Wyniki pomiarów naszych Celic - hamownia / G-Tech
- PREZES900RR
- Użytkownik
- Posty: 1691
- Rejestracja: 13-08-04, 20:02
Ja przeanalizowałem swoje wykresy z G-techa i doznałem szoku!!!
Nie wiem czym to jest spowodowane ale nic tu nie pasuje.
Wg Fabryki
celica 1,6 powinna mieć 77kW przy 6000 RPM
i 142Nm przy 3200 RPM
0-100km/h 11 sekund
Wg G-techa - pomiar robiony 31.10.2004 roku, temperatura okolo 10-15st Celcjusza
opony zimowe Fulda, asfalt suchy itd(modyfikacja: sprzeglo od 1,8 VI gen[na wykończeniu], odchudzone kolo zamahowe, filtr stozkowy JR-zasysajacy powietrze z komory silnika)
dane
1st próba
65kW przy 5381 RPM
122Nm przy 4085 RPM
2nd próba
59,2kW przy 5776 RPM
124Nm przy 2976 RMP
PRZYSPIESZENIE 0-100km/h 9,998 sekundy
Co mnie zastanawia to fakt ze próba następowała jedna po drugiej i o ile kW i przyspieszenie mogly sie roznic, to maxymalny moment obrotowy - powinien zostac bez zmian w oby dwoch probach.
Teraz badanie celicy po w/w modyfikacjach + nowe sprzeglo takze 1,8, nowy filt K&N oczywiscie z dolotem z przed maski, wyciety katalizator, opony Nokiany, ustawione luzy zaworowe.
Temperatura powietrza okolo 25 st celcjusza, data 7 sierpnia 2005 roku.
Wykonano 4 proby:
dane
1st próba
53,3kW przy 5964 RPM
93,4Nm przy 4525 RPM
2nd próba
52,6kW przy 5793 RPM
92,2Nm przy 4776 RMP
3td próba
49,5kW przy 5793 RPM
87,4Nm przy 4804 RPM
4th próba
51,4kW przy 5921 RPM
89,9Nm przy 4474 RPM
Wg G-techa moje auto spadlo maxymalnie z 65,9kW do 49,5kW
122Nm do 87,4Nm
Pomijajac juz RPM moim zdaniem wystepuja w nich za duze odchyły. Poza tym, jeśli auto ma niby 49,5kW czyli około 75-80KM i moment 87Nm zamist fabrycznych 142Nm to czemu zapindala 210km/h odstawia inne auta na swiatłach. Wczoraj scigalem sie na odcinku okolo300m z Fordem Probe 2,5litra i na 2gim biegu mie robil - a na calej trasie przegralem o kilka centymetrow.
Moim zdaniem wystepuja wielkie przeklamania w tym G-techu, bo jesli bym mial te 80KM przy masie ponad 1200kg to bym mial osiagi golfa II z silnikiem 1,3L a mimo to autko jezdzi szybko jak marzenie(w tej klasie i masie)
Moze mi ktos to wytlumaczyc???
Nie wiem czym to jest spowodowane ale nic tu nie pasuje.
Wg Fabryki
celica 1,6 powinna mieć 77kW przy 6000 RPM
i 142Nm przy 3200 RPM
0-100km/h 11 sekund
Wg G-techa - pomiar robiony 31.10.2004 roku, temperatura okolo 10-15st Celcjusza
opony zimowe Fulda, asfalt suchy itd(modyfikacja: sprzeglo od 1,8 VI gen[na wykończeniu], odchudzone kolo zamahowe, filtr stozkowy JR-zasysajacy powietrze z komory silnika)
dane
1st próba
65kW przy 5381 RPM
122Nm przy 4085 RPM
2nd próba
59,2kW przy 5776 RPM
124Nm przy 2976 RMP
PRZYSPIESZENIE 0-100km/h 9,998 sekundy
Co mnie zastanawia to fakt ze próba następowała jedna po drugiej i o ile kW i przyspieszenie mogly sie roznic, to maxymalny moment obrotowy - powinien zostac bez zmian w oby dwoch probach.
