba kosztuje u nas okolo 70zl

i teraz mam dylemat, nie wiem czy zalozyc sama wkladke (koszt 170-200zl) ktora uealastyczni nieco autko czy stozka ktory poprawi gorny zakres obrotow,

jak myslicie co bedzie bardziej efektywne ?

[ Dodano: 09-06-06, 01:39 ]
poczytalem troche forum i chyba zaloze wkladke, widze, ze profesjonalny montaz stozka zeby wszystko gralo to duzo wieksze koszty...

MooJL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 70
Rejestracja: 27-07-05, 21:10

Postautor: MooJL » 09-06-06, 11:17

Eowin pisze:w tym stozkowym zestawie K&N do celiki przy montazu trzeba odizolowac fillter od goracego powietrza, caly montaz zeby wszystko gralo i dzialalo tak jak potrzeba kosztuje u nas okolo 70zl

i teraz mam dylemat, nie wiem czy zalozyc sama wkladke (koszt 170-200zl) ktora uealastyczni nieco autko czy stozka ktory poprawi gorny zakres obrotow,

jak myslicie co bedzie bardziej efektywne ?

[ Dodano: 09-06-06, 01:39 ]
poczytalem troche forum i chyba zaloze wkladke, widze, ze profesjonalny montaz stozka zeby wszystko gralo to duzo wieksze koszty...


Zgadzam sie z toba. Ja jeszcze troche pojezdze na stozku, jak uzbieram kase kupie wkladke K&N i worce do orginalnej zabudowy. Troche tylko szkoda bo na stozku fajnie silnik mruczy :?
Made in Japan