KRYSO & new white Wide Body

Roczniki 1990-1993
Awatar użytkownika
luq88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 186
Rejestracja: 30-11-09, 23:10

Postautor: luq88 » 30-10-10, 22:20

Odnośnie malowania to od siebie mogę polecić na rdze, ogniska i zabezpieczenie antykorozyjne produkt Fertan, natomiast do profili zamkniętych Tectyl
powered by 4AGE ;)
WSZYSTKIE CZĘŚCI DO IV GEN. ZAPRASZAM
https://www.facebook.com/4agepl

krecik-katowice
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2251
Rejestracja: 03-10-08, 17:16

Postautor: krecik-katowice » 31-10-10, 09:49

u mnie blacharz po remoncie wszystkie profile etc. zakonserwował fluidolem.
środek się trzyma, rdza nie wychodzi. :) czyli jest tak jak byc powinno :)

PaBBlos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 67
Rejestracja: 13-12-09, 18:07

Postautor: PaBBlos » 31-10-10, 12:58

krecik-katowice pisze:u mnie blacharz po remoncie wszystkie profile etc. zakonserwował fluidolem.
środek się trzyma, rdza nie wychodzi. :) czyli jest tak jak byc powinno :)

Także polecam :-)
Obrazek

Awatar użytkownika
KRYSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4503
Rejestracja: 15-05-06, 17:35

Postautor: KRYSO » 31-10-10, 22:26

krecik-katowice pisze:u mnie blacharz po remoncie wszystkie profile etc. zakonserwował fluidolem.
środek się trzyma, rdza nie wychodzi. :) czyli jest tak jak byc powinno :)

Czyli ufać mu czy nie? - bo z tych kwiatków wynika, że NIE koniecznie ...
A czy ten środek przeciw rdzy - np ten, próbował ktoś zalać do wewnątrz całego progu, a potem dopiero środek konserwujący???
Przypominam - to nie jest auto na handel!!! ;) :twisted:
[center]JEDZIEMY[/center]

krecik-katowice
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2251
Rejestracja: 03-10-08, 17:16

Postautor: krecik-katowice » 31-10-10, 22:31

Czyli ufać mu czy nie? - bo z tych kwiatków wynika, że NIE koniecznie ...


jeżeli chodzi o środek to ufac :)
z tym to wyszło tak, ze nie wiem czy sie bal czy nie chciał ruszac mocowania stabilizatora, ale pozatym reszta jest ok.

ogólnie uzywa dobrych rzeczy i materiałów.
wszystkie wykroje mam zalane fluidolem, z tego co widzialem to chyba spawy tez i na nich rudy nie wychodzi.
takze specyfiki jakich uzywa mogę polecic :-D naszego katowickiego einsteina blacharskiego.... 2 razy sie zastanowie zanim go polece teraz :?

Awatar użytkownika
KRYSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4503
Rejestracja: 15-05-06, 17:35

Postautor: KRYSO » 01-11-10, 16:39

A jeszcze jedno Koledzy - macie jakiś pomysł na poprawienie z lekka, nie za wysokim kosztem - hamulców w Carlosie. Oczywiście do normalnej jazdy, no czasami ... :P
Tarcze już z lekka wyjeżdżone. A może wystarczy nowe JC, jakieś lepsze kloce, rozebranie do cna i zajrzenie w zaciski???
Takie lub takie chętnie przygarnę ale w prezencie :-D :P
[center]JEDZIEMY[/center]

Awatar użytkownika
carsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5915
Rejestracja: 30-08-06, 13:30

Postautor: carsik » 01-11-10, 16:43

Krysiu a moje Ci się podobały, a przeca seryjne
www.gt4serwis.pl
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28

krecik-katowice
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2251
Rejestracja: 03-10-08, 17:16

Postautor: krecik-katowice » 01-11-10, 18:16

KRYSO ja się tam nie znam, takze mojego posta bierz na pół serio, ale klocki i tarcze to nie wszystko.

Odpowiedź sobie na pytanie, ile lat ma Twoja celina. uklad hamulcowy ma pewnie tyle samo. najprawdopodobniej jak przy 90% innych samochodów hamulce nie były do porządku robione tylko zmieniane tarcze i klocki.

