Celica Vgen 3SGE by bartek_asik

Roczniki 1990-1993
Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Celica Vgen 3SGE by bartek_asik

Postautor: bartek_asik » 18-02-09, 21:23

Ze względu na przegłosowaną ustawę przez zarząd klubu wnoszę zmiany ;) a pod nimi dalej po staremu ;) bo to historia przecież :D

Samochód:
*Toyota Celica ST182

Silnik:
*3S-GE rev II
*remont silnika (nowe panewki, pierścienie, szlif głowy, kompletne uszczelnienie itp)
*odwiert w głowicy i montaż dodatkowych czujników ciś. i temp. oleju
*odmalowane elementy silnika
*spolerowany kolektor ssący, osłona kolektora wydechowego oraz alternator

Przeniesienie napędu:
*seria
*krótsza dźwignia zmiany biegów od polifta

Zawieszenie:
*Amortyzatory BILSTEIN B4
*Sprężyny EIBACH -30mm
*poli gumy, łączniki, poduszki - tył
*rozpóka 3- punktowa przednich kielichów

Hamulce:
*tarcze ATM przód / seria tył
*klocek FERODO
*przewody w oplocie GOODRIDGE

Układ wydechowy:
*2 i 1/4 cala od kolektora do końca
*katalizator + końcowy przelot (głośno :twisted: )

Układ dolotowy:
*seria
*jedwabny filtr powietrza SIMOTA

Koła:
*felgi 16" z VIIgen - białe - lato
*felgi 15" ori - białe - zima

Wnętrze:
*zadbana seria

Audio:
*LiveSound (8 z 10)
*JVC KW-AVX710
*piec MAGNAT i tuba JBL

Body:
*białe kierunki w zderzak
*białe kierunki w błotnik
*nowy lakier


Krótki opis/historia samochodu:
poniżej


Krótki opis planów zmian:
Przeczytajcie sobie najpierw co już zrobiłem ;) Jak na razie auto od czasu remontu śmiga bez zarzutu, w planach dokończenie poli z przodu, inny silnik (tak mi teraz przyszło :P) i nowy kompletny wydech

Zdjęcia:
w miarę aktualne ;)

Obrazek
By bartek_asik at 2012-04-09Obrazek
By bartek_asik at 2012-04-09

Obrazek
By bartek_asik at 2011-08-29Obrazek
By bartek_asik at 2011-08-29

Obrazek
By bartek_asik at 2011-05-01

poniżej starsze zdjęcia mniej aktualne ;)



[center]TOYOTA CELICA ST182 89'

Wyposażenie podstawowe:
ABS, wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby, centralny zamek, elektryczne i grzane lusterka, regulacja kierownicy z pamięcią, spoiler ze światłem STOP, spryskiwacze reflektorów, szyber dach, oryginalne światła przeciwmgielne, korektor świateł, wspaniale trzymające fotele "kubełkowe", cup holder, dwu din'owa kieszeń pod radio, system live sound
[/center]

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek


ObrazekObrazek




[center]Wyposażenie dodatkowe:
Zestaw dodatkowych wskaźników na słupku, cb radio, strefa komfort - domykanie szyb po zamknięciu auta, alarm, centralny zamek bagażnika, kamera cofania z funkcją mirror, radio JVC KW-AVX710, wzmacniacz Magnat The Rock, sub JBL GT4[/center]




Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



[center]
ZAPRASZAM DO ZAPOZNANIA SIĘ Z PROJEKTEM![/center]



Najpierw trochę historii...

Celicę kupiłem w lutym 2007 roku. Jest to V generacja ST 182 z silnikiem 2.0 16V 3SGE, wyprodukowana końcem października w 1989 roku :)
Przed zakupem kierowałem się wyłącznie kolorem: czarny lub czerwony, silnikiem - koniecznie 3SGE :), klimą lub szyberdachem - uzyskałem to drugie, oraz stanem technicznym jak i wizualnym autka :)

Celica przyjechała z Niemiec, odkupiłem ją od handlarza z Szamotuł. Jestem jej pierwszym polskim właścicielem, przede mną było ich trzech w Niemczech, starsi ludzie.

Auto serwisowane, oleje, płyny, rozrząd, sprzęgło - powymieniane (udokumentowane i sprawdzone :) ) Wnętrze auta również zadbane, zero obtarć, dziur w tapicerce, czy innych uszkodzeń mechanicznych. Przebieg 126tys km :)

Jak każde stare auto miała kilka mankamentów: długa i głęboka rysa na tylnym błotniku, wyrobione gumy stablilizatora tylnego, problem z synchronizatorem 2 biegu. Po dłuższym czasie użytkowania zaobserwowałem, że moja Celica też lubi sobie łyknąć troszkę oleju, ale to już chyba stały problem posiadaczy tych autek ;)

Pewnie co niektórzy pamiętają filmik który stworzyłem na początku posiadania mojej Celi, oto zapis archiwalny -> FILM
Oto kilka zdjęć z pierwszych dni:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ze względu, że zakupiłem samochód, zanim miałem prawo jazdy, zacząłem w nią trochę inwestować, nie były to duże inwestycje, miały po prostu poprawić wygląd autka, tak więc zostały wprowadzone małe modyfikacje:

- Malowanie elementów silnika na niebiesko
- Malowanie zacisków na czerwono + białe napisy CELCIA
- Białe tarczki zegarów
- Dodatkowe wskaźniki (ciśnienie oleju, temperatura oleju, podciśnienie na kolektorze ssącym)
- Dywaniki dedykowane TOYOTA
- Gałka zmiany biegów Jacky Auto Sport
- Nakładki na pedały Jacky Sport CHAMPION
- Oklejenie kokpitu folią carbonową
- Chromowe żarówki do kierunków
- Chlapacze (oryginalne)
- Czerwone gumy wycieraczek
- Dodatkowe światło STOP
- Naklejka CELICA na przednią szybę
- Naklejki klubowe i TRD
- Przezroczyste kierunkowskazy (błotnik)
- Przezroczyste kierunkowskazy (zderzak)
- Ramki klubowe pod tablice
- Tłumik sportowy MARGO z nierdzewki
- Żarówki blue vision
- Radio CB MIDLAND ALAN 121
- Radio JVC KD-G401
- Felgi 16'' od VII-gen + nakrętki
- Wzmacniacz Magnat The Rock 400
- Tuba JBL GT4 200W RMS

Wszystkie modyfikacje wraz ze zdjęciami mozna znaleźć w

GARAŻU

Ten spis może wyglądać śmiesznie, ale byłem wtedy młodszy o 2 lata :P

Teraz, gdy jestem już starszy, bardziej doświadczony, oczytany na forum oraz gdy zarabiam, postanowiłem doprowadzić Celicę do stanu sprzed 19 lat :)

Na początek postanowiłem wyciągnąć silnik wraz ze skrzynią.
Zamiary: uszczelnić silnik, wymienić rozrząd, sprzęgło, naprawić "skrzeczącą" dwójkę w skrzyni biegów :)

Najpierw zabrałem się za silnik. Przygotowanie go do wyciągnięcia było przemiłym uczuciem :)

Obrazek

Po ściągnięciu kolektora wydechowego widać już było jedną z przyczyn ubytków oleju.

Obrazek

Były to prowadnice zaworów trzeciego i czwartego garnka :)

Obrazek

Już coś wiadomo, ale nie dowiesz się jak nie zaglądniesz dalej ;)
Silnik gotowy do wyciągnięcia:

Obrazek

No i już na stole:

Obrazek

Celica została tymczasowo odstawiona na podnośnik w oczekiwaniu na zabieg :D

Obrazek

A oto kilka zdjęć z rozbiórki silnika:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A oto kolejna przyczyna brania oleju! Proszę jak się pierścionki ładnie wykładają i dużą szparę zostawiają :D (ale wierszem zaleciałem)

Obrazek

Obrazek


Nie ma, że boli, pierścienie trzeba było wykonać nowe, glowice oddać do szlifu, wymienić panewki na nowe, wszystko wyczyścić, dotrzeć zawory oraz wymienić prowadnice. Oto rezultat:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Gdy głowica była juz gotowa, można było zając się blokiem, została rozebrana pompa olejowa i zaczęła się odtwarzać historia z przed kilku lat.....

