GT4 A ST185 / Żułw

Roczniki 1990-1993
Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 05-06-09, 20:00

wroobel pisze:
Pawciu pisze:
wroobel pisze:Bez sensu wymiana tego IC. Nadal bedzie "podgrzewanym kotletem".

czy mierzyłeś jaka jest temperatura powietrza za takim IC zaraz przed wejściem do przepustnicy?


Nie, nie mierzylem ale wiem ze nie jest to droga do 300 koni :wink: . Rozumiem, ze tyle sie sni wlascicielowi ;-)

zaraz, moment, bo rozmawiamy o IC wodnym tak? tym którego kolega ma teraz zasadzonego.
jeżeli tak to dlaczego ten IC ma być zły? skoro temperatura poza nim jest w normie...

chyba ze o jakiś innym IC rozmawiamy :wink:

P.

Awatar użytkownika
ELCOYOTE
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2254
Rejestracja: 03-11-05, 12:51

Postautor: ELCOYOTE » 06-06-09, 12:42

Wodny tak czy siak trzeba wywalić nie widzę go przy trzystu kucach
chyba ze 102 oktanowe paliwo będzie lał :P
bo jak nie to mu zastuka w głowice :P

Awatar użytkownika
wroobel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 570
Rejestracja: 05-01-05, 10:02

Postautor: wroobel » 06-06-09, 13:25

Pawciu pisze:
wroobel pisze:
Pawciu pisze:
wroobel pisze:Bez sensu wymiana tego IC. Nadal bedzie "podgrzewanym kotletem".

czy mierzyłeś jaka jest temperatura powietrza za takim IC zaraz przed wejściem do przepustnicy?


Nie, nie mierzylem ale wiem ze nie jest to droga do 300 koni :wink: . Rozumiem, ze tyle sie sni wlascicielowi ;-)

zaraz, moment, bo rozmawiamy o IC wodnym tak? tym którego kolega ma teraz zasadzonego.
jeżeli tak to dlaczego ten IC ma być zły? skoro temperatura poza nim jest w normie...

chyba ze o jakiś innym IC rozmawiamy :wink:

P.


Chodzi o to, ze temperatura zmierzona w warunkach jazdy nazwijmy to "autostradowej" nijak sie ma do temperatury mierzonej w warunkach "miejskiej dzungli". Przy FMIC nie wystepuje takie roznice. To tyle w temacie.
1150kg 330KM 4WD

Awatar użytkownika
Radek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1286
Rejestracja: 23-02-04, 10:04

Postautor: Radek » 06-06-09, 18:53

A mi sie wydawalo ze w warunkach "miejskiej dzungli" to wlasnie wodny ma wymuszony obieg wody odprowadzajacy cieplo, nawet jak stoisz w korku. FMIC chyba ma w korkach problem z chlodzeniem nie ? Tak mi sie wydawalo...kolejny raz zmiana w teorii. To ja juz nie wiem. :?

Awatar użytkownika
maciek85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 50
Rejestracja: 21-12-05, 18:37

Postautor: maciek85 » 06-06-09, 19:04

Dobrze Ci się wydaje :)

Wodny jest lepszy do ruchu miejskiego, a FMIC dopiero ma zalety jak jesteś cały czas w ruchu. Na torze, na autostradzie...

A poza tym skoro w Carlosach, które startowały w rajdach montowano wodny IC to chyba inżynierowie wiedzieli co robią :)
Celica ST182 - GTi - (2.0)
Celica ST185 - TURBO 4WD Carlos Sainz

hin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1298
Rejestracja: 13-05-06, 01:25

Postautor: hin » 06-06-09, 20:50

Nie prawda. Generalnie fmic jest troszeczke lepszy, ale nie zawsze jest miejsce na fmic-a. Wtedy montuje sie A2W, gdyż nie jest wiele gorszy. Wodny jest lepszy w drag racingu gdyż można go "załadować" lodem. Także gdy priorytetem jest szybka reakcja na pedał gazu czasami montuje się A2W- wtedy pojemność dolotu znacznie się zmniejsza- tak jest "z fabryki" w celicach.
Nie można jednoznacznie powiedzieć że np wodny jest lepszy np w mieście. Po pierwsze dlatego że gdy auto stoi w korku lub porusza się powoli to sprężarka nie spręża powietrza więc ono się nie nagrzewa. Po drugie wydawało by się że np w takim korku fmic może sam sie szybko nagrzać np od silnika itd. Ale równie szybko się wychłodzi. Płyn w układzie wodnego ic będzie dłużej chłodny ale gdy już się podgrzeje, dłużej będzie się wychładzał.
W sprawach PW proszę raczej o kontakt mailowy. Czasami dłużej tu nie zaglądam a i nie zawsze docierają powiadomienia o PW.