Teraz badanie celicy po w/w modyfikacjach + nowe sprzeglo takze 1,8, nowy filt K&N oczywiscie z dolotem z przed maski, wyciety katalizator, opony Nokiany, ustawione luzy zaworowe.
Temperatura powietrza okolo 25 st celcjusza, data 7 sierpnia 2005 roku.
Wykonano 4 proby:
dane
1st próba
53,3kW przy 5964 RPM
93,4Nm przy 4525 RPM
2nd próba
52,6kW przy 5793 RPM
92,2Nm przy 4776 RMP
3td próba
49,5kW przy 5793 RPM
87,4Nm przy 4804 RPM
4th próba
51,4kW przy 5921 RPM
89,9Nm przy 4474 RPM
Wg G-techa moje auto spadlo maxymalnie z 65,9kW do 49,5kW
122Nm do 87,4Nm
Pomijajac juz RPM moim zdaniem wystepuja w nich za duze odchyły. Poza tym, jeśli auto ma niby 49,5kW czyli około 75-80KM i moment 87Nm zamist fabrycznych 142Nm to czemu zapindala 210km/h odstawia inne auta na swiatłach. Wczoraj scigalem sie na odcinku okolo300m z Fordem Probe 2,5litra i na 2gim biegu mie robil - a na calej trasie przegralem o kilka centymetrow.
Moim zdaniem wystepuja wielkie przeklamania w tym G-techu, bo jesli bym mial te 80KM przy masie ponad 1200kg to bym mial osiagi golfa II z silnikiem 1,3L a mimo to autko jezdzi szybko jak marzenie(w tej klasie i masie)
Moze mi ktos to wytlumaczyc???
Elbląskie Forum Motocyklistów http://www.grupaelblag.pl
- Robert
- Site Admin
- Posty: 8003
- Rejestracja: 19-12-03, 23:41
Dane, które G-Tech mierzy to:
przyspieszenie, obroty silnika, czas
Na podstawie tych danych można w prosty sposób wyliczyć (mając podstawową wiedzę z fizyki)
1. prędkość chwilową
2. czas potrzebny na osiągnięcie konkretnej prędkości
3. przejechaną drogę
4. drogę hamowania
Po dodaniu do danych masy samochodu i obrotów silnika można wyliczyć
5. chwilowy moment obrotowy
6. chwilową moc
Pomiary należy przeprowadzać na płaskiej i równej drodze.
Jak widać gołym okiem, wyniki momentu i mocy są bardzo zależne od wpisania właściwej masy samochodu, którą w warunkach polowych da się tylko szacować i odpowiedniego skalibrowania wewnętrznego obrotomierza (w kilku samochodach nie udało mi sie tego zrobić).
Również porównywanie wyników przed i po modyfikacji powinno odbywać się w porównywalnych warunkach (najlepiej na tej samej drodze)
No i jeszcze trzeba napisać o oporach (powietrze, straty na przekładniach, opory toczenia, itd...) które nie są wogóle brane pod uwagę.
Teraz co do wyników Celiki PREZES900RR'a - powinniśmy to potwierdzić na drodze w Warszawie, ale moim zdaniem efekt przeniesiania maksimum momentu i mocy w wyższe partie obrotów to są efekty nie do końca przemyślanych modyfikacji w układzie dolotowym i wydechowym. Takie efekty można zaobserwować praktycznie za każdym razem, gdy ktoś zmienia filtr na stożek + pseudo dolot, lub zakłada sportowy tłumik końcowy.
przyspieszenie, obroty silnika, czas
Na podstawie tych danych można w prosty sposób wyliczyć (mając podstawową wiedzę z fizyki)
1. prędkość chwilową
2. czas potrzebny na osiągnięcie konkretnej prędkości
3. przejechaną drogę
4. drogę hamowania
Po dodaniu do danych masy samochodu i obrotów silnika można wyliczyć
5. chwilowy moment obrotowy
6. chwilową moc
Pomiary należy przeprowadzać na płaskiej i równej drodze.
Jak widać gołym okiem, wyniki momentu i mocy są bardzo zależne od wpisania właściwej masy samochodu, którą w warunkach polowych da się tylko szacować i odpowiedniego skalibrowania wewnętrznego obrotomierza (w kilku samochodach nie udało mi sie tego zrobić).
