ST185 "domino" by Delson

Roczniki 1990-1993
Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 21-04-09, 11:25

delson pisze:Może odłączę turbo... :| :?:

co?

delson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 915
Rejestracja: 21-08-07, 16:13

Postautor: delson » 21-04-09, 12:07

Pawciu pisze:
delson pisze:Może odłączę turbo... :| :?:

co?


Może to turbo przy dużym obciążeniu się ksztusi... :| :?: nie wiem zgaduje.
Muszę coś z tym zrobić, bo strach wyprzedzać na trasie.

delson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 915
Rejestracja: 21-08-07, 16:13

Kolejne zmiany

Postautor: delson » 05-06-09, 19:36

Witam.

Po dłuższym czasie Celina dostała prezent w postaci opon

Obrazek
Continental Premium Contact Index 86V
205/50/15


Wcześniejsze które zakładał jeszcze eddie_gt4 to Wikingi 195/65/15 poszły na śmietnik.

Zaraz po zmienieniu opon wyszły wszystkie grzechy tego samochodu :( Wnioskuje, że jeśli chcecie coś ukryć przed potencjalnym kupcem zakładajcie na swoje auto balony które wszystko tłumią :lol:, to tak pół żartem pół serio.

Grzechem głównym jaki wyszedł to..., jak dla mnie zagadka. Jestem już umówiony do mechanika na poniedziałek, chociaż sam po przejechaniu się nie mógł jednoznacznie stwierdzić co powoduje stuki. Dla zainteresowanych dodam, że stuki które występują nie są podatne na prędkość ani równość drogi. Czyli nawiasem mówiąc nie ważne czy jadę szybko czy wolno czy skręcam czy jadę prosto, stuki jakie były takie są cały czas takie same ani mocniejsze ani słabsze. Nie tylko to słychać, ale i czuć to w podłodze. Na samym początku myślałem, że to dzięcioł :lol: (...) a tak poważnie to myślałem, że może jakaś szpilka nie jest dokręcona bo to taki był tego efekt. Zajechałem z powrotem do serwisu i okazało się, że to jednak nie to. Spece z serwisu typują stabilizatory a ja powiem szczerze chyba nigdy jeszcze nie miałem przygód w żadnym aucie ze stabilizatorami więc się nie wypowiadam.
Jeśli ktoś miał kiedyś podobny przypadek to proszę o wróżby :) Jestem świadom, że nikt tu mi nie da diagnozy, ale może powie/napisze na co mam się nastawiać.

Jeśli styl mego pisania sprawia problem to go poprawię jak trochę odpocznę.

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 05-06-09, 19:56

delson pisze:Spece z serwisu typują stabilizatory

bądźmy precyzyjni przyjacielu :wink: jeżeli już to poduszki stabilizatorów lub łączniki stabilizatorów.

delson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 915
Rejestracja: 21-08-07, 16:13

Postautor: delson » 08-06-09, 19:14

Pawciu pisze:
delson pisze:Spece z serwisu typują stabilizatory

bądźmy precyzyjni przyjacielu :wink: jeżeli już to poduszki stabilizatorów lub łączniki stabilizatorów.


Prawda, mój błąd.

Dziś miał zapaść wyrok, wszystkie wróżki i wróżbiarze zgodnie typowali to co powyżej zostało napisane. Łomem pomacali mi zawieszenie, koła i zrobili minę jakby się właśnie sfajdali. Sprawdzili mi też gniazda amortyzatorów i powiedzieli, że przy najbliższej wymianie amorków powinienem je wymienić bo to najprawdopodobniej jest przyczyna. :/

Taką metodą wymienię cały samochód :/

BTW: zna ktoś cenę tych gniazd? Pamiętam, że do ST202 kosztowały dużo jak na kawałek twardej gumy.

Przy okazji szukam Bilsteinow B6 do 100 ojro za sztukę.

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 08-06-09, 20:17

delson pisze:Przy okazji szukam Bilsteinow B6 do 100 ojro za sztukę.

po tyle to nawet producent nie sprzedaje teraz :-D cena poszła w górę okropnie.

delson pisze:zna ktoś cenę tych gniazd?

nie wiem ile w aso ci krzykną ale po 350 można kupić trd

hin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1298
Rejestracja: 13-05-06, 01:25

Postautor: hin » 08-06-09, 20:31

Pawciu pisze:po 350 można kupić trd


A nie da rady dorobić tego z poliuretanu?
W sprawach PW proszę raczej o kontakt mailowy. Czasami dłużej tu nie zaglądam a i nie zawsze docierają powiadomienia o PW.

delson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 915
Rejestracja: 21-08-07, 16:13

Postautor: delson » 08-06-09, 22:37

Pawciu pisze:nie wiem ile w aso ci krzykną ale po 350 można kupić trd


hin pisze:A nie da rady dorobić tego z poliuretanu?


