Niunia by Marcin

Roczniki 1990-1993
Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 07-09-11, 11:24

JaQb_CK pisze:Marcin, przyzwyczajaj się :P

Jeszcze z zewnątrz musisz upodobnić auto do GTi (klamki lusterka pod kolor listwy itp) bo zaraz Cię zjadą że auto upodabniasz do innej wersji :D


JaQb_CK, dzięki za słowa otuchy :)
Co do stylizacji zewnętrznej, kolorem przewodnim jest oczywiście czerwony, ale wzmiocniony czarnym, więc klamki, lusterka i listwy definitywnie pozostają oryginalne.

Spojler też mi się nie do końca podoba, więc chciałbym założyć czerwony spojler JDM, wersja bez otworu na antenę.
Moja poprzednia antena padła ofiarą osiedlowych oprychowych łamaczy anten, więc carsik załozył mi antenę aktywną przymocowaną wewnątrz do szyby przedniej.
Ostatnio zmieniony 07-09-11, 11:58 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 19-09-11, 22:51

Odcinek 2. Wydech

Sesja zdjęciowa

Rura ze stali nierdzewnej o średnicy 2 i ¼ cala zaczyna się tuż za Y-pipe’em. Przed nim kolektor wydechowy pozostał seryjny z silnika 3S-GE.
Obrazek

W miejscu kata (zdjęcie poniżej) błyszczy robiony na zamówienie tłumik środkowy. Zależało mi na tym, żeby dźwięk nie był męczący, dlatego zdecydowałem się na dwa tłumiki.
Obrazek

I oczywiście tłumik końcowy. Sama końcówka ścięta jest pod nieznacznym kątem.
Obrazek


Błyszczy i basowo mruczy...

...ale czy coś zmienia w charakterystyce silnika?
Wykres z hamowni z 8 sierpnia 2011 roku mówi sam za siebie:
Obrazek

160 KM przy 6600 obr/min
184 Nm przy 4600 obr/min
Silnik 3S-GE rev. II + wydech by Wojtas

Podoba mi się poprawa momentu. Poprzedni maksymalny moment, tj.169 Nm @4300 obr/min, dostępny jest teraz już od 3400 obr/min. Nastąpiło więc jego przesunięcie aż o 900 obr/min w dół.
Obecny maksymalny moment 184 Nm osiągany jest przy 4600, czyli prawie w tym samym punkcie, co poprzednio.
Auto lepiej się zbiera już od wolnych obrotów. Od 3500 obr/min czuć mega poprawę. Poprawa utrzymuje się do końca, aż do 6500 - wyżej nie ma sensu kręcić, bo moc maksymalna osiągana jest dokładnie przy 6588 obr/min.
Cel został osiągnięty.
Dziękuję Wojtasowi za kawał świetnej roboty.
Ostatnio zmieniony 10-06-17, 11:59 przez Marcin, łącznie zmieniany 6 razy.

Awatar użytkownika
mete
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1179
Rejestracja: 26-02-08, 13:30

Postautor: mete » 19-09-11, 23:27

15KM i 14Nm samym wydechem?
czy to możliwe?
jeżeli tak ... to całkiem nieźle!

digit6
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 602
Rejestracja: 22-03-08, 10:45

Postautor: digit6 » 19-09-11, 23:29

ile Cie taka przyjemnosc wyniosla?

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 20-09-11, 10:20

mete pisze:15KM i 14Nm samym wydechem?
czy to możliwe?
jeżeli tak ... to całkiem nieźle!

Pomiar przeprowadzony został w porównywalnych warunkach na tej samej hamowni. Między jednym a drugim pomiarem zdążyłem jeszcze wymienić kable na Magnecory i świece na Denso Platinum (plus nowa kopułka i palec). Nalezy wziąć jeszcze poprawkę na bazę, od której liczymy poprawę - czyli poprzedni wydech z katalizatorem z wersji STi...

Awatar użytkownika
grzesiek184
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 26-10-11, 20:12

Postautor: grzesiek184 » 30-10-11, 09:51

ładnie wyszedł wydeszek, niezła poprawa dzieki niemu :-)

Awatar użytkownika
grzegoslav
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2776
Rejestracja: 29-05-09, 23:08

Postautor: grzegoslav » 30-10-11, 17:03

i po co ci taki czysty wydech skoro i tak się wybrudzi :P :P :P Ładnie :) Widać że mechaniczne mody się opłacają :wink:

Awatar użytkownika
budolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4851
Rejestracja: 08-12-06, 23:31

Postautor: budolf » 30-10-11, 19:13

możesz wrzucić więcej zdjęć samego mufflera?
st182 gtb

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 03-11-11, 18:34

budolf pisze:możesz wrzucić więcej zdjęć samego mufflera?


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 27-05-12, 15:07

Odcinek 3. Strojenie

Czy warto w ogóle stroić wolnossaka?



Moje niedługie, ale za to intensywne doświadczenie mówi, że najefektywniejszą metodą tuningową jest swap, najlepiej na silnik fabrycznie z turbo, najlepiej p&p.
Jak już mamy taką bazę silnikową, to robimy wydech i stroimy.