Również porównywanie wyników przed i po modyfikacji powinno odbywać się w porównywalnych warunkach (najlepiej na tej samej drodze)
No i jeszcze trzeba napisać o oporach (powietrze, straty na przekładniach, opory toczenia, itd...) które nie są wogóle brane pod uwagę.
Teraz co do wyników Celiki PREZES900RR'a - powinniśmy to potwierdzić na drodze w Warszawie, ale moim zdaniem efekt przeniesiania maksimum momentu i mocy w wyższe partie obrotów to są efekty nie do końca przemyślanych modyfikacji w układzie dolotowym i wydechowym. Takie efekty można zaobserwować praktycznie za każdym razem, gdy ktoś zmienia filtr na stożek + pseudo dolot, lub zakłada sportowy tłumik końcowy.
Ciekawe, że najbardziej do naruszania zasad namawiają Ci, którzy przed chwilą ścigali ich obchodzenie.
- -= iR =-
- Użytkownik
- Posty: 732
- Rejestracja: 30-12-03, 11:04
Wykres z hamowni
Celica GT 2.0 , rocznik 1997, przebieg ~172kkm
katalogowo 170KM
Kompletna seria, pewnie katalizator jeszcze fabryczny
I co my tu widzimy ?
Cieszy, że trzma serie
Troche dziwna krzywa mocy i bardzo dziwna momentu.
Idealnie jest dopiero od 5800obr/min
Siakieś dziwne dołki przy 4000 i 5500 obr/min
Moc rośnie do odcięcia (na hamowni poźniej odcina)
Niższa od katalogowej wartość momentu, na dodatek osiągana przy dużo wyższych obrotach.
Co Wy na to ?
katalogowo 170KM
Kompletna seria, pewnie katalizator jeszcze fabryczny
I co my tu widzimy ?
Cieszy, że trzma serie
Troche dziwna krzywa mocy i bardzo dziwna momentu.
Idealnie jest dopiero od 5800obr/min
Siakieś dziwne dołki przy 4000 i 5500 obr/min
Moc rośnie do odcięcia (na hamowni poźniej odcina)
Niższa od katalogowej wartość momentu, na dodatek osiągana przy dużo wyższych obrotach.
Co Wy na to ?
Ostatnio zmieniony 18-10-05, 15:08 przez -= iR =-, łącznie zmieniany 2 razy.
- -= iR =-
- Użytkownik
- Posty: 732
- Rejestracja: 30-12-03, 11:04
I drugi pomiar bez filtra powietrza
+5KM , moc i moment położone troche niżej
(max moment niby prawie 700obr/min niżej, ale patrząc na wykres to jest stały w zakresie 5800-7000obr/min)
+5KM , moc i moment położone troche niżej
(max moment niby prawie 700obr/min niżej, ale patrząc na wykres to jest stały w zakresie 5800-7000obr/min)
Ostatnio zmieniony 18-10-05, 15:10 przez -= iR =-, łącznie zmieniany 1 raz.
- -= iR =-
- Użytkownik
- Posty: 732
- Rejestracja: 30-12-03, 11:04
Robert pisze:Mam pytanie: jak są ustalane obroty silnika? Poprzez jakiś kabelek, czy poprzez prędkość obrotową kół?
Aaaa. No i gratulacje.
Nie wiem
Celica nie ma złącza obd2 więc na pewno nie od komputera, więc chyba od kół i przełożenia ?
A z tego co widziałem to kabelki tylko do temp. dolotu i oleju. I jeden kabelek na przewód wysokiego napięcia (nie wiem po co?)
- Robert
- Site Admin
- Posty: 8003
- Rejestracja: 19-12-03, 23:41
-= iR =- pisze:I jeden kabelek na przewód wysokiego napięcia (nie wiem po co?)
No to właśnie pewnie obroty z tego kabelka.
Ale to nadal nie wyjaśnia skąd się wzięły oborty powyżej 7200RPM?
A co do momentu, to przy pomiarach g-tech'em też nam takie falki wychodziły.
