Toyota Celica RA40 - klasyk do jazdy na co dzień

Roczniki 1972-1985
MrT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 11-12-14, 21:08

Toyota Celica RA40 - klasyk do jazdy na co dzień

Postautor: MrT » 28-02-15, 15:19

Cześć!

Zakładam wątek związany z moim osobistym samochodem :)

Samochód:
Toyota Celica RA40

Silnik:
2.0 ST motor 18R na pojedynczym gaźniku

Skrzynia:
5 biegów seria

Zawieszenie:
Seria, w planie kosmetyczne obniżenie

Hamulce:
Seria

Układ wydechowy:
rzeźba, w planie custom lub powrót do oryginału

Układ dolotowy:
Seria, w planie ew. luźno przepływowy filtr powietrza

koła:
Wolfrace, opony Vredestein całoroczne

Wnętrze:
seria

Krótki opis/historia samochodu:
Toyota została przywieziona do PL w grudniu 2014, odkupiona od Holendra, który jeździł nią dość długo - kilkanaście lat, ale się zniechęcił pewnie zbyt dużą ilością pracy jaką trzeba było włożyć w renowację blacharki

W planie powrót do dawnej świetności, renowacja blacharsko / lakiernicza, doczyszczenie, dopieszczenie i użytkowanie jako klasyka do jazdy na co dzień.

>>> Będę wdzięczny za wszelkie sugestie, rady, każdą pomoc - pewnie będą potrzebne ...!

Postaram się też zamieszczać zdjęcia z procesu odbudowy / modyfikacji.

Pozdrawiam! MrT

Obrazek

MrT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 11-12-14, 21:08

Postautor: MrT » 03-03-15, 16:33

Mało jest zdrowych blacharsko Toyot z lat 70-tych i 80-tych ... moja Celica nie należała do wyjątków więc trzeba było popracować nad materią ... kilka przykładowych obrazków poniżej:

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 04-03-15, 08:30 przez MrT, łącznie zmieniany 1 raz.

MrT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 11-12-14, 21:08

Postautor: MrT » 03-03-15, 16:42

ale wyszło to całkiem ładnie ...

Obrazek
Ostatnio zmieniony 04-03-15, 08:30 przez MrT, łącznie zmieniany 1 raz.

MrT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 11-12-14, 21:08

Postautor: MrT » 03-03-15, 16:44

w międzyczasie zrobiłem regenerację gaźnika ...

Obrazek
Ostatnio zmieniony 04-03-15, 08:31 przez MrT, łącznie zmieniany 1 raz.

Szinek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 23-09-14, 15:39

Postautor: Szinek » 03-03-15, 19:10

Wstawiłeś linki z dropboksa widoczne tylko dla ciebie :)

Awatar użytkownika
Frugo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2581
Rejestracja: 08-07-11, 00:17

Postautor: Frugo » 03-03-15, 20:30

Nie działają foty.

torbiasz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 59
Rejestracja: 07-03-14, 14:08

Postautor: torbiasz » 04-03-15, 00:23

E9 też Twoje?

MrT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 11-12-14, 21:08

Postautor: MrT » 04-03-15, 08:32

Poprawiłem mam nadzieję, że teraz działa! Co do E9 nie to auto klienta.

MrT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 11-12-14, 21:08

Postautor: MrT » 05-03-15, 17:34

Wygląda na to, że w moim aucie NIE MA z tyłu pasów bezpieczeństwa. Tzn. są dziury w kanapie jakby na uchwyty / zatrzaski, ale nie ma nigdzie bębnów bądź pasów stałych :-/ co prawda nie zaglądałem jeszcze pod kanapę, ale to zastanawiające ...

Awatar użytkownika
adrianh92
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2192
Rejestracja: 26-03-11, 18:18

Postautor: adrianh92 » 05-03-15, 17:47

wrzuć więcej zdjęć, daj się pokoniować...
ST202 Milka - SOLD
ST185 WB 3S-GTE rev.3 - SOLD
ST205 JDM 98' CASTROL
IMPREZA WRX 04' - SOLD

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 05-03-15, 18:05

MrT pisze:Wygląda na to, że w moim aucie NIE MA z tyłu pasów bezpieczeństwa. Tzn. są dziury w kanapie jakby na uchwyty / zatrzaski, ale nie ma nigdzie bębnów bądź pasów stałych :-/ co prawda nie zaglądałem jeszcze pod kanapę, ale to zastanawiające ...

w starszych toyotach mocowanie napinacza (razem z klamrą) były przykręcane po bokach przy kanapie a zatrzaski pod otworami środkowymi :roll:
trzeba kupić takie pasy w byle jakim stanie, rozebrać mocowania, wszyć nowe pasy bezpieczeństwa pod kolor tapicerki, tak zrobiłem u siebie z przednimi i tylnymi.

