Toyota Celica RA40, XT 2000 liftback, rocznik 1980
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 10
- Rejestracja: 20-11-15, 12:12
Toyota Celica RA40, XT 2000 liftback, rocznik 1980
Czołem,
Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem poniższego modelu
Samochód:
Toyota Celica RA40L - BLMMSW, rocznik 1980
Silnik:
2.0 motor 18R na pojedynczym gaźniku
Skrzynia:
5 biegów seria
Zawieszenie i Hamulce:
Seria
Dodatki:
Ciekawa i oryginalne felgi Stilauto Teyog
Ciekawostki:
Oryginalny z epoki zestaw muzyczny Clarion z 5 kanałowym amplitunerem i fajnymi głośnikami
Auto kupione w Niemczech z ciekawą i poznaną historią. Kupione przez pierwszego właściciela w TOYOTA Deutschland w Kolonii. Pierwsza rejestracja 26 czerwca 1980, auto jeździ przez 8 lat i potem zostaje wyrejestrowane (X. 1988). Stoi "pod kocem" przez 8 lat do 18.XII.1996 gdy znów wraca na drogi... aby po 2 latach (28.I.1999) trafić na kolejnych 16 lat na plac we Frybugu.
Czyli na swoje 35 lat można powiedzieć, że przez 24 lata stało wyrejestrowane... Cóż jak to sam Niemiec powiedział po co płacić OC
Auto przez 16 lat zapomniane (na szczęście nieźle zabezpieczone) stoi sobie na placu w wypożyczalni kamperów i innych dziwnych pojazdów, aż nagle w listopadzie 2015 pewien starszy Pan dochodzi do wniosku, że jednak potrzebuje więcej miejsca na placu i tak piękna Celina trafia na mobile.de... szybka akcja, laweta 1300 km w jedną stronę i tu zaczyna się drugiej, a może już nawet trzecie życie w PL.
Jako, że to już moja kolejna Toyota to mogę śmiało powiedzieć,że jak na 35 lat i fakt, że jest to Toyota to stan blacharski jest naprawdę bardzo dobry. Do wymiany właściwie tylko prawy tylni błotnik / nadkole + do przyjrzenia się z tej samej strony przednie nadkole oraz pas przedni pod tablicą rejestracyjną + maska. Oczywiście cały lakier do odświeżenia. Niemniej podłoga cała, progi również. Pod spodem lepiej niż moja 13 letnie inna Tojka.
W środku widać, że auto stało długo na zewnątrz. Trochę plastyki wypłowiałe, pęknięta deska rozdzielcza (od słońca).
Z rarytasów piękny zestaw audio Podobno oryginalnie przez dealera Toyoty montowany w 80 roku.
Auto jest już w PL. Wyczyściliśmy zbiornik paliwa, wstawiliśmy akumulator, nowe klocki. Auto odpaliło za pierwszym razem i ruszyło na badanie techniczne, które Celina przeszła bez problemu.
Cóż chyba tyle na tym etapie. Chętnie kupiłbym trochę części i prośba o jakieś podpowiedzi. Poszukuję kompletu przednich reflektorów (2x2 szt), dwie klamki zewnętrzne + 2 klamki w środku. Jakieś pomysły?
Fajnie by wymienić lub oddać do flokowania deskę, choć ubytek duży. Fotele do tapicera.
Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem poniższego modelu
Samochód:
Toyota Celica RA40L - BLMMSW, rocznik 1980
Silnik:
2.0 motor 18R na pojedynczym gaźniku
Skrzynia:
5 biegów seria
Zawieszenie i Hamulce:
Seria
Dodatki:
Ciekawa i oryginalne felgi Stilauto Teyog
Ciekawostki:
Oryginalny z epoki zestaw muzyczny Clarion z 5 kanałowym amplitunerem i fajnymi głośnikami
Auto kupione w Niemczech z ciekawą i poznaną historią. Kupione przez pierwszego właściciela w TOYOTA Deutschland w Kolonii. Pierwsza rejestracja 26 czerwca 1980, auto jeździ przez 8 lat i potem zostaje wyrejestrowane (X. 1988). Stoi "pod kocem" przez 8 lat do 18.XII.1996 gdy znów wraca na drogi... aby po 2 latach (28.I.1999) trafić na kolejnych 16 lat na plac we Frybugu.