Ciekawe, że najbardziej do naruszania zasad namawiają Ci, którzy przed chwilą ścigali ich obchodzenie.
- -= iR =-
- Użytkownik
- Posty: 732
- Rejestracja: 30-12-03, 11:04
TomPoz pisze:Coś dziwnie - moc maksymalna przy 7600 rpm?
Przecież odcięcie jest wcześniej. Max powinien być przy 6800.
Moment max też chyba coś wysoko, o ile dobrze pamiętam to powinien być przy 4800.
Nie wiem co z odcięciem, w warunkach drogowych odcina dużo niżej, podejrzewam, że odcięcie nie jest sztywno ustalone tylko ustalane przez komputer. W końcu na hamowni odpadają opory aerodynamiczne
Moment faktycznie jest bardzo wysoko, ale dziwi tez, ze jego wartość jest w miarę wysoka (140-170) w całym zakresie obrotów.
- Robert
- Site Admin
- Posty: 8003
- Rejestracja: 19-12-03, 23:41
Odcięcie jest zależne od obrotów (jak stoisz i wciśniesz gaz do dechy wskazówka dojdzie do 7200 i koniec).
Eeee. Przecież to Celica
....ale dziwi tez, ze jego wartość jest w miarę wysoka (140-170) w całym zakresie obrotów.
Eeee. Przecież to Celica
Ciekawe, że najbardziej do naruszania zasad namawiają Ci, którzy przed chwilą ścigali ich obchodzenie.
- -= iR =-
- Użytkownik
- Posty: 732
- Rejestracja: 30-12-03, 11:04
-
- Użytkownik
- Posty: 2678
- Rejestracja: 26-12-03, 16:14
TomPoz pisze:Tak czy inaczej - wychodzi ładnie. Obawiam się, że moja Toyka na hamowni wypadłaby gorzej. Muszę to w końcu sprawdzić.
niedawno w bgc proponowalem podobny "temacik". hamownia inercyjna na warszawskiej woli. ceny zdaje sie dobre (100 zeta i mniej...) tutaj ich strona
cennik na dole strony
Drukuj Tanio! Przekonaj się jak łatwo to zrobić. Maksymalnie obniżaj z nami koszty promocji swojej firmy!
Oferujemy niskie koszty druku materiałów promocyjnych, takich jak: ulotki, foldery, wizytówki i wiele innych.
biuro@24druk.net — www.24druk.net
Oferujemy niskie koszty druku materiałów promocyjnych, takich jak: ulotki, foldery, wizytówki i wiele innych.
biuro@24druk.net — www.24druk.net
- PREZES900RR
- Użytkownik
- Posty: 1691
- Rejestracja: 13-08-04, 20:02
Mam nadzieje ze uda mi sie dotrzec na wasze pomiary bo i ja chetnie bym swoja sprawdzil na hamownii. Tylko nie wiem kiedy bede mogl najszybciej do Was zawitac - bo finansowo nie najlepiej stoje ostatnio. Ale w razie co - jestem chetny wiec prosze o mnie pamietac w razie co.
Elbląskie Forum Motocyklistów http://www.grupaelblag.pl
-
- Użytkownik
- Posty: 2678
- Rejestracja: 26-12-03, 16:14
PREZES900RR pisze:Mam nadzieje ze uda mi sie dotrzec na wasze pomiary bo i ja chetnie bym swoja sprawdzil na hamownii. Tylko nie wiem kiedy bede mogl najszybciej do Was zawitac - bo finansowo nie najlepiej stoje ostatnio. Ale w razie co - jestem chetny wiec prosze o mnie pamietac w razie co.
przy trzech chetnych cena prawdopodobnie spadnie do 80 zeta od lebka
Drukuj Tanio! Przekonaj się jak łatwo to zrobić. Maksymalnie obniżaj z nami koszty promocji swojej firmy!
Oferujemy niskie koszty druku materiałów promocyjnych, takich jak: ulotki, foldery, wizytówki i wiele innych.
biuro@24druk.net — www.24druk.net
Oferujemy niskie koszty druku materiałów promocyjnych, takich jak: ulotki, foldery, wizytówki i wiele innych.
biuro@24druk.net — www.24druk.net