ST162 by bartek_asik

Roczniki 1986-1989
Awatar użytkownika
grzegoslav
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2776
Rejestracja: 29-05-09, 23:08

Postautor: grzegoslav » 02-01-14, 22:14

bartek_asik pisze:Każdy kto był i widział pytał się czy to kolejna na części... nikt nie chce wierzyć, że ta cela kiedyś wyjedzie na drogę


dziś następni oglądali :-D mówią, że ponoć dużo roboty jeszcze z tym autem jest :twisted: :-D

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 03-01-14, 07:44

grzegoslav pisze:
bartek_asik pisze:Każdy kto był i widział pytał się czy to kolejna na części... nikt nie chce wierzyć, że ta cela kiedyś wyjedzie na drogę


dziś następni oglądali :-D mówią, że ponoć dużo roboty jeszcze z tym autem jest :twisted: :-D


"Fachowcy" :-D
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
Zewus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3062
Rejestracja: 13-03-09, 16:46

Postautor: Zewus » 03-01-14, 08:02

bartek_asik, pociesze Cię ja moją robiłem przed garażem to się pytali czemu maluję środek ja przed złomowaniem :]

Awatar użytkownika
Lestat
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2980
Rejestracja: 20-07-07, 20:30

Postautor: Lestat » 07-01-14, 14:46

bartek_asik, nie pisałbyś się na przód z BC Racing? Mi by się tył przydał.
4a-ge power

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 07-01-14, 21:00

Lestat pisze:bartek_asik, nie pisałbyś się na przód z BC Racing? Mi by się tył przydał.


A BC jest dostępny do st162, czy pasuje od czegoś innego? Ja jak na razie muszę ogarnąć porządnie blachę przed montażem klatki, jak na razie ma na czym stać ;) Niestety teraz nie mogę kupić gwintu (robię aktualnie blachę, mam w piaskowaniu wahacze, zamówione poli, będzie trzeba robić stab na tył, kupić kubły i pasy, wstawić klatkę, kupić laminaty, pomalować całość - potem układ paliwowy i hamulcowy a dopiero po nim gwint czy cuś w ten deseń ;) )

P.S. ile $$ taka przyjemność?
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 08-01-14, 20:03

Mały UP.

Jako, że w święta się nie narobiłem to w ostatni weekend wziąłem się za "odpoczynek" przy celice ;)

Będąc dwa dni w Poznaniu mój spawacz "Franek vel Franko zwany czasem Frankenstein'em" (dziadekkk.. od niego wszystko się zaczęło - miłość do samochodów, chyba w domu z babcią nie może wytrzymać :-D - też spędza czas przy celi, nawet nie wiecie ile mu to sprawia przyjemności, mam nadzieję, że w jego wieku też będę mógł robić precyzyjną robotę przy kochanych starych samochodach :D ) zabrał się za łatanie dziur w celi ;)

Pomogłem mu i kilka sam połatałem, poszukałem rudej gangreny, powycinałem, podorabiałem łaty, pospawałem, powzmacniałem, zabezpieczyłem itp ;)


Franko w trakcie pracy :

Obrazek

Obrazek

Po spawaniu i szlifowaniu zabezpieczono epoksydem :

Obrazek


Dalsze prace :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Miejsca zgrzewów blach postanowiłem troszkę wzmocnić dołem (górą już częściowo pospawane) taki mały patent, może przydatny, może nie, ale szpary nie ma ;)


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przygotowałem też część hakó trzymających wydech, pomalowane epoksydem i farbą na gotowo:

Obrazek

Uchwyty poduszek stabilizatora tylnego okazały się "stjuningowane" wspawana blacha, coś nie za bardzo mechanik mógł znaleźć poduszek, to zrobił ciasno na innych... grrr.... trzeba będzie nowe kupić.

Obrazek

Dziś odebrałem wahacze tylne wzdłużne i poprzeczne wraz z stabilizatorem tylnym z piaskowania, jako, że nastąpiły cięcia w budżecie nie będzie malowania proszkowego - jak na razie pokryte 2 warstwami epoksydu by się nalot rdzy nie pojawiał, czym pomaluję i w jaki kolor... nie wiem, pomyślę jutro :-D Nie wiem jeszcze czy zostać przy tym stabie (mam 16mm) może coś się uda zrobić grubszego i z regulacją ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
mleczek333
Miłośnik
Miłośnik
Posty: 504
Rejestracja: 23-08-10, 00:02

Postautor: mleczek333 » 08-01-14, 20:12

Idziesz do przodu, zazdroszczę i kibicuję, śledząc temat :)
Celica ST162 2.0 GT-S, USDM 10/1987r. - SPRZEDANA

Była z Nami: 5 Lat 7 Miesięcy i 3 Dni

Yaris TS 2003r 1.5 106km :) :) :) - Daily
Volvo S80 1999r 2.4 140km LPG :) - Daily

Awatar użytkownika
Frugo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2581
Rejestracja: 08-07-11, 00:17

Postautor: Frugo » 09-01-14, 07:49

Kawał dobrej roboty. Lubię tu zaglądać i śledzić postęp prac :-D .

Dziadek widzę jak to doświadczony spawacz starej daty spawa bez maski z zamkniętymi oczami 8) :-D

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 09-01-14, 07:54

mleczek333 pisze:Idziesz do przodu, zazdroszczę i kibicuję, śledząc temat


Frugo pisze:Kawał dobrej roboty. Lubię tu zaglądać i śledzić postęp prac .