Czyli na swoje 35 lat można powiedzieć, że przez 24 lata stało wyrejestrowane... Cóż jak to sam Niemiec powiedział po co płacić OC
Auto przez 16 lat zapomniane (na szczęście nieźle zabezpieczone) stoi sobie na placu w wypożyczalni kamperów i innych dziwnych pojazdów, aż nagle w listopadzie 2015 pewien starszy Pan dochodzi do wniosku, że jednak potrzebuje więcej miejsca na placu i tak piękna Celina trafia na mobile.de... szybka akcja, laweta 1300 km w jedną stronę i tu zaczyna się drugiej, a może już nawet trzecie życie w PL.
Jako, że to już moja kolejna Toyota to mogę śmiało powiedzieć,że jak na 35 lat i fakt, że jest to Toyota to stan blacharski jest naprawdę bardzo dobry. Do wymiany właściwie tylko prawy tylni błotnik / nadkole + do przyjrzenia się z tej samej strony przednie nadkole oraz pas przedni pod tablicą rejestracyjną + maska. Oczywiście cały lakier do odświeżenia. Niemniej podłoga cała, progi również. Pod spodem lepiej niż moja 13 letnie inna Tojka.
W środku widać, że auto stało długo na zewnątrz. Trochę plastyki wypłowiałe, pęknięta deska rozdzielcza (od słońca).
Z rarytasów piękny zestaw audio Podobno oryginalnie przez dealera Toyoty montowany w 80 roku.
Auto jest już w PL. Wyczyściliśmy zbiornik paliwa, wstawiliśmy akumulator, nowe klocki. Auto odpaliło za pierwszym razem i ruszyło na badanie techniczne, które Celina przeszła bez problemu.
Cóż chyba tyle na tym etapie. Chętnie kupiłbym trochę części i prośba o jakieś podpowiedzi. Poszukuję kompletu przednich reflektorów (2x2 szt), dwie klamki zewnętrzne + 2 klamki w środku. Jakieś pomysły?
Fajnie by wymienić lub oddać do flokowania deskę, choć ubytek duży. Fotele do tapicera.
- Pawciu
- Użytkownik
- Posty: 6803
- Rejestracja: 16-08-05, 11:27
-
- Użytkownik
- Posty: 4310
- Rejestracja: 20-08-09, 22:17
-
- Klubowicz
- Posty: 746
- Rejestracja: 13-02-10, 14:51
Bardzo ładny nabytek
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale.
Celica AT180 Wittman Editionn
Celica ST202 (zielona)
Celica ST205 JDM (czarna) - sold
Celica ST205 JDM (granatowa) - in progress
Celica TA40 (czerwona babcia) - sold
Celica TA40B (brązowa)
Celica ST185 WB (czerwona) - in progress
AUDI A6 C6 3.0TDI QUATTRO ( dupowóz)
WWW.SERWISMIMEK.PL
Celica AT180 Wittman Editionn
Celica ST202 (zielona)
Celica ST205 JDM (czarna) - sold
Celica ST205 JDM (granatowa) - in progress
Celica TA40 (czerwona babcia) - sold
Celica TA40B (brązowa)
Celica ST185 WB (czerwona) - in progress
AUDI A6 C6 3.0TDI QUATTRO ( dupowóz)
WWW.SERWISMIMEK.PL
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 10
- Rejestracja: 20-11-15, 12:12
Dzięki Panowie. Będziemy walczyć, zeby przywrócić Celinie dawny blask
Natomiast na razie walczę z polską rzeczywistością, gdyż odmówili mi rejestracji na białe tablice podpierając się implementacją dyrektywy unijnej z 2007 roku, która wymaga dowodu rejestracyjnego.
