Lestat IV gen 4a-ge

Roczniki 1986-1989
Awatar użytkownika
Wojtas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2591
Rejestracja: 29-09-05, 16:23

Postautor: Wojtas » 28-11-09, 22:08

zawias byscie jej zrobili :-D
bo jak nawet ja po placu przepychalismy to choroby morskiej z samego patrzenia mozna sie nabawic :-D
TUNING, HAMOWNIA 4x4, STROJENIE, MECHANIKA WWW.GT4.COM.PL
https://www.facebook.com/gt4service

Awatar użytkownika
Lestat
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2980
Rejestracja: 20-07-07, 20:30

Postautor: Lestat » 29-11-09, 09:31

zdjęcia z tripa :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
4a-ge power

Awatar użytkownika
Zewus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3062
Rejestracja: 13-03-09, 16:46

Postautor: Zewus » 29-11-09, 09:41

nieźle pierwsza Celica z silnikiem umieszczonym centralnie?? :D

Awatar użytkownika
Lestat
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2980
Rejestracja: 20-07-07, 20:30

Postautor: Lestat » 29-11-09, 09:46

tak, 3.2 litra :) czego ci ludzie w warszawie z autem nie zrobią :P
4a-ge power

Awatar użytkownika
Rzeski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6524
Rejestracja: 10-07-07, 10:37

Postautor: Rzeski » 29-11-09, 11:03

Lestat pisze:pięknie się wkręca, także wielkie dzięki chłopaki za przekładkę i nowe serducho, lecimy dalej z koksem, bo do zlotu musi zap..dalać :)

urodzinowego czy letniego ?
WROCLOVE BRADA

Awatar użytkownika
Tomek82
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 766
Rejestracja: 30-11-06, 20:23

Postautor: Tomek82 » 29-11-09, 14:05

Wojtas pisze:zawias byscie jej zrobili

Heheh no amerykę drugi raz odkryłeś :P Ona idzie na pierwszy ogień :) Poza tym to ponoć niezłą orkę naszym wozem zrobiłeś pod warsztatem bo Carsik płakał, że mu obwiesiłeś błotem RCka :) Jak wrócisz z chorobowego to pewnie mycie się szykuje ;)
Rzeski pisze:urodzinowego czy letniego ?

No pewnie, że urodzinowy :) I ma być duuuużo śniegu na nim.

Ledwo wróciliśmy, a zrobiliśmy dziś na cacy hamulcownię z przodu.
Nowe klocki akeBONO z U2 nam firmuje. Założone nowe blaszki, wyszyszczone tłoczki.

Teraz nie dość, że jeździ to jeszcze hamuje :D

Aha i chciałbym podziękować oficjalnie Warsztatowi GT4 Service za wykonanie dobrej roboty.

Awatar użytkownika
carsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5915
Rejestracja: 30-08-06, 13:30

Postautor: carsik » 29-11-09, 14:16

Tomek82 pisze:Aha i chciałbym podziękować oficjalnie Warsztatowi GT4 Service za wykonanie dobrej roboty.


Welcome. Polecamy się na przyszłość.
www.gt4serwis.pl
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28

Awatar użytkownika
Tomek82
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 766
Rejestracja: 30-11-06, 20:23

Postautor: Tomek82 » 30-11-09, 12:14

W Ołtarzewie urodził się pomysł zmiany kolektora wydechowego z seryjnego z 4AGE na kolektor z 7AFE. Chciałbym zaczerpnąć od Was opinii co myślicie o tym rozwiązaniu?

Jak wiadomo kolektor wydechowy jest liczony pod konkretny silnik, ale ze względu na to, że powinny kolektory pasować to może lepiej zastosowac kolektor z 7AFE ze względu choćby na materiał z jakiego jest wykonany?

Czy w przypadku 4AGE jak nasz będzie to miało jakiekolwiek znaczenie?

Awatar użytkownika
carsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5915
Rejestracja: 30-08-06, 13:30

Postautor: carsik » 30-11-09, 12:19

Hm, jakby Ci tu powiedzieć, w 4AFE i 4AGE są te same kolektory :)
www.gt4serwis.pl

Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28

Awatar użytkownika
Piotrek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3567
Rejestracja: 21-05-07, 23:04

Postautor: Piotrek » 30-11-09, 12:30

Tomek82, pisał o kolektorze z 7a-fe. Fryc85 zrobił taki manewr w 4a-fe.

Awatar użytkownika
KRYSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4503
Rejestracja: 15-05-06, 17:35

Postautor: KRYSO » 30-11-09, 12:30

Tomek82 pisze:seryjnego z 4AGE na kolektor z 7AFE.

