ST185 "domino" by Delson

Roczniki 1990-1993
delson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 915
Rejestracja: 21-08-07, 16:13

ST185 "domino" by Delson

Postautor: delson » 04-04-09, 01:58

Pawciu pisze:Jestem 50 kilometrów po wymianie uszczelki głowica-kolektor, kolektor-turbo, turbo-DP...
Bolało fianansowo i cały dzień pracy.
Dodatkowo na 99% jeszcze coś się nie będzie chciało odkręcić albo się urwie, jeżeli nigdy tego nie robiłes i nie masz dobrych narzędzi pod ręką i podnośnika to nie warto samemu.


Moja Celina przechodzi ten sam zabieg, odbiorę ją dopiero we wtorek ( o ile nie wyjdzie nic nowego), ponieważ w jednej szpilce urwana była główka, kolektor jest lekko pęknięty no i muszę też poczekać na uszczelkę kolektor-turbo z ASO. Jedna pozytywna wiadomość po dzisiejszym dniu jaką usłyszałem to taka, że mam zdrowe turbo :D
Czeka mnie jeszcze wymiana paru pierdół: uszczelka pod pokrywę zaworową, oring pod aparat zapłonowy, tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe i to wszystko na wiosnę. :D
W tym miesiącu mam zamiar jeszcze spolerować pokrywę zaworową i osłonę intercooler'a.
Dziś zastanawiałem się nad przeniesieniem intercooler'a w zderzak tj. na dół. :P ale w końcu doszedłem do wniosku, że zostawię ją taką jak ją pan Toyoda stworzył.

W tym wątku zamierzam relacjonować w miarę na bieżąco jak posuwają się prace nad odmładzaniem GT4'a.

Już 3 raz piszę tego posta więc bez szczegółów tylko same fotki

Obrazek
Gdyby ktoś chciał mi kiedyś pomóc ;) w poszukiwaniu części ;)

Obrazek
Turbo widziane z lotu ptaka ;)

Obrazek
Turbo widziane od boku :)

Obrazek
Na zdjęciu widoczne: pęknięcie na kolektorze wydechowym, zapocona pokrywa zaworowa która będzie polerowana. Uszczelkę poszukuje pod nią poszukuje mi scout BASSISFUN :absolute:
Widoczna także urwana śruba, z którą już sobie poradziliśmy, ale czekam teraz na nową.
Kolektor pojechał do planowania i spawaina.

Obrazek
Efekt wydmuchanych uszczelek. Oryginalne uszczelki jadą z Brukseli bo w miejscowym ASO nie mieli.
Ostatnio zmieniony 02-08-15, 22:09 przez delson, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
ELCOYOTE
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2254
Rejestracja: 03-11-05, 12:51

Postautor: ELCOYOTE » 04-04-09, 10:14

delson pisze:Dziś zastanawiałem się nad przeniesieniem intercooler'a w zderzak tj. na dół. :P ale w końcu doszedłem do wniosku, że zostawię ją taką jak ją pan Toyoda stworzył.


Pan Toyota źle stworzył intercooler za mały i w złym miejscu

Awatar użytkownika
Wojtas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2591
Rejestracja: 29-09-05, 16:23

Postautor: Wojtas » 04-04-09, 22:02

ELCOYOTE pisze:
delson pisze:Dziś zastanawiałem się nad przeniesieniem intercooler'a w zderzak tj. na dół. :P ale w końcu doszedłem do wniosku, że zostawię ją taką jak ją pan Toyoda stworzył.


Pan Toyota źle stworzył intercooler za mały i w złym miejscu

dlaczego tak uwazasz?
TUNING, HAMOWNIA 4x4, STROJENIE, MECHANIKA WWW.GT4.COM.PL
https://www.facebook.com/gt4service

Awatar użytkownika
ELCOYOTE
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2254
Rejestracja: 03-11-05, 12:51

Postautor: ELCOYOTE » 05-04-09, 11:21

Wojtas pisze:dlaczego tak uwazasz?

przerabialiśmy to
seryjny ledwo daje rade z serią
stoisz w korkach a on ci podgrzewa powietrze zamiast chłodzić
musisz lać 98pb żeby do stuków nie doszło
przy 1b albo przy ostrzejszym zapłonie może stukać
a przy modach i większym doładowaniu pozostaje tylko FMIC

Awatar użytkownika
Rzeski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6524
Rejestracja: 10-07-07, 10:37

Postautor: Rzeski » 05-04-09, 23:44

Delson zostawiasz ja sobie ??
WROCLOVE BRADA

delson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 915
Rejestracja: 21-08-07, 16:13

Postautor: delson » 07-04-09, 16:24

ELCOYOTE pisze:
Wojtas pisze:dlaczego tak uwazasz?

przerabialiśmy to
seryjny ledwo daje rade z serią
stoisz w korkach a on ci podgrzewa powietrze zamiast chłodzić
musisz lać 98pb żeby do stuków nie doszło
przy 1b albo przy ostrzejszym zapłonie może stukać
a przy modach i większym doładowaniu pozostaje tylko FMIC


Ja zalewam ją V-power 95
a co do chłodzenia to jeszcze nie wiem, odkąd zaczęły się ciepłe dni Celika stoi w warsztacie.
Bardzo mi zależy żeby była 100% oryginalna. Dlatego też nie chcę niczego przerabiać. Pożyjemy zobaczymy, może zmienię zdanie.