A przecież przy wyrejestrowaniu auta w 1999 roku Niemcy zabierali dowód (Fahrzeugschein) i wydawali ((Abmeldebescheinnigung) + zostawała karta pojazdu (Fahrzeugbrief). Ponadto po 7 letach taki stary mały Brief jest przez niemców oficjalnie niszczony i dziś o wtórniku, zaświadczeniu, itp można zapomnieć
Najlepsze jest to, że temat od 2007 roku, gdy się zmieniły przepisy wraca w każdym mieście i w kazdym urzędzie. Urzędnicy odmawiaja rejestracji bez dow. rejestracyjnego, właściciel auta idzie do SKO, a potem Wojewódzkiego Sądu Admnistracyjnego i finalnie w większości wypadków wygrywa. Tylko oczywiście auto stoi przez 1-2 lata (czyli wszędzie jezdzi lawetą), dodatkowe koszty i nerwy.
http://m.strefabiznesu.gp24.pl/artykul/ ... 16584.html
Alternatywą jest pójscie na skróty i rejestracja jako zabytek, gdzie zamiast dowodu jest umowa kupna/fvat + oświadczenie. Tylko z drugiej strony żółte blachy to same problemy.
no nic bije się z myślami, który wariant wybrać. Będę dawał znać jak się temat rozwinie
ps. do @Matus psiur niestety nie mój
Natomiast na razie walczę z polską rzeczywistością, gdyż odmówili mi rejestracji na białe tablice podpierając się implementacją dyrektywy unijnej z 2007 roku, która wymaga dowodu rejestracyjnego.
A przecież przy wyrejestrowaniu auta w 1999 roku Niemcy zabierali dowód (Fahrzeugschein) i wydawali ((Abmeldebescheinnigung) + zostawała karta pojazdu (Fahrzeugbrief). Ponadto po 7 letach taki stary mały Brief jest przez niemców oficjalnie niszczony i dziś o wtórniku, zaświadczeniu, itp można zapomnieć
Najlepsze jest to, że temat od 2007 roku, gdy się zmieniły przepisy wraca w każdym mieście i w kazdym urzędzie. Urzędnicy odmawiaja rejestracji bez dow. rejestracyjnego, właściciel auta idzie do SKO, a potem Wojewódzkiego Sądu Admnistracyjnego i finalnie w większości wypadków wygrywa. Tylko oczywiście auto stoi przez 1-2 lata (czyli wszędzie jezdzi lawetą), dodatkowe koszty i nerwy.
http://m.strefabiznesu.gp24.pl/artykul/ ... 16584.html
Alternatywą jest pójscie na skróty i rejestracja jako zabytek, gdzie zamiast dowodu jest umowa kupna/fvat + oświadczenie. Tylko z drugiej strony żółte blachy to same problemy.
no nic bije się z myślami, który wariant wybrać. Będę dawał znać jak się temat rozwinie
ps. do @Matus psiur niestety nie mój
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 10
- Rejestracja: 20-11-15, 12:12
And the winner is... Auto zarejestrowane na białych blachach, ubezpieczone i po pierwszej rundzie honorowej.
5 letni syn zachwycony, ja również. Choć oczywiście przed nami jeszcze długa droga w dążeniu do perfekcji.
A tak poważnie to opony po 16 latach do wymiany, gaźnik też do regulacji. No i przydałoby sie jakieś Car SPA odwiedzić bo w środku pachnie jak antykwariacie
Silnik pracuje ładnie, nie grzeje się, natomiast kopci strasznie na biało (nie był zimny, czy coś takiego) ?!
Z pilnych rzeczy to poszukuję dwóch klamek zewnętrznych i włącznika świateł pozycyjnych, drogowych (to pokrętło dwustopniowe na lewej. Macie pomysł gdzie to nabyć?
P
5 letni syn zachwycony, ja również. Choć oczywiście przed nami jeszcze długa droga w dążeniu do perfekcji.
A tak poważnie to opony po 16 latach do wymiany, gaźnik też do regulacji. No i przydałoby sie jakieś Car SPA odwiedzić bo w środku pachnie jak antykwariacie
Silnik pracuje ładnie, nie grzeje się, natomiast kopci strasznie na biało (nie był zimny, czy coś takiego) ?!
Z pilnych rzeczy to poszukuję dwóch klamek zewnętrznych i włącznika świateł pozycyjnych, drogowych (to pokrętło dwustopniowe na lewej. Macie pomysł gdzie to nabyć?
