Forum Celica-Club zostało zaktualizowane. Więcej informacji tutaj.

Jedną z negatywnych konsekwencji aktualizacji jest konieczność ustawienia nowych haseł - w związku z tym należy skorzystać z funkcji przypomnienia hasła.

TA22 1600 coupe 1975r

Roczniki 1972-1985

Moderator: Moderatorzy Projektow

Matus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4306
Rejestracja: 20-08-09, 21:17
Lokalizacja: Lublin/Warszawa

TA22 1600 coupe 1975r

Postautor: Matus » 11-12-16, 17:26

Samochód:
* Toyota Celica TA22 1600 coupe 1975r

Silnik:
* 2T
* pojedynczy gaźnik
* 105 KM / 116Nm czy coś takiego ;)

Przeniesienie napędu:
* skrzynia manualna pięciobiegowa A50

Zawieszenie:
* jest :-D

Hamulce:
* też są :-D

Układ wydechowy:
* tego akurat nie ma :-D tzn jest kolektor ;)

Układ dolotowy:
* oryginalny dolot z fabryki

Koła:
* w obecnej chwili są jakieś nawet niegłupie felgi ze zbyt dużymi oponami i tłustym dystansem, przez co nie da się skręcać za bardzo, choć to też nie problem, bo auto nie jeździ o własnych siłach na razie :D

Wnętrze:
* fotele przednie obszyte na nowo przez poprzedniego właściciela
* fotele tylne oryginalne, kilka miejsc pękniętych, bo ta tapicerka to jakiś skaj/plastik
* brak środkowego nawiewu
* kierownica nieoryginalna :/

Audio:
* radio Knutsson wsadzone na chama po wycięciu kawałka konsoli... :/
* głośniki tył Knutsson wsadzone na chama w półkę po jej pocięciu :/
* z przodu też miały być głośniki w drzwiach i też pocięta blacha po chamsku :/

Body:
* lusterka w drzwiach
* longnose
* szyby przyciemnione piecowo :)

Historia samochodu:

Auto pochodzi z rynku szwedzkiego z 1975 roku. Kolo oryginalny niebieski majtkowy ;)
Od 1995 roku auto wycofane z ruchu w Szwecji, dłubane przez właściciela, położony jako tako lakier w kolorze zielonym, reparaturki tylnych błotników, takie tam generalnie trochę odszczurzanie, trochę dewastowanie.
Pod koniec listopada auto przywiezione od handlarza spod Gostynia. Cena atrakcyjna, auto kompletne jeśli chodzi o chromy, klameczki, szyby, elementy wnętrza.
Z bajerów ma instalację pod spryskiwacze przednich lamp z oryginalnym włącznikiem :)
Do tego grzałka silnika pod 230V.

Opis planów:

- wizyta u blacharza i lakiernika - całościowo
- wizyta u tapicera - fotele tył, podsufitka, deska, półka, wykładzina, "słoneczniki"
- nowe przewody paliwowe, hamulcowe
- nowa chłodnica, węże wodne
- nowe lampy lub regeneracja starych
- regeneracja plastikowych chromów
- polerowanie stalowych chromów
- ogólne przejrzenie mechaniki, wymiana tego co potrzeba, zrobienie zawiasu bo jak wsiądę to auto przysiada ;)
- auto ma być w stanie kolekcjonerskim :)


Zdjęcia:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dzięki uprzejmości Roberta:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=1CWxHva4BNo[/video]

Awatar użytkownika
elConejo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 166
Rejestracja: 24-03-14, 19:28
Lokalizacja: Ciechanów

Postautor: elConejo » 11-12-16, 17:35

Pierwszy ;) Widziałem filmik, świetnie się prezentuje, powodzenia w doprowadzeniu do stanu idealnego ;)

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5823
Rejestracja: 10-11-06, 10:48
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Postautor: bartek_asik » 11-12-16, 17:45

GRATULACJE!!!! A tak się zastanawiałem, co to za jedyneczka w kalendarzu się pokazała :D
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - daily - żony :)
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - daily - męża :)

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
Frugo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2574
Rejestracja: 07-07-11, 23:17
Lokalizacja: Toruń

Postautor: Frugo » 17-12-16, 09:26

No to czekamy na pierwsze wiosenne/letnie jazdy 8)
Po prostu Frugo

Awatar użytkownika
Pawciu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Postautor: Pawciu » 17-12-16, 19:21

elConejo pisze:powodzenia w doprowadzeniu do stanu idealnego

nigdy nie ma stanu idealnego

P.

Matus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4306
Rejestracja: 20-08-09, 21:17
Lokalizacja: Lublin/Warszawa

Postautor: Matus » 17-12-16, 19:26

Pawciu pisze:
elConejo pisze:powodzenia w doprowadzeniu do stanu idealnego

nigdy nie ma stanu idealnego

P.


nigdy nie ma stanu idealnego ;)

Awatar użytkownika
driver94
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 226
Rejestracja: 18-08-15, 19:19
Lokalizacja: Warszawa/Gołdap

Postautor: driver94 » 21-12-16, 19:07

Nie jest z nią źle w takim stanie jak na razie jest, a co to dopiero będzie jak Matus wykona wszystkie punkty planu :o

Awatar użytkownika
Bakuu0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2210
Rejestracja: 08-04-07, 15:32
Lokalizacja: EZD
Kontakt:

Postautor: Bakuu0 » 21-12-16, 19:09

driver94 pisze:a co to dopiero będzie jak Matus wykona wszystkie punkty planu

Będzie melanż.
BQ.

