ST162 by bartek_asik

Roczniki 1986-1989
Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 28-10-13, 18:34

Rzeski pisze:Pieknie Bartek ale z tego co pamietam to mialo byc TURBO


Marcin pisze:Z tego co pamiętam miał byc napęd na cztery łapy? :P


Tak, były inne pieniądze, był pomysł na doinwestowane 4WD robiące psyt psyt do jazdy na co dzień ale $$ zrobiły swoje ;)

Nie stać mnie na razie by jeździć fajnym 4wd, a seria jest kiepska (w przypadku celicy) to i mody by pochłonęły sporo $$, jest IV-ka po taniości, na gotowo powinna mnie wyjść tyle co seryjne GT4 do dłubania - więc myślę, że jak na razie będzie dobrze ;)

mlis92 pisze:No właśnie :D Masz może listwy na progi? Albo chociaż jedną? Chodzi mi o te metalowo-gumowe.


:eek: poszukam za tydzień jak będę w domu, mam tego sporo, wszystko powinno być, jak się nie śpieszy to proszę o cierpliwość ;)

nie marnuj czasu, wsadzaj rev3:) najlepsze połączenie z IV (tzn wg. mnie :wink: )


Własnie taki jest plan, tani silnik, dostęp do części spory, choć rozważałem red topa BEAMS'a, ale co jak klęknie?? Xmorf mnie uświadomił, że to ma jeździć a nie ociekać zaje&istością :lol: :lol: :lol:

aadam_m pisze:do tego duża płyta pod silnik, duża chłodnica (org. jest za mała), nie obniżać, b6 i można puchary zgarniać :)


Płyta obowiązkowa i brak gleby (za dużej) nie chcę urywać zderzaka co wyryp i katować podwozia ;) co do chłodnicy, wsadzać od ST185? A b6 do ST162 znajdę, czy od innych gen podejdzie, oglądałem ją od spodu i zawiasy podobne, kolumny od ST182 nie są czasem takie same???? :roll:

aadam_m pisze:a jak masz panel od lewych drzwi (tzn rączka plastikowa) to chętnie przygarnę bo wczoraj w ferworze walki urwałem :)


jak na razie klamki nie moge sprzedać, choć wychodzić mi się z niej nie chce jak pracuje wewnątrz, ale jak mama woła na obiad... :P trzeba się ruszyć :twisted: Będę myślał nad panelami w trakcie zimy na drzwi to zdecyduję jakie klamki osadzę, może od st182, będą wygodniejsze ;) Zastanawiam się jeszcze nad mechanizmem podnoszenia szyb, elektryka ma zostać czy wsadzić korbotronik'a ?? co lżejsze??

breczus pisze:sadzaj tam byle co, byle już jeździło do poznania! :)


Byle co... byle jak... nieee.... to nie w moim stylu :P :P :P

Łukasz K pisze:A ja już 2-ugi tydzień śledzę wszystkie aukcje i czerwonej jak nie było tak nie ma 8)


Widzisz, na AutoScrocie mi nie poszło wystawianie :P

Dzięki wszystkim za miłe słowa, biorę się zatem na opis pierwszych prac - pojawi się niebawem ;)
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
aadam_m
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 336
Rejestracja: 30-03-07, 15:29

Postautor: aadam_m » 28-10-13, 19:14

Nie ma sensu BEAM'sa, zwykłe rev3 wystarcza i jest pancerne! a dla czerwonego dekla nie warto.

"nie chcę urywać zderzaka co wyryp"
to nie zderzak dostanie tylko miska, jest pierwsza na lini strzału, zderzak jest pancerny jak zdejmiesz listwy i przykręcisz tablice na śruby.

Chłodnica byle grubsza i aluminiowa, + nowy wentylator, oryginalna do rev.3 nie daje rady.

B6 mam z GT4JC, nie wiem do końca jak to robią ale działa b.dobrze! Jeszcze warto dorobić stabilizatory do kompletu.

A i jeszcze Ferrodo DS to podstawa.

