Toyota Celica 2000 ST RA23 '77
- RashbaNor
- Nowy użytkownik
- Posty: 19
- Rejestracja: 22-06-13, 22:20
Toyota Celica 2000 ST RA23 '77
Samochód: Toyota Celica 2000 ST RA23 '77
Rok produkcji: 1977
Miejsce produkcji: Japonia, fabryka Tsutsumi
Kraj pochodzenia: Szwecja
Model: RA23L MC-NNL
Silnik: 18R-GU
Gaźniki: Mikuni Solex Typ S5 PHH40
Przeniesienie napędu:
Skrzynia biegów: W50 (seria)
Dyferencjał: T292 (seria)
Zawieszenie: seria
Hamulce: seria
Układ wydechowy: seria
Układ dolotowy: seria
Koła: seria
Wnętrze: seria (w bardzo kiepskim stanie)
Audio: brak
Buda: seria
Dodatki: oryginalne żaluzje na tylną szybę
Krótki opis samochodu:
Historia związana z zakupem tego auta jest trochę bardziej skomplikowana niż to zwykle bywa. Jakiś czas temu na rynku youngtimerów w Polsce pojawił się rodzynek - Toyota Celica ST 2000 RA23 z 1977 roku. Oczywiście byłem bardzo zainteresowany. Zadzwoniłem i zaklepałem sobie oglądanie samochodu już na następny dzień. Niestety, ktoś bez oglądania auta na żywo, polegając na trzech marnych zdjęciach postanowił kupić Celicę klikając "Kup teraz". Mało szlag mnie nie trafił jak dostałem informację, że aukcja została zakończona. Kto kupuje 36-letnie auto nie sprawdzając go na żywo?! No cóż, trudno. Pogodziłem się z tym, że taki smaczek przeszedł mi koło nosa i wróciłem do poszukiwań youngtimera. W momencie kiedy miałem już namierzonych kilka ciekawych aut, z czego na jedno 944 S2 byłem już wstępnie zdecydowany, odezwał się właściciel Toyoty. Podobno facet, który kupił Celicę bez oglądania nie otrzymał zgody na zakup od... swojej żony. Od tego momentu akcja potoczyła się bardzo szybko ponieważ gigantycznym zbiegiem okoliczności okazało się, że RA23 stoi sobie ledwie parę kilometrów od miejsca, w którym mieszkam. Wyskoczyłem rano z pracy sprawdzić samochód, po południu obejrzeliśmy go razem z moją Lepszą Połówką a wkrótce potem był już mój.
Dokładniej historii auta niestety nie znam. Prawdopodobnie miała tylko trzech właścicieli i została kupiona w 1977 roku w szwedzkim salonie Toyoty. Mam bardzo skrupulatnie prowadzoną książkę serwisową, która obejmuje cały okres jaki Celica spędziła u naszych północnych sąsiadów. Około 2000 roku trafiła do Polski i od tego momentu z dokumentacją nie jest już tak różowo. Wiem jednak, że w Polsce nie była zbyt intensywnie używana a ostatnie parę lat (3 lub 4) spędziła w suchej i ciepłej stodole gdzieś na Mazowszu odpalana od czasu do czasu.
Celica jeździ bez większych problemów (aczkolwiek następną przejażdżkę zaliczy dopiero po remoncie). Skrzynia biegów i sprzęgło pracują tak dobrze, że aż wydało mi się to podejrzane. Środek jest mocno zniszczony i trzeba będzie odtworzyć go praktycznie od zera. Buda jest w zadziwiająco dobrym stanie, najgorzej wygląda podłoga ale nawet tutaj nie ma dramatu. Niestety okazało się, że tylny spoiler nie jest oryginalny, jest to kopia ulepiona trochę niechlujnie z włókna szklanego. Miejscami widać też ślady działalności jakiegoś druciarza, który potraktował samochód w dość ordynarny sposób.
Plan działania:
Mam zamiar dokładnie odrestaurować samochód. Będę starał się jak najwięcej elementów pozostawić oryginalnych jednak nie za wszelką cenę. To ma być samochód do codziennego użytku, nie mam zamiaru ograniczać się tylko do jeżdżenia parę razy w roku przy okazji zlotów aut klasycznych.
