GT Four A "Szwagrowy dupowóz"

Roczniki 1990-1993
Awatar użytkownika
Mulec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1155
Rejestracja: 23-12-03, 20:39

Postautor: Mulec » 24-09-10, 10:29

Kuba jak ida prace ?

Awatar użytkownika
RedSun
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3976
Rejestracja: 24-04-09, 21:33

Postautor: RedSun » 24-09-10, 17:15

Kuba teraz pracuje ale na GT-Foura a nie nad nim :)

Awatar użytkownika
JaQb_CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 07-09-09, 19:21

Postautor: JaQb_CK » 24-09-10, 19:47

Narazie ogarniam temat wiązki :P
Już mniej więcej co i w październiku jade do Rzeszowa i będziemy lutować :P
97` Toyota Celica VI 1.8
90` Toyota Celica V GT-Four A

Awatar użytkownika
panczo27
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1626
Rejestracja: 08-09-05, 07:28

Postautor: panczo27 » 25-09-10, 23:31

a kiedy do nas ?? 8)
MpisiontBdwajściapinć

ForfiterGT4
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 06-09-10, 22:14

Postautor: ForfiterGT4 » 26-09-10, 22:02

Apropo prac nad GT4, w sobote wyczysciłem i pomalowałem tylnia wycieraczke hehe zawsze to coś :)
Ja Forfiter reperuje stare GRATY :)

Awatar użytkownika
Mulec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1155
Rejestracja: 23-12-03, 20:39

Postautor: Mulec » 27-09-10, 09:28

ForfiterGT4 pisze:Apropo prac nad GT4, w sobote wyczysciłem i pomalowałem tylnia wycieraczke hehe zawsze to coś :)


gdzie w rzeszowie masz tego gt4 ? chetnie bym zobaczyl ;)

Awatar użytkownika
JaQb_CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 07-09-09, 19:21

Postautor: JaQb_CK » 27-09-10, 16:54

Nie w Rzeszowie a w Głogowie Malopolskim. Jak wiesz mnie tam narazie nie ma ale jak będe dam znać :P
97` Toyota Celica VI 1.8

90` Toyota Celica V GT-Four A

Awatar użytkownika
Mulec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1155
Rejestracja: 23-12-03, 20:39

Postautor: Mulec » 27-09-10, 20:03

JaQb_CK pisze:Nie w Rzeszowie a w Głogowie Malopolskim. Jak wiesz mnie tam narazie nie ma ale jak będe dam znać :P

Kuba, przez tego nowego nick-a nie zakumalem o ktorego chodzi ;)
teraz juz wiem

Awatar użytkownika
Mulec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1155
Rejestracja: 23-12-03, 20:39

Postautor: Mulec » 21-10-10, 09:30

no i jak ida prace ?

Awatar użytkownika
JaQb_CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 07-09-09, 19:21

Postautor: JaQb_CK » 06-11-10, 18:12

Dzisiaj wreszcie posiedziałem nad GT4 :wink:

Zająłem się rozbiórką silnika i obadaniem tematu.

-Głowica ściągnięta i wygląda lepiej niż podejrzewałem. :wink:
Niestety nie ze wszystkim jest tak dobrze :|
A więc ktoś wyciągnął świece i nie zabezpieczył otworów. Naleciało syfu i wilgoci/wody.
Zrobiły się powierzchniowe wżery które są wyczuwalne paznokciem....

-Syfu się pozbyłem i powyjmowałem tłoki. Wyszły bez oporu (jak na początku zobaczyłem to uznałem że będzie zapieczone na amen)

-Żadna panewka nie była padnięta :-) Wał wygląda dobrze (już niestety wieczór więc nie wszystko widać :P )

I tu pytanie do mądrzejszych ludzi. Co można zrobić z tematem cylindrów :?:

Myślałem o:

1. Szlifie ale to wiąże się z nowymi tłokami/pierścieniami
2. Tulejowaniu ale nie wiem czy to jest wykonalne w normalnych pieniądzach
3. Dorwaniu innego bloku (z tym chyba jeszcze gorzej)
4....

Ma ktoś może jakieś pomysły?
Jutro podeślę fotki jak to wygląda. Dzisiaj to i tak na zdjęciach nic nie będzie widać a ja idę dalej walczyć z wiązką :-D
97` Toyota Celica VI 1.8

90` Toyota Celica V GT-Four A

Awatar użytkownika
panczo27
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1626
Rejestracja: 08-09-05, 07:28

Postautor: panczo27 » 06-11-10, 23:48

JaQb_CK pisze:Co można zrobić z tematem cylindrów

jak nie ma głębokich rys itp uszkodzeń moze wystarczy honowanie cylindrów i nowe pierścionki. Oddaj do firmy która ogarnia temat by ci ocenili stan a później myśl co dalej
MpisiontBdwajściapinć

jovi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 127
Rejestracja: 17-09-10, 12:39

Postautor: jovi » 07-11-10, 00:06

panczo27 honowanie to też szlif od 0,01-0,02 i szczotkowanie cylindrów po takim zabiegu, by zachować fabryczne parametry cylindra chodzi głównie o grafit zawarty w materiale ,by nie "zatłuścić " cylindrów itd : długo cię nie było JAQb_CK
CZARNY

Awatar użytkownika
panczo27
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1626
Rejestracja: 08-09-05, 07:28