A co z wolnossakiem?
Cóż, teoria nie wyklucza pozytywnych efektów.
Teoria teorią, spójrzmy na efekty strojenia mojego 3S-GE na ECU Masterze det3:
Obrazek

Wynik:

166KM @6800
200Nm @4700
3S-GE rev. II

Dół zrobił się znacznie lepszy. Od 2 do 3 tys. jeżdżę średnio na 170 Nm. Na miasto w zupełności starcza.
Zabawa zaczyna się już od 3500: +190Nm dostępne jest od 4000 do 5500 obr/min.

Szczyt 199,8 Nm przy 4700. Co ciekawe, hamownia VTG dała maksymalny rezultat 203,6 Nm, ale powtórzyłem hamowanie na tej samej hamowni, gdzie poprzednio, przy porównywalnych warunkach.

Na koniec wyniki moich wszystkich dotychczasowych modów:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 10-06-17, 12:05 przez Marcin, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Mathoos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 29-05-11, 15:16

Postautor: Mathoos » 27-05-12, 15:42

Piękny wynik, gdzie stroiłeś?

Awatar użytkownika
breczus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1514
Rejestracja: 03-10-09, 13:18

Postautor: breczus » 27-05-12, 16:02

no pełen podziw :) 10km więcej i momentu sporo od serii
Moc jest bogiem, Prędkość nałogiem, stunt zabawą, treningi podstawą.

ostrzeżenie!! mam bardzo specyficzne poczucie humoru :P

1. AT180(daily car) R.I.P
2. ST182 (white lans :)) SOLD
3. ST185 GT4 JDM SOLD
4. BMW e39 touring- new dady car :P

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 27-05-12, 17:38

Mathoos pisze:Piękny wynik, gdzie stroiłeś?

http://www.strojenia.pl/

Awatar użytkownika
Wojtas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2591
Rejestracja: 29-09-05, 16:23

Postautor: Wojtas » 27-05-12, 21:19

nie stojenia.pl tylko macpl :-D to rozne Macki.
TUNING, HAMOWNIA 4x4, STROJENIE, MECHANIKA WWW.GT4.COM.PL
https://www.facebook.com/gt4service

Awatar użytkownika
Krzychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1413
Rejestracja: 07-07-09, 19:46

Postautor: Krzychu » 28-05-12, 08:00

Marcin, porównując od czego zaczynałeś to naprawdę niezły wynik.
Twój temat jest świetnym przykładem jak wykrzesać z rev2 trochę mocy, niech będzie przykładem dla innych ;-)

Awatar użytkownika
DZIK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1055
Rejestracja: 23-09-05, 22:18

Postautor: DZIK » 28-05-12, 10:43

Dobre mody , robione z glowa to i efekty sa super . Gratki efektow
Bylo:
AT180
ST202
ST205
ST185 Carlos

Awatar użytkownika
Comando
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1679
Rejestracja: 30-11-09, 15:30

Postautor: Comando » 28-05-12, 11:05

Teraz jakaś dobra felga i będzie bajka :wink:
JDM sucks

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 28-05-12, 23:22

Dzięki Chłopaki za komentarze.
Comando, jakieś tam fele kupiłem ostatnio, ale coś ciężkie takie się okazały :P
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM

Awatar użytkownika
bdn
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1057
Rejestracja: 25-02-05, 22:41

Postautor: bdn » 29-05-12, 15:03

Ładny samochód, na spota by przyjechał :)
st202 aka "Ruda" :) - Było mineło

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 08-07-12, 20:11

Przedstawiam podsumowanie kilku nowych niewielkich modów nie związanych z podnoszeniem mocy.

Hamulce


Zdecydowałem przede wszystkim o swapie hamulców.
Na przód weszły tarcze 277 mm JC i klocki TRW. Na tył tarczobębny 269 mm TRW i również klocki TRW. Do tego komplet przewodów hamulcowych w oplocie Earls. Zaciski, seryjne z wersji GTi, zostały wypiaskowane, zabezpieczone i pomalowane na czarno.
Kilka zdjęć z prac nad hamulcami poniżej.

Heble z tyłu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Heble z przodu:

Obrazek

Obrazek


Koła

Jak już ostatnio wspomniałem zakupiłem felgi.

SSR Type C
kute felgi w rozmiarze 16x7.5
waga felgi 5,4 kg

Obrazek


Na felgi weszły, z pewnym trudem, opony BFGoodrich G-Force Profiler w rozmiarze 205/45/R16.

Obrazek

Felgi są dość szerokie, więc z przodu koło wypełnia cały błotnik, z tyłu troszkę brakuje, ale nie na tyle, żeby zakładać dystanse:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Po drodze zamontowane zostały jeszcze poliuretany kompletne przodu i zrobiona geometria.


Prace blacharsko-lakiernicze

Na ten rok zaplanowaną też miałem w końcu kosmetykę.
Dosyć długo szukałem blacharza z okolic Warszawy. Udało mi się dopiero za trzecim podejściem.
Przerdzewiałe progi zostały usunięte. Po odkryciu progów zewnętrznych okazało się, że podciągi tez nadają się do renowacji. Wszystko zostało zabezpieczone i weszły reperaturki progów zewnętrznych. Na zewnątrz położony został baranek i lakierowanie w kolorze nadwozia.

Obrazek


Naprawione i polakierowane zostały też tylne błotniki, w tym zaspawany otwór po antenie. Nowy lakier pokrył również spojler i klapę tylną.
Efekt ostateczny prezentuje się tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 12-07-12, 23:43 przez Marcin, łącznie zmieniany 2 razy.