Zdjęcia oraz filmy:
Tutaj można obejrzeć filmik nagrany komórką podczas pierwszego oglądania auta.
Wrzucam też trzy galerie. Pierwsza zawiera zdjęcia zrobione jeszcze przed zakupem. Natomiast druga to już foty strzelone podczas wstępnego rozbierania i dokładniejszej analizy wad samochodu. Trzecia galeria powstaje na bieżąco podczas rozbiórki auta.
To by było na tyle jeśli chodzi o post wprowadzający do wątku traktującego o mojej Celinie. Oczywiście będę bardzo wdzięczny za wszelkie uwagi, wskazówki, przydatne informacje czy jakąkolwiek inną pomoc.
Rok produkcji: 1977
Miejsce produkcji: Japonia, fabryka Tsutsumi
Kraj pochodzenia: Szwecja
Model: RA23L MC-NNL
Silnik: 18R-GU
Gaźniki: Mikuni Solex Typ S5 PHH40
Przeniesienie napędu:
Skrzynia biegów: W50 (seria)
Dyferencjał: T292 (seria)
Zawieszenie: seria
Hamulce: seria
Układ wydechowy: seria
Układ dolotowy: seria
Koła: seria
Wnętrze: seria (w bardzo kiepskim stanie)
Audio: brak
Buda: seria
Dodatki: oryginalne żaluzje na tylną szybę
Krótki opis samochodu:
Historia związana z zakupem tego auta jest trochę bardziej skomplikowana niż to zwykle bywa. Jakiś czas temu na rynku youngtimerów w Polsce pojawił się rodzynek - Toyota Celica ST 2000 RA23 z 1977 roku. Oczywiście byłem bardzo zainteresowany. Zadzwoniłem i zaklepałem sobie oglądanie samochodu już na następny dzień. Niestety, ktoś bez oglądania auta na żywo, polegając na trzech marnych zdjęciach postanowił kupić Celicę klikając "Kup teraz". Mało szlag mnie nie trafił jak dostałem informację, że aukcja została zakończona. Kto kupuje 36-letnie auto nie sprawdzając go na żywo?! No cóż, trudno. Pogodziłem się z tym, że taki smaczek przeszedł mi koło nosa i wróciłem do poszukiwań youngtimera. W momencie kiedy miałem już namierzonych kilka ciekawych aut, z czego na jedno 944 S2 byłem już wstępnie zdecydowany, odezwał się właściciel Toyoty. Podobno facet, który kupił Celicę bez oglądania nie otrzymał zgody na zakup od... swojej żony. Od tego momentu akcja potoczyła się bardzo szybko ponieważ gigantycznym zbiegiem okoliczności okazało się, że RA23 stoi sobie ledwie parę kilometrów od miejsca, w którym mieszkam. Wyskoczyłem rano z pracy sprawdzić samochód, po południu obejrzeliśmy go razem z moją Lepszą Połówką a wkrótce potem był już mój.
Dokładniej historii auta niestety nie znam. Prawdopodobnie miała tylko trzech właścicieli i została kupiona w 1977 roku w szwedzkim salonie Toyoty. Mam bardzo skrupulatnie prowadzoną książkę serwisową, która obejmuje cały okres jaki Celica spędziła u naszych północnych sąsiadów. Około 2000 roku trafiła do Polski i od tego momentu z dokumentacją nie jest już tak różowo. Wiem jednak, że w Polsce nie była zbyt intensywnie używana a ostatnie parę lat (3 lub 4) spędziła w suchej i ciepłej stodole gdzieś na Mazowszu odpalana od czasu do czasu.
Celica jeździ bez większych problemów (aczkolwiek następną przejażdżkę zaliczy dopiero po remoncie). Skrzynia biegów i sprzęgło pracują tak dobrze, że aż wydało mi się to podejrzane. Środek jest mocno zniszczony i trzeba będzie odtworzyć go praktycznie od zera. Buda jest w zadziwiająco dobrym stanie, najgorzej wygląda podłoga ale nawet tutaj nie ma dramatu. Niestety okazało się, że tylny spoiler nie jest oryginalny, jest to kopia ulepiona trochę niechlujnie z włókna szklanego. Miejscami widać też ślady działalności jakiegoś druciarza, który potraktował samochód w dość ordynarny sposób.