P
- turman
- Użytkownik
- Posty: 573
- Rejestracja: 29-12-03, 10:37
Gratki zakupu.
Kolejna mkII on the road
Ładnie zachowana.
Kopci na biało - sprawdź pod korkiem wlewu oleju czy nie ma "majonezu".
Audio - wątpię, że dealer to montował. Na oko wersja hi-end audio z epoki 80' ale raczej żenione przez firmę typu Klaus & Mitfohh GmBH
Wiedzę ,że rozumiesz temat "żółtych". Swoje Celki też mam na białe blachy i mniej z tym piętrolenia.
A OC tanio wychodzi. Wtajemniczeni wiedzą o co biega.
Kolejna mkII on the road
Ładnie zachowana.
Kopci na biało - sprawdź pod korkiem wlewu oleju czy nie ma "majonezu".
Audio - wątpię, że dealer to montował. Na oko wersja hi-end audio z epoki 80' ale raczej żenione przez firmę typu Klaus & Mitfohh GmBH
Wiedzę ,że rozumiesz temat "żółtych". Swoje Celki też mam na białe blachy i mniej z tym piętrolenia.
A OC tanio wychodzi. Wtajemniczeni wiedzą o co biega.
I love Celica's !!! And I love my girls
Celica CP ST TA40 1,6 (2T-B) II gen. 1980 in progress 2T-B engine reconstruction
Celica LB XT RA40 2,0 (18R) II gen. 1979 2nd daily car "babcia" i ciągle "się robi się"
Celica CP ST TA40 1,6 (2T-B) II gen. 1980 RIP - dismantled for parts
Celica LB XT RA40 2,0 (18R) II gen. 1979 RIP - dismantled for parts
Celica CP GT RA63 2,0 (18R-G) III gen. 1982 in slow progress 18R-G engine reconstructed RIP - dismanted for parts
Celica CP ST TA60 1,6 (2T-B) III gen. 1983 daily car
Celica Supra L MA61L MkII 2,8i (5M-GE) II gen. 1982 in very, very slow progress
Previa TCR10 MkI 2,4i (2TZ-FE) I gen. 1990 family car
Celica CP ST TA40 1,6 (2T-B) II gen. 1980 in progress 2T-B engine reconstruction
Celica LB XT RA40 2,0 (18R) II gen. 1979 2nd daily car "babcia" i ciągle "się robi się"
Celica CP ST TA40 1,6 (2T-B) II gen. 1980 RIP - dismantled for parts
Celica LB XT RA40 2,0 (18R) II gen. 1979 RIP - dismantled for parts
Celica CP GT RA63 2,0 (18R-G) III gen. 1982 in slow progress 18R-G engine reconstructed RIP - dismanted for parts
Celica CP ST TA60 1,6 (2T-B) III gen. 1983 daily car
Celica Supra L MA61L MkII 2,8i (5M-GE) II gen. 1982 in very, very slow progress
Previa TCR10 MkI 2,4i (2TZ-FE) I gen. 1990 family car
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 10
- Rejestracja: 20-11-15, 12:12
Suseł pisze:klepa, zgłoś się do klubowicza Mimek Ma pozostałości po moich II gen
dzięki za info. Już do niego napisałem.
Generalnie najpilniej poszukuje tej lewej wajchy z przełącznikiem reflektorów. U mnie trzyma się na wlosku... Znalazłem coś na ebayu, ale cena i koszt przesyłki z singapuru jakieś chore...
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 10
- Rejestracja: 20-11-15, 12:12
turman pisze:Gratki zakupu.
Kolejna mkII on the road
Ładnie zachowana.
Kopci na biało - sprawdź pod korkiem wlewu oleju czy nie ma "majonezu".
Audio - wątpię, że dealer to montował. Na oko wersja hi-end audio z epoki 80' ale raczej żenione przez firmę typu Klaus & Mitfohh GmBH
Wiedzę ,że rozumiesz temat "żółtych". Swoje Celki też mam na białe blachy i mniej z tym piętrolenia.
A OC tanio wychodzi. Wtajemniczeni wiedzą o co biega.