Rzeski pisze:Delson zostawiasz ja sobie ??


Mam taką nadzieję. :-D
Do czasu aż tłuste lata nie miną :P

P.S. Dodałem zdjęcia.
Ostatnio zmieniony 07-04-09, 19:35 przez delson, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
góral
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2687
Rejestracja: 06-07-04, 22:57

Postautor: góral » 07-04-09, 18:41

Mogles dac znac , mam ze 3 kolektory wydechowe , sprzedał bym Ci za " flaszke".. :P
Q3, Outback, Legacy, i Carlos.

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 07-04-09, 18:47

góral pisze:Mogles dac znac , mam ze 3 kolektory wydechowe , sprzedał bym Ci za " flaszke".. :P

to samo mu powiedziałem, nie chciał :P

delson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 915
Rejestracja: 21-08-07, 16:13

Postautor: delson » 12-04-09, 17:13

Auto chodzi jak nowe. Może to podświadomość, ale mam wrażenie, że szybciej się wkręca :-D
Jak się okazało "walnięty" był jeszcze AGR, ale już wszystko jest ok :)
Po świętach zajmę się hamulcami.
Potwierdziła się hipoteza co do dziwnych dźwięków idących z intercooler'a. Dzięki radzie Panczo (wymiana uszczelki kolektora wydechowego) dźwięki zamilkły.
Miałem też wymieniać podporę wału bo wszystko wskazywało, że jest "zjechana". Zajechałem do speca od wałów i powiedział, żebym najpierw zrobił wszystko na "tip-top" pod maską. Jeśli nie ustąpi to wtedy przyjechać do niego po raz kolejny. Chyba miał racje, po moich test drive'ach ani razu nie miałem efektu "trzepania autem".
Za jakiś czas będę wymieniać sprzęgło, planuje wstawić AISIN'a przy okazji będę chciał wymienić synchronizatory biegów II i III (ledwie wyczówalny zgrzyt).
BTW: Jak się wymienia synchronizatory to wszystkie czy można tylko te które się kończą?
Czytałem na forum o wymianie sprzęgła i synchronizatorach. Wyczytałem tylko, że ktoś wymieniał wszystkie tylko nie wyczytałem czemu.

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 12-04-09, 19:41

delson pisze:Wyczytałem tylko, że ktoś wymieniał wszystkie tylko nie wyczytałem czemu.

a jaki jest koszt wymiany jednego? :wink:

Awatar użytkownika
Wojtas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2591
Rejestracja: 29-09-05, 16:23

Postautor: Wojtas » 12-04-09, 21:05

delson pisze:Auto chodzi jak nowe. Może to podświadomość, ale mam wrażenie, że szybciej się wkręca :-D
Jak się okazało "walnięty" był jeszcze AGR, ale już wszystko jest ok :)
Po świętach zajmę się hamulcami.
Potwierdziła się hipoteza co do dziwnych dźwięków idących z intercooler'a. Dzięki radzie Panczo (wymiana uszczelki kolektora wydechowego) dźwięki zamilkły.
Miałem też wymieniać podporę wału bo wszystko wskazywało, że jest "zjechana". Zajechałem do speca od wałów i powiedział, żebym najpierw zrobił wszystko na "tip-top" pod maską. Jeśli nie ustąpi to wtedy przyjechać do niego po raz kolejny. Chyba miał racje, po moich test drive'ach ani razu nie miałem efektu "trzepania autem".
Za jakiś czas będę wymieniać sprzęgło, planuje wstawić AISIN'a przy okazji będę chciał wymienić synchronizatory biegów II i III (ledwie wyczówalny zgrzyt).
BTW: Jak się wymienia synchronizatory to wszystkie czy można tylko te które się kończą?
Czytałem na forum o wymianie sprzęgła i synchronizatorach. Wyczytałem tylko, że ktoś wymieniał wszystkie tylko nie wyczytałem czemu.

I kto miał racje z podpora wału panie delson?
Zostaw skrzynie w spokoju. Koszt takiej operacji to mysle po obecnych kursach ponad 2 kafle z robota. Nie wymienia sie samych synchro.
TUNING, HAMOWNIA 4x4, STROJENIE, MECHANIKA WWW.GT4.COM.PL

https://www.facebook.com/gt4service

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 13-04-09, 12:06

Wojtas pisze:I kto miał racje z podpora wału panie delson?

no jak to kto, my :wink:

Wojtas pisze:Zostaw skrzynie w spokoju. Koszt takiej operacji to mysle po obecnych kursach ponad 2 kafle z robota. Nie wymienia sie samych synchro.

tu zainteresowany powinien również oprzeć się na Twoich słowach... ale pożyjemy zobaczymy :wink:

Awatar użytkownika
Radek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1286
Rejestracja: 23-02-04, 10:04

Postautor: Radek » 14-04-09, 14:18

Również jestem zdania że jeśli nie musisz to nie dotykaj skrzyni. Zalej dobrym olejem i śmigaj. Na synchronizatorach się nie skończy, zaraz jakieś łozyska bo "przy okazji" itd. zroci się 2k jak piszę Wojtas.