Postautor: panczo27 » 07-11-10, 00:56

jovi pisze:panczo27 honowanie to też szlif od 0,01-0,02 i szczotkowanie cylindrów po takim zabiegu, by zachować fabryczne parametry cylindra chodzi głównie o grafit zawarty w materiale ,by nie "zatłuścić " cylindrów itd : długo cię nie było JAQb_CK


to tylko obróbka powierzchni cylindra - wyrównanie powierzchni. Pozostaje temat w jakim stanie Kuba ma cylindry w swoim stworze..

bo był u nas w Łodzi :)
MpisiontBdwajściapinć

Awatar użytkownika
JaQb_CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 07-09-09, 19:21

Postautor: JaQb_CK » 07-11-10, 01:10

Jutro porobię zdjęcia ale to i tak nie odzwierciedli tematu.
Z tego co ja patrzyłem to powierzchniowe jest ale na razie się nie nastawiam. :P
Muszę zobaczyć to w normalnym świetle :wink:
Honowanie z tego co patrzyłem w granicach 50-60 zł od cylindra.
Zobaczymy....

Trochę mi się już w głowie przewraca od tych kabelków :-D
97` Toyota Celica VI 1.8

90` Toyota Celica V GT-Four A

Awatar użytkownika
mlodzik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1109
Rejestracja: 24-02-08, 16:00

Postautor: mlodzik » 07-11-10, 16:25

Mulec pisze:Honowanie z tego co patrzyłem w granicach 50-60 zł od cylindra.

czyli ta sama cena jak za szlif cylindra
JaQb_CK pisze:Trochę mi się już w głowie przewraca od tych kabelków :-D

przyznaj sie, że wdychasz juz nałogowo kalafonie :P
2.0 ST182 3SGE (w ) Catalyze- Medium blue pearl R.I.P.
2.0 ST182 3SGE (w/o ) Catalyze- Black R.I.P.
2.0 ST185 3SGTE All-Trac R.I.P.
2.0 ST185 3SGTE RC :D:D
2.0 ST185 3SGTE CS 3212 :D:D

Awatar użytkownika
JaQb_CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 07-09-09, 19:21

Postautor: JaQb_CK » 07-11-10, 22:00

Niestety wczoraj nie widziałem do końca wszystkiego.
Dzisiaj po dokładniejszych oględzinach znalazłem jeszcze rysy więc nie wiem czy nie będzie trzeba szlifu zrobić :|
Na zdjęciach wygląda gorzej niż w rzeczywistości:

Pierwszy
Obrazek

Drugi
Obrazek

Trzeci
Obrazek

Czwarty
Obrazek

Tylko na pierwszym Tłoku rysy są wyczuwalne paznokciem i są najgłębsze.

Kolejne pytania do mądrzejszych..

Jaka jest nominalna średnica cylindrów W 3SGTE rev. 2 ?

Jaka będzie dopuszczalna wartość szlifu/ honowania do której będzie można wymienić tylko pierścienie na nad wymiary bez wymiany tłoków? (może ktoś wie z autopsji czy coś :D)
97` Toyota Celica VI 1.8

90` Toyota Celica V GT-Four A

Awatar użytkownika
prazyn
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4040
Rejestracja: 21-07-06, 01:21

Postautor: prazyn » 07-11-10, 22:24

Szlifuj to w pierony na pierwszy nad wymiar i wrzucaj kucizne, będzie przyszłościowo od razu a wcale nie bedzie strasznie drogo
PRAZIN Z BAZIN -
Zasada jest prosta, musi odpalić, śmierdzieć, hałasować i zużywać olej
"Każdy anioł ma w sobie ćwierć prostytutki"

Awatar użytkownika
Turbo_V6
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 01-11-08, 19:10

Postautor: Turbo_V6 » 08-11-10, 09:13

prazyn pisze:Szlifuj to w pierony na pierwszy nad wymiar i wrzucaj kucizne, będzie przyszłościowo od razu a wcale nie bedzie strasznie drogo


wcale ni bedzie tak drogo..... to ile mniej wiecej taki zestawik?

Awatar użytkownika
JaQb_CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 07-09-09, 19:21

Postautor: JaQb_CK » 08-11-10, 10:40

Dobra czyli generalnie najlepiej będzie zrobić szlif i wrzucić kucizne. :wink:

Chcę zrobi to na prawdę porządnie żeby się nie wysypało ale szukam innych wyjść :)

Czyli tłoki, korby panewki ACL-a tylko skoro już tak się bawić to opłacało by się wrzucić uszczelkę cometica i szpilki ARP czyli w sumie cały silnik. :wink:

Prażyn napisz mi na PW mniej więcej jaki koszt takiego zestawiku :?: :-)

Następna sprawa.

Jakie polecacie pasty do polerowania zaworów ?

PS: postaram się wrzucić foto jak wygląda stworek na ten moment :)
97` Toyota Celica VI 1.8

90` Toyota Celica V GT-Four A

Awatar użytkownika
budolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4851
Rejestracja: 08-12-06, 23:31

Postautor: budolf » 08-11-10, 10:46

w sumie to rev3 ale to w sumie niema znaczenia 8)

Tłoki - 1800zł
Uszczelka Cometic 1mm - 390zł
Korbowody Eagle - 1400zł
Panewki Clevite77 - 400zł (nominał lub 0.25)
Szpilki do głowicy ARP - 550zł
Szpilki główne silnika ARP - 460zł

Zrobiłem ctrl+c ctrl+v z pw od showa, jakiś czas temu mi to podesłał, więc pi razy drzwi razy oko widzisz jaki to rząd wielkości