Właśnie Pawciu :-D

Patrzę w katalog amortyzatorów Bilstein b6 i tam są tylko na przód, patrzyłem na softdesign :D i tam też tylko na przód. Nie bardzo to rozumiem.

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 08-06-09, 23:13

delson pisze:hin napisał/a:
A nie da rady dorobić tego z poliuretanu?
Właśnie Pawciu :-D

raczej nieopłacalne, po 250 można mocowania kyb kupić nowe ztcw...

delson pisze:Patrzę w katalog amortyzatorów Bilstein b6 i tam są tylko na przód, patrzyłem na softdesign :D i tam też tylko na przód. Nie bardzo to rozumiem.

bo b6 do naszych aut są tylko na przód.
na życzenie klienta w GT4 zrobią b6 na tył.

P.

delson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 915
Rejestracja: 21-08-07, 16:13

Postautor: delson » 27-06-09, 15:20

Pawciu pisze:
delson pisze:Spece z serwisu typują stabilizatory

bądźmy precyzyjni przyjacielu :wink: jeżeli już to poduszki stabilizatorów lub łączniki stabilizatorów.


Spece z serwisu się nie spisali, parę dni później zajechałem do ASO miało mnie kosztować tyle co dojazd do Warszawy i z powrotem. Bałem się, że mogę nie dojechać więc, zaryzykowałem z ASO. Zrobili mi pełny przegląd auta "od A do Z" pocmokali i stwierdzili, że wszystko jest OK :) poza łożyskiem lewy przód (ukłony dla Pawcia i Carsika u których się w nie zaopatrzyłem) i wahaczem poprzecznym, które lada dzień przyjdzie. Jestem już po wymianie łożyska. Samochód już mi nie marudzi, dzięcioł który stukał, odfrunął :smt040

delson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 915
Rejestracja: 21-08-07, 16:13

Postautor: delson » 16-12-09, 01:09

Siema
Piszę tutaj zaraz pod moim wcześniejszym postem celowo, gdyż sprawa dotyczy czegoś zupełnie nowego.

Ostatnio w Białostockim rajdzie Barbórki wygrałem min. skorupę.
Jednak nie wiem czy ta skorupa http://www.tuning.mojeauto.net/index.ph ... odukt&id=3 nie zaszkodzi dla GT4'a

obawiam się, że może skutecznie zasłonić wlot powietrza na masce...

Moje pytanie, brzmi: Czy ktoś miał do czynienia z takim diwajsem w gt4. (przed liftowym)

PaVeyron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 459
Rejestracja: 19-11-06, 22:31

Postautor: PaVeyron » 16-12-09, 01:40

Widoku na pewno nie popsuje. Jak nie wiesz czy będziesz miał chłodzenie ic to czas najwyższy zamontować FMIC :-D
Albo odsprzedać za małą kwotę komuś kto ma carlosa, np. ja :-D

A czy w ogóle masz zamiar montować halogeny na przód :?: :twisted:

delson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 915
Rejestracja: 21-08-07, 16:13

Postautor: delson » 16-12-09, 02:17

Tak, 10 Stycznia mam rajd nocny w ramach WOŚP'u i chce widzieć dużo.

PaVeyron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 459
Rejestracja: 19-11-06, 22:31

Postautor: PaVeyron » 16-12-09, 18:08

To w razie czego służę how to, wczoraj właśnie założyłem u siebie. Masakra, widoczność niesamowita. Polecam każdemu który się waha :wink:

delson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 915
Rejestracja: 21-08-07, 16:13

Postautor: delson » 03-08-15, 01:22

Witam wszystkich po latach :) Syn marnotrawny powrócił.
Piszę w tym temacie ponieważ jak już część z Was wie, znów w moim życiu pojawiła się Celica. Tym razem powinna mieć lepsze warunki do życia niż poprzednia.

Samochód:
Toyota Celica ST185
Turbo4WD Carlos Sainz nr. 4243 / 5000 (jest książeczka, ale tabliczkę ze środka ktoś zajumał)

Silnik:
3S-GTE rev II

Przeniesienie napędu:
4WD

Zawieszenie:
seria

Hamulce:
seria

Układ wydechowy:
seria

Układ dolotowy:
seria

koła:
felgi 17", mejd baj Toyota

Wnętrze:
seria

Audio:
brak + jakieś głośniki (sztuk 10)

Body:
oryginalna karoseria CS

Krótki opis/historia samochodu:

Toyota Celica ST-185 wersja Carlos Sainz nr 4243/5000 rok produkcji 1991. Niemal całkowicie w oryginale. Dołożony został MBC przez któregoś z poprzednich właścicieli oraz pomalowane zostały plastiki kokpitu i drzwi w kolor... (ciężko stwierdzić co autor miał na myśli)
Według dokumentów jestem trzecim szczęśliwym właścicielem. Pierwszy pochodził ze Szwajcarii. Samochód był serwisowany w ASO do 2013 roku i przebiegu 253000km.
Na Polskie drogi wjechała w 2013 roku od tego czasu zrobiła 6K km. Służyła jako "show car" w firmie ówczesnego właściciela. To wersja jaką usłyszałem w dniu zakupu.
W tej chwili samochód oklejony jest w barwy rajdowej załogi - rajdowych mistrzów europy z 1995 roku Enrico Bertone / Massimo Chiapponi.
Oryginalny kolor auta to: Turkus :D

Krótki opis planów zmian:

Na samym początku będę doprowadzać auto do ładu. Na drugi dzień po zakupie były obawy, że uszczelka pod głowicą ma lekkie przedmuchy. Podczas podróży z Wrocławia do Łasku (przymusowy przystanek) Toyota wywaliła mi sporą ilość płynu podczas jazdy. Okazało się też, że w płynie było masę piany.
W ostatnich dniach - tygodniach wykonałem kilka testów na zawartość CO2 w układzie i przepłukałem kilkakrotnie cały układ. Wynik testów na zawartość CO2 w układzie za każdym razem wychodził negatywny. (poniżej filmy). Po pierwszym płukaniu zapach spuszczonego płynu - piany przypominał ten od płynu do prania.
Poprzedni właściciel jak po całej sprawie do niego zadzwoniłem, zwalał winę na jeszcze wcześniejszego właściciela tłumacząc, że dosypał jakiegoś środka ponieważ nagrzewnica nie dawała ciepłego powietrza <SZOK>.
W najbliższym czasie będę się starać odpowietrzyć układ bo na pewno są w nim "bańki powietrza". Gdy silnik pracuje na wolnych obrotach, ciepło z nawiewów jest lekko ciepłe. Dopiero gdy trzymam na ok 2500 - 3000obr/min grzeje jak trzeba.
Kolejnym etapem będzie odbudowa progów i konserwacja podwozia. Dalej prace nad zawieszeniem wymiana wszystkich gum na poliuretany łącznie z poduszkami silnika i dyfra.
Moim dalekim celem na dzień dzisiejszy jest zbudowanie rajdówki na szutrowe nawierzchnie. "Celina" na co dzień przebywa w garażu, a jak tylko pojawia się wolny czas i fundusze to zaczynam coś przy niej działać.

Obrazek
Link do albumu >>> Album Celica CS 4243 zdjęcia by RedSun - Konrad Oszczepalski

Zasyfiony układ chłodniczy tylko po wymianie płynu (TEST CO2):
https://youtu.be/ZHIGuA7p96c

Układ chłodniczy po przepłukaniu (TEST CO2):
https://youtu.be/zQkwYvOI4kg - z wyłączonym nawiewem (mój błąd - niedopatrzenie)
https://youtu.be/uXaKeIFpyCg - z włączonym nawiewem
Ostatnio zmieniony 04-08-15, 13:04 przez delson, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
outatime
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 694
Rejestracja: 18-03-09, 08:40

Postautor: outatime » 03-08-15, 14:09

Powodzenia :)
what a ya gonna say now ? huh ? huh ?

Awatar użytkownika
Lestat
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2980
Rejestracja: 20-07-07, 20:30

Postautor: Lestat » 04-08-15, 15:48

delson pisze:Dopiero gdy trzymam na ok 2500 - 3000obr/min grzeje jak trzeba.

a może pompa wody się skończyła?
4a-ge power

delson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 915
Rejestracja: 21-08-07, 16:13

Postautor: delson » 04-08-15, 18:13

Lestat pisze:
delson pisze:Dopiero gdy trzymam na ok 2500 - 3000obr/min grzeje jak trzeba.

a może pompa wody się skończyła?


Może się zabrudziła przez ten syf, który zlewałem. Rozrząd w ASO był wymieniany około 10K km temu, więc trudno mi uwierzyć, żeby nie wymienili pompy, no ale w ciekawych czasach żyjemy. Z resztą widać, że płyn płynie w chłodnicy z prawa do lewa, ale jakie jest ciśnienie? Tego nie wiem. :roll:

Awatar użytkownika
góral
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2687
Rejestracja: 06-07-04, 22:57

Postautor: góral » 04-08-15, 21:52

Noo! Wrócił syn marnotrawny na łono...😊
Q3, Outback, Legacy, i Carlos.

delson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 915
Rejestracja: 21-08-07, 16:13

Postautor: delson » 06-08-15, 14:48

Pierwsze mody na szutry już za mną :D
w RO na szczęście można jeździć na szutrowych 16''
Przedstawiam Wam:
RC ADVAN Rally and Dirt Trial Competition Model pearl white in color <FULL_JDM> ;)
16 x 7 wheel
5 x 100 bolt pattern
+48 offset

Obrazek