P.

Mimek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 746
Rejestracja: 13-02-10, 14:51

Postautor: Mimek » 06-03-15, 09:21

Niezły egzemplarz ;) Moja TA40B wygląda znacznie gorzej ;) ale może służyć jako dobry dawca części ;)
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale.

Celica AT180 Wittman Editionn
Celica ST202 (zielona)
Celica ST205 JDM (czarna) - sold
Celica ST205 JDM (granatowa) - in progress
Celica TA40 (czerwona babcia) - sold
Celica TA40B (brązowa)
Celica ST185 WB (czerwona) - in progress
AUDI A6 C6 3.0TDI QUATTRO ( dupowóz)

WWW.SERWISMIMEK.PL

MrT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 11-12-14, 21:08

Postautor: MrT » 06-03-15, 11:01

Pawciu pisze:
MrT pisze:Wygląda na to, że w moim aucie NIE MA z tyłu pasów bezpieczeństwa. Tzn. są dziury w kanapie jakby na uchwyty / zatrzaski, ale nie ma nigdzie bębnów bądź pasów stałych :-/ co prawda nie zaglądałem jeszcze pod kanapę, ale to zastanawiające ...

w starszych toyotach mocowanie napinacza (razem z klamrą) były przykręcane po bokach przy kanapie a zatrzaski pod otworami środkowymi :roll:
trzeba kupić takie pasy w byle jakim stanie, rozebrać mocowania, wszyć nowe pasy bezpieczeństwa pod kolor tapicerki, tak zrobiłem u siebie z przednimi i tylnymi.

P.


znajdziesz jakieś zdjęcia jak to wyglądało bo trudno mi to sobie wyobrazić na podstawie opisu

MrT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 11-12-14, 21:08

Postautor: MrT » 06-03-15, 11:02

no i teraz pozostaje jednak kwestia obniżenia choć o 2 góra 3 centymetry ... nie wiem czy przyciąć sprężyny czy je zmodyfikować bo zakup zestawu obniżającego wydaje się nonsensowny - cena jest niemała ...

torbiasz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 59
Rejestracja: 07-03-14, 14:08

Postautor: torbiasz » 08-03-15, 14:41

też bym ciął. kupiłem do swojej -40mm i jak stała tak stoi ;)

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 08-03-15, 22:08

MrT pisze:no i teraz pozostaje jednak kwestia obniżenia choć o 2 góra 3 centymetry ... nie wiem czy przyciąć sprężyny


chyba se jaja człowieku robisz- jeździłeś takim wiejskim tjuningiem z poobcinanymi zwojami???? zabić się idzie, wolałbym dorobić niższe i twardsze skoro nowe dedykowane sporo kosztują ;)

Masz ładne auto, nie niszcz go ;)
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

MrT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 11-12-14, 21:08

Postautor: MrT » 09-03-15, 17:54

bartek_asik pisze:
MrT pisze:no i teraz pozostaje jednak kwestia obniżenia choć o 2 góra 3 centymetry ... nie wiem czy przyciąć sprężyny


chyba se jaja człowieku robisz- jeździłeś takim wiejskim tjuningiem z poobcinanymi zwojami???? zabić się idzie, wolałbym dorobić niższe i twardsze skoro nowe dedykowane sporo kosztują ;)

Masz ładne auto, nie niszcz go ;)


mam fachowca, który odrobinę przycina, a resztę ehmmm przehartowuje (?) w każdym razie jak twierdzą ludzie, którzy u niego robili działa to całkiem nieźle ... spróbuję w każdym bądź razie komplet oryginalnych sprężyn mam do kupienia za 40EUR więc nie szkoda :)

MrT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 11-12-14, 21:08

Postautor: MrT » 09-03-15, 17:57

po montażu i regulacji gaźnika po regeneracji mam niestety ten sam problem co przed operacją ... auto po odpuszczeniu gazu np. na dojeździe do skrzyżowania natychmiast gaśnie - odpala co prawda na skutek włączenia biegu z ruchu, ale widać, że będzie walka z materią ... zobaczymy co uda się ustalić w kwestii przyczyn :?