FILTR K&N

Forum Ogólne na temat Toyoty Celica
Awatar użytkownika
Wojtas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2591
Rejestracja: 29-09-05, 16:23

FILTR K&N

Postautor: Wojtas » 10-05-06, 11:48

Chce kupic do nowego silniczka cos porządnego zeby miał czym oddychac.
Pomyślałem o filtrze stożkowym K&N i rurze. Czy to najlepszy wybór? Gdzie można TANIO nabyc taki zestaw?
TUNING, HAMOWNIA 4x4, STROJENIE, MECHANIKA WWW.GT4.COM.PL
https://www.facebook.com/gt4service

TomPoz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4958
Rejestracja: 09-07-04, 00:41

Re: FILTR K&N

Postautor: TomPoz » 10-05-06, 11:52

wojtas001 pisze:Chce kupic do nowego silniczka cos porządnego zeby miał czym oddychac.
Pomyślałem o filtrze stożkowym K&N i rurze. Czy to najlepszy wybór? Gdzie można TANIO nabyc taki zestaw?

Przechodziłem ten etap i radzę Ci poprzestać na zamienniku K&N oryginalnego filtra, chyba że wyprowadzisz stożek do błotnika. W komorze silnika nie ma to sensu, zbyt gorąco - pomimo doprowadzenia na stożek nawiewu spod samochodu dwoma spiro-rurami zmuliło mi silnik potwornie.

Awatar użytkownika
Wojtas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2591
Rejestracja: 29-09-05, 16:23

Postautor: Wojtas » 10-05-06, 11:58

Tompoz, kłopot w tym ze puszka od 1,8 jest inna niz w 2,0 (chyba) i chce zeby ciagnął powietrze z błotnika.
TUNING, HAMOWNIA 4x4, STROJENIE, MECHANIKA WWW.GT4.COM.PL

https://www.facebook.com/gt4service

TomPoz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4958
Rejestracja: 09-07-04, 00:41

Postautor: TomPoz » 10-05-06, 12:11

No to proponuję Ci zabawę w TAKIM STYLU.

Awatar użytkownika
Wojtas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2591
Rejestracja: 29-09-05, 16:23

Postautor: Wojtas » 10-05-06, 12:23

tylko jedna rzecz, szkoda mi kasy na cos co bede miał moze miesiac :twisted: .... chce kupic tanio filtr K&N bo to przyda sie tez na poźniej a rure zrobie samemu albo kupie jakos niedrogi zestaw.
TUNING, HAMOWNIA 4x4, STROJENIE, MECHANIKA WWW.GT4.COM.PL

https://www.facebook.com/gt4service

MooJL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 70
Rejestracja: 27-07-05, 21:10

Postautor: MooJL » 11-05-06, 23:34

hmmm a co sadzicie o tym co zmajstrował z filtrem poprzedni właściciel mojej celci?:

(zmajstrObrazek
Made in Japan

TomPoz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4958
Rejestracja: 09-07-04, 00:41

Postautor: TomPoz » 12-05-06, 00:55

MooJL pisze:hmmm a co sadzicie o tym co zmajstrował z filtrem poprzedni właściciel mojej celci?:

(zmajstr[url=http://img196.imageshack.us/img196/7440/silnik2xm.jpg]Obrazek[/URL]


Myślę to co napisałem kilka postów wyżej.

MooJL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 70
Rejestracja: 27-07-05, 21:10

Postautor: MooJL » 12-05-06, 09:42

ok to drugie pytanie czy orginalny filtr (wraz z obudową) z silnika 1.8 bedzie pasowac do 2.0 ?
Made in Japan

TomPoz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4958
Rejestracja: 09-07-04, 00:41

Postautor: TomPoz » 12-05-06, 10:33

MooJL pisze:ok to drugie pytanie czy orginalny filtr (wraz z obudową) z silnika 1.8 bedzie pasowac do 2.0 ?

wojtas001 pisze:kłopot w tym ze puszka od 1,8 jest inna niz w 2,0 (chyba) i chce zeby ciagnął powietrze z błotnika.


:eek:

MooJL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 70
Rejestracja: 27-07-05, 21:10

Postautor: MooJL » 12-05-06, 18:32

nie bardzo rozumiem dlaczego stożkowy bez odpowiedniego wyprowadzenia miał by zamulać skoro zwykły filtr jest w tym samym miejscu bez żadnego wyprowadzenia. :?:
Made in Japan

Awatar użytkownika
Wojtas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2591
Rejestracja: 29-09-05, 16:23

Postautor: Wojtas » 12-05-06, 20:06

ke?!
Przeciez normalna pucha ciagnie powietrze z błotnika ( z poza komory silnika) czyli ciagnie zimne powietrze.
Ciepłe powietrze jest rzadsze od zimnego dlatego mieszanka powietrza ciepłego z benzyna jest uboga czyt. mniej mocy. :?
TUNING, HAMOWNIA 4x4, STROJENIE, MECHANIKA WWW.GT4.COM.PL

https://www.facebook.com/gt4service

TomPoz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4958
Rejestracja: 09-07-04, 00:41

Postautor: TomPoz » 12-05-06, 20:31

MooJL pisze:nie bardzo rozumiem dlaczego stożkowy bez odpowiedniego wyprowadzenia miał by zamulać skoro zwykły filtr jest w tym samym miejscu bez żadnego wyprowadzenia. :?:

Nie chodzi o wyprowadzenie ale doprowadzenie powietrza do filtra.