Awatar użytkownika
wroobel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 570
Rejestracja: 05-01-05, 10:02

Postautor: wroobel » 07-06-09, 12:51

[quote="hin"] Wodny jest lepszy w drag racingu gdyż można go "załadować" lodem. [quote]

Mozna. A z kolei na FMIC mozna zrobic natrysk wody.
1150kg 330KM 4WD

Awatar użytkownika
_zulw007_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1492
Rejestracja: 09-09-06, 22:17

Postautor: _zulw007_ » 07-06-09, 14:55

wasze wypowiedzi dają duzo do myslenia :D także wiem co zrobie gdy autko będzie zimą w garażu :) założe FMIC-a .
A co do wodnego IC kupiłem go ponieważ była okazyjna cena 150 zł. z przesyłką za wodny IC do tego pompa wody i chłodnica , poza tym mój stary powietrzny IC poprzedni właściciel pomalował "bitexem" :/ także dlatego tak wyszło jak wyszło . Pompę wody od IC będę miał włączaną na przycisk także może być cały czas obieg wody dodatkowo wiatraczek będzie na tej chłodnicy więc się zobaczy co się będzie działo

Awatar użytkownika
Szweda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2975
Rejestracja: 16-11-05, 16:39

Postautor: Szweda » 07-06-09, 16:41

_zulw007_ pisze:Pompę wody od IC będę miał włączaną na przycisk także może być cały czas obieg wody dodatkowo wiatraczek będzie na tej chłodnicy więc się zobaczy co się będzie działo
pomoc pomoze, ale na ile.

Wez pod uwage pojemnosc cieplna wody vs powietrze, jak hin wspomnial.
hin pisze:w takim korku fmic może sam sie szybko nagrzać np od silnika itd. Ale równie szybko się wychłodzi. Płyn w układzie wodnego ic będzie dłużej chłodny ale gdy już się podgrzeje, dłużej będzie się wychładzał.
nie wiem, do czego ci to auto, ale 25 stopni na zewnatrz, chcesz poszalec, ale najpierw masz pol godziny karaskania sie przez miasto i zanim to wychlodzisz to ci sie znudzi.
FMIC jest teoretycznie prostszy i mniej awaryjny (o ile szczelny i poprawnie wykonany), odpada pompa itp. Jedyne co musisz zrobic to oszukac ECU ze wzgledu na ta pompe wlasnie (nie wiem czy V tez, bo w VI to jestem pewien).
Jezeli pomoglem, zawsze mozesz mi o tym powiedziec klikajac przycisk "pomogl" pod moim postem.

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Postautor: Fryc85 » 07-06-09, 21:30

Ja dołącze od siebie że rura biegnąca od FMIC do przepustnicy bardzo duzo ciewła bierze na siebie.

Odizolować całą rure od silnika i juz będzie lepiej a jeszcze odizolować pomiedzy silnikiem a FMIC i jeszcze sie poprawi.
Nie mam turbo ani jakiegoś zimnego dolotu ale widać wyraznie metalowa rure która przebiega nad silnikime "goła" to musi brac niezłe ciepło z otoczenia i musi podgrzewac powietrze.A miejsce jest na izolacje.I tak samo za FMIC.
Izolacje dostępne na każdy rodzaj rury w budownictwie.Lub na co innego do wyboryu do koloru.Można to tak zrobioćx że nic sie nei zagrzeje od silnika.

Awatar użytkownika
_zulw007_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1492
Rejestracja: 09-09-06, 22:17

Postautor: _zulw007_ » 07-06-09, 22:11

czyli wiadomo już wszystko :) zimą będę dłubał FMIC :twisted:

Showkemp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 496
Rejestracja: 25-06-04, 21:03

Postautor: Showkemp » 08-06-09, 10:29

Problemem seryjnego wodnego IC w ST185 nie jest jego nagrzewanie się, tylko jego niewielka pojemność.
Gwarantuję, że nie jesteśmy w stanie zagrzać wody w układzie IC... wiem, bo sprawdzałem to u mnie, w ponad 300 konnym samochodzie.
Woda w tym układzie nawet po koszmarnej katordze i jeździe non-stop z pełnym doładowaniem rzędu 1.1Bar będzie miała temp. otoczenia.

Pojemność tego IC jest za mała, żeby odebrać ciepło z powietrza przelatującego przez niego. Dlatego temp. w dolocie rośnie a woda jest zawsze zimna.

Jest to szczególnie widoczne przy zmianie sprężarki na większą, gdzie tłoczone będę większe ilości powietrza.

Przy seryjnej sprężarce i doładowaniu poniżej 1.1Bar seryjny IC jest wystarczający i jeśli będzie to wystrojone, stukać nie będzie.

