GT Four A "Szwagrowy dupowóz"
- RedSun
- Użytkownik
- Posty: 3976
- Rejestracja: 24-04-09, 21:33
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 06-09-10, 22:14
- JaQb_CK
- Użytkownik
- Posty: 1943
- Rejestracja: 07-09-09, 19:21
Dzisiaj wreszcie posiedziałem nad GT4
Zająłem się rozbiórką silnika i obadaniem tematu.
-Głowica ściągnięta i wygląda lepiej niż podejrzewałem.
Niestety nie ze wszystkim jest tak dobrze
A więc ktoś wyciągnął świece i nie zabezpieczył otworów. Naleciało syfu i wilgoci/wody.
Zrobiły się powierzchniowe wżery które są wyczuwalne paznokciem....
-Syfu się pozbyłem i powyjmowałem tłoki. Wyszły bez oporu (jak na początku zobaczyłem to uznałem że będzie zapieczone na amen)
-Żadna panewka nie była padnięta Wał wygląda dobrze (już niestety wieczór więc nie wszystko widać )
I tu pytanie do mądrzejszych ludzi. Co można zrobić z tematem cylindrów
Myślałem o:
1. Szlifie ale to wiąże się z nowymi tłokami/pierścieniami
2. Tulejowaniu ale nie wiem czy to jest wykonalne w normalnych pieniądzach
3. Dorwaniu innego bloku (z tym chyba jeszcze gorzej)
4....
Ma ktoś może jakieś pomysły?
Jutro podeślę fotki jak to wygląda. Dzisiaj to i tak na zdjęciach nic nie będzie widać a ja idę dalej walczyć z wiązką
Zająłem się rozbiórką silnika i obadaniem tematu.
-Głowica ściągnięta i wygląda lepiej niż podejrzewałem.
Niestety nie ze wszystkim jest tak dobrze
A więc ktoś wyciągnął świece i nie zabezpieczył otworów. Naleciało syfu i wilgoci/wody.
Zrobiły się powierzchniowe wżery które są wyczuwalne paznokciem....
-Syfu się pozbyłem i powyjmowałem tłoki. Wyszły bez oporu (jak na początku zobaczyłem to uznałem że będzie zapieczone na amen)
-Żadna panewka nie była padnięta Wał wygląda dobrze (już niestety wieczór więc nie wszystko widać )
I tu pytanie do mądrzejszych ludzi. Co można zrobić z tematem cylindrów
Myślałem o:
1. Szlifie ale to wiąże się z nowymi tłokami/pierścieniami
2. Tulejowaniu ale nie wiem czy to jest wykonalne w normalnych pieniądzach
3. Dorwaniu innego bloku (z tym chyba jeszcze gorzej)
4....
Ma ktoś może jakieś pomysły?
Jutro podeślę fotki jak to wygląda. Dzisiaj to i tak na zdjęciach nic nie będzie widać a ja idę dalej walczyć z wiązką
97` Toyota Celica VI 1.8
90` Toyota Celica V GT-Four A
90` Toyota Celica V GT-Four A
- panczo27
- Użytkownik
- Posty: 1626
- Rejestracja: 08-09-05, 07:28
-
- Użytkownik
- Posty: 127
- Rejestracja: 17-09-10, 12:39
- panczo27
- Użytkownik
- Posty: 1626
- Rejestracja: 08-09-05, 07:28
jovi pisze:panczo27 honowanie to też szlif od 0,01-0,02 i szczotkowanie cylindrów po takim zabiegu, by zachować fabryczne parametry cylindra chodzi głównie o grafit zawarty w materiale ,by nie "zatłuścić " cylindrów itd : długo cię nie było JAQb_CK
to tylko obróbka powierzchni cylindra - wyrównanie powierzchni. Pozostaje temat w jakim stanie Kuba ma cylindry w swoim stworze..
bo był u nas w Łodzi
MpisiontBdwajściapinć
- JaQb_CK
- Użytkownik
- Posty: 1943
- Rejestracja: 07-09-09, 19:21
Jutro porobię zdjęcia ale to i tak nie odzwierciedli tematu.
Z tego co ja patrzyłem to powierzchniowe jest ale na razie się nie nastawiam.
Muszę zobaczyć to w normalnym świetle
Honowanie z tego co patrzyłem w granicach 50-60 zł od cylindra.
Zobaczymy....
Trochę mi się już w głowie przewraca od tych kabelków
Z tego co ja patrzyłem to powierzchniowe jest ale na razie się nie nastawiam.
Muszę zobaczyć to w normalnym świetle
Honowanie z tego co patrzyłem w granicach 50-60 zł od cylindra.
Zobaczymy....
