Pussy Wagon czyli celica fotostory by fotom

Roczniki 1990-1993
Awatar użytkownika
fotom
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 650
Rejestracja: 21-10-07, 01:15

Pussy Wagon czyli celica fotostory by fotom

Postautor: fotom » 05-06-11, 14:45

Dzień dobry, mam na imię Tomasz i posiadłem celicę :)
Ponieważ minęło od tego czasu parę lat i w aucie dokonało się sporo zmian, postanowiłem podzielić się tym z szanownym koleżeństwem.

Opis auta / stan aktualny:

SILNIK:
    4afe, niegrzebany
    usunięty EGR
    usunięty charcoal filter
    filtr na odmie
    kable i świece NGK
    przewody paliwowe miedziane
    akumulator w bagażniku
UKŁAD WYDECHOWY:
    tłumiki seryjne
    kolektor wydechowy rurowy 4-2-1, owinięty termobandażem
UKŁAD HAMULCOWY:
    przód: tarcze JC, klocki Kashiyama
    tył: swap z GTi, tarcze TRW, klocki Kashiyama
    przewody w stalowym oplocie Viper Performance
    płyn hamulcowy Motul RBF600
ZAWIESZENIE I AMORTYZACJA:
    sprężyny H&R -30mm
    amortyzatory KYB ExcelG
    wszystkie tuleje i poduszki poliuretanowe
    rozpórka przednich kielichów OEM
    rozpórka tylnych kielichów custom
KOŁA:
    zima: felgi OEM 14"
    lato: felgi Alessi 15'' , ET35
    felgi Atiwe 15'' , ET30
    dystanse tył 20mm/strona
NADWOZIE:
    szyberdach
    spojler OEM
    lampy tylne przedlift, przyciemniane, JDM style
    kierunki przednie białe (nie clear)
    spryskiwacze przednich reflektorów
    regulacja wysokości przednich reflektorów
    światła p/mgłowe
    światła DRL
    elektryczne i podgrzewane lusterka
    zderzak GT4 JDM
WNĘTRZE:
    elektryczne szyby
    cupholder
    podajniki pasów
    autopodnoszenie kierownicy
    podświetlenie konsoli na czerwono
    fotele z wersji GT
    zegary z wersji GT
    głośniki system LiveSound

Obrazek

Obrazek

Celica kupiona w listopadzie 2007 na austriackich blachach od handlarza. Jako jeszcze nieobeznany z forum celicy nie bardzo wiedziałem na co zwracać uwagę przy zakupie, potem wyszło parę rzeczy ale na szczęście mało istotnych.
Z luksusów miała tylko szyberdach i halogeny p/mgielne. Postanowiłem z czasem ją doposażyć w trendzie JDM i wprowadzić parę zmian, o czym będzie ta opowieść .
Wszystkie modyfikacje wykonane samodzielnie, na podstawie wiedzy zdobytej na forum i w googlach :)

Sporo rzeczy już zrobiłem, o czym napiszę w kolejnych odcinkach, a w planach jeszcze mam:
    - kompletna konserwacja podwozia i wszystkich części pod samochodem + trochę blacharki
    - wymiana sztywnych przewodów hamulcowych na miedziane + elastyczne w oplocie (DONE)
    - zawieszenie (amortyzatory+springi, być może -30mm)
    (DONE)
    - lakierowanie całościowe (ponieważ jestem manualnie uzdolnionym krakowskim centusiem, przymierzam się do samodzielnego lakierowania)

Co pod maską?

Oczywiście na początek wymienione płyny i rozrząd.

Silnik zdrowy, jeździ na półsyntetyku, oleju nie ubywa, mimo zabaw na torze. Świece NGK.
Po czyszczeniu przepustnicy z czarnej mazi wywaliłem EGR i przy okazji filtr węglowy.

Obrazek

zaślepione otwory po EGR:

Obrazek

Odma od strony kolektora zaślepiona, na pokrywie założony filterek. Żaden syf już nie wpada do kolektora.

Obrazek

Akumulator przeniesiony do bagażnika z wykorzystaniem przewodów miedzianych 4x 4,5mm kw. Zimowych problemów z odpalaniem brak. Więcej miejsca pod maską, trochę wyrównana masa.

