Wyniki pomiarów naszych Celic - hamownia / G-Tech

Awatar użytkownika
kaczor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 89
Rejestracja: 11-01-10, 14:47

Postautor: kaczor » 10-02-10, 08:09

góral pisze:Seryjny??? No tos troche przesadził, pamietam liste modyfikacji z SR.... :P

silnik jak to silnik, dobrze dobrane części poskładane przez kogoś kto wie co robi, wielkiej filozofii tu nie trzeba, potrzeba za to wiedzy i pieniędzy :D
ZTCP Pan Showkemp opisywał już dość dawno ten projekt.
love the smell of burning clutch in the morning

Awatar użytkownika
JaQb_CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 07-09-09, 19:21

Postautor: JaQb_CK » 23-02-10, 17:15

Wyniki mojej Celiny :-D

Obrazek

Tak jak już kiedyś mówiłem ekipie łódzkiej i kieleckiej na politechnice łódzkiej robiona była hamownia i właśnie ostatnie próby doszły końca. Jedyne co zostało to szata graficzna ale to nie o to chodzi :wink:
Ważne że wyniki nie są przekłamane :P

Dół mi wychodzi w momencie i średnio wiem czemu. 3 razy było mierzone i za każdym razem to samo. Ale myślę że jak na 13 letnie autko to nie ma tragedii :-D
97` Toyota Celica VI 1.8
90` Toyota Celica V GT-Four A

Awatar użytkownika
Comando
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1679
Rejestracja: 30-11-09, 15:30

Postautor: Comando » 19-06-10, 16:01

Przedstawiam wykres z dzisiejszego hamowania mojego 3sge rev 3:

Obrazek


Proszę o komentarze co do sposobu rozwijania momentu obrotowego przez mój silnik.
Z góry dziękuję.
JDM sucks

Awatar użytkownika
carsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5915
Rejestracja: 30-08-06, 13:30

Postautor: carsik » 19-06-10, 17:01

Nie wiem czego oczekujesz, ale jest bardzo należycie. Nie ma czego się czepiać.
www.gt4serwis.pl
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28

Awatar użytkownika
Comando
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1679
Rejestracja: 30-11-09, 15:30

Postautor: Comando » 19-06-10, 17:07

Ten spadek momentu przy 2,5 jest odczuwalny w jeździe.
I nie mam tu na myśli pałowania tylko spokojne rozpędzanie.
Dzisiaj hamowały się jeszcze 2 auta z silnikiem 3sge rev 3 i mimo że miały ponad 10km mniej ode mnie to płynniej rozwijały moment.
I tak się zastanawiam od czego to zależy.
JDM sucks

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 19-06-10, 18:48

Comando pisze:Ten spadek momentu przy 2,5 jest odczuwalny w jeździe.
I nie mam tu na myśli pałowania tylko spokojne rozpędzanie.


Ty wiesz o czym piszesz ?
Ten wykres i przebieg momentu jest jak nabardziej prawidlowy co juz ci Carsik napisal
Nie ma co szukac dziury w calem

Pytanko czy zeby okreslic obroty pospieli petle indukcyjna na przewody ? czy robili jazde kalibrujaca?
(ma to duze znaczenie)

W kilku zdaniach:
1)-hamownia walcowa/podwoziowa mierzy Moc na kolach ,
nastepnie mierzy straty na skrzyni i dyfrze i dododaje je do Mocy na kolach
,Moment jest wyliczany (nie mierzony) :

Mocnakolach+strata=MocSilnika

Moment= MocSilnika(w kW) *9549 / RPM

np: 180hp= 134.2kW

134.2*9549 / 7000 --> 183Nm (masz to na wykresie)

daje nam moment w danych obrotach ,
dlatego bardzo wazne jest na podstawie czego sa okreslane RPM

2) pomiar na hamowni robi sie przy pelnej przepustnicy otwartej (TPS100%)

wiec w zasadzie to co widzicie ponizej 3000rpm nie ma znaczenia,
ja jak hamujemu auto to zaczynamy zazwyczas w 3000 pomiar , no chyba
ze chodzi o cos z mala turbinka to nizej ~1500...

w codzienne jezdzie nikt nie depta pedalu w podloge przy 2000RPM (tylko idiota),
a to jest to co widzisz na tym wykresie to 2000rpm i pedal w podloge ....
wiec tak naprawde pomiar w tym przypadku ponizej 3000rpm nie ma znaczenia
, przy 2-3k rpm przy otwarciu przepustnicy 0-60% masz zupelnie inny zaplon
niz przy 100%TPS wiec auto reaguje zupelnie innaczej ...zazwyczaj lepiej niz to co widzisz na wykresie.

Awatar użytkownika
Comando
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1679
Rejestracja: 30-11-09, 15:30

Postautor: Comando » 19-06-10, 19:45

pasqual pisze:Ty wiesz o czym piszesz ?

Piszę co czuję jak przyspieszam.
pasqual pisze:Pytanko czy zeby okreslic obroty pospieli petle indukcyjna na przewody ?

Nie.
pasqual pisze:czy robili jazde kalibrujaca?

Tak.
pasqual pisze:w codzienne jezdzie nikt nie depta pedalu w podloge przy 2000RPM (tylko idiota)

Zgadzam się.