Elektrykę szyb bym zostawił, trochę luksusu :lol:

Co do paneli to chętnie zobaczę co wymyślisz przez zimę, tymczasem poxipol.
Celica V at180 - sold
Celica IV st162 3ste rev3 - sold :(
Celica VI st205 - sold
Impreza

Awatar użytkownika
Ariel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1822
Rejestracja: 24-04-07, 18:35

Postautor: Ariel » 28-10-13, 19:19

macie fantazje chłopaki... ;)
Powodzenia w ogarnianiu kolejnego auta!

Awatar użytkownika
mlis92
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 02-06-13, 21:46

Postautor: mlis92 » 28-10-13, 20:09

 poszukam za tydzień jak będę w domu, mam tego sporo, wszystko powinno być, jak się nie śpieszy to proszę o cierpliwość  


No dobra,tyle jeszcze wytrzymam :wink: Moje niestety były przewiercone i jedna już poszła na śmietnik, a druga jeszcze nie jest tragiczna. To czekam na odpowiedź :D

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 28-10-13, 20:10

aadam_m pisze:"nie chcę urywać zderzaka co wyryp"
to nie zderzak dostanie tylko miska, jest pierwsza na lini strzału, zderzak jest pancerny jak zdejmiesz listwy i przykręcisz tablice na śruby.


mam body st165, zderzak est sporo niższy i szerszy od serii, kochany przód jest tak skonstruowany w celice, że z płytą nic nie powinno oberwać 8) (w swifcie miałem 6mm a i tak na wyrypie dobiło do miski ścinając korek tuż przed metą :lol: )

aadam_m pisze:Chłodnica byle grubsza i aluminiowa, + nowy wentylator, oryginalna do rev.3 nie daje rady.


:smt023

B6 mam z GT4JC, nie wiem do końca jak to robią ale działa b.dobrze! Jeszcze warto dorobić stabilizatory do kompletu.


do tego jakaś sprężyna? Co do stabilizatoró, robi ktoś na zamóienie czy lepiej przyczaić się na WHITELINE z fensportu?? http://www.fensport.co.uk/Parts/Model_1 ... ory_2/2811
http://www.fensport.co.uk/Parts/Model_1 ... ory_2/2812

A i jeszcze Ferrodo DS to podstawa.


to wiadomo, mam przedni hamulce od ST185, wszystko będzie na nowych przewodach puszczone wewnątrz na kolektorze siły hamowania, tył w planach podwójne zaciski :)

aadam_m pisze:Co do paneli to chętnie zobaczę co wymyślisz przez zimę, tymczasem poxipol.



heheh no tak, będę dłubał to się na pewno pochwalę ;)

Ariel pisze:macie fantazje chłopaki... ;)
Powodzenia w ogarnianiu kolejnego auta!


Dzięki!!!

mlis92 pisze:No dobra,tyle jeszcze wytrzymam :wink: Moje niestety były przewiercone i jedna już poszła na śmietnik, a druga jeszcze nie jest tragiczna. To czekam na odpowiedź :D


:wink:
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
aadam_m
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 336
Rejestracja: 30-03-07, 15:29

Postautor: aadam_m » 28-10-13, 20:59

Lodygowa 21 Roguscy

Do wybory średnice, zrobiona regulacja z tyłu, a nawet nie za połowę ceny whiteline. ale trzeba mieć na wzór.

Co do przodu to ja jestem fanem prostoty, zdjął bym rarytasy i wsadził standard.
W zimę zdjąłem przodem ścianę opon i bez śladu :)

Zaciski z tyłu podwójne... i tak jest nadsterowny, nie kombinowałbym.
Celica V at180 - sold
Celica IV st162 3ste rev3 - sold :(
Celica VI st205 - sold
Impreza

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 28-10-13, 21:12

aadam_m pisze:Lodygowa 21 Roguscy

Do wybory średnice, zrobiona regulacja z tyłu, a nawet nie za połowę ceny whiteline. ale trzeba mieć na wzór.

