Eclips GS vs. Celica VI gen GT

Forum Ogólne na temat Toyoty Celica
Awatar użytkownika
MaClay
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 151
Rejestracja: 01-02-06, 11:22

Eclips GS vs. Celica VI gen GT

Postautor: MaClay » 17-09-06, 12:25

Witajcie. Już długo tu nie pisałem no ale niech przejde do rzeczy... mam zamiar kupić sobie bryke na początku przyszłego roku, czyli tak w lutym lub marcu. I mam teraz wielki problem do rozwiązania. Zakochałem się w dwóch autkach: M. Eclips GS oraz w Celica VI GT. Roczniki jakie mnie interesują to 98'(celica), 97'(Eclips). Jeżeli chodzi o walory wizualne to bardziej podoba mi się Eclips na zewnątrz jak i w środku a jeżeli chodzi o ślnik i zawiechy to Celica wychodzi na tym lepiej. Eclips przy pojemności 2.0l ma 140km a Celica przy tej samej pojemności ma 175km. Różnica więc jest... raczej nie zamierzam się ścigać ;-) ale zawsze lepiej mieć więcej kucyków mechanicznych... nie wiem jak z wytrzymałością u Eclips bo wiem że Celica jest praktycznie bezawaryjna. Przewiduję tak wydać na auto 20tyś zł max to 24tyś. Proszę doradźcie mi, spróbójcie mi jakoś przybliżyć i porównać te dwa samochody. Acha i nie oburzajcie się że taki temat tu zamieściłem :) Jak narazie to jestem bardziej za Eclips ( przynajmniej tyle dobrze że nie jestem za Oplem Calibrą :-D ) Pozdrawiam wszystkich Celico-manów hehe
:P

Awatar użytkownika
Krzysiek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 18-05-06, 20:41

Postautor: Krzysiek » 17-09-06, 12:46

ja też miałem identyczny dylemat.Kupiłem celinkę i już nigdy nie chcę mieć innego auta :D
już 10000km i tylko olej wymieniałem a i jeszcze uszczelniacze zaworowe ale to sobie sam zrobiłem bez zdejmowania głowicy :-D .Więc jeżeli chodzi o mnie to tylko celinka.

snowbizz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 02-08-06, 21:37

Postautor: snowbizz » 17-09-06, 12:59

Chyba każdy z nas przechodził podobny problem :)
Jak miałem zamiar kupić autko to też wchodziła w gre Celica i Eclipse.
Celica jest o niebo lepsza, przynajmniej takie jest moje zdanie.
Tylko, że znaleść Celice GT w tym roczniku w dobrym stanie jest ciężko...
Mi się poszczescilo i wyrwalem za 15tys. 97r full opcja z zmienionym silnikiem..
Eclipsów jest napewno wiecej na rynku takze sadze ze bedzie wiekszy wybor, bo jak jakas dobra celica gt sie pojawi na allegro to praktycznie jest juz sprzedana tego samego dnia..
Dla mnie przy wyborze celici warzne było to że ma wiecej miejsca na nogi na tytlnej kanapie niz inne samochody typu coupe (SX200, Prelude).
Koszta uzytkowania tych dwoch aut sa zapewne zblizone bo czesci kosztuja podobnie,
co do bezawaryjnosci, to faktycznie toyotki sa niezawodne ale mitshubishi to tez japoniec wiec sie tak szybko tez raczej nie psuje ;)

Awatar użytkownika
zarok
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 173
Rejestracja: 26-09-05, 16:51

Postautor: zarok » 17-09-06, 18:33

z niezawodnoscia klipsow nie jest chyba najlepiej, od kolegi slyszalem ze czesto sie cos sypie ale to tylko jedna opinia z wielu
ja bym obstawal za Celka, aczkolwiek oba sa ladne i fajnie wygladaja... ale jesli chodzi o konie to bez porownania Celka... zobaczysz jak sobie kupisz klipsa bedziesz co chwile sobie myslal: Fajny jest... ale ta Celinka miala jednak 175KM... i w tym momencie bedziesz czul niedosyt... bo mogles miec mocniejsze auto... a z kucykami jest tak, ze zawsze ich malo :D

no a poza tym

Celica to Celica :D a nie jakies Mitasubiszi Klips ;)
Szybko ostro byle prosto ;)
moja maleńka:
http://zarok.fotosik.pl/albumy/17781.html

Awatar użytkownika
MaClay
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 151
Rejestracja: 01-02-06, 11:22

Postautor: MaClay » 17-09-06, 19:28

hym właśnie najbardziej w tym Eclips martwi mnie silnik :( kurczę będę musiał długo przemyśleć jaką podjąć decyzję..... :?

Awatar użytkownika
Wojtas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2591
Rejestracja: 29-09-05, 16:23

Postautor: Wojtas » 17-09-06, 19:58

No ja niestety tez od znajomego dowiedziałem sie jak z jakoscia u klipsow....
W klipsach mi sie tyłek podoba i ogolnie mam jakas słabosc do znaczka mitasubishi mimo ze sie sypia jak moj znajomy twierdzi.
Z reszta nie tylko klipsy ale 3k gt tez sie sypie... jak nie silnik to skrzynia i tak w kółko....
Pociesze Cie ze jak szukałem jakiegos autka to tez rozwazalem clipsa, 3k gt, prelude, 200sx i pare innych ... i mam celince :-D
TUNING, HAMOWNIA 4x4, STROJENIE, MECHANIKA WWW.GT4.COM.PL
https://www.facebook.com/gt4service

hin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1298
Rejestracja: 13-05-06, 01:25

Postautor: hin » 17-09-06, 20:00

snowbizz pisze: mitshubishi to tez japoniec wiec sie tak szybko tez raczej nie psuje ;)


Akurat klips jest montowany w zakładach DSM w USA tak więc jeśli chodzi o jakość to może ustępować Celice i z tego co słyszałem to ustępuje i ma sporo wad. To coś jak porównanie Toyoty produkowanej w jp i np w europie. I z autopsji mogę powiedzieć Ci że 12 letnia Ceilica jest o niebo lepiej wykonana i ma mniej usterek niż 3- letni Avensis. Nic specjalnego, niby pierdoły, ale... W Celice takie nie występują...
W sprawach PW proszę raczej o kontakt mailowy. Czasami dłużej tu nie zaglądam a i nie zawsze docierają powiadomienia o PW.

Awatar użytkownika
MaClay
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 151
Rejestracja: 01-02-06, 11:22

Postautor: MaClay » 17-09-06, 20:53

no właśnie z tą wytrzymałością Eclips to miałem małe wątpliwości... nowe mitsubishi to chyba składają w francji a śilniki to z renualt wkładają- tak słyszałem... A możecie mi przedstawić tak średnie spalanie Celicy w mieście, trasie i przy bardziej dynamicznej jeździe.... może też się orientujecie ile to Eclips pije?? :D
A tak OT to na allegro widziałem bardzo tanią celinke z uszkodzonym kołem tylko to rocznik 94' i z przebiegiem 200 000tyś km: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=127494420

Możecie mi powiedzieć między jaką granicą wahają się ceny Celicy GT z 96' lub 97' roku

hymm coraz bardziej jestem za Celinką :P

se7en

Postautor: se7en » 17-09-06, 21:21

MaClay pisze:A tak OT to na allegro widziałem bardzo tanią celinke z uszkodzonym kołem tylko to rocznik 94' i z przebiegiem 200 000tyś km: http://moto.allegro.pl/sh...?item=127494420

duze ryzyko, naprawisz uszkodzoną częśc, a nie wiadomo jak silnik jezdzi itp

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 18-09-06, 00:00

ja wapliwosci nie mialem poprostu chcialem celice :)

na rocznik 97/98 musisz przygotowac jakies 20 tys

17-18 to to co za nia zaplacisz
kolejne 2-3 tys to to co na dzien dobry pasowalo by w nia wrzucic zeby doprowadzic ja do stanu uzywalnosci (zawsze cos sie znajdzie do wymienienia badzmy realistami:) ) ,

swoja kupilem 2 miesiace temu mialem do wyboru :

