bierze olej

Forum Ogólne na temat Toyoty Celica
Awatar użytkownika
FANKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2907
Rejestracja: 28-02-06, 19:10

Postautor: FANKI » 26-07-07, 00:05

prazyn pisze:
bboy4 pisze:Krzysiek napisał/a:
sprawdz sobie odkręcając korek do wlewu oleju na włączonym silniku jak chlapie to uszczelniacze.

:eek:



aha stary kto Ci takich rzeczy naopowiadal?!?!?

to nie przez uszczelniacze, Krzysiek - poczytaj forum, było już o tym
Poczytaj ten wątek

Awatar użytkownika
WojtekMR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: 26-01-04, 10:34

Postautor: WojtekMR » 26-07-07, 08:49

nadmierne branie oleju to raczej nagminne w starych 3sge- do wymiany uszczelniacze, pierścienie i jeżeli olej nie był dolewany wystarczająco szybko -na wszelki wypadek panewki (jak już będzie silnik rozebrany to szkoda nie skorzystac)
ps. w razie jakby co to będę miał silnik z MR2 (3sge 2gen) do sprzedania po takim remonciku w ASO niecałe 50 tyś km temu jeżdzony na syntetyku -sprzedawany z jedynego słusznego powodu :D

TURBO
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 16-09-11, 13:05

Re: bierze olej

Postautor: TURBO » 13-05-14, 12:52

Krzysiek pisze:mam problem. moja celinka łyka litre mobil1 półsyntetyk na 1200km.podejrzewam że może to uszczelniacze bo gdy ją pale na zimnym silniku z tłumnika zawsze przydymi. cz może ktoś wymieniał uszczelniacze i napisze mi czy miał podobne objawy. i jeszcze jaki może być koszt wymiany???


Mnie tyle samo bierze oleju przy dynamicznej ostrej jeździe. Czy u Was też tak jest że 3s-ge powyżej 5tys obr cześto przeciągane lubi sobie łyknąć?

Rozumiem że przy jeździe emeryckiej będzie 1l na 5 tys km, tak?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Zewus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3062
Rejestracja: 13-03-09, 16:46

Postautor: Zewus » 13-05-14, 13:08

TURBO pisze:Czy u Was też tak jest że 3s-ge powyżej 5tys obr cześto przeciągane lubi sobie łyknąć?
nie

Awatar użytkownika
Margo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4242
Rejestracja: 15-07-09, 08:39

Postautor: Margo » 13-05-14, 13:25

TURBO pisze:Czy u Was też tak jest że 3s-ge powyżej 5tys obr cześto przeciągane lubi sobie łyknąć?


nie
VI Biała SS-III Beams Red Top
viewtopic.php?t=22089
----------------------

grzeczne dziewczynki idą do nieba,
niegrzeczne tam gdzie chcą

TURBO
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 16-09-11, 13:05

Postautor: TURBO » 13-05-14, 16:20

A przy upalaniu 1l oleju na 1000-1200km to też bardzo dużo?(olej 10W40)

Jakie macie zużycie oleju przy upalaniu i przy normalnej jeździe?

Awatar użytkownika
Zewus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3062
Rejestracja: 13-03-09, 16:46

Postautor: Zewus » 14-05-14, 08:31

Dużo

Marquss91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 07-08-15, 22:59

Postautor: Marquss91 » 01-09-15, 12:31

Mi też moja VII 143 KM pali ok 1l/1000 km, rozwiązał już ktoś problem?

Awatar użytkownika
RomanGT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: 03-01-14, 19:46

Postautor: RomanGT » 01-09-15, 12:42

TURBO pisze:Jakie macie zużycie oleju przy upalaniu i przy normalnej jeździe?


3S-GE REV3 od wymiany do wymiany (7kkm) około 300-400ml 5W50 + wysrana uszczelka pod pokrywa zaworów.

Litr na 1000km to musi cieknąć jak z zarżniętej świni albo może masz 1ZZ ? :-D

Awatar użytkownika
Skoczu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1310
Rejestracja: 03-05-09, 17:22

Postautor: Skoczu » 01-09-15, 13:01

Marquss91 pisze:Mi też moja VII 143 KM pali ok 1l/1000 km, rozwiązał już ktoś problem?


Rozwiązanie jest proste (najtańsze i najpewniejsze) -> Remek113 i nowy silnik.

Marquss91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 07-08-15, 22:59

Postautor: Marquss91 » 02-09-15, 20:24

Po co nowy silnik? Najlepiej jak coś nie działa tak jak powinno to wymienić na nowy silnik? Widzę fachowe podejście do tematu... :) Wina musi leżeć w uszczelniaczach i od tego trzeba zacząć.

Awatar użytkownika
Skoczu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1310
Rejestracja: 03-05-09, 17:22

Postautor: Skoczu » 02-09-15, 20:31

Poczytaj forum zamiast zarzucac komus brak fachowosci.

Temat znany i przerabiany. Problem w wiekszosci przypadkow nie jest zwiazany z wyciekami a ze spalaniem oleju. Najtanszym sposobem ktory da spokoj jest wymiana silnika na poliftowy. Toyota robila akcje serwisowa na te silniki wymieniajac m.in. tloki i pierscienie.

