Budolf's Biczys + 3S-GE rev III

Roczniki 1990-1993
Awatar użytkownika
budolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4851
Rejestracja: 08-12-06, 23:31

Postautor: budolf » 09-08-09, 18:50

Eraser pisze:jaki dokładnie tam silnik wylądował panowie? ktoś pisał tam o skawie..... który to ze skawy jest bo może się tam kiedyś zjawię:P


- "nowy" został przygotowany do przekładki, zrobiony rozrząd, wymienione paski, ubrany ospręt
- buda ze starym, rozebranym na maxa sobie czeka
Przyjeżdża gość z lawetą zabiera starą fure z motorem, wywala stary, zakłada nowy który to już przygotowaliśmy mu wcześniej - musieliśmy bawić się w takie jazdy bo nie dysponowaliśmy podnośnikiem :-)

ps. nie skawa tylko skawina, miasto koło krk :wink:
st182 gtb

Awatar użytkownika
prazyn
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4040
Rejestracja: 21-07-06, 01:21

Postautor: prazyn » 09-08-09, 20:15

Krótka historia Swapa :-D

Dawno dawno temu Budi, chyba sam nie wiedząc do końca dlaczego zakupił rev III Andrzeja, sam kadłubek(blok +głowica) ogołocony ze wszystkiego, włącznie z bagnetem, jedyne co miał to wymiennik ciepła olej-woda, nawet napinacz paska rozrządu był wyszabrowany.

1. Pierwszy wieczór jeszcze bez ekipy, zacząłem uzbrajać Andrzeja w listwę z wtryskami, przewody od chłodzenia, kolektory, mocowania, koło zamachowe, sprzęgło i całą niezbędną resztę.
2. Drugiego wieczoru skończyłem, dość szybko bo nie wiem czy godzinkę mi to zajęło i Andrzej czekał na paski i ściągać do koła pasowego.
3. Dnia trzeciego postępu żadnego nie było ekipy, zresztą też nie, a ja zajmowałem sie zupełnie innym samochodem :-)
4. Później poszło już z górki, zebrała sie ekipa i nie spiesząc sie specjalnie, to ogołociliśmy stary silnik Budolfa w komorze, wyrwaliśmy pół osie, także zostało tylko odkręcić go na mocowaniach.
5. Zajęliśmy sie wiązką i właściwie trwało to do końca swapa, musieliśmy ją przystosować do ECU z VI i kilka wtyczek pod maską wymienić/przedłużyć. To jest najtrudniejsze w całej zabawie (pomijam audio Budolfa które non stop generowało problemy :P )
6. Biczys pojechała na lawecie kolo 10:00 na podnośnik, przed 18:00 mieliśmy z powrotem ,samochód z nowym silnikiem w środku . Troche żałuje, że nie było warunków żeby zrobić to samemu, ale nie można mieć wszystkiego :-)
7. Andrzej został podłączony, wróciła chłodnica, pół osie, spieliśmy wspomaganie(jak sie później okazało prawie :P ) Poleciał olej do skrzyni, odpowietrzyliśmy sprzęgło, olej do silnika, wspomaganie i płyn chłodzący.
8. Zaholowaliśmy byczys do Skawiny na kanał głównie ze względu na wydech, który i tak dalej czeka na montaż :-D , ale kanał sie przydał kilka razy i to bardzo
9. Zaczęliśmy wpinać wiązkę pod maską, pod kolejne czujniki weryfikując każdą wtyczkę, lutując w między czasie wytrwale, mniej więcej pół czasu swapa zeszło na elektrykę.
10. Na koniec małe problemy z rozrusznikiem, który raz kręcił raz nie, szybka podmiana i Andrzej pali od kopa za każdym razem 8)
11. Szczerze mówiąc, kiedy zaczynaliśmy prace miałem mieszane uczucia, ale daliśmy rade :twisted:. Świetnie sie przy tym bawiąc :twisted:

Z rzeczy które pozostały

Robimy porządek z podciśnieniami które jeszcze pozostały, wymieniamy uszczelniacz półosi , złożymy dolot z VI do kupy pod maską, Budi coś wspominał o 2 calowym wydechu z nierdzewki :-D Jeszcze z zapłonem będziemy myśleć, ale to jak sie załatwi wydech, zobaczymy jak to hula tak naprawdę :-D
Ostatnio zmieniony 10-08-09, 00:59 przez prazyn, łącznie zmieniany 1 raz.
PRAZIN Z BAZIN -
Zasada jest prosta, musi odpalić, śmierdzieć, hałasować i zużywać olej
"Każdy anioł ma w sobie ćwierć prostytutki"

Awatar użytkownika
budolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4851
Rejestracja: 08-12-06, 23:31

Postautor: budolf » 09-08-09, 21:09

się stary rozpisałeś :smt023
ale po krótce, tak to właśnie wyglądało, kiedy prazyn na gadulcu koło 23ciej dnia pierwszego napisał "budolf zamontowałem ci bagnet" wiedziałem, że to musi się udać :lol:
Teraz tylko poskładać to to do kupy i można śmigać, narazie, bez wydechu, to tak średnio :-D
st182 gtb

Awatar użytkownika
_zulw007_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1492
Rejestracja: 09-09-06, 22:17

Postautor: _zulw007_ » 09-08-09, 23:07

haaaaa zajebiście pieknie :D gratulacje !!!!!!!!!!!! "D
niech jak najdłużej służy ci przyjacielu :)

Awatar użytkownika
budolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4851
Rejestracja: 08-12-06, 23:31

Postautor: budolf » 09-08-09, 23:09

_zulw007_ pisze:haaaaa zajebiście pieknie :D gratulacje !!!!!!!!!!!! "D
niech jak najdłużej służy ci przyjacielu :)

...
Ostatnio zmieniony 09-08-09, 23:12 przez budolf, łącznie zmieniany 1 raz.
st182 gtb

Awatar użytkownika
budolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4851
Rejestracja: 08-12-06, 23:31

Postautor: budolf » 09-08-09, 23:12

_zulw007_ pisze:haaaaa zajebiście pieknie :D gratulacje !!!!!!!!!!!! "D
niech jak najdłużej służy ci przyjacielu :)

:wink:
jutro w planach posprzątanie burdelu w garażu i trzeba zacząć bawić się w składanie tego do kupy, jeszcze chwilę to potrwa, ale dobrze było usłyszeć znowu działającą motorownię
pomoc Kajtoszka, prazyna i pasquala była nieoceniona, tylko picie i żarcie dowoziłem :-D
prazynowi za robotę wisze 20 bananów i 10 litrów wody ;-)
st182 gtb

Awatar użytkownika
Rzeski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6524
Rejestracja: 10-07-07, 10:37

Postautor: Rzeski » 09-08-09, 23:53

chopaki a na jakim ECU to chodzi rev 2 czy rev 3 ?
WROCLOVE BRADA

Awatar użytkownika
budolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4851
Rejestracja: 08-12-06, 23:31

Postautor: budolf » 09-08-09, 23:54

chopaki a na jakim ECU to chodzi rev 2 czy rev 3 ?

3 8) , jdm
st182 gtb

Awatar użytkownika
Rzeski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6524
Rejestracja: 10-07-07, 10:37

Postautor: Rzeski » 09-08-09, 23:58

a kabelki ?? mieliscie cala wiazunie z rev 3 ?? czy mega automatyk mechaniki plynow mosci prazyn zrobil cos ala inszpekszyn modyfikejszyn and dziala :-D
WROCLOVE BRADA

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 10-08-09, 00:10

elementy skladowe :

-silnik 3s-ge rev3 (+skrzynia S54 )
- wiazaka z 3s-ge rev2 , ta co byla w piatce podlaczone do silnika rev3
- ECU 3s-ge rev 3 jdm , wtyczki z wiazki rev3 wloutowane w wiazke rev2 ,
- celica st182 , europejska

Awatar użytkownika
prazyn
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4040
Rejestracja: 21-07-06, 01:21

Postautor: prazyn » 10-08-09, 00:21

Mieliśmy krótką japońska RHD wiązkę oraz to co posiadał bazowo Budi pod maska.

Przerobiliśmy wiązkę z V gen pod kompa z VI :-)
PRAZIN Z BAZIN -

Zasada jest prosta, musi odpalić, śmierdzieć, hałasować i zużywać olej

"Każdy anioł ma w sobie ćwierć prostytutki"

Awatar użytkownika
budolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4851
Rejestracja: 08-12-06, 23:31

Postautor: budolf » 10-08-09, 00:23

prazyn pisze:Przerobiliśmy wiązkę z V gen pod kompa z VI :-)

ta, kajtoszek sypia? czy gonią go po nocach zimne luty i budzi się krzykiem? :-D
st182 gtb

Awatar użytkownika
Kajtoszek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 101
Rejestracja: 05-07-09, 19:00

Postautor: Kajtoszek » 10-08-09, 02:20

budolf pisze:
prazyn pisze:Przerobiliśmy wiązkę z V gen pod kompa z VI :-)

ta, kajtoszek sypia? czy gonią go po nocach zimne luty i budzi się krzykiem? :-D


Cały czas mnie gonią ale mam nadzieje że to przejdzie jak opary kalafonii przestana odziałowywać na mój organizm :d Budi załatw mi jakąś Tajkę żeby mi plecy wymasowała.

W sumie jak wiązkę była poza autem to lutowało sie całkiem dobrze schody się zaczęły jak po całym dniu pracy przyszło lutować ostatnią wtyczkę już w aucie :D
Bycie bratem Prażyna, to zajebiście wysoko postawiona poprzeczka
Reggae Ambassador
Boso Przez Świat

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 10-08-09, 08:21

Budi Mega gratulacje dla calej ekipy za trud jakiego się podjęli, mam na myśli przebywanie z tobą w garażu pełnym bąków i zaskrońców :-D :-D
Tak na poważnie to mega Respect bracie za Swapa :wink:

Awatar użytkownika
FANKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2907
Rejestracja: 28-02-06, 19:10

Postautor: FANKI » 10-08-09, 08:39

a Budi, naklejki wszystkie sa? napisy pod maską itd :)
trd rooolez

Awatar użytkownika
motocombo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 549
Rejestracja: 09-09-08, 16:12

Postautor: motocombo » 10-08-09, 15:45

Budolf gratki, nie zapomnij odkurzyć i umyć bicz po robocie !

Opisz dokładnie wrażenia z dupo-hamowni
Ostatnio zmieniony 10-08-09, 16:56 przez motocombo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Tomek82
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 766
Rejestracja: 30-11-06, 20:23

Postautor: Tomek82 » 12-08-09, 10:30

I jak tam? Coś się zmieniło czy nadal wydech głośny jak w ciągniku ursus? :D

Awatar użytkownika
budolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4851
Rejestracja: 08-12-06, 23:31

Postautor: budolf » 12-08-09, 10:36

Tomek82 pisze:I jak tam? Coś się zmieniło czy nadal wydech głośny jak w ciągniku ursus? :D

głośny, wydech zrobi się na końcu, narazie trzeba ogarnąć trochę komorę i porobić custom mocowania (cewka, acu już zrobione), generalnie trzeba ogarnąć ten bajzel pod maską ;-)
dzisiaj wieczorem jakiś progres będzie

wrażenia z dupohamowni opisze na pewno ;-)
st182 gtb

Awatar użytkownika
FANKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2907
Rejestracja: 28-02-06, 19:10

Postautor: FANKI » 12-08-09, 10:54

budolf pisze:trzeba ogarnąć trochę komorę

wyrzuć w końcu yrn parownik od gazu :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 15-08-09, 08:53

co tam robaczki zrobiliscie cos wczoraj ???