VI GT 2.0

kilka 94/95 z watpliwymi 150-170 tys km

badz 98 z 230 tys km (z udokumentowanym servisem w niemczech od 1 wlasciciela)

wziolem ta z 230 :) poki co zrobilem prawie 8 tys km .... i zero problemow silniczek pracuje super ...... (wymienilem tylko klocki i tylne tarcze +filtr K&N, plus diagnostyka , zastanawiam sie nad wymiana amortyzatorow ale nie dlatego ze musze tylko bo chce :), no musze jeszcze przed zima poprawic kilka drobiazgow drobne zadrapania i lekkie wgiecie w blotniku ale to juz kosmetyka )

Daj spokoj z eclipsem znajdz fajna celice :P

[ Dodano: 18-09-06, 00:09 ]
co do tej taniej z allegro ...


to kto wie moze warto jej sie przygladnac ...... moze to byc shit a moze byc calkiem niezle autko tylko ktos madry uwalil kolko ...... 50/50 %

jesli zalozysz ze na naprawe wydasz okolo 3 tys (i poza tym co widac nie bedzie innych mankamentow i silniczek ok ) to bedzie fajne autko za dobra cene..

..."Uszkodzone prawe przednie koło, po uderzeniu w krawężnik ( sam nie mam czasu zająć się naprawą, a koszt to ok 1500 zł "

Awatar użytkownika
MaClay
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 151
Rejestracja: 01-02-06, 11:22

Postautor: MaClay » 19-09-06, 16:59

A takie teraz pytanie do posiadaczy GT VIgen... po zakupie ile władowaliście kasy w swoje niunie aby były w stanie porządnym i były sprawne na 100% :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 19-09-06, 22:20 przez MaClay, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
cimek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: 15-01-06, 23:06

Postautor: cimek » 19-09-06, 17:20

Mam eclipse i powiem Ci, że autko jest super, nie porównam tutaj do celicy bo jej nigdy nie miałem. Eclipse znalsc dobre jest naprawde ciężko, a za bardzo dobre to trzeba zapłacić już spore pieniądze. Ja na swoje trafiłem czystym przypadkiem i za 97rok dałem 29000zł, sporo ale naprawde stan jest niemal idealny. Nic w nim nie puka nie stuka normalnie malina. Jeżeli zdecydujesz się na eclipse to bardzo uważaj przy kupnie,bo na prawdę łatwo wpaść na minę, wiem, bo mam kolegów, którzy nie mieli tyle szczęścia, co ja, i niestety więcej autko stoi niż jeździ, a naprawy i części są naprawdę cholernie drogie, i niektóre ciężko dostać. Spalanie w moim wynosi około 9l a u kolegi około 15 tak, więc jeżeli chodzi o koszty to są rożne i głownie zależą od stanu kupionego autka. Nie polecam kupowana tego samochodu okazyjnie, bo to na pewno jest to gniot, po prostu okazji NIE MA. Na koniec dodam, że mojego Eclipse nie zamieniłbym na żadne inne nawet na celicę.
POZDRAWIAM WSZYSTKICH CELIKOMANIAKÓW :airborne:

TomPoz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4958
Rejestracja: 09-07-04, 00:41

Postautor: TomPoz » 19-09-06, 18:12

MaClay pisze:A takie teraz posiadanie do GT VIgen... po zakupie ile władowaliście kasy w swoje niunie aby były w stanie porządnym i były sprawne na 100% :mrgreen:

Ja swoją kupiłem za 17 tys. (94 r., 115 tys. przebiegu), do pełnej sprawności dołożyłem do niej 4-5 tys. (wymiana tarcz, sondy lambda, czujnika ABS, świec i przewodów, rozrządu, regeneracja zawieszenia SSS).

keni
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 28-09-06, 04:01

Postautor: keni » 28-09-06, 05:10

moj brat posiada ECLIPSE powiem ci tyle ze ma ja dopiero rok i poszedł mu czujnik wału i niestety zostal odciety od silnika ale zawsze cos sie musi opsuc ;)

a to jego cudenko :)

Obrazek

Awatar użytkownika
MaClay
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 151
Rejestracja: 01-02-06, 11:22

Postautor: MaClay » 28-09-06, 16:37

no bardzo fajna klipsa tylko tego kolorku nie lubie przy tym autku... co innego niebieski metalik :P nie ale fajna bryczka