Dzięki ;)

Frugo pisze:Dziadek widzę jak to doświadczony spawacz starej daty spawa bez maski z zamkniętymi oczami


Taaa... potem po spawaniu przychodzi do babci.. ta go opier.... że naświetlony a on ma z tego ubaw :lol: Fajnie, że po tylu latach człowiek cieszy się z pracy, którą wykonuje od dziecka :-D
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
Zewus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3062
Rejestracja: 13-03-09, 16:46

Postautor: Zewus » 09-01-14, 08:07

Zawias maluj na czerwony.
Niezła robota z budą idzie

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 09-01-14, 14:01

Zewus pisze:Niezła robota z budą idzie


Nie chcę potem niespodzianek ;)

Zewus pisze:Zawias maluj na czerwony.


Gumy będą czerwone... myślałem o.... zielonym... może żółtym??
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
Zewus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3062
Rejestracja: 13-03-09, 16:46

Postautor: Zewus » 09-01-14, 14:04

to lepiej żółty

Awatar użytkownika
grzegoslav
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2776
Rejestracja: 29-05-09, 23:08

Postautor: grzegoslav » 09-01-14, 14:28

to lepiej żółty
______________


+1

też mówiłem żółty ;)

Awatar użytkownika
Wicher
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 03-11-08, 22:23

Postautor: Wicher » 10-01-14, 10:57

Zewus pisze:z hydraulikiem ogólnie problem w KJS bo uważaja to za ingerencje w układ i się boją tego


Problemu nie ma zadnego pod warunkiem zgodnosci z homologacja FIA (5296,5297).
Musisz miec pompe, regulator i wpiecie w uklad jak na zdjeciach w homologacji.
Wtedy bedziesz dopuszczony na kazdym BK.

Tomek

Awatar użytkownika
grzegoslav
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2776
Rejestracja: 29-05-09, 23:08

Postautor: grzegoslav » 11-01-14, 20:00

z ukrycia :P

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 11-01-14, 21:50

Wicher pisze:Problemu nie ma zadnego pod warunkiem zgodnosci z homologacja FIA (5296,5297).


Dzięki, poszukam homologacji, ale i tak raczej zostanę przy osobnym układzie, sporo się nasłuchałem i naczytałem o problemach z łapą wpiętą w ori instalację ;)

Zastosuję obecną pompę i podzielę przód i tył (obecnie układ krzyżowy) z korektorem, a łapka dostanie osobny zbiornik i zaciski ;) Będzie "inaczej" ;)

grzegoslav pisze:z ukrycia


:-D Weekend :-D

Jutro rano grzeczne dzieci jedzą śniadanko i idą do kościółka by potem siedzieć przed telewizorem.... niegrzeczne rano piją kawę w warsztacie trzymając kubek w lewej ręce a w prawej pędzel nylonowy do nakładania masy :twisted:
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 12-01-14, 22:53

Kolejny weekend za mną :P Mało przy celi porobiłem ,ale zawsze coś się udało - doszły szczotki i udało się doczyścić resztę tylnego podwozia - cieszy mała ilość rudej gangreny :P Położony epoksyd, antykorozja i masa na łączeniach.

Zdemontowałem kołnierz wlewu paliwa - trzeba będzie zaślepić, uszczelka gumowa zostaje. Po powrocie do Poznania znów wskoczyłem w robocze ciuchy i zabrałem się za zapomniane przeze mnie osłony wydechu, szlifowanie przy browarze szło mozolnie, potem babranie się w rozpuszczalnikach by domyć konserwację... grrr.... odłożyłem na kupkę do piaskowania :-D

Że trochę czasu miałem to poszukałem blachy w miejsce wlewu.... jest... zasilacz od PC'ta :P Wycięte, wywiercone, wyszlifowane i pomalowane (nie mam zdjęcia po malowaniu :D )

Także polak potrafi, częsci komputera też nadają się do "tjuningu" :twisted:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



O.K., czas trochę poważniej, zamówiłem poli u Pafcia, chłop pyta się o średnicę staba..... tył odebrałem z piaskownicy, ma 14mm..... :eek: chuuuddooo... :( Pafciu podpowiada tak jak wcześniej Adam pisał - można dorobić.... ale przeca to podobne wszystko jak w V-genie... dzwonie zatem do ojca by wyciągnął jakiś pierwszy lepszy stabilizator i zmierzył... w STi 16mm - czyli lepiej :)

Pojechałem do domu na weekend dłubać przy st162 i położyłem je obok siebie. Długość od łącznika do łącznika oba mają około 107cm, odległość między łącznikiem a poduszką około 20cm, gięcie po prawej stronie (od wydechu) nieco inne... pobiegłem do mojej st182 bo pamiętam, że tam grubiej było.. i mam 18mm... jak myślicie, wsadzić staba z st182? Zamiast 14mm będzie 18mm... co robić?? Dorabiać nowy czy spróbować zamiany?


Poniżej 14 z IVgen (czorne po epoksydzie) i 16 z Vgen:

Obrazek
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
KRYSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4503
Rejestracja: 15-05-06, 17:35

Postautor: KRYSO » 12-01-14, 22:57

bartek_asik pisze:Poniżej 14 z IVgen (czorne po epoksydzie) i 16 z Vgen:

[url=http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/841/x612.jpg]Obrazek[/URL]

Tylko M17 wchodzi w grę :-D :twisted:
[center]JEDZIEMY[/center]

Awatar użytkownika
g.mario
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3013
Rejestracja: 28-11-08, 23:02

Postautor: g.mario » 12-01-14, 23:00

Bartek nie świruj tylko zamów sobie jakiegoś grubego sztaba :wink:

Awatar użytkownika
Wiciu_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 649
Rejestracja: 25-03-11, 21:15

Postautor: Wiciu_S » 12-01-14, 23:01

co do wlewu, to nie lepiej wyciąć wszystko i zaspawać?