Obrazek

Ponieważ kolektor wydechowy lekko przepuszczał, został wymieniony na rurowy 4-2-1, przy okazji owinąłem go bandażem termicznym. Wydech oryginalny, fabryczny, wymieniany był tylko łącznik elastyczny.

Obrazek

Chłodnica nowa Koyo, od dwulitrówki. Mocowania pasują, wentylator pasuje, uchwyty górne pasują, trzeba było tylko przedłużyć dolny wąż.

Silnik nie sprawia żadnych problemów, więc na razie go nie tykam. Spalanie na poziomie 7,0- 8,5 l/100km, w co niektórym nie chce się wierzyć :)


Pierwsze zmiany wnętrza:
    - zestaw wypoczynkowy z GT
    - elektryczne szyby
    - centralny zamek

Okazało się, że poliftowa piątka ma wiązki pod elektrykę i wystarczy założyć i podpiąć do fabrycznych wtyczek.

Zdjęć nie daję, bo każdy wie jak to wygląda.

Do słuchania oczywiście livesoundy tył + przód, kupowane po kawałku, prawy przedni zaadoptowany z anglika. Oryginalne głośniki zastąpione polską myślą techniczną - dwucewkowe tonsile. Szału nie ma ale i tak lepiej od osiemnastoletnich przetworników.
Wtedy jeszcze nie miałem trójkątów LS w lusterka, więc jako wysokotonowe weszły SinusLive z jedwabnymi kopułkami i własnymi zwrotnicami:

ObrazekObrazek

Obrazek

Antena była zwykła i do tego połamana, więc kupiłem automatyczną na dziale moto w Realu (wtedy jeszcze nie wiedziałem, że nieoryginalne się psują i dla tego moja działa trzeci rok :) ). No i ma czarny bat, pod kolor auta.

Jako, że zielone podświetlenie wydawało mi się mdłe i nieciekawe zabrałem się za zmiany:

za każdym przyciskiem wlutowana dioda (spiłowane wierzchołki w celu lepszego rozproszenia światła.

Obrazek

i efekt końcowy (+ sportowa kierownica zamiast wielkiego koła od toyoty):

Obrazek Obrazek

Obrazek

Jechałem kiedyś seatem z czerwonymi zegarami i mało k***wicy nie dostałem od tej czerwieni, więc zegary świecą neutralnie na biało. Regulacja mocy świecenia działa, zegary można przygasić do zera, kontrolki o jakąś połowę.

Sterowanie szyb zostało wzbogacone o auto podnoszenie (teraz auto działa i w górę i w dół) i oczywiście czerwone podświetlenie:

Obrazek






W następnym odcinku o zmianach stylistycznych nadwozia.
Ostatnio zmieniony 19-02-13, 18:40 przez fotom, łącznie zmieniany 7 razy.
__________________ zdjęcia ślubne Kraków ________________

Awatar użytkownika
Comando
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1679
Rejestracja: 30-11-09, 15:30

Postautor: Comando » 05-06-11, 16:16

Ładne zdjęcia. Jak z folderu 8)
Ostatnio zmieniony 05-06-11, 16:47 przez Comando, łącznie zmieniany 1 raz.
JDM sucks

Awatar użytkownika
Margo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4242
Rejestracja: 15-07-09, 08:39

Postautor: Margo » 05-06-11, 16:17

W końcu Fotom furkę przedstawił !


fotom pisze:Sterowanie szyb zostało wzbogacone o auto podnoszenie (teraz auto działa i w górę i w dół)



hmm jak to masz zrobione, że jest góra- dół ? bo u mnie jest plan tak zrobić jak było ori .
VI Biała SS-III Beams Red Top
viewtopic.php?t=22089
----------------------

grzeczne dziewczynki idą do nieba,
niegrzeczne tam gdzie chcą

Awatar użytkownika
ony
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 856
Rejestracja: 16-11-08, 20:51

Postautor: ony » 05-06-11, 16:18

Podświetlenie konsoli wyszło mega, ale kiera wygląda jak z pojazdów w StarTreku -_-
Imho jest ohydna :roll:
Being a pimp is such a hard job...
WKRĘCONY

Awatar użytkownika
jones
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1128
Rejestracja: 24-11-09, 21:45

Postautor: jones » 05-06-11, 16:23

kiera ssie straszliwie
reszta ok
dobre foty

Awatar użytkownika
Margo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4242
Rejestracja: 15-07-09, 08:39