Po prostu jak przyspieszam z pedałem gazu wciśniętym maksymalnie 20% przy 2500rpm auto ma taki moment zastanowienia.
Teraz już wiem że to że na wykresie pokazało zawachanie jest przypadkiem.
Dzięki za informację i lekcję teorii.
Pozostaje się cieszyć mocną serią 8)
JDM sucks

Eraser
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 899
Rejestracja: 01-11-07, 05:13

Postautor: Eraser » 19-06-10, 21:47

pasqual pisze:w codzienne jezdzie nikt nie depta pedalu w podloge przy 2000RPM (tylko idiota),


jak to nie? ja na 1 biegu :-D
Pozdrawiam
Adrian

Awatar użytkownika
Comando
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1679
Rejestracja: 30-11-09, 15:30

Postautor: Comando » 19-06-10, 21:55

Eraser pisze:pasqual napisał/a:
w codzienne jezdzie nikt nie depta pedalu w podloge przy 2000RPM (tylko idiota),


jak to nie? ja na 1 biegu

:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
W sumie racja :P
JDM sucks

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 19-06-10, 22:27

a jakie jest wtedy obnciazenie silnika ??

a jakie na 4 biegu i czym skutkuje jesli nagle 2000RPM i wcisniesz gaz w podloge ?
(pomiar est na 4 biegu)

Eraser
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 899
Rejestracja: 01-11-07, 05:13

Postautor: Eraser » 19-06-10, 22:36

pasqual, ja to rozumiem mi nie musisz tłumaczyć tych rzeczy :wink:
Pozdrawiam

Adrian

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 19-06-10, 22:57

Comando pisze:auto ma taki moment zastanowienia.


zastanow sie ......

tu masz logi z jednego dyno .....wyraznie widac

Obrazek

Awatar użytkownika
Hassan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 683
Rejestracja: 10-01-10, 15:06

Postautor: Hassan » 20-06-10, 00:36

Widzę Comando że masz naprawdę zdrową serie
Gdyby Bóg kochał przedni napęd wszyscy chodzilibyśmy na rękach...

Awatar użytkownika
Comando
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1679
Rejestracja: 30-11-09, 15:30

Postautor: Comando » 20-06-10, 00:50

pasqual pisze:a jakie jest wtedy obnciazenie silnika ??

a jakie na 4 biegu i czym skutkuje jesli nagle 2000RPM i wcisniesz gaz w podloge ?
(pomiar est na 4 biegu)


No i co z tego.
Samochód jest dla mnie a nie ja dla samochodu.
pasqual pisze:u masz logi z jednego dyno .....wyraznie widac


Ja tam nic nie widzę bo się nie znam na tym.
Ale możesz opowiedzieć to czegoś się dowiem.
Hassan pisze:Widzę Comando że masz naprawdę zdrową serie

:-D
Ten wynik mnie podkręcił do inwestowania w 3sge.
Chyba przyszedł czas na inne wałki :twisted:
Ale zanim Carsik mnie opierniczy zaznaczam że najpierw B6 :P
JDM sucks

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 20-06-10, 09:23

Celica Vgen 2.0 GTi rev 2
Obrazek
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
panczo27
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1626
Rejestracja: 08-09-05, 07:28

Postautor: panczo27 » 24-06-10, 00:05

Celica st185 All Trac + MBC

Obrazek - niestety w formie zdjęcia z monitora :)
MpisiontBdwajściapinć

Awatar użytkownika
marcin32a
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 531
Rejestracja: 12-03-06, 21:15

Postautor: marcin32a » 24-06-10, 14:42

Comando pisze:Przedstawiam wykres z dzisiejszego hamowania mojego 3sge rev 3:

[url=http://images43.fotosik.pl/305/a7c27ddeafb6748dm.jpg]Obrazek[/URL]
Proszę o komentarze co do sposobu rozwijania momentu obrotowego przez mój silnik.
Z góry dziękuję.


super wykres

Sprawdziłem swoje wykresy z dwu silników nie mam takiego wahnięcia, ale w twoim wypadku jest tak małe ze niewierze ze wyczuwalne.

może to być sprawa dolotu , lub minimalnej nieszczelności na wężykach podciśnienia

Mam pytanie, na jakim dolocie to robiłeś, i jakich kołach?
kat jest czy brak? silnik przedliftowy?

Awatar użytkownika
Comando
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1679
Rejestracja: 30-11-09, 15:30

Postautor: Comando » 24-06-10, 18:42

panczo27 pisze:Mam pytanie, na jakim dolocie to robiłeś, i jakich kołach?
kat jest czy brak? silnik przedliftowy?
_________________

Silnik przedliftowy seryjny. Katowany bez grama rozsądku dzień w dzień. Dolot i wydech też seryjny. Hamowanie na kołach 215/40 R17 ATS DTM (na sprzedaż)
Teraz będę robił drobne modziki i sprawdzał czy będą przyrosty.
Najpierw po odelżeniu koła zamachowego i z nowym sprzęgłem (stare już swoje przeszło) shamuje . Potem chcę zrobić wydech za katem. Na dolot jeszcze nie mam pomysłu ale jak coś wymyślę i zmodze wrzucę wykres.
Na tym forum mimo setki tematów zaczynających się od słowa "sportowy" nie można nic wywnioskować a każdy kto coś robił nie hamował przed i po.
Przynajmniej ja nie znalazlem wątku o modach z przyrostami popartymi dowodami.
JDM sucks

Awatar użytkownika
marcin32a
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 531
Rejestracja: 12-03-06, 21:15

Postautor: marcin32a » 25-06-10, 08:50

Ja wszystko hamowałem ponad 20 hamowań ;)

Awatar użytkownika
Comando
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1679
Rejestracja: 30-11-09, 15:30

Postautor: Comando » 25-06-10, 11:05

marcin32a pisze:ponad 20 hamowań


A jakie modyfikacje robiłeś?
JDM sucks