Plan działania:
Mam zamiar dokładnie odrestaurować samochód. Będę starał się jak najwięcej elementów pozostawić oryginalnych jednak nie za wszelką cenę. To ma być samochód do codziennego użytku, nie mam zamiaru ograniczać się tylko do jeżdżenia parę razy w roku przy okazji zlotów aut klasycznych.
Zdjęcia oraz filmy:
Tutaj można obejrzeć filmik nagrany komórką podczas pierwszego oglądania auta.
Wrzucam też trzy galerie. Pierwsza zawiera zdjęcia zrobione jeszcze przed zakupem. Natomiast druga to już foty strzelone podczas wstępnego rozbierania i dokładniejszej analizy wad samochodu. Trzecia galeria powstaje na bieżąco podczas rozbiórki auta.
To by było na tyle jeśli chodzi o post wprowadzający do wątku traktującego o mojej Celinie. Oczywiście będę bardzo wdzięczny za wszelkie uwagi, wskazówki, przydatne informacje czy jakąkolwiek inną pomoc.
Ostatnio zmieniony 10-10-13, 18:12 przez RashbaNor, łącznie zmieniany 10 razy.
- Zewus
- Użytkownik
- Posty: 3062
- Rejestracja: 13-03-09, 16:46
- RashbaNor
- Nowy użytkownik
- Posty: 19
- Rejestracja: 22-06-13, 22:20
Zewus pisze:Dostosuj proszę temat do schematu
Poprawiłem formatowanie, mam nadzieję że teraz dostanę akceptację administracji.
Asci pisze:RashbaNorTo jest ta co wisiałą na allegro za 10~12tys?
Nie, ta moja na Allegro wisiała krótką chwilę i miała wyższą cenę. Ta o której piszesz to prawdopodobnie TA22 ze Szczecina, którą właściciel miał ambicję odrestaurować. Niestety, jak to w życiu bywa, plany mu się pozmieniały i pozbywa się tej Toyoty w pakiecie z drugą przygotowaną na dawcę. Tutaj można obejrzeć zdjęcia.
groohaa1 pisze:A jakie plany? Doprowadzanie do ori stanu kolekcjonerskiego czy jakieś tjuningi i inne dziwy?
Podejrzewam, że stan super oryginalny będzie ciężki do osiągnięcia głównie ze względu na horrendalne koszta. Nie mam jednak zamiaru psuć jej jakimiś beznadziejnymi "współczesnymi" modyfikacjami.
- Rzeski
- Użytkownik
- Posty: 6524
- Rejestracja: 10-07-07, 10:37
RashbaNor pisze:To by było na tyle jeśli chodzi o post wprowadzający do wątku traktującego o mojej Celinie. Oczywiście będę bardzo wdzięczny za wszelkie uwagi, wskazówki, przydatne informacje czy jakąkolwiek inną pomoc.
Hej mam nadzieje ze dysponujesz odpowiednio kosmicznym budzetem zeby postawic to auto na nogi. Z elementami srodka moze byc ciezko przynajmniej w PL gdzie ta generacja nie jest popularna. W Japonii z kolei dostaniesz wszystko bo tam maniakow tego modelu jest w PIN. W razie co uderzaj do Pawcia i Tomciusia (uzywki, nowe ebayowe) oraz mario2007 (ASO partsy).
Powodzenia
WROCLOVE BRADA
- RashbaNor
- Nowy użytkownik
- Posty: 19
- Rejestracja: 22-06-13, 22:20
Rzeski pisze:Hej mam nadzieje ze dysponujesz odpowiednio kosmicznym budzetem zeby postawic to auto na nogi.
No cóż, gdybym nim dysponował to pewnie w innym dziale forum zakładałbym właśnie wątek prezentujący moją GT86. Zdjęcia robiłbym na tle mojego GT-Ra, o którym w treści posta napisałbym, że mi się znudził i stąd zakup 86 do zabawy.
