Celica 1,6 wtrakcie roboty.

Roczniki 1990-1993
Awatar użytkownika
Robert
Site Admin
Site Admin
Posty: 8003
Rejestracja: 19-12-03, 23:41

Postautor: Robert » 20-06-05, 13:07

Toyota dopuszcza ok 10% odchylenia wskazań od rzeczywistości w górę (tzn jedziesz wolniej niż licznik wskazuje).
Ciekawe, że najbardziej do naruszania zasad namawiają Ci, którzy przed chwilą ścigali ich obchodzenie.

Awatar użytkownika
Sawa
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2997
Rejestracja: 05-01-04, 08:38

Postautor: Sawa » 20-06-05, 13:08

Z wiekiem samochodu parametr błędu może się zwiększać.

Awatar użytkownika
ja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 08-04-04, 16:07

Postautor: ja » 20-06-05, 13:29

No tak, ale napisałeś że podajesz dwie prędkości. A mnie chodzi o to, skąd wiesz jaka jest ta rzeczywista.. (tylko nie mów, że się czepiam :)
Ja to ja, więc jako ja chcę być znany

Awatar użytkownika
Sawa
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2997
Rejestracja: 05-01-04, 08:38

Postautor: Sawa » 20-06-05, 13:37

Źle mnie zrozumiałeś, jak mówię że najszybciej jechałem 215 to zaznaczam że to licznikowe, nigby nie podaję dówch prędkości, nie mam żadnego dodatkowego zmysłu we łbie :-) . A sformułowanie "taka a taka prędkość" użyłem zamiast podawania jakijś dokładnej liczby...

Awatar użytkownika
Robert
Site Admin
Site Admin
Posty: 8003
Rejestracja: 19-12-03, 23:41

Postautor: Robert » 20-06-05, 13:51

Można by to przy pomocy przenośnego GPS'u zweryfikować.
Ciekawe, że najbardziej do naruszania zasad namawiają Ci, którzy przed chwilą ścigali ich obchodzenie.

Awatar użytkownika
Sawa
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2997
Rejestracja: 05-01-04, 08:38

Postautor: Sawa » 20-06-05, 14:21

Nie sądzę żeby to był dokładny pomiar...

Awatar użytkownika
ja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 08-04-04, 16:07

Postautor: ja » 20-06-05, 15:56

pomiar mieści się w granicy błędu.. a nam chodzi o to, żeby był bezbłędny:)
Ja to ja, więc jako ja chcę być znany

Awatar użytkownika
Duży
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 186
Rejestracja: 25-12-03, 19:10

Postautor: Duży » 20-06-05, 16:16

Mnie ostatnio fotoradar zrobił fotę, było na niej że jechałem 71km/h i rzeczywiście tyle jechałem bo patrzyłem wtedy na licznik. Bo to był taki fotoradar prznosny na początku miejscowości, a na końcu tej wiochy od razu mandat :-D Także przy tej prędkości mi nie przekłamuje.
If Toyota was a religion, the Celica would be my Messiah

Awatar użytkownika
PREZES900RR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1691
Rejestracja: 13-08-04, 20:02

Postautor: PREZES900RR » 23-06-05, 12:38

Nowe dane podaje; stopien sprezania w cylindrach wynosi u mnie 14 bar na kazdym z cylindrow, tyle ze na 2gim mam 13,9 a na 3cim mam 14,01.
Pozdrawiam
Elbląskie Forum Motocyklistów http://www.grupaelblag.pl

Awatar użytkownika
Robert
Site Admin
Site Admin
Posty: 8003
Rejestracja: 19-12-03, 23:41

Postautor: Robert » 23-06-05, 13:19

Stopnia sprężania nie mierzy się w barach.
Stopien sprężania jest stosunkiem pojemnosci cylindra (calkowitej) do pojemnosci komory spalania i jest wielkością bezwymiarową.
Ciekawe, że najbardziej do naruszania zasad namawiają Ci, którzy przed chwilą ścigali ich obchodzenie.