Co do przodu to ja jestem fanem prostoty, zdjął bym rarytasy i wsadził standard.
W zimę zdjąłem przodem ścianę opon i bez śladu :)

Zaciski z tyłu podwójne... i tak jest nadsterowny, nie kombinowałbym.


Dzięki wielkie, co do zacisków nie podwójny tłocz tylko drugi zacisk na łapkę ;) Bynajmniej tak to widzę w przypadku hydraulicznego ręcznego ;)
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 28-10-13, 21:15

No to czas zacząć pisać... pisać o tym co już za nami i przed nami...

Czas zacząć:

Stage 1 - blacharka

Na początek zabrałem Celę na kanał, trzeba było sprawdzić co zostało już naprawione a co trzeba będzie robić (a zawsze trzeba w takim stary autku ;))

Podłoga była naprawiana w kilku miejscach, trzeba będzie zedrzeć całą konserwację i sprawdzić co kryją tajemnicze rude smugi.... już dziś wiem, że tylna część od słupków "B Pilar" jest w dobrym stanie ;)

Obrazek

Progi na pierwszy rzut oka wyglądają na 80% zdrowe, w miejscach pod lewarki wstawiane będą kątowniki wysuwające się nieco by miejsce lewarowania było mocne i widoczne spod dokładki progowej ST165.

Obrazek


Wydech był kiepski, cały poszedł na złom, będzie robiony nowy, musiałem też zerwać osłony żaroodporne by dowiedzieć się co kryje się pod nimi - na szczęście jest O.K. ;) ostatnia osłona się rozsypała, reszta do odratowania.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Trochę innej rudej od dołu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wywaliłem też zbiornik ratując rurę wlewu, którą grzegoslav urwał w swojej 4AGE, dostał w spadku rurę wraz z pompą i zbiornikiem - u mnie nie będzie ciężkiego zbiornika pod autem ;)

Obrazek

Obrazek


Po wekendzie przyszedł czas na odpoczynek w pracy ( :lol: ) , po godzinach zabrałem się za rozbieranie zacisków od st185 i wstępnego przygotowania ich do piaskowania. Zeskrobuję też namiętnie środki konserwujące z osłon żaroodpornych wydechu, jedną już mam zrobioną na gotowo i pomalowaną cynkiem.

Obrazek

Obrazek


Kolejny weekend spędziłem wewnątrz Celicy (nie było wolnego kanału) Zabrałem się za oba tylne kielichy, były widoczne ślady łat i spawania. Na początek lewa strona:

Obrazek

Obrazek

Trzeba było skrobać uszczelnienia na połączeniach zgrzewów blach ;) Gdzieniegdzie ruda znalazła tajemne przejście i kąsała blachę :P

Obrazek

Obrazek


Teraz prawa strona:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zapomniałem dodać, by poszukiwania były sensowne, należało prócz uszczelnień pozbyć się stwardniałej masy bitumicznej... ręcznie, młotek i dłutko :P

Obrazek


Miejsce osadzenia koła zapasowego zapowiadało się nieciekawie, jednak pod nalotem rdzy była blacha.. ufff :lol:

Obrazek

Obrazek


Ostatecznie cały tył został wydłutowany, wyskrobany, wyszlifowany 2 rodzajami szczotek drucianych na gumówkę a w miejscach przyszłych spawów dodatkowo tarczą z papierkiem ściernym. Miejsca pogryzione zostały zabezpieczone podkładem epoksydowym wchodzącym w reakcję z rdzą (co widać na foto poniżej - czarne plamy) Całość gotowa pod wzmacnianie kielichów (trzeba obspawać miejsca zgrzewów) i wstawiania łat oraz wzmocnień podłoga - kielich.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na dowód, że faktycznie to ja tam siedziałem i miło spędzałem sobotę i niedzielę foto zrobione przez siostrę... jak mnie nogi i plecy bolały.. :P

P.S. same wygłuszenia z tyłu ważyły 4,8kg :eek:

Obrazek

Obrazek



Na koniec mały rebus, z jakiego samochodu będą siedziały halogeny w zderzaku st165?? :lol: :twisted:

Obrazek
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
Lestat
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2980
Rejestracja: 20-07-07, 20:30

Postautor: Lestat » 28-10-13, 21:33

z żuka :lol:
rudej sporo więcej niż u mnie, ale chyba sobie radzisz
4a-ge power

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 28-10-13, 21:53

Lestat pisze:z żuka :lol:
rudej sporo więcej niż u mnie, ale chyba sobie radzisz


z żuka to sok można zrobić :P

Jest trochę, ale raczej niegroźna ta ruda, swift przy tym to była zabawa....
echhhhh......

zdjęcie przed i po (tylko nie myślcie, że na tą rdzę i dziury kładłem konserwację, tam poszło sporo nowej blachy ;)

Obrazek

Obrazek
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
grzegoslav
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2776
Rejestracja: 29-05-09, 23:08

Postautor: grzegoslav » 28-10-13, 21:55

bartek_asik pisze:Wywaliłem też zbiornik ratując rurę wlewu, którą grzegoslav urwał w swojej 4AGE, dostał w spadku rurę wraz z pompą i zbiornikiem


jak się cieszę, że kupiłeś to auto :-D :-D :-D

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 28-10-13, 21:58

grzegoslav pisze:
bartek_asik pisze:Wywaliłem też zbiornik ratując rurę wlewu, którą grzegoslav urwał w swojej 4AGE, dostał w spadku rurę wraz z pompą i zbiornikiem


jak się cieszę, że kupiłeś to auto :-D :-D :-D


:smt040 :smt079
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
grzegoslav
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2776
Rejestracja: 29-05-09, 23:08

Postautor: grzegoslav » 28-10-13, 22:03

:smt033

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 28-10-13, 22:13

bartek_asik pisze:Bynajmniej tak to widzę w przypadku hydraulicznego ręcznego

da się i na jednym zacisku to ogarnąć :)

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 28-10-13, 22:18

Matus pisze:
bartek_asik pisze:Bynajmniej tak to widzę w przypadku hydraulicznego ręcznego

da się i na jednym zacisku to ogarnąć :)

Chętnie posłucham, ale za bezpieczniejsze uważam zbudować nowy układ ;)
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
Zewus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3062
Rejestracja: 13-03-09, 16:46

Postautor: Zewus » 29-10-13, 08:19

bartek_asik pisze:, w miejscach pod lewarki wstawiane będą kątowniki wysuwające się nieco by miejsce lewarowania było mocne i widoczne spod dokładki progowej ST165.


nie myślałeś żeby jak już spawasz to wstawić rurki do rajdowych kobyłek?

Łapę możesz zrobić wyjście z pompy na tył regulator, ręczny z pompą i trójnik na lewo, prawo.



Nie będziesz jej klatkował?

Awatar użytkownika
grzegoslav
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2776
Rejestracja: 29-05-09, 23:08

Postautor: grzegoslav » 29-10-13, 08:41

Zewus pisze:Nie będziesz jej klatkował?


klatka ma być - takie plany były ;) tylko coraz bardziej Bartek zastanawia się nad wagą auta :-D :-D :-D

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 29-10-13, 09:18

Zewus pisze:Nie będziesz jej klatkował?


Klatkował... no wiesz... wydaje mi się to obowiązkowe, całe auto będzie sztywniejsze itp ;) na razei muszę zająć się wzmocnieniem całej budy, potem klatka ;)
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
Zewus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3062
Rejestracja: 13-03-09, 16:46

Postautor: Zewus » 29-10-13, 10:12

bartek_asik pisze: wydaje mi się to obowiązkowe

i to się rozumie

Awatar użytkownika
aadam_m
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 336
Rejestracja: 30-03-07, 15:29

Postautor: aadam_m » 29-10-13, 13:58

Z hydraulicznym recznym to nie jest tak, ze musi byc zrobiony wg. homologacji dla auta?
Z takim pierwszym lepszym zrobionym poswojemu raczej do kjs cie dopuszcza chyba.
Celica V at180 - sold
Celica IV st162 3ste rev3 - sold :(
Celica VI st205 - sold
Impreza