Jeżeli jesteś nowy na forum Tutaj możesz się przywitać
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 03-07-18, 00:06
Witam Bardzo Wszystkich Posiadaczy, Entuzjastów, Maniaków i Ekspertów w temacie Celica !!!
Jestem tu nowy i zielony. To pierwsze forum na jakim się udzielam w moim życiu. Więc na pewno coś popiernicze w umiejscawianiu postów i pytań, ale...
Jestem posiadaczem i szczęśliwym użytkownikiem lekko zpersonalizowanej Celinki VII gen. T-Sport.z 2001
Tak, mam mase pytań
A jak patrze na do tej pory poruszane zagadnienia, które mnie interesują (poprzez opcję SZUKAJ) to nie zawsze potrafie odnależć jednoznaczną i konkretną odpowiedz na moje pytania.
np.
- zaufany, doświadczony i żetelny mechanik/ekspert/blacharz/lakiernik w okolicy Krakowa, gdzie, co, jak ?
- gdzie i jak najlepiej zachipować Celine VII-ke ? (tak, najlepiej z okolic Krakowa)
- co dziwnego stuka w zawieszeniu mojej Celiny (bo niby już wszystko przejżałem i wymieniłem newralgiczne elementy)
Czy ktoś może mnie dobrze doinformować ?
Pozdrówy,
Bartek
P.S.
Nie, nie jestem z okolic Krakowa
Jestem tu nowy i zielony. To pierwsze forum na jakim się udzielam w moim życiu. Więc na pewno coś popiernicze w umiejscawianiu postów i pytań, ale...
Jestem posiadaczem i szczęśliwym użytkownikiem lekko zpersonalizowanej Celinki VII gen. T-Sport.z 2001
Tak, mam mase pytań
A jak patrze na do tej pory poruszane zagadnienia, które mnie interesują (poprzez opcję SZUKAJ) to nie zawsze potrafie odnależć jednoznaczną i konkretną odpowiedz na moje pytania.
np.
- zaufany, doświadczony i żetelny mechanik/ekspert/blacharz/lakiernik w okolicy Krakowa, gdzie, co, jak ?
- gdzie i jak najlepiej zachipować Celine VII-ke ? (tak, najlepiej z okolic Krakowa)
- co dziwnego stuka w zawieszeniu mojej Celiny (bo niby już wszystko przejżałem i wymieniłem newralgiczne elementy)
Czy ktoś może mnie dobrze doinformować ?
Pozdrówy,
Bartek
P.S.
Nie, nie jestem z okolic Krakowa
-
- Klubowicz
- Posty: 176
- Rejestracja: 28-07-17, 11:17
greos39 pisze:klexmix pisze:Ketrab pisze:- gdzie i jak najlepiej zachipować Celine VII-ke ? (tak, najlepiej z okolic Krakowa)
Co rozumiesz poprzez pojęcie "zachipować"?
Koledze pewnie się marzy przyrost mocy jak w Gulfie w gnoju
Da się przecież. Krok 1: Dołóż turbo do VII. Krok 2: Chipuj do woli!
A tak serio Ketrab - VII jest porządnym wolnym ssakiem (NA), więc nie ma żadnego chipowania. Wzrost mocy najlepszy uzyskuje się dostawiając turbo lub kompresor, tylko tu już hajsy się dzieją. Ale opłaca się to bardziej niż tuningowanie NA, bo ostre wałki lekkie koła etc. swoje kosztują,a finalnie za ten sam hajs dużo więcej mocy jest z dołożenia dmuchawki.[/b]
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 03-07-18, 00:06
No nareszcie !!!
Jakieś reakcje, jakaś polemika, troche pitolenia ale i żetelne info z konkretnie doświadczonych muzgownic (mam nadzieje). Chociaż już pomału traciłem nadzieje na życie na tej stronie. Ale ale...
... to co mi się marzy, to przekracza mozliwości tego forum...
wracając do tematu Celiny,
z tym chipowaniem to miałem na mysli "grzebanie" w elektronice, oprogramowaniu, może mapach zapłonu. Tak co by Celinka skoczniejsza była. Turbin ani innych dmuchawek jeszcze nie ma.
- A ile takowa opcyja kosztuje ?
Nie o górną półke cenową mi chodzi. Może być nawet takie lekko przechodzone, od nie zrytego uzytkownika
Dzieki tej zacnej stronce, trafiłeł na GodulaMotoSport. Tam oferują wymiane oprogramowania dla silników wolnossących/bezturbowych.
- Jakie to daje efekty w praktyce ?
Mój zdziczały choć lekko nieśmiały zamysł, łączył się z :
- otwartm/stożkowym filtrem powietrza (takim do 250 KM)
- kolektorem wydechu 4 w 2 w 1, spagetti od DC Sports
- otwartm/pół wydechu w karbonie
- sprzęgle Competition Clutch do 300KM
- oraz grzebaniu w oprogramowaniu/chipie
Pewnie mi się za wiele wydaje i zaraz mnie tu żeśko sprostujecie (po to tu to wypisuje), ale jakie to przyniesie efekty ?
Ogólnie czeka mnie teraz wymiana silnika. Ponieważ po ostatnim zagotowaniu, wymieniłem z ziomkiem pierścionki na tłokach na niby lepsze ( ) i zaorałem tym tą magiczną powłoke na cylindrach. Nio i Celinka zaczeła chlać gozej niż nie jeden punkowiec w okresie osiemnastych urodzin. A słyszałem że takowa regeneracja jest już nie opłacalna. No a głowica jest już po jednej regeneracji. I szukam nowego pieca. Więc jak juz ją wybebesze, to pozakładam wszystkie nowe zabawki i będziemy obydwoje szczęśliwsi.