Poważnie rzecz biorąc - zdaję sobie sprawę z tego, że renowacji auta tanio zrobić się nie da ale podejrzewam, że kosmiczny budżet nie będzie w tym przypadku potrzebny.
- RedSun
- Użytkownik
- Posty: 3976
- Rejestracja: 24-04-09, 21:33
- g.mario
- Użytkownik
- Posty: 3013
- Rejestracja: 28-11-08, 23:02
- Rzeski
- Użytkownik
- Posty: 6524
- Rejestracja: 10-07-07, 10:37
Dobra Wizja Projektu to podstawa.
Ustal sobie dokladnie co robisz w jakim zakresie zeby potem nie bylo ze to auto bedzie stawiac warunki a nie Ty. Zanim cokolwiek kupisz zdecydujesz znajdz zrodlo moze jest kilka ustal budget co robisz w jakim zakresie i ruszaj.
Np. nie zaczynaj od odbudowy srodka jezeli silnik bedzie wymagał remontu (To jest przyklad) wiem ze Twoj Moto chodzi jak kosiara.
Ustal sobie dokladnie co robisz w jakim zakresie zeby potem nie bylo ze to auto bedzie stawiac warunki a nie Ty. Zanim cokolwiek kupisz zdecydujesz znajdz zrodlo moze jest kilka ustal budget co robisz w jakim zakresie i ruszaj.
Np. nie zaczynaj od odbudowy srodka jezeli silnik bedzie wymagał remontu (To jest przyklad) wiem ze Twoj Moto chodzi jak kosiara.
WROCLOVE BRADA
- RashbaNor
- Nowy użytkownik
- Posty: 19
- Rejestracja: 22-06-13, 22:20
Rzeski pisze:Dobra Wizja Projektu to podstawa.
Ustal sobie dokladnie co robisz w jakim zakresie zeby potem nie bylo ze to auto bedzie stawiac warunki a nie Ty. (...) Np. nie zaczynaj od odbudowy srodka jezeli silnik bedzie wymagał remontu (...) wiem ze Twoj Moto chodzi jak kosiara.
W najbliższym czasie usiądę z fachowcem i dokładnie obgadamy plan gry oraz założenia budżetowe.
Celina została lekko wybebeszona bo chciałem sprawdzić czy nie ma przykrych niespodzianek na podłodze, pod dywanikami - tego obawiałem się najbardziej. Na szczęście okazało się, że nie jest źle.
Przeprowadziłem też małe śledztwo i wygląda na to, że moja RA23 zaliczyła swap silnika. Według tego zestawienia szwedzkie RA23 dostawały silnik 18R-C. Na tabliczce znamionowej z bagażnika napis jest zamazany ale wydaje mi się, że widniało tam właśnie "18R-C". Natomiast pod maską siedzi 18R-GU czyli sporo fajniejsza jednostka.
Samochód ma też wywiercone otwory w przednim zderzaku i w belce pasa przedniego - widać je na zdjęciach. Nie mam zielonego pojęcia co tam mogło być montowane. Może dodatkowe reflektory wymagane podczas wyścigów? W końcu w Szwecji sporty motorowe są bardzo popularne.
- Wojtas
- Użytkownik
- Posty: 2591
- Rejestracja: 29-09-05, 16:23
- Rzeski
- Użytkownik
- Posty: 6524
- Rejestracja: 10-07-07, 10:37
RashbaNor pisze:Rzeski napisał/a:
Hej mam nadzieje ze dysponujesz odpowiednio kosmicznym budzetem zeby postawic to auto na nogi.
Wojtas pisze:Na cały projekt przyjmnij ok 90-100tys.
Miejmy nadzieje ze kolega nie spadł z dywanu.
Wojtas pewnie podal cene za MEGA Blink fura ori 100%.
Wazne w Twoim przypadku jest wlasnie ustalenie co robisz i do jakiej granicy $$$.
WROCLOVE BRADA
- Pawciu
- Użytkownik
- Posty: 6803
- Rejestracja: 16-08-05, 11:27
- RashbaNor
- Nowy użytkownik
- Posty: 19
- Rejestracja: 22-06-13, 22:20