Awatar użytkownika
techno
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 430
Rejestracja: 23-12-03, 10:43

Postautor: techno » 23-06-05, 15:03

Robert pisze:Stopnia sprężania nie mierzy się w barach.
Stopien sprężania jest stosunkiem pojemnosci cylindra (calkowitej) do pojemnosci komory spalania i jest wielkością bezwymiarową.


Amen, a to co ty podałeś Prezes to tzw. kompresja .
Techno

Awatar użytkownika
elvitos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 845
Rejestracja: 28-07-04, 00:31

Postautor: elvitos » 25-06-05, 23:44

jezeli chodzi o predkosci.. to jezeli zmieni sie opony na inny wymiar to juz inaczej pokazuje. pozatym na licznikach daja ok 5% zawyzenia przy 100km/h zeby bylo mniej wypadkow.. tak gdzies kiedys czytalem :).
tutaj jest wypisane ile procentowo zmienia sie predkosc wskazywana a prawdziwa przy jakich kolach.
http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp
ST205 WRC
ST202

Awatar użytkownika
elvitos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 845
Rejestracja: 28-07-04, 00:31

Postautor: elvitos » 13-08-05, 23:17

PREZES czy moglbs wrzucic jakies zdjecia tego dolotu albo zapodac mi na skrzynke?? z gory dzieki
elvitos@interia.pl
ST205 WRC

ST202

Awatar użytkownika
PREZES900RR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1691
Rejestracja: 13-08-04, 20:02

Postautor: PREZES900RR » 24-08-05, 21:13

No i nadszedł sądny dzień. Właśnie wrzuciłem fotki by pokazać Wam na czym polegały zmiany w przebudowie mojego układu:-D

tak wygląda mniej wiecej z przodu auta-bo nie da sie tego dokładniej obstrykać

Obrazek

tak wygląda to z góry, choć cześć "zasysacza" jest zasłonięta

Obrazek


Filtr stożkowy został zabudowany w obudowie hermetycznej i dodatkowo owinięty cienką pianką, dla obniżenia temperatury wewnętrznej filtra-aby ciepło z komory silnika nie nagrzewało obudowy filtra itd.
Obrazek


Zbiorniczek wyrównawczy chłodnicy, powędrował na druga strone
Obrazek


A tak wygladał oryginalny czujnik, tak to się chyba nazywa. W kążdym bądź razie to odpowiada za podciśnienie na wtryskiwaczach. Fabrycznie w 1,6 wynosi 2,3 bara
Obrazek

a tak wygląda zamiennik z możliwością regulacji-koszt około 80-100zł w zależności od producenta i sklepu
Obrazek
Elbląskie Forum Motocyklistów http://www.grupaelblag.pl

Adam
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2678
Rejestracja: 26-12-03, 16:14

Postautor: Adam » 24-08-05, 21:51

wyglada mi to na polaczenie puszki rezonansowej dolotu (pucha) prawdopodobnie sprzezonej
z czyms w rodzaju strumienicy dolotu z wykorzystaniem doladowania dynamicznego (doladowanie)
z wykorzystaniem zjawisk obecnych przy doladowaniu rezonansowym (rezonans) :wink:
zastanawia mnie potrzeba wymiany czujnika podcisnienia na ten z regulacja?
moze faktycznie ulatwia zestrojenie?
tez cos podobnego mi po glowie chodzi :-)
tzn. doladowanie dynamiczne (wlot z miejsca na halogen)
+ puszka rezonansowa ze stozkiem + powerrura...
podobno mozna zejsc z momentem nawet o 1.5k ?
Drukuj Tanio! Przekonaj się jak łatwo to zrobić. Maksymalnie obniżaj z nami koszty promocji swojej firmy!
Oferujemy niskie koszty druku materiałów promocyjnych, takich jak: ulotki, foldery, wizytówki i wiele innych.
biuro@24druk.netwww.24druk.net

Awatar użytkownika
Robert
Site Admin
Site Admin
Posty: 8003
Rejestracja: 19-12-03, 23:41

Postautor: Robert » 24-08-05, 23:08

Proszę zmniejsz te zdjęcia, bo niewiele widać.
Ciekawe, że najbardziej do naruszania zasad namawiają Ci, którzy przed chwilą ścigali ich obchodzenie.