Awatar użytkownika
Wojtas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2591
Rejestracja: 29-09-05, 15:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Postautor: Wojtas » 21-12-16, 22:31

Kredyt pół na pół : pół na auto/ pół na melanż
TUNING, HAMOWNIA 4x4, STROJENIE, MECHANIKA WWW.GT4.COM.PL
https://www.facebook.com/gt4service

Awatar użytkownika
Wild 202
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 18-12-16, 16:15
Lokalizacja: Russia, Izhevsk

Postautor: Wild 202 » 22-12-16, 06:04

Bardzo ciekawy samochód.
Powodzenia z odzysku.

Awatar użytkownika
Wojtas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2591
Rejestracja: 29-09-05, 15:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Postautor: Wojtas » 23-12-16, 00:01

Wiemy juz jedno,
w aucie Matusa nie bedzie bitexu :P
TUNING, HAMOWNIA 4x4, STROJENIE, MECHANIKA WWW.GT4.COM.PL

https://www.facebook.com/gt4service

Matus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4306
Rejestracja: 20-08-09, 21:17
Lokalizacja: Lublin/Warszawa

Postautor: Matus » 23-12-16, 00:24

Wojtas pisze:Wiemy juz jedno,
w aucie Matusa nie bedzie bitexu :P


Pewnie będzie ale na podłodze od spodu, a nie na wszystkim co jest pod podłogą :-D

A żeby nie było że nic się nie dziej to wrzucam pierwsze apdejty ;)

Zrobiłem sobie pomiary na silniku i przygotowałem dla tokarza projekt brakującego kółka pompy wody do 2T.

Obrazek

Jutro zrobię jeszcze wzór chłodnicy.

Awatar użytkownika
Wojtas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2591
Rejestracja: 29-09-05, 15:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Postautor: Wojtas » 23-12-16, 00:56

W pewnych przypadkach oszczednosc jest zgubna.
Obrazek
TUNING, HAMOWNIA 4x4, STROJENIE, MECHANIKA WWW.GT4.COM.PL

https://www.facebook.com/gt4service

Awatar użytkownika
JaQb_CK
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1943
Rejestracja: 07-09-09, 18:21
Lokalizacja: Kielce/ Łódź

Postautor: JaQb_CK » 23-12-16, 01:08

Gratuluję zakupu :)
Wygląda na całkiem fajną bazę i będę częśto zaglądał :)


Co do kółka to rozumiem, że to jest "szkic" a nie rysunek techniczny ale zwymiaruj chociaż rowek pod pasek zgodnie ze sztuką, żebyś w przyszłości nie miał problemów z podcinaniem paska itp :wink:
Wiadomo, że tokarz zrobi to co dostanie na rysunku i tyle :)
Z wymiarów wnioskuję że to jest typ SPA. Kółko ma poniżej 100mm czyli kąt rowka powinien wynosić 34 stopnie.
Po lewej na górze masz schemat jak to prawidłowo zwymiarować:
Obrazek
97` Toyota Celica VI 1.8
90` Toyota Celica V GT-Four A

Matus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4306
Rejestracja: 20-08-09, 21:17
Lokalizacja: Lublin/Warszawa

Postautor: Matus » 23-12-16, 10:19

JaQb_CK, dziękuję uprzejmie :)

nie byłem pewien z czego ten kąt powinien wynikać :)
u mnie akurat wychodzi z wymiarów liniowych :)
pomierzyłem ten rowek na kole pasowym i wychodzi jak byk kąt 29st.
nie wiem jak to zweryfikować :/

any ideas?

P.S.
a może masz możliwość takie kółko wykonać jakoś?

Matus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4306
Rejestracja: 20-08-09, 21:17
Lokalizacja: Lublin/Warszawa

Postautor: Matus » 03-01-17, 12:57

Zaraz po zakupie zdecydowałem się dorobić kluczyk, ponieważ oryginalny jest nieco zgięty i bałem się, że złamie się w zamku.

Zestaw kluczyków, który otrzymałem składał się z dwóch elementów. Jeden pasuje do drzwi, bagażnika i stacyjki, zaś drugi miał teoretycznie obsługiwać korek paliwa.

Okazało się, że idealnie da się go wsunąć w zamek w korku, ale nie obraca się nawet o milimetr. Uznałem, że to kwestia zamka, który z powodu sporadycznego używania zastał się. Próbowałem rozruszać go WD40, olejem mineralnym, olejem silikonowym, czym się tylko dało. Nic nie pomogło, więc zdecydowałem się powierzyć sprawę profesjonalistom.

Ktoś mógłby się zastanawiać po co w ogóle chcę koniecznie zatrzymać ten korek. Odpowiedź jest prosta - zrobiłem rozeznanie i okazuje się, że to raczej oryginalny korek, tzw. "arrow", który jest niemal nie do dostania. Można kupić zamiennik wątpliwej jakości, który wygląda jak ten z Corolli trzeciej generacji. Z tą wiedzą nie mogłem zrezygnować z naprawy i zatrzymania oryginalnego chromowanego korka.

Tak więc profesjonalny ślusarz w niecałe 24 godziny sprawił, że korek i kluczyk stanowią ponownie zgraną parę, co można zobaczyć poniżej :)

[video]http://www.youtube.com/watch?v=nS_DQCyflzE&feature=youtu.be[/video]

Awatar użytkownika
TA22
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 06-09-12, 00:21
Lokalizacja: WLKP

Postautor: TA22 » 23-03-17, 18:44

Hej
Mam taki silnik jak by co mam tez wkłady do lamp :)