Awatar użytkownika
ELCOYOTE
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2254
Rejestracja: 03-11-05, 12:51

Postautor: ELCOYOTE » 14-04-09, 16:35

delson pisze:Wyczytałem tylko, że ktoś wymieniał wszystkie tylko nie wyczytałem czemu.

to chyba chodzi o mnie wymieniłem profilaktycznie coś mi tam chyba na trzecim lekko zgrzytło wymieniłem i hula

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Postautor: Fryc85 » 16-04-09, 23:33

Poganin pisze:zaraz jakieś łozyska bo "przy okazji"

A jak nie rozbierzemy to łożysko wytrzyma?
Grono ludzi pisze żeby nie dotykac ,grono wymienia synchra i lata dalej.

Czesio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 550
Rejestracja: 26-06-07, 19:06

Postautor: Czesio » 16-04-09, 23:51

Fryc85 pisze:A jak nie rozbierzemy to łożysko wytrzyma?
Grono ludzi pisze żeby nie dotykac ,grono wymienia synchra i lata dalej.
Raczej chodzi o coś takie po co ruszać jak jest dobre. Jak się coś zwali to wtedy robi się raz, a dobrze i to jest zdrowe podejście. Co z tego, że wybulisz się na ściąganie skrzyni i wymienisz padnięty synchronizator jak za 10 tys może sypnąć się łożysko które narobi szkód i historia się może powtarzać. Na skrzyni nie ma co oszczędzać.

kob
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: 15-08-07, 15:29

Postautor: kob » 19-04-09, 22:55

jak tam delson bestia?

delson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 915
Rejestracja: 21-08-07, 16:13

Postautor: delson » 21-04-09, 00:20

kob pisze:jak tam delson bestia?


Już myślałem, że na dłuższą metę prace będą zakończone, to po weekendowej podróży po Polsce (1500km) zauważyłem parę ciekawych i irytujących rzeczy:

- kontrolka poziomu oleju zapala się w (różnych sytuacjach) i gaśnie gdy wyrzucę na luz a obroty spadną do 1000rpm (albo czujnik jest zwyczajnie popsuty [stan na bagnecie 3/4] albo może coś z ciśnieniem...) - będę szukać odpowiedzi na forum i będę sam "rozkminiać" temat
- drgania auta -> brak mocy. Miałem nadzieje, że problem rozwiązałem, jednak przy mocnym gazowaniu problem wraca. Więc hipoteza co do podpory wału nadal aktualna.
- nowy problem to przeguby :-D lewy i prawy.

- ostatnie zmiany to nowe tarcze i klocki hamulcowe na przód, słynnej i przodującej na rynku holenderskim firmy :-D Wymieniłem także płyn hamulcowy. Jak się okazało płyn hamulcowy DOT 5.1 MOTUL miał także duży wpływ na sprzęgło, teraz działa bez zarzutu. (dla przypomnienia: Rzadko ale zdarzało się, że pedał sprzęgła zostawał w podłodze :P i sam musiałem go podnosić.

Jak widać Celica nie pozwala mi się nudzić. :/

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 21-04-09, 08:03

delson pisze:- kontrolka poziomu oleju zapala się w (różnych sytuacjach) i gaśnie gdy wyrzucę na luz a obroty spadną do 1000rpm (albo czujnik jest zwyczajnie popsuty [stan na bagnecie 3/4] albo może coś z ciśnieniem...) - będę szukać odpowiedzi na forum i będę sam "rozkminiać" temat

czujnik zaczyna dawać ciała (na 99,9% IMO)

delson pisze:- nowy problem to przeguby :-D lewy i prawy.

wymienić

delson pisze:drgania auta -> brak mocy.

a w jakim zakresie obrotów szukasz tej mocy?

delson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 915
Rejestracja: 21-08-07, 16:13

Postautor: delson » 21-04-09, 11:18

Pawciu pisze:delson napisał/a:
drgania auta -> brak mocy.

a w jakim zakresie obrotów szukasz tej mocy?


Bywa różnie. Wciskam pedał gazu przy 2200-2400 wtedy wskaźnik doładowania idzie do końca "+" i po sekundzie nie przyśpiesza tylko zaczyna wibrować. Ostatnio z czwartego biegu przy 100km/h zredukowałem na 3 i wcisnąłem gaz obroty były wysokie, efekt był taki sam. Nie ma to niestety reguły, że za każdym razem w takich sytuacjach to występuje. Może odłączę turbo... :| :?: (Mogę założyć odrębny temat, ale nawet nie wiem jak go nazwać :P )