Silnik miał awarię w Niemczech, wymieniony korbowód, pokaleczony delikatnie wał, skaleczona ośka pompy olejowej, która podrobiła nowy simering, gdzie też wydostawał się olej. Wszystko zostało umyte, następnie spolerowane. Następnie wszystkie elementy zostały złożone na nowe uszczelnienia. Do pompy olejowej został zamontowany nowy simering z grupy VW, wysokociśnieniowy (w ASO nie mieli takowego do Celici, a VW, takie akurat stosuje do swoich pojazdów)

Silnik powoli jak puzzle był składany, każda część czyszczona i składana na nowe uszczelki. Do głowicy domówiłem wzmocnioną uszczelkę, ta z zestawu wydawała się za słaba :P Pompa wody była wymieniana jakieś 15tys km temu i jej stan oceniam na bdb, oryginał AISIN, więc została. Wszystkie rolki i napinacze sa także w stanie bdb, ale pasek, mimo niewidocznego zużycia (też wymieniany jakieś 15tys wraz z pompą wody i rolkami) napił się oleju, więc został wymieniony na Gates'a XS (wzmocniony)
Sprzęgło jak się okazało tez było wymienione, docisk i łożysko oporowe są ok, ale tarcza... no cóż.. zużyła się w jakis dziwny sposób :P

Stare (AISIN, nie wygląda najgorzej, ale po co 2 razy wywalać skrzynie?)

Obrazek

a tu już nowe (Valeo)

Obrazek

Tak więc silniczek został poskładany, przy okazji postanowiłem trochę zabezpieczyć blok farbą odporną na ścieranie, zmiany temperatur i uszkodzenia fizyczne (podobno, bo mi się już udało ją zadrapać :D)

Oto rezultaty prac:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W głowicy został dokonany odwiert na miejsce nowego czujnika ciśnienia oleju, który poprzednio wisiał sobie na trójniku z oryginalnym czujnikiem co spowodowało "wyplucie" trójnika (zerwało na nim gwint). Otwór nagwintowany i na razie zaślepiony mosiężną zaślepką.

Obrazek

Chcąc poprawić wygląd i stylistykę silnika postanowiłem zaryzykować i spolerować kolektor ssący. Za pomocą kilku płócien ściernych zostało zeszlifowane aluminium na kolankach kolektora, następnie za pomoca past ściernych i polerujących do aluminium zostały wypolerowane :) Oto efekty:

Kolektor przed:

Obrazek

Kolektor po polerce:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na zdjęciach nie widać całkowitego efektu, ale gwarantuję, że można w tych kolankach zobaczyć własne odbicie :)

Na dzień dzisiejszy silnik stoi złożony wraz z rozrządem. Teraz pora na rozbiórkę skrzyni.

W planach jeszcze: renowacja, bądź zmiana felg, wymiana, lub małą modyfikacja wydechu, obniżenie i zarazem utwardzenie nadwozia, naprawa anteny, lub jej wymiana, wygłuszenie bagażnika, wymiana radia, instalacja pilota do centralnego zamka i modułu domykania szyb :)

Chciałbym podziękować carsikowi za porady w sprawie remontu silnika :)

Będę na bieżąco w tym temacie informował o pracach przeprowadzonych w moim samochodzie. Pozdrawiam, bartek_asik
Ostatnio zmieniony 10-03-13, 08:57 przez bartek_asik, łącznie zmieniany 8 razy.
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

delson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 915
Rejestracja: 21-08-07, 16:13

Postautor: delson » 18-02-09, 22:00

Szacuuneczek :)
Dużo ciężkiej pracy mimo wolnego od jazdy samochodem czasu.
Gratuluję wiedzy i zapału.
Mohery z głów :) :horns: :winner:

Awatar użytkownika
carsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5915
Rejestracja: 30-08-06, 13:30

Postautor: carsik » 18-02-09, 22:06

nie ma za co kolego. Obserwuj te uszczelnienia, bo rozumiem, że to był nieoryginalny zestaw. Kawał dobrej roboty wykonałeś.
www.gt4serwis.pl
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28

