Toyota RA40 2000XT
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 15
- Rejestracja: 27-10-13, 08:15
Toyota RA40 2000XT
Samochód:
Toyota Celica RA40 2000XT
Silnik:
2.0sohc R18
Przeniesienie napędu:
*seria
Zawieszenie:
seria
Hamulce:
seria
Układ wydechowy:
*seria
Układ dolotowy:
Gaźnik
koła:
felgi 14", oryginalne
Wnętrze:
- biszkopt seria
Body:
seria
To drugie moje podejście do Celiny.
Tym razem więcej blachy i mniej roboty...
Jestem w trakcie rejestracji na żółte, bo autko z zagranicy przyjechało, gdzie było wyrejestrowane parę lat...
Zdjęcia nieco już nieaktualne, ale z grubsza oddają stan obecny....
Najważniejsze - (oprócz kilku dosłownie szczegółów) to nieruszany 100% oryginał. Niczego nie brakuje pod maską, we wnętrzu. Trzeba wszystko tylko wyczyścić, wypucować i można jeździć....
Autko czeka jeszcze na poprawki blacharskie, potem będzie pomalowane już "docelowo".
Teraz zajmuję się wnętrzem (fotel kierowcy wymaga naprawy, podsufitka nieco obwisa tu i ówdzie), odnawianiem chromów (szukam chromów na nadkola), zajrzałem do silnika - wyregulowałem zawory...
Autko pali od strzała, kompresję pomierzyłem - wszystko między 11-12, także - wynik rzadko osiągany przez nowe autka...
Szukam wałka (albo będę regenerował obecny)...
Silnik to 2.0sohc o oznaczeniu R18 na pojedyńczym gaźniczku.
Nie chcę żadnego tuningu, bo autko ma się tylko toczyć podczas weekendów na zloty, spotkania, bulwarowe przejażdżki, a poza tym na żółtych blachach wiele nie można zmieniać...
Jeszcze sporo przede mną... chyba na stronie jest bliźniak w pięknym stanie... Mam nadzieję, że wkrótce dociągnę do takiego...
Jakieś aktualniejsze zdjęcia...
Prace trwają, jakieś obręcze chromowane wyczyściłem, zregenerowałem dekielki piast, podkleiłem podsufitkę. Teraz pozostaje... uruchomić klakson, bo zdechł.... Jeszcze nigdy nie miałem tak mało roboty przy klasyku...
taki kwiatek we wnęce znalazłem... zestaw chyba nie używany ani razu... fajny składany trójkącik/klinek do podłożenia pod koło...
Toyota Celica RA40 2000XT
Silnik:
2.0sohc R18
Przeniesienie napędu:
*seria
Zawieszenie:
seria
Hamulce:
seria
Układ wydechowy:
*seria
Układ dolotowy:
Gaźnik
koła:
felgi 14", oryginalne
Wnętrze:
- biszkopt seria
Body:
seria
To drugie moje podejście do Celiny.
Tym razem więcej blachy i mniej roboty...
Jestem w trakcie rejestracji na żółte, bo autko z zagranicy przyjechało, gdzie było wyrejestrowane parę lat...
Zdjęcia nieco już nieaktualne, ale z grubsza oddają stan obecny....
Najważniejsze - (oprócz kilku dosłownie szczegółów) to nieruszany 100% oryginał. Niczego nie brakuje pod maską, we wnętrzu. Trzeba wszystko tylko wyczyścić, wypucować i można jeździć....
Autko czeka jeszcze na poprawki blacharskie, potem będzie pomalowane już "docelowo".
Teraz zajmuję się wnętrzem (fotel kierowcy wymaga naprawy, podsufitka nieco obwisa tu i ówdzie), odnawianiem chromów (szukam chromów na nadkola), zajrzałem do silnika - wyregulowałem zawory...
Autko pali od strzała, kompresję pomierzyłem - wszystko między 11-12, także - wynik rzadko osiągany przez nowe autka...
Szukam wałka (albo będę regenerował obecny)...
Silnik to 2.0sohc o oznaczeniu R18 na pojedyńczym gaźniczku.
Nie chcę żadnego tuningu, bo autko ma się tylko toczyć podczas weekendów na zloty, spotkania, bulwarowe przejażdżki, a poza tym na żółtych blachach wiele nie można zmieniać...
Jeszcze sporo przede mną... chyba na stronie jest bliźniak w pięknym stanie... Mam nadzieję, że wkrótce dociągnę do takiego...
Jakieś aktualniejsze zdjęcia...
Prace trwają, jakieś obręcze chromowane wyczyściłem, zregenerowałem dekielki piast, podkleiłem podsufitkę. Teraz pozostaje... uruchomić klakson, bo zdechł.... Jeszcze nigdy nie miałem tak mało roboty przy klasyku...
taki kwiatek we wnęce znalazłem... zestaw chyba nie używany ani razu... fajny składany trójkącik/klinek do podłożenia pod koło...
Ostatnio zmieniony 02-02-17, 14:59 przez bartoromero, łącznie zmieniany 9 razy.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 15
- Rejestracja: 27-10-13, 08:15
- Zewus
- Użytkownik
- Posty: 3062
- Rejestracja: 13-03-09, 16:46
- KRYSO
- Klubowicz
- Posty: 4503
- Rejestracja: 15-05-06, 17:35
Zewus pisze:Link bezpośredni do zdjęcia w znacznikachKod: Zaznacz cały
[img]LINK[/img]
I link kończący się na .jpg a nie jakieś tam html czy coś tam.
Czasami też trzeba "s" usunąć na samym początku adresu z https
Najprościej to jak otworzysz w swojej przeglądarce te swoje fotki na zapodaj.net - to kliknąć prawym myszy i otwórz grafikę w nowej karcie albo kopiuj adres obrazu
[center]JEDZIEMY[/center]
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 15
- Rejestracja: 27-10-13, 08:15
- krrizz
- Klubowicz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 07-05-06, 13:40
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 15
- Rejestracja: 27-10-13, 08:15
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 15
- Rejestracja: 27-10-13, 08:15
- turman
- Użytkownik
- Posty: 573
- Rejestracja: 29-12-03, 10:37
Zdrowa babcia
I love Celica's !!! And I love my girls
Celica CP ST TA40 1,6 (2T-B) II gen. 1980 in progress 2T-B engine reconstruction
Celica LB XT RA40 2,0 (18R) II gen. 1979 2nd daily car "babcia" i ciągle "się robi się"
Celica CP ST TA40 1,6 (2T-B) II gen. 1980 RIP - dismantled for parts
Celica LB XT RA40 2,0 (18R) II gen. 1979 RIP - dismantled for parts
Celica CP GT RA63 2,0 (18R-G) III gen. 1982 in slow progress 18R-G engine reconstructed RIP - dismanted for parts
Celica CP ST TA60 1,6 (2T-B) III gen. 1983 daily car
Celica Supra L MA61L MkII 2,8i (5M-GE) II gen. 1982 in very, very slow progress
Previa TCR10 MkI 2,4i (2TZ-FE) I gen. 1990 family car
Celica CP ST TA40 1,6 (2T-B) II gen. 1980 in progress 2T-B engine reconstruction
Celica LB XT RA40 2,0 (18R) II gen. 1979 2nd daily car "babcia" i ciągle "się robi się"
Celica CP ST TA40 1,6 (2T-B) II gen. 1980 RIP - dismantled for parts
Celica LB XT RA40 2,0 (18R) II gen. 1979 RIP - dismantled for parts
Celica CP GT RA63 2,0 (18R-G) III gen. 1982 in slow progress 18R-G engine reconstructed RIP - dismanted for parts
Celica CP ST TA60 1,6 (2T-B) III gen. 1983 daily car
Celica Supra L MA61L MkII 2,8i (5M-GE) II gen. 1982 in very, very slow progress
Previa TCR10 MkI 2,4i (2TZ-FE) I gen. 1990 family car
-
- Klubowicz
- Posty: 746
- Rejestracja: 13-02-10, 14:51
Gdybyś potrzebował jakichś gratów pisz śmiało Mam identyczny egzemplarz do rozbiórki
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale.
Celica AT180 Wittman Editionn
Celica ST202 (zielona)
Celica ST205 JDM (czarna) - sold
Celica ST205 JDM (granatowa) - in progress
Celica TA40 (czerwona babcia) - sold
Celica TA40B (brązowa)
Celica ST185 WB (czerwona) - in progress
AUDI A6 C6 3.0TDI QUATTRO ( dupowóz)
WWW.SERWISMIMEK.PL
Celica AT180 Wittman Editionn
Celica ST202 (zielona)
Celica ST205 JDM (czarna) - sold
Celica ST205 JDM (granatowa) - in progress
Celica TA40 (czerwona babcia) - sold
Celica TA40B (brązowa)
Celica ST185 WB (czerwona) - in progress
AUDI A6 C6 3.0TDI QUATTRO ( dupowóz)
WWW.SERWISMIMEK.PL
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 15
- Rejestracja: 27-10-13, 08:15
"Nowe" kiera, gałka zmiany biegów, fotele przednia, emblematy, oponki, klocki hamulcowe (nie widać na zdjęciach) , kontrola bębnów z tyłu (były robione - jak nowe!), uszczelki szyb, amortyzatory klapy tylnej, odnowione dekielki kół, naprawa latających lusterek, wymiana oleju, filtrów powietrza, oleju, paliwa...
kilo wosku parę godzin roboty, czyszczenia, mycia itp itd...
Dziś siedzi na przeglądzie na żółte blachy...
Fajne autko - już nakręciłem pierwsze kilometry... tapczan absolutny, ale daje to jakieś takie wyjątkowe poczucie komfortu... cichutko i przyjemnie się przemieszcza, niedużo pali...
Najlepsze jest działanie gaźnika - jeszcze w starych samochodach tego nie spotkałem, żeby tak fajnie to działało - pali od razu - niezależnie od temperatury, utrzymuje ok. 1800 obr/min, a po rozgrzaniu trzeba delikatnie tupnąć w pedał gazu i obroty spadają na książkowe 800...
Nacieszę się nią, pojeżdżę, a potem zabiorę się za tę drobnicę blacharsko/lakierniczą, jakiej wymaga...
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
kilo wosku parę godzin roboty, czyszczenia, mycia itp itd...
Dziś siedzi na przeglądzie na żółte blachy...
Fajne autko - już nakręciłem pierwsze kilometry... tapczan absolutny, ale daje to jakieś takie wyjątkowe poczucie komfortu... cichutko i przyjemnie się przemieszcza, niedużo pali...
Najlepsze jest działanie gaźnika - jeszcze w starych samochodach tego nie spotkałem, żeby tak fajnie to działało - pali od razu - niezależnie od temperatury, utrzymuje ok. 1800 obr/min, a po rozgrzaniu trzeba delikatnie tupnąć w pedał gazu i obroty spadają na książkowe 800...
Nacieszę się nią, pojeżdżę, a potem zabiorę się za tę drobnicę blacharsko/lakierniczą, jakiej wymaga...
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
-
- Użytkownik
- Posty: 4310
- Rejestracja: 20-08-09, 22:17
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 15
- Rejestracja: 27-10-13, 08:15
-
- Użytkownik
- Posty: 4310
- Rejestracja: 20-08-09, 22:17
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 15
- Rejestracja: 27-10-13, 08:15
no sprawdzę sprawdzę - specjalnie dla Ciebie!
Na razie wrzucam jak działa - krótki filmik...
https://youtu.be/3gZhY9P-8qU
Na razie wrzucam jak działa - krótki filmik...
https://youtu.be/3gZhY9P-8qU
-
- Użytkownik
- Posty: 4310
- Rejestracja: 20-08-09, 22:17
- turman
- Użytkownik
- Posty: 573
- Rejestracja: 29-12-03, 10:37
Radzę od razu szukać gdzie się da kompletu uszczelek do gaźnika.
Tak pro forma
Miałem raz przygodę z uszczelką w gaźniku na powrocie ze zlotu - w skrócie: dramat.
Tak pro forma
Miałem raz przygodę z uszczelką w gaźniku na powrocie ze zlotu - w skrócie: dramat.
I love Celica's !!! And I love my girls
Celica CP ST TA40 1,6 (2T-B) II gen. 1980 in progress 2T-B engine reconstruction
Celica LB XT RA40 2,0 (18R) II gen. 1979 2nd daily car "babcia" i ciągle "się robi się"
Celica CP ST TA40 1,6 (2T-B) II gen. 1980 RIP - dismantled for parts
Celica LB XT RA40 2,0 (18R) II gen. 1979 RIP - dismantled for parts
Celica CP GT RA63 2,0 (18R-G) III gen. 1982 in slow progress 18R-G engine reconstructed RIP - dismanted for parts
Celica CP ST TA60 1,6 (2T-B) III gen. 1983 daily car
Celica Supra L MA61L MkII 2,8i (5M-GE) II gen. 1982 in very, very slow progress
Previa TCR10 MkI 2,4i (2TZ-FE) I gen. 1990 family car
Celica CP ST TA40 1,6 (2T-B) II gen. 1980 in progress 2T-B engine reconstruction
Celica LB XT RA40 2,0 (18R) II gen. 1979 2nd daily car "babcia" i ciągle "się robi się"
Celica CP ST TA40 1,6 (2T-B) II gen. 1980 RIP - dismantled for parts
Celica LB XT RA40 2,0 (18R) II gen. 1979 RIP - dismantled for parts
Celica CP GT RA63 2,0 (18R-G) III gen. 1982 in slow progress 18R-G engine reconstructed RIP - dismanted for parts
Celica CP ST TA60 1,6 (2T-B) III gen. 1983 daily car
Celica Supra L MA61L MkII 2,8i (5M-GE) II gen. 1982 in very, very slow progress
Previa TCR10 MkI 2,4i (2TZ-FE) I gen. 1990 family car
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 15
- Rejestracja: 27-10-13, 08:15