Z tego co chce mi się zdawać to wszystko sam robisz przy samochodzie,
rozbebesz ale kompletnie hamulce, powymieniaj wszystkie gumki (za pewne mają tyle lat co celica) sprężynki, blaszki, poczyść tłoczki tak aby było jak z fabryki,nasmaruj to co trzeba aby wszystko chodzilo idealnie bez obcierek i problemów.

załóz "zwykle" tarcze i klocki z JC,wlej nowy płyn hamulcowy, zobaczysz jak potrafią hamować seryjne hamulce i wtedy sie zastanów czy potrzeba Ci czegoś więcej ;)

PS. Carsik, prazyn, pawciu, pasqual dobrze mówie? czy bredze jak potrzaskany?
jak cos to mnie poprawcie.

Awatar użytkownika
KRYSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4503
Rejestracja: 15-05-06, 17:35

Postautor: KRYSO » 02-11-10, 16:39

No dobra z hamulcami jest jasność: kpl tarcz i klocków z JC + przewody w oplocie + kpl gumek z ASO.
- W pompkę też ingerować (tzn w kpl naprawczy)???
- Pomoże ktoś mi namierzyć ten biały zatrzask (po 2 szt na stronę) do mocowania bocznego - zderzaka tylnego z nadwoziem? Z przodu są podobne, tyle, że czarne.. KLIK
Domyślam się który to ale nie pasuje mi, że są inne na lewą i prawą stronę. Przed chwilą jeszcze raz je oglądałem i są jakby takie same, tyle że odwrócone - lewa strona z prawą.
- No i co z tym środkiem przeciw rdzy? Próg od środka jest przyrdzewiały - przynajmniej powierzchniowo. Wpuszczać, rozpylać go jakoś do środka a potem na to dopiero fluidol???
[center]JEDZIEMY[/center]

Awatar użytkownika
luq88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 186
Rejestracja: 30-11-09, 23:10

Postautor: luq88 » 02-11-10, 17:52

Jeśli jest nalot spróbował był jakimś preparatem wiążącym rdze tzn coś jak Fertan czy Brunox. Na to coś do konserwacji profili jak Tectyl czy właśnie Fluidol. Wszystko się okaże u blacharza w jakim stanie są progi.

Wg mnie pompę hamulcową też można zregenerować ponieważ nie jest to ogromny koszt, a efekt zapewne będzie odczuwalny.
Ja żałuje że u siebie nie zregenerowałem zacisków przy wymianie klocków i tarcz, jak rozbierać to najlepiej robić wszystko co się da i mieć święty spokój
powered by 4AGE ;)

WSZYSTKIE CZĘŚCI DO IV GEN. ZAPRASZAM

https://www.facebook.com/4agepl

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 02-11-10, 18:06

Jeżeli chodzi o hamulce, to temat przerabiałem w ST182, zawsze mi brakowało:
-nowe tarcze przód nawiercane, frezowane, wentylowane z ATM
-nowe tarcze na tył ASO
-nowe klocki Ferodo Premier
-zaciski seria (polerowane tłoczki, nowe gumki)
-przewody w oplocie stalowym GOODRIGE
-nowy płyn CASTROL
-wymiana gumek w pompie i porządne odpowietrzenie całego układu

Efekt?? Nie jest to żyleta, której się obawiałem, ale hamulec jest od razu, za każdym razem, auto od razu hamuje a nie jak poprzednio zwalnia a dopiero po pełnym wduszeniu hamowało. Pawciu mi kiedyś mówił, że cela ma konkretny hebel, nie wierzyłem, ale teraz wierzę. Mam delikatnie poprawiony układ hamulcowy od serii, ale wiem teraz, że dobrze odrestaurowny seryjny układ na seryjnych częściach musi hamować! i to dobrze ;) Gdyby mi zależało na czymś więcej to zapewne należało by zmieniać tarcze, zaciski na większe, ale to nie w tym aucie, bo po co ;) Moja rada, oddać w dobre ręce i wymienić wszystko po bożemu, a przekonasz się tak jak ja niedawno, że cela potrafi się zatrzymać ;)
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
Zewus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3062
Rejestracja: 13-03-09, 16:46

