Chcę kupić Carlosa

Forum Ogólne na temat Toyoty Celica
Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Chcę kupić Carlosa

Postautor: Pawciu » 12-06-06, 13:36

Witam,
jak w temacie...
długo debatowałem sam ze sobą i coś zaczęło się krystalizować że auto którego pragnę i jest w moim zasięgu to limitowana edycja Celica Carlos Sainz.
Nie chodzi o rozważania na temat spalania, to już zostało wliczone, wiadomo że cztery łapy muszą skądś tej energii nabrać.
Chodzi mi bardziej o koszty i dostępność części, jak to się ma na przykład w porównaniu do zwykłej V lub VI?
Decyzja o zakupie auta nie jest jeszcze do końca pełnomocna więc mam zapytanie do szanownych forumowiczów o tak zwane "za i przeciw".

Awatar użytkownika
Szweda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2975
Rejestracja: 16-11-05, 16:39

Postautor: Szweda » 12-06-06, 15:07

Jak kwestie paliwa maszrozwizaną to są już tylko zame superlatywy.

Mi się osobiście CS wizualnie nie podoba (zderzak + maska, oj za tą maske to mi się pewnie dostanie :roll: ), ale technicznie ten samochód to mistrzostwo świata.

Awatar użytkownika
Eowin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1095
Rejestracja: 07-06-06, 02:05

Postautor: Eowin » 12-06-06, 19:03

No wlasnie, tez bylem powaznie zainteresowany zakupem wersji 4x4. Ostatecznie kupilem zwykla celiczke 3sfe, jednak pamietam, ze najbardziej obawialem sie nie spalania, ale kosztow i dostepnosci (zamienniki) czesci, nie mam zastrzezen co do rozwiazan technicznych cechujacych najfajniejsza wersje Celici, ale co wtedy jak np. przestawie zawieszenie po wycieczce po za droge, jakie to sa wtedy koszty? Sa jakies zamienniki czy wtedy jest sie skazanym na oryginaly ?

Awatar użytkownika
WojtekMR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: 26-01-04, 10:34

Postautor: WojtekMR » 13-06-06, 08:00

nasuneła mi się refleksja, w naszym kraju jak ktoś ma 50 000 to kupuje VII a o V myślą drobni ciułacze trzęsący się o budżet (nie w negatywnym znaczeniu) i niestey nie ma zbyt wiele dofinansowanych projektów (to te all track po 10000)
więc wielki respect dla: w sumie to wiadomo dla kogo :D
a co do tematu jeżeli przewidujesz, że auto będzie mało palić, mało kosztować i da się tanio naprawić w szopie to szkoda auta i twoich złudzeń (zresztą co dla kogo jest tanio)
ps. kupując auto za 10 -20 tyś aż się prosi dołożyć okrągłą sumkę i czuc się dumnym z wyboru a nie drutować starego złoma

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 13-06-06, 08:35

WojtekMR pisze:a co do tematu jeżeli przewidujesz, że auto będzie mało palić, mało kosztować i da się tanio naprawić w szopie to szkoda auta i twoich złudzeń (zresztą co dla kogo jest tanio)
ps. kupując auto za 10 -20 tyś aż się prosi dołożyć okrągłą sumkę i czuc się dumnym z wyboru a nie drutować starego złoma


napisałem że temat spalania w tym momencie nie jest dla mnie wazny i że jest to wliczone w koszty użytkowania auta, latam celiką i wiem że chla hardkorowo.
odszczurzyłem już jedną celikę i wiem jakie koszty towarzyszą posiadaniu takiego auta.
OT: co do napraw w szopie to wolałbym taką naprawę robioną we własnym zakresie niż oddanie furunku rzeźnikom którzy reklamują się jako spece od japończyków a po wyjeździe z warsztatu auto jest w gorszym stanie niż było.

A wracając do tematu: za i przeciw kupna i posiadania Carlosa...?
Patryk, jak to wygląda u Ciebie?

Awatar użytkownika
WojtekMR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: 26-01-04, 10:34

Postautor: WojtekMR » 13-06-06, 11:37

ale ja nie do ciebie tylko tak ogólnie....

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 13-06-06, 12:02

WojtekMR pisze:ale ja nie do ciebie tylko tak ogólnie....

ja tez ogólnie :-)
kiedyś hgw napisał że utrzymanie czterech łap to ok 1200 pln miesiecznie czy jakoś tak ale ciężko mi uwierzyć że aż tak się to sypie...