Dzięki. Sprawdzę jutro ten wlew oleju. Co do audio to trudno zgadywać. Może być, że Niemiec audiofil sobie potem coś montował. Generalnie radio gra całkiem ładnie. Odtwarzacz kaset niestety do naprawy bo nie kręci.
A teraz pytanie (może głupie), ale gdzie znajduje się antena w RA40...? Chodziłem, oglądałem, dotykałem i nic.
Pytanie numer 2 @Turman jakie opony polecasz do tego modelu? Chodzi mi o letnie lub "całoroczne" (wiem, wiem zaraz odezwą się głosy, ze takich nie ma...)
Kolejne pytanie o ten drugi od lewej przełącznik poniżej. Znajduje się po lewo od kierownicy. Wyciągany i dwustopniowy? Początkowo myślałem, że to ssanie... ale chyba nie. Zupełny brak reakcji.
A co do żółtych tablic to ja niestety nie widzę większych korzyści... Ktoś się będzie upierał, ze zabytek to czasowe lub tanie OC. Guzik prawda... Ja w PZU mam OC dla tego modelu za 318 zł za rok.
A z innej beczki to jedyna rzecz jaka mi obecnie doskwiera w tym aucie to brak wspomagania... Niestety człowiek do dobrego szybko się przyzwyczaja i zapomina jak popylał kiedyś autem i nie wiedział co to wspomaganie
- Pawciu
- Użytkownik
- Posty: 6803
- Rejestracja: 16-08-05, 11:27
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 10
- Rejestracja: 20-11-15, 12:12
-
- Użytkownik
- Posty: 59
- Rejestracja: 07-03-14, 14:08
klepa pisze:Alternatywą jest pójscie na skróty i rejestracja jako zabytek, gdzie zamiast dowodu jest umowa kupna/fvat + oświadczenie. Tylko z drugiej strony żółte blachy to same problemy
z czym sa związane ewentualne problemy z zóltymi blachami? mam kilka takich samochodów w tym dwie toyoty i z żadnym z tych aut takowych niejasnosci nie mam
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 10
- Rejestracja: 20-11-15, 12:12
torbiasz pisze:klepa pisze:Alternatywą jest pójscie na skróty i rejestracja jako zabytek, gdzie zamiast dowodu jest umowa kupna/fvat + oświadczenie. Tylko z drugiej strony żółte blachy to same problemy
z czym sa związane ewentualne problemy z zóltymi blachami? mam kilka takich samochodów w tym dwie toyoty i z żadnym z tych aut takowych niejasnosci nie mam
@torbiasz ja mam właściwie jeden problem z rejestracją jako zabytek, taki fundamentalny. Po prostu nie lubię, gdy ktoś ogranicza mi możliwość dysponowania moją własnością, a posiadanie żółtych tablic i idące za tym przywileje to także ograniczenia.
Myślę tutaj głównie o kwestiach np. zbycia pojazdu poza granicę PL lub wyjazdu pojazdem poza granicę (np. na zlot), ewentualnych przeróbek (np. zmiana koloru) czy też stanu zachowania auta. W każdym przypadku żółte tablice i wpis do ewidencji lub rejestru zabytków te rzeczy istotnie utrudnia.
I nie chcę tutaj otwierać odwiecznej dyskusji z każdego forum co jest fikcją, a co rzeczywistością w PL, jak załatwia się takie pozwolenie, że ostatnia nowelizacja trochę ułatwiła kwestię zagranicy, itp.
Mój samochód jest tylko mój (no i żony oczywiście i mając białe tablice nie rzucam się tak bardzo w oczy i tak średnio mnie interesuje co i kiedy sobie nasi urzędnicy postanowią zmienić w przepisach. A jak wiemy różnie to bywa. Choć oczywiście zdaje sobie sprawę, że to czy pojazd może być uznany za zabytkowy nie wynika wyłącznie z formy jego rejestracji (białe czy żółte tablice).
Podsumowując może kiedyś będę chciał mieć żółte tablice (głównie z powodów prestiżowych lub wyceny auta w przypadku ewentualnej kolizji), natomiast na dziś widzę więcej minusów niż plusów.