Ale ja tam sie nie znam, ty wiesz lepie mistrzu.

turbowik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 114
Rejestracja: 18-01-15, 22:38

Postautor: turbowik » 02-09-15, 21:47

4l oleju na 6,5 tyś km. + dymi czasami na niebiesko;/ Wszyscy piszecie o wymianie silnika a co jak sie bedzie tylko olej dolewalo utrzymując maxymalny jego poziom to raczej sie nie rozleci silnik? :lol:

Awatar użytkownika
Wykas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1196
Rejestracja: 03-06-09, 16:50

Postautor: Wykas » 02-09-15, 22:07

eeeeeee


ktos, moze temu Panu to wytlumaczyc, bo ja jako, ze sie nie znam to wiem, ale nie chce mi sie totalnie patrzac na powyzsza wypowiedz...
[you] Sprzedam:
- Boczki drzwi premium
- tweetery
- ramka 2din
- sanki GT4, wał GT4 -porządki w garażu

Ethell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 02-09-15, 21:47

Postautor: Ethell » 03-09-15, 07:31

To ja mam takie pytanie gdyz przeszukalem troche juz forum i nie znalazlem koniretnej odpowiedzi, a dzis czeka mnie wizyta u mechanika.. Czy po wymianie uszczelniaczy i pierscieni olejowych problem dalej pozostaje czy zuzycie oleju spada? Oraz czy jesli zdecyduje sie na wymiane calego silnika z wersji 143 na wersje 192KM to w tamtych silnikach ten problem takze jest nagminny?

Revain
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 02-09-14, 17:21

Postautor: Revain » 03-09-15, 08:07

Odnośnie akcji serwisowej o której wspominał Skoczu. Silniki przedliftowe VII gen. 143KM po prostu nie nadawały się do MOCNEJ eksploatacji przez tendencję do zapiekania się pierścieni (jednak każdy wyżyłowany silnik można doprowadzić do takiego stanu). Akcja serwisowa obejmowała z tego co mi wiadomo wymianę tłoków z pierścieniami, bloku silnika i miski olejowej (+ bagnetu). Zwiększona została ilość kanalików olejowych oraz pojemność miski, co miało wpłynąć pozytywnie na odporność silnika.

Jeśli chodzi o wyczyszczenie i wymianę pierścieni, zabieg jest możliwy i może przynieść pozytywny efekt, ale efekt jest niepewny. Ocena trwałości rozwiązania z różnych źródeł to ok.15-20tys. km. Jeśli masz zamiar jeździć jak niedzielny kierowca, to myślę że wytrzyma dłużej :) Na pewno efekt w postaci braku niebieskiego dymu oraz spadek zużycia oleju po zabiegu powinien być natychmiastowy.

W kwestii "będę dolewał olej" to opcja akceptowalna przy ewentualnym wycieku na jakiejś pomniejszej uszczelce, a nie kiedy silnik żre i pali olej. Ale Pomijając fakt że szybko doprowadzi to do zużycia innych uszczelek/podzespołów (np w katalizatorze już pewnie brak światełka w tunelu), to nikt Ci nie zabroni tym jeździć.

Porównując koszty
- wymianę pierścieni, części za 2-4 tys. zależnie od tego czy stosujesz zamienniki czy full ori, do tego robocizna 1,5-2tys.
- przeprowadzenie na własny koszt "akcji serwisowej" to koszt na oko 8,5tys. z robocizną (przy czym akcja jest dobrym rozwiązaniem bo masz pewność że wsadzasz nowe części)
- wymiana silnika obarczona ryzykiem (bo nie zawsze wiesz co kupujesz), to 3-4tys, za silnik (zakładając 143KM) + 1,5-2tys. za robociznę.

Powodzenia!

Ethell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 02-09-15, 21:47

Postautor: Ethell » 03-09-15, 08:54

Czyli ta usterka silnikow 192KM nie dotyczy? Bo nie widze duzego sensu w naprawie w takim razie jesli po 10tys km problem znow powroci.. Zwlaszcza ze auto bedzie eksploatowane codziennie no i auto sport by jezdzic na obrotach max 3,5tys to troche smutna sprawa...

Gandi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 01-09-15, 11:25

Postautor: Gandi » 03-09-15, 11:51

[.
Ostatnio zmieniony 04-09-15, 10:01 przez Gandi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Balbek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1031
Rejestracja: 18-01-11, 13:43

Postautor: Balbek » 03-09-15, 13:54

Obrazek

Zamknijcie ten temat bo czytać się tego już nie da

Awatar użytkownika
Wykas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1196
Rejestracja: 03-06-09, 16:50

Postautor: Wykas » 03-09-15, 14:06

Balbek pisze:Obrazek

Zamknijcie ten temat bo czytać się tego już nie da


+1

Marquss91 pisze:Po co nowy silnik? Najlepiej jak coś nie działa tak jak powinno to wymienić na nowy silnik? Widzę fachowe podejście do tematu... :) Wina musi leżeć w uszczelniaczach i od tego trzeba zacząć.


tylko Balbek pamietaj, ze:


Obrazek
[you] Sprzedam:
- Boczki drzwi premium
- tweetery
- ramka 2din
- sanki GT4, wał GT4 -porządki w garażu