Awatar użytkownika
KRYSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4503
Rejestracja: 15-05-06, 17:35

Postautor: KRYSO » 18-02-09, 22:08

No ładne cacko.. Fi fu fi :P
Tylko coś mi tu nie teges na te uszczerbki, które spotkałeś w silniku przy tym przebiegu :eek:
[center]JEDZIEMY[/center]

Awatar użytkownika
mcendrju
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 371
Rejestracja: 14-02-08, 22:47

Postautor: mcendrju » 18-02-09, 22:42

Nie poznaje jej :P A tak serio to kawał dobrej roboty, ja niestety nie mam czasu kiedy coś zrobić w moim autku bo potrzebne jest na co dzień(choć przyszedł czas na drobne wymiany).
A co do wydechu
bartek_asik pisze:wymiana, lub małą modyfikacja wydechu
to tam już chyba nie ma co zmieniać(z tego co pamiętam to nieźle wyje :D) chyba że chcesz taki jak ja mam :P
Obrazek

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 18-02-09, 22:52

taki młody a podejście doświadczonego kierowcy :) Szczerze mówiąc to mi zaimponowałeś tm ' remontem ' naprawde dobrze wykonana robota, a jezeli moge wrzucić swoje "3 grosze" to mam jedno "ale"
Sprzęgło Valeo- nie lepiej było dorzuć pare groszy i założyć exedy? :roll:
mialem dlatego takie stwierdzenie ode mnie padło...

Awatar użytkownika
Ariel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1822
Rejestracja: 24-04-07, 18:35

Postautor: Ariel » 18-02-09, 23:33

jak widzieliśmy się ostatnio (dwa dni później wyginęły dinozaury), to już zapowiadałeś remont, świetnie że to doszło do skutku, pewnie pare koni wróci do stajni :)

Podejście jak na klubowicza przystało :)

Kiedy planowany wyjazd z garażu? :)

Pozdro600, i powodzenia w dalszej zabawie ;]

geniula1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 28-02-08, 21:11

Postautor: geniula1 » 18-02-09, 23:35

:smt041 :smt041 :smt041 :smt041 :smt118 :smt118 :smt118 :smt118 :smt118

Brawo Panie. I jednak masz te 6 sprężynek w sprzęgle o których tak bręczałeś ;)

Awatar użytkownika
DCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5383
Rejestracja: 30-11-06, 21:02

Postautor: DCG » 19-02-09, 00:28

kawał dobrej roboty, już nie mogę się doczekać kiedy do mojej V będę wkładał takie cacko :)
KRYSO pisze:Tylko coś mi tu nie teges na te uszczerbki, które spotkałeś w silniku przy tym przebiegu :eek:

faktycznie, przebieg troche przymały jak na 20-letnie auto i remont ;-) ale to nie ma znaczenia, teraz przejeździ kolejne 20 lat :)
Historia mojego rajdowania i budowy rajdówki:
https://www.facebook.com/DCG.Rally

Awatar użytkownika
Qub@
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1638
Rejestracja: 21-10-06, 16:34

Postautor: Qub@ » 19-02-09, 10:00

BASSISFUN pisze:Sprzęgło Valeo- nie lepiej było dorzuć pare groszy i założyć exedy?


Dokladnie czytajac i ogladajac tą fotorelacje to samo mi przyszlo do glowy, ta V naprawde jest odpicowana po calosci, zycze powodzenia w dalszych działaniach, pozdro :-)
ST202: 02.2007-03.2014
Next: ? (chwilowo panzerwagen w dieslu)

Awatar użytkownika
Tomek82
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 766
Rejestracja: 30-11-06, 20:23

Postautor: Tomek82 » 19-02-09, 10:23

Naprawdę przepiękny silniczek się zrobił z tego brzydkiego kaczątka :)

Szczególnie pięknie wyszedł kolektor. Istne cudo ;)

Awatar użytkownika
FANKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2907
Rejestracja: 28-02-06, 19:10

Postautor: FANKI » 19-02-09, 14:34

No to teraz tych obiecanych autostrad, równych dróg powiatowych itd życzę

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 19-02-09, 15:21

Wielkie dzięki, fakt, można było założyć inną tarcz sprzęgła, ale to tylko na razie, trak samo jak filtry i olej, po dotarciu mam plan na jeszcze małą modyfikację, ale to dopiero latem :) Przebieg Panowie i Panie zawsze jest mały jak się kupuje auto u handlarza, to wy nie wiecie :D ;) Dzięki za docenienie prac :)
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

p0lish

Postautor: p0lish » 19-02-09, 15:27

kupa wysiłku i samozaparcia
fajna dokumentacja
będziesz na zlocie żeby sobie na żywca to oglądnąć?

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 19-02-09, 18:34

Do zlotu raczej nie uda mi się skończyć prac, muszę jeszcze zrobić skrzynie i obniżyć Cele. Myślę, że jak we Wrocku będzie się coś szykować na Majówkę, to będe już mógł podlecieć ;) Zersztą prace przy moim autku odbywają się powoli, ze względu, że jestem synem mechanika, więc najpierw auta klientów, a potem swoje, większość prac przebiega weekendami (wtedy jestem w domu) Pomalutku, bez pośpiechu, ale dokładnie :D
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
Rzeski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6524
Rejestracja: 10-07-07, 10:37

Postautor: Rzeski » 19-02-09, 20:01

Stary naprawde szacun za to co zrobiles masz jaja i nie zaczynasz od diodek neonow itp itd. tylko od konkretow kasa poszla w silnik i napewno sie odwdzieczy :) daje Ci w garazu 10 bo sie nalezy. Mam nadzieje ze kiedys bede sie mogl przejrzec w kolektorach :)
swoja droga pytanie nie chciales ich spolerowac do wew. ?
Z drugiej strony super ze opisujesz temat na forum gdzie jest to wszystko bardziej zywe niz w GARAZU. Opisuj dalej i powodzenia :) Tak trzymac.
WROCLOVE BRADA

Awatar użytkownika
Mlody Rzeski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1428
Rejestracja: 13-08-08, 22:23

Postautor: Mlody Rzeski » 19-02-09, 20:25

To i ja sie dołącze -> MEGA TURBO SZACUN :-D , autko poddane od razu odpowiedniemu serwisowi, ciekawe kiedy ja będe potrafił tak rzezbic :P

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 21-02-09, 18:24

Gdyby ktoś był zainteresowany nr. i cenami części do silnika 3SGE to mam wykaz z TOYOTY:

1. 04111-74150 - gasket kit, engine overhaul - 1087,95 zł
2. 13011-88364 - ring set, piston - 838,36 zł
3. 12361-74130 - insulator, engine mounting, front - 353,50 zł
4. 12371-74180 - insulator, engine mounting, rear - 353,50 zł
5. 12372-74200 - insulator, engine mounting, LH - 643,44 zł
6. 12362-74150 - insulator, engine mounting, RH - 568,83 zł
7. 13041-88360-01 - bearing, connecting rod - 73,42 zł

brakuje panewek, nie wydrukowali :P

Ostatnia pozycja to odbojniki tylnej klapy, u mnie były zmurszałe, wreszcie są nowe :D
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Diiabllo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 53
Rejestracja: 03-02-09, 18:46

Postautor: Diiabllo » 22-02-09, 07:05

Witam! bardzo dużo kasy i czasu poświęconego... Właśnie skończyłem podobne prace przy moim i jestem już w trakcie docierania... Niestety u mnie pod maską nie jest tak ładnie kolorowo(niestety brak czasu z mojej strony) :(
Ciekawi mnie czy na Pomorzu zapowiada się jakieś spotkanie w niedalekiej przyszłości?

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 22-02-09, 12:43

Zazdroszczę Ci, że już docierasz :twisted: Ale, by nie zostać zlinczowanym przez innych użytkowników (pewnie teraz są jeszcze na kacu po wczorajszym zlocie :P) szybko przywitaj się tu -> viewtopic.php?t=938 :) a na temat spotkań zachodniopomorskich masz tu linka viewtopic.php?p=177040&sid=9aa2f5ee909c128680754c96ab7258c0#177040
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"