MooJL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 70
Rejestracja: 27-07-05, 21:10

Postautor: MooJL » 24-05-06, 03:17

hmm ... a jak by tak wyciąć na masce otwor i zrobic wlot powietrza na filtr,tak zeby wpadalo na niego powietrze prosto z zewnatrz, :-D
Made in Japan

Awatar użytkownika
lanc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: 01-03-06, 19:07

Postautor: lanc » 24-05-06, 06:03

Załuż maske z gt4 ipo problemie

Awatar użytkownika
warp9
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2272
Rejestracja: 30-09-05, 15:55

Postautor: warp9 » 24-05-06, 07:31

lanc pisze:Załuż maske z gt4 ipo problemie


Otwory na masce GT-4 nie doprowadzaja powietrza do filtra ...
[you],jeśli masz jakieś pytania o VII generację kliknij tutaj !
Lancer Evo VIII

Awatar użytkownika
bboy4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3706
Rejestracja: 05-11-05, 16:53

Postautor: bboy4 » 24-05-06, 07:40

lanc pisze:Załuż maske z gt4 ipo problemie
:eek:
2005r: V-Gen GTi
2007r: VII-gen 1ZZ
2020r: VI-Gen 2.0GT :D

Awatar użytkownika
Szweda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2975
Rejestracja: 16-11-05, 16:39

Postautor: Szweda » 24-05-06, 11:12

warp9 pisze:
lanc pisze:Załuż maske z gt4 ipo problemie


Otwory na masce GT-4 nie doprowadzaja powietrza do filtra ...

GT4 V gen, ma wlot powietrza.
GT4 VI gen ma wylot powietrza.
Carlos, jak i wspomniany GT4 VI gen też ma wylot + mały wlot do chłodzenia rozrządu (czy w VI też do tego służy to nie wiem).

TomPoz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4958
Rejestracja: 09-07-04, 00:41

Postautor: TomPoz » 24-05-06, 11:17

Szweda pisze:...Carlos, jak i wspomniany GT4 VI gen też ma wylot + mały wlot do chłodzenia rozrządu (czy w VI też do tego służy to nie wiem).

No właśnie miałem uzupełnić Twoją wypowiedź o wylot w CS - różnica wynika z tego, że V gen. AWD ma IC air-to-air - wlot jest do doprowadzenia powietrza na IC, a nie do filtra powietrza. CS i GT4 VI gen. mają IC water-to-air więc nie potrzebują takiego doprowadzenia.

A poza tym - dyskusja toczyła się cały czas na temat VI gen.

Awatar użytkownika
Radek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1286
Rejestracja: 23-02-04, 10:04

Postautor: Radek » 24-05-06, 14:29

MooJL pisze:hmmm a co sadzicie o tym co zmajstrował z filtrem poprzedni właściciel mojej celci?:

(zmajstr[url=http://img196.imageshack.us/img196/7440/silnik2xm.jpg]Obrazek[/URL]


nie masz problemów z momentem w dolnym zakresie obrotów ? Strasznie krótki ten dolot. Z tego co mi wiadomo taki obrzyn przenosi max moment obrotowy w wyższy zakres obrotów.
Reszta uwag jak u TomPoz'a.

MooJL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 70
Rejestracja: 27-07-05, 21:10

Postautor: MooJL » 24-05-06, 15:54

Poganin pisze:
MooJL pisze:hmmm a co sadzicie o tym co zmajstrował z filtrem poprzedni właściciel mojej celci?:

(zmajstr[url=http://img196.imageshack.us/img196/7440/silnik2xm.jpg]Obrazek[/URL]


nie masz problemów z momentem w dolnym zakresie obrotów ? Strasznie krótki ten dolot. Z tego co mi wiadomo taki obrzyn przenosi max moment obrotowy w wyższy zakres obrotów.
Reszta uwag jak u TomPoz'a.


Wiesz co nie wiem bo nie mam porownania ja samochod juz kupilem z takim filtrem. To sie da sprawdzic chyba tylko na hamowni. Wedlug mnie przyspieszenie jest ok czuc kopa :), wczesniej jezdzilem V 2.0 Gti i po przejsciu na VI czuje znaczna roznice. Najbardziej co mi sie rzucilo to po wcisnieciu gazu do konca autko przyspiesza rownomiernie na calej skali oborotow. W V bylo czuc wyraznie wieksza moc po przekroczeniu 5,5 RPM. A filtr stozkowy daje fajny pomruk. A mozna gdzies niedrogo kupic te rurki do wyprowadzenia filtra pod auto? czy trzeba samemu kombinowac z ich stowrzeniem?
Made in Japan