Cześć!
Zakładam wątek związany z moim osobistym samochodem
Samochód:
Toyota Celica RA40
Silnik:
2.0 ST motor 18R na pojedynczym gaźniku
Skrzynia:
5 biegów seria
Zawieszenie:
Seria, w planie kosmetyczne obniżenie
Hamulce:
Seria
Układ wydechowy:
rzeźba, w planie custom lub powrót do oryginału
Układ dolotowy:
Seria, w planie ew. luźno przepływowy filtr powietrza
koła:
Wolfrace, opony Vredestein całoroczne
Wnętrze:
seria
Krótki opis/historia samochodu:
Toyota została przywieziona do PL w grudniu 2014, odkupiona od Holendra, który jeździł nią dość długo - kilkanaście lat, ale się zniechęcił pewnie zbyt dużą ilością pracy jaką trzeba było włożyć w renowację blacharki
W planie powrót do dawnej świetności, renowacja blacharsko / lakiernicza, doczyszczenie, dopieszczenie i użytkowanie jako klasyka do jazdy na co dzień.
>>> Będę wdzięczny za wszelkie sugestie, rady, każdą pomoc - pewnie będą potrzebne ...!
Postaram się też zamieszczać zdjęcia z procesu odbudowy / modyfikacji.
Pozdrawiam! MrT
Toyota Celica RA40 - klasyk do jazdy na co dzień
-
- Użytkownik
- Posty: 26
- Rejestracja: 11-12-14, 21:08
-
- Użytkownik
- Posty: 26
- Rejestracja: 11-12-14, 21:08
Mało jest zdrowych blacharsko Toyot z lat 70-tych i 80-tych ... moja Celica nie należała do wyjątków więc trzeba było popracować nad materią ... kilka przykładowych obrazków poniżej:
Ostatnio zmieniony 04-03-15, 08:30 przez MrT, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 26
- Rejestracja: 11-12-14, 21:08
- Pawciu
- Użytkownik
- Posty: 6803
- Rejestracja: 16-08-05, 11:27
MrT pisze:Wygląda na to, że w moim aucie NIE MA z tyłu pasów bezpieczeństwa. Tzn. są dziury w kanapie jakby na uchwyty / zatrzaski, ale nie ma nigdzie bębnów bądź pasów stałych :-/ co prawda nie zaglądałem jeszcze pod kanapę, ale to zastanawiające ...
w starszych toyotach mocowanie napinacza (razem z klamrą) były przykręcane po bokach przy kanapie a zatrzaski pod otworami środkowymi
trzeba kupić takie pasy w byle jakim stanie, rozebrać mocowania, wszyć nowe pasy bezpieczeństwa pod kolor tapicerki, tak zrobiłem u siebie z przednimi i tylnymi.
P.
-
- Klubowicz
- Posty: 746
- Rejestracja: 13-02-10, 14:51
Niezły egzemplarz Moja TA40B wygląda znacznie gorzej ale może służyć jako dobry dawca części
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale.
Celica AT180 Wittman Editionn
Celica ST202 (zielona)
Celica ST205 JDM (czarna) - sold
Celica ST205 JDM (granatowa) - in progress
Celica TA40 (czerwona babcia) - sold
Celica TA40B (brązowa)
Celica ST185 WB (czerwona) - in progress
AUDI A6 C6 3.0TDI QUATTRO ( dupowóz)
WWW.SERWISMIMEK.PL
Celica AT180 Wittman Editionn
Celica ST202 (zielona)
Celica ST205 JDM (czarna) - sold
Celica ST205 JDM (granatowa) - in progress
Celica TA40 (czerwona babcia) - sold
Celica TA40B (brązowa)
Celica ST185 WB (czerwona) - in progress
AUDI A6 C6 3.0TDI QUATTRO ( dupowóz)
WWW.SERWISMIMEK.PL
-
- Użytkownik
- Posty: 26
- Rejestracja: 11-12-14, 21:08
Pawciu pisze:MrT pisze:Wygląda na to, że w moim aucie NIE MA z tyłu pasów bezpieczeństwa. Tzn. są dziury w kanapie jakby na uchwyty / zatrzaski, ale nie ma nigdzie bębnów bądź pasów stałych :-/ co prawda nie zaglądałem jeszcze pod kanapę, ale to zastanawiające ...
w starszych toyotach mocowanie napinacza (razem z klamrą) były przykręcane po bokach przy kanapie a zatrzaski pod otworami środkowymi
trzeba kupić takie pasy w byle jakim stanie, rozebrać mocowania, wszyć nowe pasy bezpieczeństwa pod kolor tapicerki, tak zrobiłem u siebie z przednimi i tylnymi.
P.
znajdziesz jakieś zdjęcia jak to wyglądało bo trudno mi to sobie wyobrazić na podstawie opisu
- bartek_asik
- Klubowicz
- Posty: 6237
- Rejestracja: 10-11-06, 10:48
MrT pisze:no i teraz pozostaje jednak kwestia obniżenia choć o 2 góra 3 centymetry ... nie wiem czy przyciąć sprężyny
chyba se jaja człowieku robisz- jeździłeś takim wiejskim tjuningiem z poobcinanymi zwojami???? zabić się idzie, wolałbym dorobić niższe i twardsze skoro nowe dedykowane sporo kosztują
Masz ładne auto, nie niszcz go
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
-
- Użytkownik
- Posty: 26
- Rejestracja: 11-12-14, 21:08
bartek_asik pisze:MrT pisze:no i teraz pozostaje jednak kwestia obniżenia choć o 2 góra 3 centymetry ... nie wiem czy przyciąć sprężyny
chyba se jaja człowieku robisz- jeździłeś takim wiejskim tjuningiem z poobcinanymi zwojami???? zabić się idzie, wolałbym dorobić niższe i twardsze skoro nowe dedykowane sporo kosztują
Masz ładne auto, nie niszcz go
mam fachowca, który odrobinę przycina, a resztę ehmmm przehartowuje (?) w każdym razie jak twierdzą ludzie, którzy u niego robili działa to całkiem nieźle ... spróbuję w każdym bądź razie komplet oryginalnych sprężyn mam do kupienia za 40EUR więc nie szkoda
-
- Użytkownik
- Posty: 26
- Rejestracja: 11-12-14, 21:08
po montażu i regulacji gaźnika po regeneracji mam niestety ten sam problem co przed operacją ... auto po odpuszczeniu gazu np. na dojeździe do skrzyżowania natychmiast gaśnie - odpala co prawda na skutek włączenia biegu z ruchu, ale widać, że będzie walka z materią ... zobaczymy co uda się ustalić w kwestii przyczyn