Ten też?? :roll:
[center]JEDZIEMY[/center]

Awatar użytkownika
Tomek82
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 766
Rejestracja: 30-11-06, 20:23

Postautor: Tomek82 » 30-11-09, 12:31

Być może są takie same w 4AFE i 4AGE ale są policzone pod te właśnie silniki (ale dziwne że są takie same skoro to jednak sporo różniące się konstrukcje).
Natomiast 7AFE to też już trochę inna konstrukcja, a więc inaczej policzony kolektor.
Pewnie bez dokładnych obliczeń jednoznacznej odpowiedzi nie uzyskam który kolektor lepszy bo do tego trzebaby poświęcić trochę czasu na przeliczenia ale może z samej już konstrukcji kolektora można stwierdzić czy lepszy jest żeliwniak z serii czy rurak z 7afe?

EDIT: Carsik mówiłeś, że kolektor z 7afe podejdzie do 4age. Jesteś pewien że otwory na wyjściu z silnika pasują? Bo dół to pewnie nie będzie pasował ot tak.

Awatar użytkownika
Lestat
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2980
Rejestracja: 20-07-07, 20:30

Postautor: Lestat » 30-11-09, 13:28

Tomek82 pisze:EDIT: Carsik mówiłeś, że kolektor z 7afe podejdzie do 4age. Jesteś pewien że otwory na wyjściu z silnika pasują? Bo dół to pewnie nie będzie pasował ot tak.

a nie prościej mnie zapytać? :) pasują

ja mam pytanie czy nie trzeba go będzie bardzo skracać (jeśli w ogóle?), pewnie kilka cm różnicy w długości bloku jest
4a-ge power

Awatar użytkownika
carsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5915
Rejestracja: 30-08-06, 13:30

Postautor: carsik » 30-11-09, 13:47

dyskutanty. Kolektor w 7AFE z AT200 jest taki sam jak w 4AFE AE101. Najlepiej założyć go z pierwszym odcinkiem wydechu i spasować resztę.

Tomek82 pisze:Być może są takie same w 4AFE i 4AGE ale są policzone pod te właśnie silniki (ale dziwne że są takie same skoro to jednak sporo różniące się konstrukcje).


dałem Ci już dwa przykłady jak to jest liczone. Nie przesadzaj.
www.gt4serwis.pl

Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 30-11-09, 14:23

Carsik ma 200% racji w tym temacie

kolektory sa liczone ale tylko wzgledem restrykcji/przeplywu (srednice rur)

dzialanie falowe przy tak waskim walku wydechowym jest praktycznie niezauwazalne

wiec defakto nie ma nad czym sie zastanawiac tylko podmieniac ,


PS: kiedys Rzeskiemu w jednym watku jak to chcial podmieniac kolektor w 1.8 napisalem w detalach jaki to ma sens : )

Awatar użytkownika
Tomek82
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 766
Rejestracja: 30-11-06, 20:23

Postautor: Tomek82 » 30-11-09, 16:08

pasqual pisze:dzialanie falowe przy tak waskim walku wydechowym jest praktycznie niezauwazalne


Tak też myślałem tylko Prażyn mi namącił w głowie i myślałem, że to niewiadomo jakie cuda trzeba liczyć :)

Awatar użytkownika
carsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5915
Rejestracja: 30-08-06, 13:30

Postautor: carsik » 30-11-09, 16:22

Tomek82 pisze:
pasqual pisze:dzialanie falowe przy tak waskim walku wydechowym jest praktycznie niezauwazalne


Tak też myślałem tylko Prażyn mi namącił w głowie i myślałem, że to niewiadomo jakie cuda trzeba liczyć :)


Hm, Prazyn specem od 4AGE, no to ja przepraszam, ale zbyt mało się jeszcze ścigałem :)
www.gt4serwis.pl

Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28

Awatar użytkownika
Lestat
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2980
Rejestracja: 20-07-07, 20:30

Postautor: Lestat » 30-11-09, 16:34

dobra, nie ma to tamto, kolektor już załatwiłem ;)
ten łącznik elastyczny to ważne jest czy może się ruszać i pierdzieć? pytam pod kontem sprawności wydechu/jego wpływu na osiągi auta
4a-ge power

Awatar użytkownika
stivo123
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 431
Rejestracja: 12-02-07, 22:35

Postautor: stivo123 » 30-11-09, 18:42

Tomek82 pisze:pomysł zmiany kolektora wydechowego z seryjnego z 4AGE na kolektor z 7AFE


... a może ciemnego człowieka ktoś oświecić co to daje ???

Dodam że względy estetyczne mnie nie interesują.
AE92 N S W Niskobudżetowy Samochód Wyścigowy -- R.I.P --

Awatar użytkownika
Rzeski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6524
Rejestracja: 10-07-07, 10:37

Postautor: Rzeski » 30-11-09, 18:54

Lestat pisze:pytam pod kontem sprawności wydechu/jego wpływu na osiągi auta

szczelny musi byc jak bedzie nieszczelny juz na poczatku moze to lekko zmniejszyc dol :) na tyle lekko ze wprost niezauwazalnie
WROCLOVE BRADA