Celica Vgen 3SGE by bartek_asik

Roczniki 1990-1993
Awatar użytkownika
Krzychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1413
Rejestracja: 07-07-09, 19:46

Postautor: Krzychu » 22-03-13, 09:02

Smaka wszystkim narobiles ;) pewnie co najmniej sto wypluje :P

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 22-03-13, 13:39

taaa... sto +/- 50 :D

hehehe przeca wielkich modyfikacji nie uczyniłem :D troszkę ją odetkałem tylko :P Sam jestem deczko zły.. i koledzy, którzy ze mną mieli się hamować ... będzie rabat za tydzień - hamowanie za symboliczną złotówkę :P
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
_zulw007_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1492
Rejestracja: 09-09-06, 22:17

Postautor: _zulw007_ » 22-03-13, 13:50

bartek_asik pisze:taaa... sto +/- 50 :D

hehehe przeca wielkich modyfikacji nie uczyniłem :D troszkę ją odetkałem tylko :P Sam jestem deczko zły.. i koledzy, którzy ze mną mieli się hamować ... będzie rabat za tydzień - hamowanie za symboliczną złotówkę :P

jak za zyla to podjade gt4 :D hahaha

Awatar użytkownika
xmorf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: 18-03-07, 16:20

Postautor: xmorf » 22-03-13, 15:13

gdzie jeździsz hamować ...bo nie doczytałem ..

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 23-03-13, 09:10

WSTR - http://www.dieselservice.win.pl/h/pomiar.htm
http://chiptuning.poznan.pl/

niestety nie mają rolek na 4x4, ale mają przenośne ustrojstwo niby pokrywające się w 90% z rolką. Będę jechał potem raz jeszcze, także jak będą chętni to dam znać ;)
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 03-04-13, 18:21

Uffff.... dziś się udało wyrwać z pracy i zdążyłem na hamownię, efekt - auto całe, nic nie wyskoczyło bokiem :P Warunki pomiaru (temp., ciś.) niemal idealne :)

Wykres przed wydechem:

Obrazek


Wykres po zwiększeniu średnicy na 2 i 1/4 cala, wywalone wszystkie tłumiki, został katalizator i końcowy przelot - 111dB, hamowanie na 4 - biegu, odcięcie 199km/h:

Obrazek



Oba nałożone na siebie do porównania:


Obrazek


Teraz trzeba znaleźć czas i jechać wywalić kata i wsadzić coś co trochę wygłuszy i da większy przelot ;) Następnie hamownia i mit z głowy :)

Miałem jednak dobre odczucia, że jest lepiej i że w okolicy 5000rpm czuć, że coś ten T-VIS bardziej odczuwalny (pytanie do tych co wiedzą - czy to normalne, że najpierw lekko wykres opada i następnie z T-VIS'em wyrównuje? zastanawia mnie sam dołek)

Kolega hamował ze mną dziś 130 konnege Audi A4 w 1.9TDi, po zmainie mapy wypluło mu około 166KM i ponad 300Nm - na autostradzie na pełnych kotłach do 200km/h uciekałem mu ze sporą przewagą, jednak na ekspresówce przy dynamicznej jeździe momentem mnie pogrążał :P
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 03-04-13, 18:49

bartek_asik pisze:pytanie do tych co wiedzą - czy to normalne, że najpierw lekko wykres opada i następnie z T-VIS'em wyrównuje? zastanawia mnie sam dołek


tak ma być :) taki dołeczek to norma, bo moment zaczyna spadać i właśnie wtedy zaprojektowano działanie TVIS/ACIS :)

Awatar użytkownika
grzegoslav
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2776
Rejestracja: 29-05-09, 23:08

Postautor: grzegoslav » 03-04-13, 21:06

bartek_asik pisze:Kolega hamował ze mną dziś 130 konnege Audi A4 w 1.9TDi, po zmainie mapy wypluło mu około 166KM i ponad 300Nm


Diesel musi dymić a Celica urywać suty :D Aż się boje jak pojadę moją Celicą na hamownie - czy te rolki wytrzymają moc mego auta ??? :-D

Awatar użytkownika
Padaj2003
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1024
Rejestracja: 29-10-11, 15:17

Postautor: Padaj2003 » 03-04-13, 21:25

Widze, ze moc praktycznie zrownala sie z seria wiec cel osiagniety... czy moze chcip tuning sie szykuje? Swoja droga jakie sa koszta hamowania Celicy, bo sam nie raz myslalem, zeby zobaczyc ile kucykow mi tam zostalo.

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 04-04-13, 08:06

Matus pisze:tak ma być taki dołeczek to norma, bo moment zaczyna spadać i właśnie wtedy zaprojektowano działanie TVIS/ACIS


ufff... dzięki ;)

grzegoslav pisze:Diesel musi dymić a Celica urywać suty


8) wieczorem poprawialiśmy test - nie dojechał mnie :-D

Padaj2003 pisze:Widze, ze moc praktycznie zrownala sie z seria wiec cel osiagniety... czy moze chcip tuning sie szykuje? Swoja droga jakie sa koszta hamowania Celicy, bo sam nie raz myslalem, zeby zobaczyc ile kucykow mi tam zostalo.


Żadnych czipsów nie ma ;) Wydech jak na razie dał 8KM i 4Nm, zrobimy go jeszcze inaczej i zobaczymy jak na czystym przelocie wyjdzie :) Więcej nie chcę grzebać bo fundusze na ten rok celyna wykorzysta do maja.....
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
xmorf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: 18-03-07, 16:20

Postautor: xmorf » 04-04-13, 12:29

Padaj2003 pisze:Widze, ze moc praktycznie zrownala sie z seria wiec cel osiagniety... czy moze chcip tuning sie szykuje? Swoja droga jakie sa koszta hamowania Celicy, bo sam nie raz myslalem, zeby zobaczyc ile kucykow mi tam zostalo.


w Zielonej G jest ''V-TECH'' gostek wola se za pojedynkę 100pln a grupowo 70 pln... ceny na rok 2012 :-D :-D :-D w maju będą trzy auta gotowe na testy odezwę się i jak będziesz zainteresowany to się dokleisz :-D :-D :-D

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 04-04-13, 13:22

Aaa.. ja płaciłem 50zł - ale to niby rabat za to, że ostatnio na darmo jechaliśmy ;) Ponoć nowa cena to 80zł za pomiar na rolkach (tylko napę na jedną oś - 4wd pomiar w trakcie jazdy) jakby byli chętni to ja po wekendzie majowym będę hamował znowu, można grupowo coś w jakąś sobotkę zorganizować ;)
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
mlodzik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1109
Rejestracja: 24-02-08, 16:00

Postautor: mlodzik » 04-04-13, 21:38

i widać bartek, że moment przesunął się w dół :)
2.0 ST182 3SGE (w ) Catalyze- Medium blue pearl R.I.P.
2.0 ST182 3SGE (w/o ) Catalyze- Black R.I.P.
2.0 ST185 3SGTE All-Trac R.I.P.
2.0 ST185 3SGTE RC :D:D
2.0 ST185 3SGTE CS 3212 :D:D

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 25-05-13, 19:29

Puk puk!!!!!

Troszkę mi czasu zajęło znalezienie czasu by dokończyć wydech :)

Wyleciał kat, stan igiełka, przedmuchany, kolorek odpowiedni ;) Na jego miejsce wskoczył tłumik wygłuszający, miało być ciszej.... no... wróćmy zatem do tematu :-D Odczucia - lepszy dźwięk wydechu, bardziej basowy i mruczący z okolicy nowego tłumika, prawie tak ładnie jak subaru :-D teraz musimy ugadać termin hamowania w spotach Wlkp. i zobaczymy co się zmieniło, poprzednio czułem, że jest lepiej, teraz jakoś nie czuję różnicy ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nowy tłumik posiada jak widać wypukłości - niby ma to wygłuszać czy cuś.... zastanawiałem się czy nie szukać czeguś innego z czystym przelotem, ale skoro kat to drobno utkane sito dobroci to powinno być dobrze ;)
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 15-07-13, 09:06

Mały Up.

Celica doczekała się małego SPA.

Jak już wcześniej pisałem pojawiły się małe wycieki olejów - skrzyni, silnika.

Zamówiono części -ASO (dzięki Bassi!!!) i IC.

Rozebrano i uszczelniono:
- miska olejowa
- czujnik poziomu oleju w misce olejowej
- pokrywa zaworowa
- o-ring aparatu zapłonowego
- simering w skrzyni biegów

(termostat ze zdjęcia nie wymieniony, zastąpiony ori)

Obrazek


Wymieniono:

- świece zapłonowe NGK
- pompa wody (nie ja zamawiałem nie znam firmy - zaczęła ostatnimi dniami puszczać kilka kropelek na uszczelniaczu i pozostawiała plamę pod autem w fazie rozgrzewania)
- pasek rozrządu, oba paski PK
- uzupełniono płyny
- wyczyszczono silnik z dołu z wypocin ;)

Zdjęć z roboty za bardzo nie mam, (only mms itp) przy autku w tygodniu grzebał grzegoslav z Krzyżowską Familią ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wracając do tematu wydechu - udało się wyjechać na hamownię z chłopakami z Poznania, wykres 3 w 1 poniżej :)

Obrazek


Teraz jestem spokojniejszy, jedyna rzecz, któa mnie jeszcze zastanawia to pompa wspomagania, płynu niby nie ubywa, ale chyba lekko popuszcza na simeringu, wspomaganie nie ginie na szykanach, także jak na razie poczeka ;)

Ostatnia informacja - poważnie zastanawiam się nad sprzedażą Celiny - powód... kilka , między innymi pomysł na biznes, pomysł na dorosłe życie, ..... pieprzenie, potrzebuję dwóch aut tak na prawdę, szkoda mi celi na katowanie, zresztą musiałbym zmienić zawias na gwint, zastosować lepszy układ hamulcowy, jeszcze dłubnąć silnik itp by mieć wiekszy fun na torze - ale to auto na co dzień i tu się spisuje znakomicie :) Plan jest taki by kupić coś taniego do przemieszczania się i zbudować drugie auto pod siebie na SupeOESy ;) Spokojnie, będzie to Celica - na zloty trzeba mieć czym jeździć :twisted: :twisted: :twisted:
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
grzegoslav
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2776
Rejestracja: 29-05-09, 23:08

Postautor: grzegoslav » 15-07-13, 09:52

bartek_asik pisze:Spokojnie, będzie to Celica - na zloty trzeba mieć czym jeździć :twisted: :twisted: :twisted:


spróbował byś inaczej!!! :P :D

Awatar użytkownika
breczus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1514
Rejestracja: 03-10-09, 13:18

Postautor: breczus » 17-07-13, 18:17

a to białe polo co smigałeś niekiedy nie może być daily carem, a celine dłubnij jeszcze troche i zostaw sobie? :)
Moc jest bogiem, Prędkość nałogiem, stunt zabawą, treningi podstawą.

ostrzeżenie!! mam bardzo specyficzne poczucie humoru :P

1. AT180(daily car) R.I.P
2. ST182 (white lans :)) SOLD
3. ST185 GT4 JDM SOLD
4. BMW e39 touring- new dady car :P

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 17-07-13, 18:47

NIE :twisted: polo miało silnik 1.0 i paliło tyle co cela - to po co :P zresztą rost style bez mojej wiedzy tam się samo zrobiło - jeździ po gorzowie u znajomych ;)
Zresztą w Polo nogi bolo - jest niewygodne ;)

Celina to jak na moje auto uniwersalne - zrobiłem setup pośredni (da się tym w miarę komfortowo po drogach cywilnych ganiać i wstydu na torze też nie ma) , dziś wolałbym dwa różne auta, jedno do taniego przemieszczania (robię średnio 20 000km rocznie) i drugie do zabawy :) Taki zamysł ;) Tak na prawdę tęsknię za Swiftem :)
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
breczus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1514
Rejestracja: 03-10-09, 13:18

Postautor: breczus » 17-07-13, 19:12

moj brat właśnie kupił swifta 1.0, swoją drogą to jak na taka pojemność dziwi mnie fakt że ma półkubełki (coś takiego jak w celi, tylko wyższe i mniej boki trzymaja) i spojler na tylniej klapie, jest mega zadowolony i twierdzi ze 5l/100 mu pali, może kup takiego z gazem, to po tych 20tyś rocznie zarobisz na cele chyba :P
Moc jest bogiem, Prędkość nałogiem, stunt zabawą, treningi podstawą.



ostrzeżenie!! mam bardzo specyficzne poczucie humoru :P



1. AT180(daily car) R.I.P

2. ST182 (white lans :)) SOLD

3. ST185 GT4 JDM SOLD

4. BMW e39 touring- new dady car :P

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 17-07-13, 19:24

nieee tu nie o to codzi, szkoda mi celi do katowania a chcę wrócić na tor, szkoda mi celi do tego a wiem, że gdy miałem i swifta i celę to ledwo z kasą wyrabiałem (od 400 do nawet 1000zł tygodniowo!!!) ;) Nie chcę kupować potem 3ciego auta tak jad dejwid :-D na tor musi być auto, gdzie wiesz, że żeby wygrać musisz ryzykować - celą tego niestety nie mogę robić ;)

Co do swifta, kubełki i lotka występowały tylko w GTi - a ten to jedzie jak wściekły ;)
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"