Trochę mi się już w głowie przewraca od tych kabelków
97` Toyota Celica VI 1.8
90` Toyota Celica V GT-Four A
90` Toyota Celica V GT-Four A
- mlodzik
- Użytkownik
- Posty: 1109
- Rejestracja: 24-02-08, 16:00
Mulec pisze:Honowanie z tego co patrzyłem w granicach 50-60 zł od cylindra.
czyli ta sama cena jak za szlif cylindra
JaQb_CK pisze:Trochę mi się już w głowie przewraca od tych kabelków
przyznaj sie, że wdychasz juz nałogowo kalafonie
2.0 ST182 3SGE (w ) Catalyze- Medium blue pearl R.I.P.
2.0 ST182 3SGE (w/o ) Catalyze- Black R.I.P.
2.0 ST185 3SGTE All-Trac R.I.P.
2.0 ST185 3SGTE RC :D
2.0 ST185 3SGTE CS 3212 :D
2.0 ST182 3SGE (w/o ) Catalyze- Black R.I.P.
2.0 ST185 3SGTE All-Trac R.I.P.
2.0 ST185 3SGTE RC :D
2.0 ST185 3SGTE CS 3212 :D
- JaQb_CK
- Użytkownik
- Posty: 1943
- Rejestracja: 07-09-09, 19:21
Niestety wczoraj nie widziałem do końca wszystkiego.
Dzisiaj po dokładniejszych oględzinach znalazłem jeszcze rysy więc nie wiem czy nie będzie trzeba szlifu zrobić
Na zdjęciach wygląda gorzej niż w rzeczywistości:
Pierwszy
Drugi
Trzeci
Czwarty
Tylko na pierwszym Tłoku rysy są wyczuwalne paznokciem i są najgłębsze.
Kolejne pytania do mądrzejszych..
Jaka jest nominalna średnica cylindrów W 3SGTE rev. 2 ?
Jaka będzie dopuszczalna wartość szlifu/ honowania do której będzie można wymienić tylko pierścienie na nad wymiary bez wymiany tłoków? (może ktoś wie z autopsji czy coś )
Dzisiaj po dokładniejszych oględzinach znalazłem jeszcze rysy więc nie wiem czy nie będzie trzeba szlifu zrobić
Na zdjęciach wygląda gorzej niż w rzeczywistości:
Pierwszy
Drugi
Trzeci
Czwarty
Tylko na pierwszym Tłoku rysy są wyczuwalne paznokciem i są najgłębsze.
Kolejne pytania do mądrzejszych..
Jaka jest nominalna średnica cylindrów W 3SGTE rev. 2 ?
Jaka będzie dopuszczalna wartość szlifu/ honowania do której będzie można wymienić tylko pierścienie na nad wymiary bez wymiany tłoków? (może ktoś wie z autopsji czy coś )
97` Toyota Celica VI 1.8
90` Toyota Celica V GT-Four A
90` Toyota Celica V GT-Four A
- prazyn
- Użytkownik
- Posty: 4040
- Rejestracja: 21-07-06, 01:21
- JaQb_CK
- Użytkownik
- Posty: 1943
- Rejestracja: 07-09-09, 19:21
Dobra czyli generalnie najlepiej będzie zrobić szlif i wrzucić kucizne.
Chcę zrobi to na prawdę porządnie żeby się nie wysypało ale szukam innych wyjść
Czyli tłoki, korby panewki ACL-a tylko skoro już tak się bawić to opłacało by się wrzucić uszczelkę cometica i szpilki ARP czyli w sumie cały silnik.
Prażyn napisz mi na PW mniej więcej jaki koszt takiego zestawiku
Następna sprawa.
Jakie polecacie pasty do polerowania zaworów ?
PS: postaram się wrzucić foto jak wygląda stworek na ten moment
Chcę zrobi to na prawdę porządnie żeby się nie wysypało ale szukam innych wyjść
Czyli tłoki, korby panewki ACL-a tylko skoro już tak się bawić to opłacało by się wrzucić uszczelkę cometica i szpilki ARP czyli w sumie cały silnik.
Prażyn napisz mi na PW mniej więcej jaki koszt takiego zestawiku
Następna sprawa.
Jakie polecacie pasty do polerowania zaworów ?
PS: postaram się wrzucić foto jak wygląda stworek na ten moment
97` Toyota Celica VI 1.8
90` Toyota Celica V GT-Four A
90` Toyota Celica V GT-Four A
- budolf
- Użytkownik
- Posty: 4851
- Rejestracja: 08-12-06, 23:31
w sumie to rev3 ale to w sumie niema znaczenia
Tłoki - 1800zł
Uszczelka Cometic 1mm - 390zł
Korbowody Eagle - 1400zł
Panewki Clevite77 - 400zł (nominał lub 0.25)
Szpilki do głowicy ARP - 550zł
Szpilki główne silnika ARP - 460zł
Zrobiłem ctrl+c ctrl+v z pw od showa, jakiś czas temu mi to podesłał, więc pi razy drzwi razy oko widzisz jaki to rząd wielkości
Tłoki - 1800zł
Uszczelka Cometic 1mm - 390zł
Korbowody Eagle - 1400zł
Panewki Clevite77 - 400zł (nominał lub 0.25)
Szpilki do głowicy ARP - 550zł
Szpilki główne silnika ARP - 460zł
Zrobiłem ctrl+c ctrl+v z pw od showa, jakiś czas temu mi to podesłał, więc pi razy drzwi razy oko widzisz jaki to rząd wielkości