'92 Celica ST-i
-
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 28-09-10, 12:53
Dawno nic nie pisałem, a dzieje się, oj dzieje
Zima coraz bliżej, moja ulubiona pora roku, choć dla samochodów to najtrudniejszy okres, warto więc pogrzebać przy Celice nim będzie śnieg i temperatura srogo na minusie.
Na początek kupiłem nowy akumulator, nie chciałem jakiegoś taniego marketowego badziewia, wybór padł na ZAP Plus 50Ah, taka alternatywa dla Centry.
stary vs nowy
Świece zapłonowe również zostały wymienione na nowe, wybór oczywisty, japońskie Denso zamiast 4-elektrodowych Beru Ultra-X.
stare vs nowe
Celica dostała też nowy filtr paliwa, jeśli nie wiadomo kiedy był wymieniany warto to zrobić, tak też uczyniliśmy.
stary vs nowy
Mieliśmy pewne obawy o przebieg tej operacji, dostęp nie jest łatwy, ale udało się i było lepiej niż się spodziewaliśmy, nawet stary dał się odkręcić bez problemu. Żeby sobie ułatwić dostęp (a wręcz po prostu umożliwić) wyciągnęliśmy dolot z puszką i na zdjęciu poniżej widać jak skręcam to plastikowe towarzystwo.
Podziękowania oczywiście dla mojego przyjaciela Marka z którym to właśnie spędziłem dziś trochę czasu przy wspólnym grzebaniu przy aucie jak za czasów gdy obaj jeździliśmy rexami, tego mi było trzeba, pogrzebać przy japońskim aucie i pobrudzić łapy. Jutro kolejny dzień i kolejne garażowe zmagania, pozdrawiam
Zima coraz bliżej, moja ulubiona pora roku, choć dla samochodów to najtrudniejszy okres, warto więc pogrzebać przy Celice nim będzie śnieg i temperatura srogo na minusie.
Na początek kupiłem nowy akumulator, nie chciałem jakiegoś taniego marketowego badziewia, wybór padł na ZAP Plus 50Ah, taka alternatywa dla Centry.
stary vs nowy
Świece zapłonowe również zostały wymienione na nowe, wybór oczywisty, japońskie Denso zamiast 4-elektrodowych Beru Ultra-X.
stare vs nowe
Celica dostała też nowy filtr paliwa, jeśli nie wiadomo kiedy był wymieniany warto to zrobić, tak też uczyniliśmy.
stary vs nowy
Mieliśmy pewne obawy o przebieg tej operacji, dostęp nie jest łatwy, ale udało się i było lepiej niż się spodziewaliśmy, nawet stary dał się odkręcić bez problemu. Żeby sobie ułatwić dostęp (a wręcz po prostu umożliwić) wyciągnęliśmy dolot z puszką i na zdjęciu poniżej widać jak skręcam to plastikowe towarzystwo.
Podziękowania oczywiście dla mojego przyjaciela Marka z którym to właśnie spędziłem dziś trochę czasu przy wspólnym grzebaniu przy aucie jak za czasów gdy obaj jeździliśmy rexami, tego mi było trzeba, pogrzebać przy japońskim aucie i pobrudzić łapy. Jutro kolejny dzień i kolejne garażowe zmagania, pozdrawiam
- grzegoslav
- Użytkownik
- Posty: 2776
- Rejestracja: 29-05-09, 23:08
no to celica będzie lżej pracować byle tak dalej
http://www.facebook.com/serwismobilnyme ... wej?ref=hl
http://images49.fotosik.pl/327/2ae78b088a26e16a.jpg
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZĘŚCI DO CELICY V GEN 1.6 ORAZ 2.0 !!!!!
http://images49.fotosik.pl/327/2ae78b088a26e16a.jpg
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZĘŚCI DO CELICY V GEN 1.6 ORAZ 2.0 !!!!!