TomPoz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4958
Rejestracja: 09-07-04, 00:41

Postautor: TomPoz » 24-08-05, 23:12

Prezes, zdjęcia za małe!!! :wink:

Awatar użytkownika
elvitos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 845
Rejestracja: 28-07-04, 00:31

Postautor: elvitos » 24-08-05, 23:57

sama puszka z filtrem jest jak dla mnie troche dziwnie rozwiazana.. i te weze tez chyba nie dobrze ze sa harmonijkowe..
delikatne opory (dazymy do idealnej gladzi). szkoda ze sie nie da w lini prostej do wlotu glownego :)
takie jest moje zdanie.. a tak.. to zaczynam robic cos takiego :).
a przy okazji, ten plastik ktory
zaslania chlodnice u gory.. z dziura na zamek, powinien byc pod listewka (atrapka) :).
ST205 WRC

ST202

Adam
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2678
Rejestracja: 26-12-03, 16:14

Postautor: Adam » 28-08-05, 20:58

elvitos pisze:[...] i te weze tez chyba nie dobrze ze sa harmonijkowe..
delikatne opory (dazymy do idealnej gladzi). [...]

niekoniecznie zle, ze sa "charmonijkowe"
zacytuje:
"Także użyte przewody elastyczne nie pozostają bez znaczenia, gdyż np. wyraźnie pofałdowany przewód gumowy - chociaż krótki odcinek, wkomponowany w dolocie, może korzystnie oddziaływać na drgania poprzeczne strugi oraz pulsacje, silniejsze w silnikach o małej liczbie cylindrów."
za tuningbaja

jak na razie to bardziej interesuje mnie opinia na temat potrzeby wymiany regulatora podcisnienia na wtryski na taki regulowany. czy zasadna jest modyfikacja tego podcisnienia?
Drukuj Tanio! Przekonaj się jak łatwo to zrobić. Maksymalnie obniżaj z nami koszty promocji swojej firmy!

Oferujemy niskie koszty druku materiałów promocyjnych, takich jak: ulotki, foldery, wizytówki i wiele innych.

biuro@24druk.netwww.24druk.net

Awatar użytkownika
PREZES900RR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1691
Rejestracja: 13-08-04, 20:02

Postautor: PREZES900RR » 28-01-06, 14:14

Dawno tu nie pisałem :-D
Właśnie odebrałem kpl sprzegło do mojej celicy - jest oczywiście do modelu 1,8 VI generacji firmy SASCH - za jedyne 650zł po rabacie. W poniedziałek celica laduje u mechanika, bo po 30 tys km sprzeglo mi sie skonczylo - wytrzymalo rowno rok hehehe. Przy okazji wymieniam skrzynie biegow. Mam nadzieje ze ta w poniedzialek co przyjdzie bedzie sprawna, duzo sprawniejsza ode mojej, a wlasciciel poprzedniej skrzyni byl dziadkiem i skrzynia jest jak nówka - ahhh miło pomarzyc - zobaczymy co bedzie. We wtorek jak dobrze pojdzie bedzie zlozona - wiec wtedy dokoncze ten watek.
Pozdrawiam


No i sie wkurzylem.
Skrzynia okazala sie od modelu IV generacji. Nastepnie znalazlem inna od 1,6 z tego samego roku co ja - ale rozrusznik jest mocowany w tej i innej po jaka dzwinilem (czyli w 2ch Vgen z 1,6) pod silownikami od sprzega a u mnie z przeciwnej strony!!! Ale jestem zly, nie dosc ze tyle kasy - to jeszcze takie wynalazki. Czy ja w koncu zloze moja niunie?? :-(
Elbląskie Forum Motocyklistów http://www.grupaelblag.pl