Postautor: Zewus » 02-11-10, 18:13

bartek_asik pisze:-nowe tarcze przód nawiercane, frezowane, wentylowane z ATM
chodzi o mikody??

przypatruję się z boku bo też trapi mnie problem z hamulcami

Awatar użytkownika
carsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5915
Rejestracja: 30-08-06, 13:30

Postautor: carsik » 02-11-10, 18:28

zacznij od usunięcia ABS-u, będziesz zdziwiony efektem
www.gt4serwis.pl

Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28

Awatar użytkownika
KRYSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4503
Rejestracja: 15-05-06, 17:35

Postautor: KRYSO » 02-11-10, 21:22

Też już o tym myślałem, ale boję się, że sam mogę nie podołać...
Tzn nie problem z wyrzuceniem ale co i gdzie i jak dalej? Wszystkie przewody od nowa układać? Dochodzi ten rozdzielacz? O a może przyjrzeć się po prostu WB'KRYSI - tam jest tak jak Bozia kazała, bez zbędnych czasoumilaczy :P :-D
[center]JEDZIEMY[/center]

Awatar użytkownika
carsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5915
Rejestracja: 30-08-06, 13:30

Postautor: carsik » 02-11-10, 21:36

raczej nie zrobisz jak w WB'KRYSI

Niestety cały układ praktycznie od nowa. I tu chyba sam nie dasz rady, ale może się mylę.
www.gt4serwis.pl

Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28

Awatar użytkownika
KRYSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4503
Rejestracja: 15-05-06, 17:35

Postautor: KRYSO » 02-11-10, 21:52

Czyli raczej Wawka w wakacje się szykuje. Jak wybebeszę cały środek, to na ile czasu (dni) rezerwować hotel? :-D :-D :-D

W tak zwanym międzyczasie i przygotowaniach do reanimacji progów i lakierowania wszedłem w tematy: kołeczki, blaszeczki, wkręciczki, dupereliki. Nazbierało się troszQ. Bassi jutro mnie zastrzeli :twisted:
"2szt 90467-06120
3szt 90468-04046
1szt 90467-10084
2szt 67921-20020
2szt 90467-05020-01
3szt 90468-04148
2szt 90467-07073-B4
2szt 90467-05080-03
2szt 67771-32010
2szt 90467-07030-01
2szt 90168-40100
1szt 90189-06006
1szt 90159-60298
1szt 90159-60427
1szt 76931-20020
2szt 52685-20010
1szt 93510-16016
2szt 90189-06149
2szt 90159-60444
6szt 90467-07106
1szt 74617-20020
2szt 90339-10009-03
1szt 90159-50287
UFfff. To tyle na dobry początek :-D"
:twisted: :twisted: :twisted:
[center]JEDZIEMY[/center]

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 02-11-10, 21:53

Bassi jutro Cię zastrzeli :twisted:

Awatar użytkownika
KRYSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4503
Rejestracja: 15-05-06, 17:35

Postautor: KRYSO » 02-11-10, 22:07

O właśnie gościu, przeca Ty to wszystko na pewno masz zdemontowane, posegregowane i poukładane na półeczkach :twisted: Pomógłbyś koledze. Muszę jakoś dobić do Twojej wagi: kierowca+auto :-D
2 popołudnia biegania; garaż-komp-garaż-komp-...-a jednak jeszcze raz garaż. Żona już się nie odzywa. Synowi muszę jutro jakoś szóchę z matmy wyżebrać za liczenie i sprawdzanie cyferek :-D
Bass zostanie sprzedawcą m-ca - jak mają statystyki ilościowe jednego zamówienia :twisted:
[center]JEDZIEMY[/center]

Awatar użytkownika
Lestat
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2980
Rejestracja: 20-07-07, 20:30

Postautor: Lestat » 02-11-10, 22:12

KRYSO, ale za to na pewno dostaniesz kalendarz i kartkę na święta z aso :D
4a-ge power

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 03-11-10, 08:30

Ja go kiedyś zamorduję... :twisted: