remont mojej nowej Celiki - tym razem pytanie o PIERSCIENIE

Forum Ogólne na temat Toyoty Celica
Awatar użytkownika
Eowin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1095
Rejestracja: 07-06-06, 02:05

remont mojej nowej Celiki - tym razem pytanie o PIERSCIENIE

Postautor: Eowin » 10-06-06, 18:14

wiec moze napisze od poczatku, kupilem Celike, w tamten piatek, od razu oczywiscie chcialem zmienic rozrzad, jednak 2 dni przed wymiana, jadac na trasie, nagle zgasl silnik, zapalilem, auto nie mialo mocy, jak sie pozniej okazalo przeskoczyl rozrzad, wywalilo uszczelke, pogielo 7 zaworow. Teraz autko jest w intensywnym remoncie. Auto po odpaleniu chodzi jakos dziwnie i po dodaniu gazu strasznie dymi (wczesniej nie bralo ani grama oleju wracalem do siebie z Krakowa 150 km i nie wzielo ani kropli) - stad podejrzenie, ze poszly pierscienie. Zdecydowalem, ze jak juz wszystko robie na cacy, wymienie pierscienie i teraz moje pytanie, bo nie wiem zabardzo co mam zrobic,

zamiennik kosztuje 220zl, a w ASO pytalem dzisiaj maja dwa komplety jedne za 600zl i drugie za 800zl (sami nie wiedza czym sie roznia, chyba cos z rozmiarami)

prosze o rade, oplaca sie placic tyle za oryginal? czy tez moze sa jakies dobre zamienniki, jesli tak poprosze o jakies firmy... :eek:

Awatar użytkownika
__Buuu__
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 638
Rejestracja: 13-04-06, 18:21

Postautor: __Buuu__ » 10-06-06, 19:45

Eowin pisze:wczesniej nie bralo ani grama oleju wracalem do siebie z Krakowa 150 km i nie wzielo ani kropli

zawsze mi sie wydawalo ze po trasie 150 km trudno stwierdzic czy bierze olej
chyba ze spalalby sie w ilosciach proprcjonalnych do zuzycia benzyny :twisted:
Obrazek

Awatar użytkownika
Eowin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1095
Rejestracja: 07-06-06, 02:05

Postautor: Eowin » 10-06-06, 20:07

__Buuu__ pisze:Eowin napisał/a:
wczesniej nie bralo ani grama oleju wracalem do siebie z Krakowa 150 km i nie wzielo ani kropli

zawsze mi sie wydawalo ze po trasie 150 km trudno stwierdzic czy bierze olej
chyba ze spalalby sie w ilosciach proprcjonalnych do zuzycia benzyny


gdyby bylo cos nie tak z pierscieniami to po takij trasie, byloby widac, ze wzielo olej (na szabelce) zalezy jeszcze jak sie jezdzi, ja jechalem wtedy dosyc szybko nieoszczedzajac silnika wiec byloby to odrazu widac
CS

Awatar użytkownika
Ero
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 109
Rejestracja: 29-03-05, 00:07

Postautor: Ero » 10-06-06, 21:23

Temat pierścieni był już kilka razy przerabiany, są tacy co uważają, że tylko fabryka jest dobra. Ja u siebie założyłem japońskie (mam problemy z pamięcią nazw firm, ale była 3 literowa i różowawe pudełko) bez problemu trzymały wszystkie wymiary i nie mogę na nie powiedzieć niz złego, szczególnie, że to już drugie auto do którego je włożyłem, a cena ok 200 zł. Ich dystrybutorem napewno jest http://www.hipol.com.pl/ ale bezpośrednio raczej nie sprzedadzą.

Awatar użytkownika
Eowin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1095
Rejestracja: 07-06-06, 02:05

Postautor: Eowin » 12-06-06, 18:42

Ero a czy ta firma to moze CTI ?

Awatar użytkownika
AZZARO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 247
Rejestracja: 16-10-05, 21:43

Postautor: AZZARO » 12-06-06, 19:41

Powiem tak.. Wszystkie czesci jesli chodzi o silnik proponował bym kupować w serwisie, fakt cena wysoka ale robisz to chyba dla siebie i warto zainwestowac. nasuwa mi sie tylko jedno pytanie dlaczego uszkodziły sie pierscienie po defekcie rozrządu ?
Celica ST 182 2.0 Gt-i

Awatar użytkownika
Eowin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1095
Rejestracja: 07-06-06, 02:05

Postautor: Eowin » 12-06-06, 19:48

przeskoczyl rozrzad, poszla uszczelka pod glowica i zeszlo troche duzo oleju (wszystko w jednym momencie) teraz jak sie zapali to dymi, z tad zapobiegliwa wymiana pierscieni (ktore wcale nie musialy pojsc)....
CS

Awatar użytkownika
AZZARO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 247
Rejestracja: 16-10-05, 21:43

Postautor: AZZARO » 12-06-06, 19:52

Rozumiem wiec wymien jeszcze uszczelniacze zaworów choć mysle ze to już zrobiłeś przy ich wymianie
Celica ST 182 2.0 Gt-i

Awatar użytkownika
Eowin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1095
Rejestracja: 07-06-06, 02:05

Postautor: Eowin » 12-06-06, 19:58

tak, uszczelniacze juz wymienione :)
CS

Awatar użytkownika
AZZARO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 247
Rejestracja: 16-10-05, 21:43

Postautor: AZZARO » 12-06-06, 20:12

A to ciekawe ale mysle ze jak wymontujesz gowice wszystko bedzie jasne
Celica ST 182 2.0 Gt-i

Awatar użytkownika
Eowin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1095
Rejestracja: 07-06-06, 02:05

Postautor: Eowin » 12-06-06, 20:20

glowica juz wyciagnieta i splanowana, 7 tlokow wykszywilo, wymienione na nowe, uszczelniacze wymienione

[ Dodano: 12-06-06, 20:25 ]
oczywiscie 7 zaworow nie tlokow :P

Awatar użytkownika
Ero
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 109
Rejestracja: 29-03-05, 00:07

Postautor: Ero » 13-06-06, 11:01

No to chyba było CTI. Ja nie mam z nimi problemów, ani nie miałem w poprzednim aucie (też Toyota). Ceny w serwisie często są przesadzone, np za panewki w sewisie wiadomo ile chcą, a ja zapłaciłem ok 250 zł za komplet i okazało się że to te same co fabryka (jedne i drugie miały znaczki Federal'a). Jaka więc gwarancja, że z aso też nie dostaniesz CTI tylko w innym pudełku. Volkswagen np wkłada nasze Polskie Primy (robione w Łodzi z resztą - niestety do Celi nie od nich nie podchodzi).

Awatar użytkownika
AZZARO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 247
Rejestracja: 16-10-05, 21:43

Postautor: AZZARO » 13-06-06, 22:36

komplet panewek w serwisie do 3SGE to ok 300 zł. ostatnio sprawdzałem
Celica ST 182 2.0 Gt-i

Awatar użytkownika
Ero
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 109
Rejestracja: 29-03-05, 00:07

Postautor: Ero » 13-06-06, 23:12

To chyba podali Ci cenę po jednej sztuce, bo tak mają w cenniku, mi też tak podali a jak zdecydowałem się zamawiać to okazało się, że trzeba przemnożyć i uzbierało się ok 1000 zł (sprawdzone w Łodzi - AMX Rzgów oraz Zduńskiej Woli).

Awatar użytkownika
AZZARO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 247
Rejestracja: 16-10-05, 21:43

Postautor: AZZARO » 13-06-06, 23:25

A to dziwne mi podawali ze jedno kółko kosztuje ok 70 zł. Az jutro sprawdze
Celica ST 182 2.0 Gt-i

Awatar użytkownika
Ero
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 109
Rejestracja: 29-03-05, 00:07

Postautor: Ero » 15-06-06, 16:31

Nie wiem co rozumiesz przez jedno kółko - pisałeś o panewkach, jeśli masz na myśli 2 panewki korbowe/główne to 9*70 = 630 do tego pewnie zapomnieli Ci powiedzieć że to ceny netto ;-) no i trzeba jeszcze pamiętać o bocznych.

Awatar użytkownika
AZZARO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 247
Rejestracja: 16-10-05, 21:43

Postautor: AZZARO » 15-06-06, 18:15

Tylko kupuje w cenach netto i mysle o korbowodowych
Celica ST 182 2.0 Gt-i

Awatar użytkownika
Ero
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 109
Rejestracja: 29-03-05, 00:07

Postautor: Ero » 15-06-06, 23:11

No to zmienia postać rzeczy ;-) Niestety nie każdy może sobie odliczyć VAT, a komplet to nie same korby, a we wcześniejszych postach pisałem o komplecie, choć faktem jest, że zużywają się przede wszystkim korby - w zamienniku komplet ok 100 zł (brutto).

Awatar użytkownika
AZZARO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 247
Rejestracja: 16-10-05, 21:43

Postautor: AZZARO » 17-06-06, 16:22

Dokładne ceny:
Korbowodowe po 70 zł. brutto
Główne po 95 zł. brutto
Celica ST 182 2.0 Gt-i