Pzdr.

Show
www.motorsportshop.pl

91 Celica ST185 CS
90 MR2 Turbo

hin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1298
Rejestracja: 13-05-06, 01:25

Postautor: hin » 08-06-09, 20:34

To co pisałem o fmic i a2w ujmuj etemat ogólnie, nie konkretnej instalacji.


Showkemp pisze:Pojemność tego IC jest za mała, żeby odebrać ciepło z powietrza przelatującego przez niego. Dlatego temp. w dolocie rośnie a woda jest zawsze zimna.


Znaczy się chodzi o wymiennik na układzie dolotowym?? Nie można go wymienić na większy?
W sprawach PW proszę raczej o kontakt mailowy. Czasami dłużej tu nie zaglądam a i nie zawsze docierają powiadomienia o PW.

Awatar użytkownika
_zulw007_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1492
Rejestracja: 09-09-06, 22:17

Postautor: _zulw007_ » 08-06-09, 20:41

rozumiem rozumiem .
Czy jeżeli będę miał doładowanie 0,9 bara muszę stroić ??

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 08-06-09, 21:17

_zulw007_ pisze:rozumiem rozumiem .
Czy jeżeli będę miał doładowanie 0,9 bara muszę stroić ??

nie musisz

Awatar użytkownika
Szweda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2975
Rejestracja: 16-11-05, 16:39

Postautor: Szweda » 08-06-09, 22:14

Pawciu pisze:Znaczy się chodzi o wymiennik na układzie dolotowym?? Nie można go wymienić na większy?
to samo chcialem zapytac. Na moje to co widzialem zolwiowe auto chyba by i wiekszy wszedl, ale trzeba by bylo wylot na masce przerobic.
Tak na moj rozum by wychodzilo.
Pozytywnym efektem ubocznym byloby zwiekszenie objetosciowo i pojemnosciowo (w cieplnym sensie) calego ukladu.
Jezeli pomoglem, zawsze mozesz mi o tym powiedziec klikajac przycisk "pomogl" pod moim postem.

hin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1298
Rejestracja: 13-05-06, 01:25

Postautor: hin » 08-06-09, 22:28

_zulw007_ pisze:Czy jeżeli będę miał doładowanie 0,9 bara muszę stroić ??


Generalnie jak jest za ciepło na dolocie to raczej nie strojeniem się te sprawy rozwiązuje. Raczej dbamy o to żeby było możliwie najchłodniej, oczywiście w granicach rozsądku, nie pakujemy ic z ciężarówki do niemal seryjnego auta. Strojenie to nieco inna bajka choć poniekąd można trochę zniwelować efekty "ciepłego dolotu", ale wtedy wchodzimy w nieoptymalne czasy trysków i afr, tracimy koniki mechaniczne i paliwo...
W sprawach PW proszę raczej o kontakt mailowy. Czasami dłużej tu nie zaglądam a i nie zawsze docierają powiadomienia o PW.

Showkemp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 496
Rejestracja: 25-06-04, 21:03

Postautor: Showkemp » 09-06-09, 17:57

hin pisze:To co pisałem o fmic i a2w ujmuj etemat ogólnie, nie konkretnej instalacji.


Showkemp pisze:Pojemność tego IC jest za mała, żeby odebrać ciepło z powietrza przelatującego przez niego. Dlatego temp. w dolocie rośnie a woda jest zawsze zimna.


Znaczy się chodzi o wymiennik na układzie dolotowym?? Nie można go wymienić na większy?


Generalnie jest kilka opcji, można wymienić na większy, można wymienić na bardziej wydajny, np. ten z ST205 lub ten z TTE (ma bardziej gęste żebrowanie).
www.motorsportshop.pl



91 Celica ST185 CS

90 MR2 Turbo

Awatar użytkownika
_zulw007_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1492
Rejestracja: 09-09-06, 22:17

Postautor: _zulw007_ » 10-06-09, 22:14

co do zimnego powietrza to robie pojemnik w miejscu akusa bedzie w srodku filterek wiec ciepłego powietrza z komory nie bedzie zasysał :D wiec to już w pewnym stopniu bedzie lepiej co o tym sądzicie??

Awatar użytkownika
Szweda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2975
Rejestracja: 16-11-05, 16:39

Postautor: Szweda » 11-06-09, 10:18

_zulw007_ pisze:stopniu bedzie lepiej co o tym sądzicie??
cai to juz cos, zrob wytej puszeczki wprost na intercoolerek to i tez pomoze, a filtr tego powietrza nie posgrzeje.
Jezeli pomoglem, zawsze mozesz mi o tym powiedziec klikajac przycisk "pomogl" pod moim postem.