-
- Użytkownik
- Posty: 801
- Rejestracja: 03-10-10, 08:25
Fajny niespotykany w V genach kolor ...do tego czarne ori felgi ,chyba swoje też przemaluję na blackk
Co do aku ten ZAP nie jest alternatywą dla Centry,Taka Futura w pojemności 53AH ma prąd rozruchowy 530A i kosztuje tyle samo
Ja na twoim miejscu przy okazji zmienił bym wszystkie filtry ,olej ,do świeczek dorzuciłbym przewody i kopułkę i samochód od razu by odżył
Ale plus ,że go przygotowujesz do zimy ,a te u nas w kraju są srogie
Co do aku ten ZAP nie jest alternatywą dla Centry,Taka Futura w pojemności 53AH ma prąd rozruchowy 530A i kosztuje tyle samo
Ja na twoim miejscu przy okazji zmienił bym wszystkie filtry ,olej ,do świeczek dorzuciłbym przewody i kopułkę i samochód od razu by odżył
Ale plus ,że go przygotowujesz do zimy ,a te u nas w kraju są srogie
-
- Użytkownik
- Posty: 1311
- Rejestracja: 24-07-08, 23:13
Krychu pisze:.....to teraz jeszcze o wydechu coś napiszę, tłumik końcowy faktycznie jak siusiacz, końcówka skromna, tłumik oem Toyota, więc cichy, nie chciałbym żeby było mnie słychać z kilometra, mając ST-i myślę, że nie wypada wcześniej miałem rexa wydmuszkę na pełnym przelocie, teraz inny świat, ciche auto, kompletne wnętrze i nawet na chodnik mogę wjechać, póki co się tym cieszę, może mi się później odmieni
Jakby ci się odmieniło, mam coś cichego, jak coś - PW.
VI AT 200 '98 - R.I.P.
-
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 28-09-10, 12:53
arczicza pisze:ZAP nie jest alternatywą dla Centry,Taka Futura w pojemności 53AH ma prąd rozruchowy 530A i kosztuje tyle samo
Tam gdzie swój kupowałem była Centra 45Ah za chyba 230zł, za swojego ZAP 50Ah dałem 210, a prąd rozruchowy jest w zupełności wystarczający
arczicza pisze:Ale plus ,że go przygotowujesz do zimy ,a te u nas w kraju są srogie
Już niewiele zostało do zrobienia, dzisiaj też się napracowaliśmy w garażu, ale o tym jutro.
SEBOL 75 pisze:Jakby ci się odmieniło, mam coś cichego
Chyba chciałeś napisać głośnego, bo przeciez mam cichy i zmiana z cichego na cichy nie miałaby sensu
- grzesiek184
- Użytkownik
- Posty: 26
- Rejestracja: 26-10-11, 20:12
92 celica
miałem okazje oglądać to autko. widzę przygotowania do zimy idą pełną parą. po czasie przyznaje że słuszną decyzją była zmiana cybera na to auto
- grzesiek184
- Użytkownik
- Posty: 26
- Rejestracja: 26-10-11, 20:12
92 celica
SEBOL 75 pisze:Krychu pisze:Chyba chciałeś napisać głośnego, bo przeciez mam cichy i zmiana z cichego na cichy nie miałaby sensu
Miałem na myśli coś o lepszym wyglądzie...
i mógłbyś założyć coś ładniejszego na tył koko jestem za
-
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 28-09-10, 12:53
W zeszłym tygodniu sporo się działo, więc lecimy dalej z tematem.
4A-FE nie jest mocarną jednostką, to niech chociaż dobrze wygląda. Zaczęliśmy od pokrywy zaworów, bo co tu dużo mówić, nie wyglądała najlepiej
Mała różnica
Blok i kolektor wydechowy również odświeżony, całość prezentuje się tak
Farba odporna na temperatury, więc nie ma lipy. Szkoda, że nie zrobiłem zdjęcia komory silnika przed malowaniem, bo róznica spora. Teraz można bez wstydu podnieść maskę.
To wygląd mamy za sobą, a jak już fajnie wygląda to czas na nowy olej, żeby zimą nie pracował na starym, oczywiście półsyntetyk.
Filtr oleju Blue Print, uszczelka była już nasmarowana, folia tam nie od parady. Jednak co produkt dobrej firmy to nie jakaś lipa pokroju Filtrona.
Olejek czyściutki, to jest to co Celiki lubią.
Zadbałem też by Celica miała świeży oddech, puszka filtra powietrza wyczyszczona, bo jak wiadomo w środku zbiera się trochę syfu, ale w końcu od tego jest filtr, żeby filtrował i to czego nie przepuszcza dalej zostaje w puszcze, a filtr jakże mogłoby być inaczej, również nowy i czyściutki.
No, to narazie tyle, na dniach ciąg dalszy przygotowań do zimy, a śniegu jak nie było tak nie ma, same liście!
4A-FE nie jest mocarną jednostką, to niech chociaż dobrze wygląda. Zaczęliśmy od pokrywy zaworów, bo co tu dużo mówić, nie wyglądała najlepiej
Mała różnica
Blok i kolektor wydechowy również odświeżony, całość prezentuje się tak
Farba odporna na temperatury, więc nie ma lipy. Szkoda, że nie zrobiłem zdjęcia komory silnika przed malowaniem, bo róznica spora. Teraz można bez wstydu podnieść maskę.
To wygląd mamy za sobą, a jak już fajnie wygląda to czas na nowy olej, żeby zimą nie pracował na starym, oczywiście półsyntetyk.
Filtr oleju Blue Print, uszczelka była już nasmarowana, folia tam nie od parady. Jednak co produkt dobrej firmy to nie jakaś lipa pokroju Filtrona.
Olejek czyściutki, to jest to co Celiki lubią.
Zadbałem też by Celica miała świeży oddech, puszka filtra powietrza wyczyszczona, bo jak wiadomo w środku zbiera się trochę syfu, ale w końcu od tego jest filtr, żeby filtrował i to czego nie przepuszcza dalej zostaje w puszcze, a filtr jakże mogłoby być inaczej, również nowy i czyściutki.
No, to narazie tyle, na dniach ciąg dalszy przygotowań do zimy, a śniegu jak nie było tak nie ma, same liście!
- Krzychu
- Użytkownik
- Posty: 1413
- Rejestracja: 07-07-09, 19:46
-
- Użytkownik
- Posty: 78
- Rejestracja: 10-04-11, 16:52
- PaF
- Użytkownik
- Posty: 299
- Rejestracja: 03-09-10, 21:59
Krychu masz tam nową chłodnice zdaje się, interesują mnie te uszczelki przed nią wokół, z czego to jest? Jakaś pianka, bo gąbka chyba nie, było w zestawie czy sam dorabiałeś?
U mnie gąbki były ale już je wywiało w większości, a chyba są potrzebne do skuteczniejszego przepływu powietrza przez chłodnicę jak wnioskuję.
U mnie gąbki były ale już je wywiało w większości, a chyba są potrzebne do skuteczniejszego przepływu powietrza przez chłodnicę jak wnioskuję.
ST182 93'
kupie sprawny ori głośnik LS w drzwi
kupie sprawny ori głośnik LS w drzwi
-
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 28-09-10, 12:53
Dzięki za komentarze, miło tak poczytać z rana, że się podoba.
Bez obaw, tej osłony nie mam, więc jej nie założę, a gdybym miał to chyba też bym nie założył, w poprzednim aucie jak miałem to wyrzuciłem, lepiej bez
Niestety w ST-i nawet tego poskąpili.
Też bym chętnie z garażu nie wyjeżdzał, ale jest mały problem, garaż nie mój Przynajmniej mogę nacieszyć oczy patrząc na nią z okna, a to mi się chyba nigdy nie znudzi.
Ja nie lubię podnosić maski swojego auta na osiedlu, ludzie jeszcze pomyślą, że mi się bolid psuje, o dobrą reputację niezawodnych japońskich samochodów trzeba dbać
Chłodnica nowa nie jest, a te pianki czy też gąbki nie wiem czy były dorabiane czy to jeszcze te fabryczne. Tak na dobrą sprawę one zbyt potrzebne nie są, choć tak jak piszesz, możliwe że ich głównym zadaniem jest nie puszczanie powietrza górą.
karkiler pisze:aż szkoda osłony kolektora zakładać
Bez obaw, tej osłony nie mam, więc jej nie założę, a gdybym miał to chyba też bym nie założył, w poprzednim aucie jak miałem to wyrzuciłem, lepiej bez
Juanek pisze:Az dziwne ze nie ma ich w oryginale bo kazdy tylek tych celic jest taki pusty!
Niestety w ST-i nawet tego poskąpili.
kamwu pisze:Ja już bym z garażu nie wyjeżdżał
Też bym chętnie z garażu nie wyjeżdzał, ale jest mały problem, garaż nie mój Przynajmniej mogę nacieszyć oczy patrząc na nią z okna, a to mi się chyba nigdy nie znudzi.
arczicza pisze:Teraz to codziennie przed odpaleniem auta ,robiłbym półgodzinny obchód i przeglądał się w silniku jak w lustrze
Ja nie lubię podnosić maski swojego auta na osiedlu, ludzie jeszcze pomyślą, że mi się bolid psuje, o dobrą reputację niezawodnych japońskich samochodów trzeba dbać
PaF pisze:masz tam nową chłodnice zdaje się, interesują mnie te uszczelki przed nią wokół, z czego to jest?
Chłodnica nowa nie jest, a te pianki czy też gąbki nie wiem czy były dorabiane czy to jeszcze te fabryczne. Tak na dobrą sprawę one zbyt potrzebne nie są, choć tak jak piszesz, możliwe że ich głównym zadaniem jest nie puszczanie powietrza górą.
- grzesiek184
- Użytkownik
- Posty: 26
- Rejestracja: 26-10-11, 20:12