Mądre głowy, ratujcie oceanem wiedzy !!!!
Jakieś reakcje, jakaś polemika, troche pitolenia ale i żetelne info z konkretnie doświadczonych muzgownic (mam nadzieje). Chociaż już pomału traciłem nadzieje na życie na tej stronie. Ale ale...
... to co mi się marzy, to przekracza mozliwości tego forum...
wracając do tematu Celiny,
z tym chipowaniem to miałem na mysli "grzebanie" w elektronice, oprogramowaniu, może mapach zapłonu. Tak co by Celinka skoczniejsza była. Turbin ani innych dmuchawek jeszcze nie ma.
- A ile takowa opcyja kosztuje ?
Nie o górną półke cenową mi chodzi. Może być nawet takie lekko przechodzone, od nie zrytego uzytkownika
Dzieki tej zacnej stronce, trafiłeł na GodulaMotoSport. Tam oferują wymiane oprogramowania dla silników wolnossących/bezturbowych.
- Jakie to daje efekty w praktyce ?
Mój zdziczały choć lekko nieśmiały zamysł, łączył się z :
- otwartm/stożkowym filtrem powietrza (takim do 250 KM)
- kolektorem wydechu 4 w 2 w 1, spagetti od DC Sports
- otwartm/pół wydechu w karbonie
- sprzęgle Competition Clutch do 300KM
- oraz grzebaniu w oprogramowaniu/chipie
Pewnie mi się za wiele wydaje i zaraz mnie tu żeśko sprostujecie (po to tu to wypisuje), ale jakie to przyniesie efekty ?
Ogólnie czeka mnie teraz wymiana silnika. Ponieważ po ostatnim zagotowaniu, wymieniłem z ziomkiem pierścionki na tłokach na niby lepsze ( ) i zaorałem tym tą magiczną powłoke na cylindrach. Nio i Celinka zaczeła chlać gozej niż nie jeden punkowiec w okresie osiemnastych urodzin. A słyszałem że takowa regeneracja jest już nie opłacalna. No a głowica jest już po jednej regeneracji. I szukam nowego pieca. Więc jak juz ją wybebesze, to pozakładam wszystkie nowe zabawki i będziemy obydwoje szczęśliwsi.
Mądre głowy, ratujcie oceanem wiedzy !!!!
- Suseł
- Miłośnik
- Posty: 2591
- Rejestracja: 01-01-08, 19:36
Dobrze policzony i odseparowany dolot + bardzo mądrze zrobiony wydech + SA ECU (np. EMU) + strojenie da Ci może z 15 koni. Zabawa nieopłacalna kasowo.
Jeśli chcesz więcej mocy to jedynie kompresor/turbo.
Jeśli chcesz więcej mocy to jedynie kompresor/turbo.
"If in doubt, flat out."
Colin McRae 1968-2007
Celica TA40A 1979 - sold
Celica TA40B 1980 - sold
Merc CL500 - for sale
Merc A150 - daily
Colin McRae 1968-2007
Celica TA40A 1979 - sold
Celica TA40B 1980 - sold
Merc CL500 - for sale
Merc A150 - daily
- hube
- Klubowicz
- Posty: 1050
- Rejestracja: 09-10-16, 08:33
Turbo do TS'a około 16-18 tys. + przygotowanie silnika (sprawdzeni pierścieni i wałków, panewki ACL itd)
Ale na początek musisz znaleźć silnik, który też kosztuje swoje tak gdzieś 6 tys. + montaż. A jak z ziomkiem wymieniałeś pierścienie to może lepiej żeby ktoś ci te silnik wstawił kto ogarnia te auta.
Ja się tam za bardzo nie znam ale jak myślisz o filtrze do 250KM czy sprzęgle do 300KM no to właśnie pod turbo bo do NA to wstawiać to przerost formy nad treścią...
hube
Ale na początek musisz znaleźć silnik, który też kosztuje swoje tak gdzieś 6 tys. + montaż. A jak z ziomkiem wymieniałeś pierścienie to może lepiej żeby ktoś ci te silnik wstawił kto ogarnia te auta.
Ja się tam za bardzo nie znam ale jak myślisz o filtrze do 250KM czy sprzęgle do 300KM no to właśnie pod turbo bo do NA to wstawiać to przerost formy nad treścią...
hube
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."
- bartek_asik
- Klubowicz
- Posty: 6237
- Rejestracja: 10-11-06, 10:48
No cześć! Jednak kupiona, super! Życzę cierpliwości i szczęścia w szukaniu części! Jakby co to mam sporo wnętrza do odsprzedania
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
- CelT50
- Użytkownik
- Posty: 237
- Rejestracja: 22-03-12, 17:49
MAD_DOGG pisze:Cześć. Zarejestrowałem się na początku roku, ale wymarzoną Celikę kupiłem dopiero teraz. Po długich poszukiwaniach stałem się wreszcie (szczęśliwym) posiadaczem czerwonej V GTi.
Super to witamy w grupie V-tek
CelT50 >> Celica V 2,0 GTI
Moja Celica kiedyś http://www.digart.pl/zoom/7181828/Czas_jechac_.html
Moja Celica potem http://www.digart.pl/zoom/7389515/Cel.html
Celica dziś http://www.digart.pl/zoom/7666627/Cel_V.html
Moja Celica kiedyś http://www.digart.pl/zoom/7181828/Czas_jechac_.html
Moja Celica potem http://www.digart.pl/zoom/7389515/Cel.html
Celica dziś http://www.digart.pl/zoom/7666627/Cel_V.html
- Malinaaa.17
- Klubowicz
- Posty: 101
- Rejestracja: 12-09-18, 11:25