Postautor: Margo » 05-06-11, 16:25

a mi się ta kiera zawsze podoba jak ją widzę na żywo :)
VI Biała SS-III Beams Red Top

viewtopic.php?t=22089

----------------------



grzeczne dziewczynki idą do nieba,

niegrzeczne tam gdzie chcą

Awatar użytkownika
fotom
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 650
Rejestracja: 21-10-07, 01:15

Postautor: fotom » 05-06-11, 16:45

jones pisze:kiera ssie straszliwie

No młody byłem i gupi :oops: obiecuję poprawę. Kiera ma jedną zaletę - jest wygodnie profilowana. No i ma czerwone szwy :) Zaproponujcie coś w zamian (w kierunku JDM), do seryjnej nie wrócę.
Margo pisze:hmm jak to masz zrobione, że jest góra- dół ? bo u mnie jest plan tak zrobić jak było ori .

Ori góra/dół było tylko w japończykach. Ale sterowniki w drzwiach nawet bez "góry" są przygotowane pod pełną opcję. Po prostu nie mają paru elementów na płytce, które trzeba uzupełnić. Piszę tu o Vgen, ale podejrzewam, że VI ma podobnie.
Piotrek przelutował całą płytkę od angola, ja wlutowałem w oryginalną braki.
Trzeba jeszcze podpiłować plastik przy przełączniku, tak, żeby był ten drugi "klik" górę.
__________________ zdjęcia ślubne Kraków ________________

Awatar użytkownika
Margo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4242
Rejestracja: 15-07-09, 08:39

Postautor: Margo » 05-06-11, 16:51

fotom pisze:Ori góra/dół było tylko w japończykach.


no to ja wiem, miałam tak przed przekładką, teraz mam tylko dół, ale posiadam płytkę i japońską i EU, może ktoś coś wymyśli....
VI Biała SS-III Beams Red Top

viewtopic.php?t=22089

----------------------



grzeczne dziewczynki idą do nieba,

niegrzeczne tam gdzie chcą

Awatar użytkownika
fotom
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 650
Rejestracja: 21-10-07, 01:15

Postautor: fotom » 05-06-11, 17:01

Margo pisze:posiadam płytkę i japońską i EU

no to już polowa sukcesu :)
zapraszam do kraka na obdukcję i ew. operację :)
__________________ zdjęcia ślubne Kraków ________________

arczicza
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 801
Rejestracja: 03-10-10, 08:25

Postautor: arczicza » 05-06-11, 19:09

No więc kolor black zajebisty tu masz +
Brelok jest debeściak tu też +
Czerwone diody też fajny patent +
bandaże i nagłośnienie też +

W zasadzie to same pliusy :P

Powiedz tylko czemu wywaliłeś egr-a? Czy to coś daje? :O

Awatar użytkownika
cccp88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 918
Rejestracja: 21-03-10, 22:11

Postautor: cccp88 » 05-06-11, 19:14

Spoko furka, tylko powiedz mi skąd wziąłeś ten kolektor wydechowy? To jakiś custom?

Awatar użytkownika
fotom
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 650
Rejestracja: 21-10-07, 01:15

Postautor: fotom » 05-06-11, 20:34

arczicza pisze:Powiedz tylko czemu wywaliłeś egr-a? Czy to coś daje?

System recyrkulacji spalin (EGR – od ang. Exhaust Gas Recirculation) polega na wprowadzaniu do układu zasilania silnika pewnej ilości spalin (głownie chodzi o ekologię). A usunięcie go daje to, że przepustnica po jakimś czasie nie wygląda wewnątrz jak środek rury wydechowej. No i z przodu lżej :wink:
arczicza pisze:same pliusy

Dzięki. To dopiero początek opisu. Następne odcinki w trakcie edycji :D
__________________ zdjęcia ślubne Kraków ________________

Awatar użytkownika
Makabra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3233
Rejestracja: 04-03-10, 08:02

Postautor: Makabra » 05-06-11, 23:11

fotom pisze:
arczicza pisze:Powiedz tylko czemu wywaliłeś egr-a? Czy to coś daje?

