1977 RA28 "Marilyn"

Roczniki 1972-1985
Awatar użytkownika
motocombo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 549
Rejestracja: 09-09-08, 16:12

Postautor: motocombo » 18-06-10, 10:49

TomPoz pisze:trzeba kombinować ze skrzynią 4x4


a zabrać z emerki ?

ps
Dojedzie na Koszalin ??

TomPoz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4958
Rejestracja: 09-07-04, 00:41

Postautor: TomPoz » 18-06-10, 12:54

motocombo pisze:a zabrać z emerki ?

ps
Dojedzie na Koszalin ??

Emerytki mają silnik z tyłu, nie jestem pewien czy wykorzystanie tego do RWD z silnikiem z przodu jest tak proste.

PS: Dojedzie. Ale jeszcze na 18R.

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 18-06-10, 15:52

TomPoz pisze:
motocombo pisze:a zabrać z emerki ?

ps
Dojedzie na Koszalin ??

Emerytki mają silnik z tyłu, nie jestem pewien czy wykorzystanie tego do RWD z silnikiem z przodu jest tak proste.

PS: Dojedzie. Ale jeszcze na 18R.


nie wiem co macie problem , z mr-ki to tak samo jak z celici FWD , tylko alternator jest na dole ...... silnik poprzecznie , a w tym przypadku trzeba wzdluznie ,

da sie ale troche komplikacji miedzy innymi mocowania i miska olejowa ,plus obieg wody ktory jest odwrotnie ..... ale to detale techniczne , da sie tylko duzo zabawy

wiec chyba lepiej z Altezzy cos jak juz i skrzynia jest jak trzeba i szpera na tyl .....

tyle ze to dyskusja o niczym bo tompoz chce zostac przy klasyku :)

Awatar użytkownika
siwy1988_88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 695
Rejestracja: 05-12-08, 14:18

Postautor: siwy1988_88 » 26-06-10, 23:44

tak sobie przeglądam stare filmiki celica-club an YouTube i ty juz TomPoz, w Tychach marzyłeś o Marilyn :P:P http://www.youtube.com/watch?v=YWLh81v3 ... re=related 4:04 :P powodzenia w dalszych modach zycze

TomPoz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4958
Rejestracja: 09-07-04, 00:41

Postautor: TomPoz » 28-06-10, 10:06

O I gen. to ja marzyłem od lat...

TomPoz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4958
Rejestracja: 09-07-04, 00:41

Postautor: TomPoz » 20-07-10, 15:04

Wieści z frontu 18RG:
- blok będzie rozwiercany do 2200 - nie ma tłoków w nominale 88.5, a tym bardziej nadwymiarze 89mm, więc jedyna opcja to kute 92mm, z Japonii 8)
- lista części z Nowej Zelandii złożona do realizacji zamówienia: panewki, łożyska, napinacze, ślizgacze, uszczelki, prowadnice zaworów... ale nie ma zaworów :roll: , więc...
- są jakieś zawory do 18RG w Australii, jak wymiary będą pasowały, kolejna paczka będzie z antypodów :lol:
Ostatnio zmieniony 20-07-10, 17:18 przez TomPoz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ony
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 856
Rejestracja: 16-11-08, 20:51

Postautor: ony » 20-07-10, 15:59

mega rozmach 8)
czego to się nie robi dla samochodów :-D
Being a pimp is such a hard job...
WKRĘCONY

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 20-07-10, 17:03

Caritas niebawem zorganizuje zbiórkę części dla TomPoza, bo bez nich pewnie trudno spać :lol: szeroko!!!!
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
roman
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 992
Rejestracja: 05-03-07, 15:51

Postautor: roman » 20-07-10, 21:52

Mam pytanie - co chcesz w ogóle zrobić z tym samochodem? W sensie celu jego modyfikacji... Chcesz zostać przy klasyku, a wsadzasz kute tłoki?

TomPoz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4958
Rejestracja: 09-07-04, 00:41

Postautor: TomPoz » 20-07-10, 22:18

roman pisze:Mam pytanie - co chcesz w ogóle zrobić z tym samochodem? W sensie celu jego modyfikacji... Chcesz zostać przy klasyku, a wsadzasz kute tłoki?

Chcę włożyć mocniejszy silnik ale z tego modelu. A nie mam innej opcji odbudowy 18RG. Tłoki w tym przypadku są tylko kute.

Awatar użytkownika
Draxan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 926
Rejestracja: 23-04-09, 23:12

Postautor: Draxan » 21-07-10, 01:53

a co przeszkadza wsadzic kute tloki do klasyka? To jakos mu ubliza? Przeciez tu nigdzie nie bylo napisane ze to ma byc wierna odbudowa oryginalu, tylko na oryginalnych czesciach zeby go potem wsadzic do akwarium...

Awatar użytkownika
Hassan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 683
Rejestracja: 10-01-10, 15:06

Postautor: Hassan » 21-07-10, 10:07

Draxan pisze:a co przeszkadza wsadzic kute tloki do klasyka? To jakos mu ubliza? Przeciez tu nigdzie nie bylo napisane ze to ma byc wierna odbudowa oryginalu, tylko na oryginalnych czesciach zeby go potem wsadzic do akwarium...


Dokładnie, to poza tym modyfikacja której na zewnątrz nie widać, a wiec nie zaburzy wyglądu pięknego klasyka, tym bardziej że jak TomPoz pisał nie ma innej alternatywy. Ciekawy jestem finału tych modyfikacji. Powodzenia! :-D
Gdyby Bóg kochał przedni napęd wszyscy chodzilibyśmy na rękach...

Awatar użytkownika
Rzeski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6524
Rejestracja: 10-07-07, 10:37

Postautor: Rzeski » 21-07-10, 22:31

Pozniej juz tylko turbo od Supry i dzwiganie na 1000-1200 koni :) prawdziwy drag juz widze Tompoza jak rusza na 2 tylnych kolach na swiatlach yeaaaah :)
WROCLOVE BRADA

Awatar użytkownika
roman
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 992
Rejestracja: 05-03-07, 15:51

Postautor: roman » 21-07-10, 23:34

TomPoz pisze:
roman pisze:Mam pytanie - co chcesz w ogóle zrobić z tym samochodem? W sensie celu jego modyfikacji... Chcesz zostać przy klasyku, a wsadzasz kute tłoki?

Chcę włożyć mocniejszy silnik ale z tego modelu. A nie mam innej opcji odbudowy 18RG. Tłoki w tym przypadku są tylko kute.

no chyba, że jest to jedyna możliwość bo jakoś nie pasuje mi klasyczny silnik z kutymi bebechami przygotowującymi samochód do większych mocy...

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 21-07-10, 23:50

roman pisze:bo jakoś nie pasuje mi klasyczny silnik z kutymi bebechami



a coma piernik do wiatraka ??

wiesz widzialem na wlasne oczy kuta korbe od T54 (1946-1964) i rzekl bym ze wystepowaly w classic tanks :) , i dzisiejsze kucizny moga sie schowac .....

w czym problem , kute bebechy to przedewszystkim mniejsza masa wirujaca ,
tylko plusy ,

roman pisze:z kutymi bebechami przygotowującymi samochód do większych mocy...


i ty w to wierzysz ???? .....

a kto mi broni zalozyc kute korby/tloki do 20konnego traktorka ?

Awatar użytkownika
Draxan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 926
Rejestracja: 23-04-09, 23:12

Postautor: Draxan » 21-07-10, 23:53

Roman piszesz jak bys byl zazdrosny ze nie tylko Ty bedziesz mial kute bajery w aucie :P ;)

TomPoz - wysrubuj ja na 300KM , bedziesz sobie driftowal po torze na zlotach :-D

TomPoz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4958
Rejestracja: 09-07-04, 00:41

Postautor: TomPoz » 22-07-10, 09:53

Na razie okazuje się, że te tłoki już nie są produkowane. Szukam zapasów w Stanach. :?

Awatar użytkownika
roman
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 992
Rejestracja: 05-03-07, 15:51

Postautor: roman » 22-07-10, 12:10

pasqual pisze:a coma piernik do wiatraka ?

a to, że tak sobie napisałem i tak uważam...

pasqual pisze:a kto mi broni zalozyc kute korby/tloki do 20konnego traktorka ?

a co mnie to obchodzi?! każdy robi sobie to na co ma ochotę - ja piszę, że mi coś nie pasuje, ty piszesz co innego i luz - nie napinaj się ;)

TomPoz - nie da się gdzieś zrobić tłoków na zamówienie pod wymiar?

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 22-07-10, 13:04

roman pisze:TomPoz - nie da się gdzieś zrobić tłoków na zamówienie pod wymiar?


Da sie TomPoz jak bys potrzebowal to daj znac, oczywiscie jak nie znajdziesz lepszego rozwiazania .
(TOMMÜ motor tuning)

TomPoz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4958
Rejestracja: 09-07-04, 00:41

Postautor: TomPoz » 22-07-10, 16:36

Z tego co wiem to da się zrobić na zamówienie tylko trzeba mieć wzór, do czego potrzebowałbym oryginalnego tłoka w nadwymiarze 1.0mm. Czyli znów kiszka.

Zatem tłoki 92mm zostały zamówione. Będą jednak z Japonii. JDM rulezzzz. 8)