Awatar użytkownika
ELCOYOTE
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2254
Rejestracja: 03-11-05, 12:51

Postautor: ELCOYOTE » 13-06-06, 14:11

zalezy w jaki stanie jest gt4 jezeli nie bylo robione na bierzaco to mozesz bulic 2000 pln miesiecznie aby go utrzymac w dobrym stanie
a jezeli kupisz zadbany i serwisowany to cie wyjdzie jakies 500 - 600 pln miesiecznie
ja swoim jezdze ponad pol roku wydale na dzien dobry 1700 sprzeglo i kilka pierdol
ubezpieczenie oc gdzies 500 zł i ac 1000 zł jakies oponki uzywane 400 zł olej i filtr okolo 400 zł
nie bede liczyl alumow i szprzetu audio i mandatow :twisted:
czyli wychodzi 4000 zł dzielone przez 8 miesiecy bo tyle nim jezdze
czyli wychodzi mi wydatek miesieczny na gt4 500 zł to nawet przyzwojcie

MłODY
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 23-01-06, 13:40

Postautor: MłODY » 13-06-06, 16:24

ja mam takie pytanie czy nadwozie zwykłej celicy np. gti różni się od turbo 4WD i czy "zwykła" turbo różni sie od CS,
bo wydaje mi się ze karoserja w gti a 4wd turbo jest taka sama tylko inna maska,

Awatar użytkownika
ELCOYOTE
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2254
Rejestracja: 03-11-05, 12:51

Postautor: ELCOYOTE » 13-06-06, 16:40

roznice sa duze wersja gti czy sti ma inna bude gt4 ma poszerzana a werjsa CS ma jeszcze bardziej szersza bude
i chyba roznia sie lotkami ale tego nie jestem pewien
i przedewszystki werjse CS i turbo4wd sa lepiej wyposarzone od innych werjsi za wyjatkiem GT-S 2.2 zwlaszcza sprowadzone ze stanow te werjsie maja bardzo duzo dodatkow i maksymalnie poserzana bude taka jak w CS wada gt-sa jest mala ilosc koni tylko 136 z 2.2 litra :x

Awatar użytkownika
warp9
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2272
Rejestracja: 30-09-05, 15:55

Postautor: warp9 » 13-06-06, 18:12

ELCOYOTE pisze:czyli wychodzi mi wydatek miesieczny na gt4 500 zł to nawet przyzwojcie


Rozumiem, ze wypychasz ja tylko na ulice, bez tankowania ? :lol:
[you],jeśli masz jakieś pytania o VII generację kliknij tutaj !
Lancer Evo VIII

MłODY
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 23-01-06, 13:40

Postautor: MłODY » 13-06-06, 18:42

tak mi sie wydawało, ze cs jest szerszy od reszty ale byłem pewny ze 4wd i inne maja ta samą bude,

a co do różnic miedzy 4wd a cs, czym różnią się one oprócz silnika(a chyba razej jego osprzętu) i tej szerokości, np. czy zawieszenie jest to samo? teoretycznie jesli nadwozie cs jest szersze to i zawias powinien się róźnić,

drugie pytanie, jest sens placic wiecej za cs? i oczywiscie odpowiednio dłuzej szukac, czy brac 4wd turbo jesli sie trafi w miare dobrym stanie?
Dodam ze w moim przypadku byłby to samochód do zabawy i miałby służyć wyłącznie do dostarczania frajdy kierowcy,

sorki dla autora ze się podczepiam ale temat mnie interesuje bo od jakiegoś czasu szukam celicy turbo lub 323gtr

Awatar użytkownika
Szweda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2975
Rejestracja: 16-11-05, 16:39

Postautor: Szweda » 13-06-06, 20:40

ELCOYOTE pisze:wada gt-sa jest mala ilosc koni tylko 136 z 2.2 litra
ale 196 nm momentu.
ELCOYOTE pisze:roznice sa duze wersja gti czy sti ma inna bude gt4 ma poszerzana a werjsa CS ma jeszcze bardziej szersza bude
Jest narrow-body i wide-body,... nie wiedziałem, że carlos ma very-wide-body :roll:
MłODY pisze:pytanie, jest sens placic wiecej za cs?
tak
MłODY pisze:brac 4wd turbo jesli sie trafi w miare dobrym stanie?
w miare to szukać CS, ale jak igiełka to się nie zastanawiać
MłODY pisze:szukam celicy turbo lub 323gtr
tylko kupując 323gtr to z hakiem tylko............żebyś mógł cały czas ze sobą jedną albo dwie skrzynie biegów wozić, bo w nich to nie wiadomo czy wrócisz na tej samej skrzyni z którą wyjechałeś.

MłODY
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 23-01-06, 13:40

Postautor: MłODY » 13-06-06, 21:00

tylko kupując 323gtr to z hakiem tylko............żebyś mógł cały czas ze sobą jedną albo dwie skrzynie biegów wozić, bo w nich to nie wiadomo czy wrócisz na tej samej skrzyni z którą wyjechałeś.


z ta skrzynią to wiele osób troche przesadza, główne padają podczas złego wykorzystywania samochodu on nie jest stworzony do 1/4 mili, swojego czasu miałem styczność z tym samochodem,

główną wadą gtr jest to że jest ich o wiele mniej niż celic turbo

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 13-06-06, 21:12

czy mógłbym prosić o powrót do tematu wątku 8)

Awatar użytkownika
Robert
Site Admin
Site Admin
Posty: 8003
Rejestracja: 19-12-03, 23:41

Postautor: Robert » 13-06-06, 21:28

O 323 gtr możecie z hgw na pw pogadać. Kiedyś przyznał się, że zna wszystkie egzemplarze jeżdżące po Polsce.

Co do CS'a to proponuję ST205 ;-). Ale jeśli już ma być CS to nie widzę wad samochodu, po za poprzednimi właścicielami i bieżącymi kosztami eksploatacji. A z częściami to będziesz miał tak jak w przypadku każdego rzadkiego samochodu. Wielkie oczy w serwisie i pełna dostępność w ASO + pewnie część elementów zawiasu (albo wszystkie) pasują od st 165, wnętrze to samo, jedyna różnica to silnik - prawie taki jak w ST205.
Ciekawe, że najbardziej do naruszania zasad namawiają Ci, którzy przed chwilą ścigali ich obchodzenie.

kulfon
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 45
Rejestracja: 30-12-04, 23:28

Postautor: kulfon » 13-06-06, 23:53

a ja sie przykleje ze bede sprzedawal swojego carlosa st185cs czerwonego. Ogloszenie bedzie na allegro od poniedzialku bo w weekend porobie zdjecia. Stan igla! Nie chce ale musze....

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 14-06-06, 08:06

kulfon pisze:a ja sie przykleje ze bede sprzedawal swojego carlosa st185cs czerwonego. Ogloszenie bedzie na allegro od poniedzialku bo w weekend porobie zdjecia. Stan igla! Nie chce ale musze....

Pozdrawiam

a czy możesz opisać swoje za i przeciw kupna i użytkowania carlosa? :-)

Awatar użytkownika
ELCOYOTE
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2254
Rejestracja: 03-11-05, 12:51

Postautor: ELCOYOTE » 14-06-06, 10:05

Szweda pisze:ELCOYOTE napisał/a:
roznice sa duze wersja gti czy sti ma inna bude gt4 ma poszerzana a werjsa CS ma jeszcze bardziej szersza bude
Jest narrow-body i wide-body,... nie wiedziałem, że carlos ma very-wide-body


moze mi sie tak wydawalo jak porownywalem
turbo4wd a gt-s

dzisaj dokladnie pomierze nadkola i bardziej sie przygladne



warp9 pisze:ELCOYOTE napisał/a:

czyli wychodzi mi wydatek miesieczny na gt4 500 zł to nawet przyzwojcie

Rozumiem, ze wypychasz ja tylko na ulice, bez tankowania ?


spalanie swoja droga ja wydaje miesiecznie na paliwo okolo 1000 pln
ZALEZY GDZIE KTO JEZDZI
WIEC PALIWO KAZDY SOBIE POWINNE SAM POLICZYC
podpowiem ze pali mi 13l /100

Awatar użytkownika
warp9
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2272
Rejestracja: 30-09-05, 15:55

Postautor: warp9 » 14-06-06, 16:55

ELCOYOTE pisze:spalanie swoja droga ja wydaje miesiecznie na paliwo okolo 1000 pln
ZALEZY GDZIE KTO JEZDZI
WIEC PALIWO KAZDY SOBIE POWINNE SAM POLICZYC
podpowiem ze pali mi 13l /100

I wlasnie o ten dodatek mi chodzilo, zeby bylo jasne 8) Zwlaszcza jak auta uzywa sie na co dzien, a nie co niedziele po poludniu :wink:
[you],jeśli masz jakieś pytania o VII generację kliknij tutaj !

Lancer Evo VIII