System recyrkulacji spalin (EGR – od ang. Exhaust Gas Recirculation) polega na wprowadzaniu do układu zasilania silnika pewnej ilości spalin (głownie chodzi o ekologię). A usunięcie go daje to, że przepustnica po jakimś czasie nie wygląda wewnątrz jak środek rury wydechowej. No i z przodu lżej :wink:


A nie wystarczy przeczyścić od czasu do czasu? :)

Awatar użytkownika
Lestat
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2980
Rejestracja: 20-07-07, 20:30

Postautor: Lestat » 05-06-11, 23:21

lMakabra pisze:A nie wystarczy przeczyścić od czasu do czasu? :)

wywalenie egr zajmuje go o połowę mniej
4a-ge power

Awatar użytkownika
Piotrek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3567
Rejestracja: 21-05-07, 23:04

Postautor: Piotrek » 05-06-11, 23:22

lMakabra pisze:A nie wystarczy przeczyścić od czasu do czasu?


Prewencja jest skuteczniejszą i zdrowszą metodą. Leczymy katar czy smarkamy raz na jakiś czas? :-D



fotom, biorę się ostro za rozczłonkowywanie gti. W tym tygodniu będę miał twoje kable od regulacji świateł :-)

Awatar użytkownika
Zewus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3062
Rejestracja: 13-03-09, 16:46

Postautor: Zewus » 05-06-11, 23:23

fotom pisze:Akumulator przeniesiony do bagażnika
a nie jest tak ze tylko żelowe mogą być w komorze pasażerskiej?? tak serio pytam

siewcu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 796
Rejestracja: 18-02-11, 17:33

Postautor: siewcu » 05-06-11, 23:37

Zewus, nie. W bagażniku wiele aut do sportu(czy to drift, czy TA) ma zwykłe akumulatory w bagażniku i nie ma z tym problemów. Warto przy okazji zrobić wyłącznik prądu, no i przydałoby się zapakować akumulator w skrzyneczkę dla bezpieczeństwa. O porządnym mocowaniu raczej nie trzeba wspominać :wink:
Pomoc poszkodowanym w wypadkach drogowych - Biuro Pomocy Poszkodowanym w Wypadkach RES

Awatar użytkownika
fotom
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 650
Rejestracja: 21-10-07, 01:15

Postautor: fotom » 06-06-11, 00:10

Piotrek pisze:W tym tygodniu będę miał twoje kable od regulacji świateł

czekam z niecierpliwością :) , o regulacji będę pisał w jednym z odcinków :-D

Teoretycznie aku powinien być w szczelnym pudle z odprowadzeniem oparów na zewnątrz.
Mój wrażliwy nos nie zarejestrował jednak żadnych podejrzanych woni i na razie zostanie tak jak jest.
__________________ zdjęcia ślubne Kraków ________________

Awatar użytkownika
maniaq
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 477
Rejestracja: 23-04-07, 20:19

Postautor: maniaq » 06-06-11, 05:09

fotom pisze:Mój wrażliwy nos nie zarejestrował jednak żadnych podejrzanych woni i na razie zostanie tak jak jest.


żeby tylko jak nos czy inna część ciała już zarejestruje, nie było za późno... (odpukać)

ps.
pierwsze z brzegu z googla

Awatar użytkownika
fotom
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 650
Rejestracja: 21-10-07, 01:15

Postautor: fotom » 06-06-11, 15:45

Odcinek drugi - o zmianach na zewnątrz.

Tylne lampy zostały lekko przyciemnione lakierem (oprócz wstecznego, ofkors). Zmienione na przedlifty, łatwiejsze do malowania i polerowania. No i tworzą gładką płaszczyznę z karoserią.

Obrazek

Zgodnie z panującymi trendami :wink: lampy świecą "JDM style" - podwójne pozycyjne, podwójne stopy. Oczywiście p/mgielne działa nadal. lenda podświetlona diodami.

Obrazek

Tył pozbawiony napisów, ozdobiony jedynie smokiem:

Obrazek


Z przodu białe kierunkowskazy ale nie cleary. Takie mi bardziej pasowały do obrysówek, tylko mam teraz problem znaleźć migacze w tym stylu na błotnik. Kolorowe zabarwienie to efekt tęczowej żarówki.

Obrazek

A świecą tak:

Obrazek


Ze zmian zewnętrznych w nadwoziu na razie tyle. Jak ogarnę temat lakierowania, to pewnie się coś jeszcze pozmienia.


W następnym odcinku: o skutkach wizyty na przeglądzie i rudej Grażynie czyli co pod podłogą piszczy.
__________________ zdjęcia ślubne Kraków ________________